juunior01
huviline
Registreerunud 17.11.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.02.09 06:57
|
|
|
Püsikiirusehoidja - kellel kogemusi ?
On siin siis kedagi, kellel on 98. a A6 Quattro 2.5 TDI. Ja kes on ise alles peale auto ostmist ja pisut sõitmist püsikiirusehoidja
paigaldanud/paigaldada lasknud?
Ei taha mingeid paigaldamise õpetuste linke vms.
Kui otsustan paigaldada, lasen nagunii esinduses seda teha.
Sooviks lihtsalt teada, et kas küttekulu keskmine langeb ka? On siis ökonoomsem?
Üks bemarivend siin väidab, et tal nt. keskmine tõusis hoopis.
Endal tuleb nädalas 1-2 korda 60km edasi-tagasi otsa sõita.
Küsimus ongi siis, et KAS TASUB ÄRA??
Tahaks rohkem nende arvamusi, kellel sarnane kogemus olemas on.
|
|
|
Maku
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.02.09 07:03
|
|
|
Jään vastuse võlgu, kas cruisiga ökom tuleb, kuid selle peamine eelis on siiki mugavus, et ei pea jalga pedaalil hoidma. Lisaks eelmise kiiruse
"taasvalimine".
Kui nüüd mõelda ikkagi kütusekulu peale, siis jah, väike näide on tuua minu sinise kaariku pealt. Näiteks suvel tuli cruisiga trassil 6.5l ja nüüd
paar päeva tagasi tuli ilma cruisita 6.8l. Samas sõltub see mitmetest asjaoludest ja see ei pruugi olla mingi näitaja.
torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
|
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 18.02.09 07:09
|
|
|
pole küll otseselt sellise autoga seotud aga
mis jutt see on et keskmine tõusis? (suht ebareaalne)
üheljuhul sa mängid/korrigeerid kiirust gaasiga ja teisel juhul hoiab aju gaasi ühtlasel tasemel kui pedaali paigal hoida ja mootor töötaks ühtlaselt
siis peaks igal juhul küttekulu võit tulema iseasi kui suur see võit on (endal on ka 1 püsikiiruse hoidjaga auto aga pole niimoodi kontrollinud kas on
vahet)
aga 60km on juba piisavalt pikk ma et lihtsalt seda sõidumõnu nautida (mugav on see raibe küll )
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 18.02.09 07:20
|
|
|
Kuna 98. a A6 Quattro 2.5 TDI'le cruise'i paigaldamine on vaid kangi vahetamise küsimus, siis oleks patt see tegemata jätta. Mina sõidan isegi
Tallinnas Sõle tn ja Sõpakat mööda pidevalt cruise'iga. Just see, et ei pea pidevalt kiirust jälgima. Paned oma lubatud +10 (või vastavalt
südametunnistusele) peale ja lähed. Kui keegi kiirem närviliselt ninapidi tagastangesse sõidab, on täiesti suva, mitte ei hakka alateadlikult kiirust
lisama. Tahab, passigu sabas, tahab, mingu mööda.
Kulu võib veidi tõsta kuppelmaastikul sõitmine - ise gaasi andes lähed ehk mäkke ja laskud sealt optimaalsemalt - cruise üritab üles ronides
juuksekarva lõhki ajades täpset kiirust hoida ja pritsib kütust peale, alla tulles aga jällegi pidurdab mootoriga.
|
|
|
|
lohe
huviline
Registreerunud 16.08.07
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4 motion 1,9TDI 96kw; Audi 80 B4 2.0 85kw
|
postitati 18.02.09 07:22
|
|
|
Sõidan hetkel B5 Passatiga 1,9TDI 96kw millel püsikas olemas. Võin julgelt väita, et ise sõites saan reeglina püsikast väiksema kulu, aga mitte
oluliselt. Erinevus kompu järgi ~0,5L kui niigi palju. Lõuna Eestis sõites (mägisem) on vahe suurem.
Põhuseid on mitu. Esiteks saab ise tunnetada inertsi ja gaasi mõnel väiksemal tõusul hoopis maha lasta kui püsikas tõstab kulu 10+L peale. Tõsi kiirus
kõigub +-5km/h aga see pole nii hull. Teiseks saab langusel varem gaasi vabaks lasta kui püsikas seda reeglina teeb. Kolmandaks on tihti 6 käigu
asemel märksa ökom 5-ndaga sõita, aga püsikaga lastes on laiskus suurem ja käike ei vaheta nii palju (tegelikult ei vaheta ka ise sõites).
Kokkuvõttes 60km otsa pealt mingit käegakatsutavat võitu kütusekulus ise sõites ei usu, et saavutab, küll aga mugavuses mida püsikas pakub. Ise on
võimalik PISUT ökonoomsemalt sõita, aga see vahe on üpris väike.
Tsitaat: | Algselt postitas: juunior01
Küsimus ongi siis, et KAS TASUB ÄRA??
|
Rahaliselt ilmselt ei tasu - kütust selle summa eest kokku ei hoia. Mugavuses tasub kuhjaga. Nagu black ütles - patt oleks see panemata jätta
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 18.02.09 07:22
|
|
|
läbitavast teepikkusest olulisem on mis ajal ja mihukest teed mööda seda sõidetakse. Kui iga 2 km tagant on kiirusepiirangud ning ülejäänud aeg kulub
möödasõitudele (st enamus meie linnalähedastest maanteedest hommikusel ja õhtusel ajal) siis ei oma cc mingisugust mõtet. St selle järgi pead hindama,
et kas sa tavaliselt seda teed sõites saad enamuse maast ühtlase kiirusega läbida.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
juunior01
huviline
Registreerunud 17.11.08
Asukoht: Pärnumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.02.09 07:40
|
|
|
Edasi-tagasi tuleb siis 120km ja ainult ühe koha peal on u. 500m pikkune 70km/h ala. Maantee on ka normaalne, ilma suuremate tõusudeta. Ise mööda
sõitma ei trügi, kui keegi just väga aeglaselt ees ei veni.
Ise sõidan niigi suht ökonoomselt. Üldine keskmine on 8.2l(suvel 7.8l) ja maanteel stabiilselt sõites seisab 5.8-6.8l vahel.
|
|
|
TheRRsr
huviline
Registreerunud 14.02.09
Asukoht: Espoo
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B5 2.6 - 11 l/100km
|
postitati 18.02.09 08:05
|
|
|
Saates Top Gear tehti kunagi test sõites püsikiirushoidjaga ja ilma. Kütust kulus vähem, kui sõideti ilma püsikiirushoidjata. Ehk siis sinu sõbra -
bemarimehe jutt oli õige.
|
|
|
|
jk.
|
postitati 18.02.09 12:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Black
Kuna 98. a A6 Quattro 2.5 TDI'le cruise'i paigaldamine on vaid kangi vahetamise küsimus, siis oleks patt see tegemata jätta. |
Päris nii lihtne kahjuks ei ole. Tuleb ka juhtmeid vedada ja konkreetne pistik, kuhu klemme lisada vaja, asub vähemalt 2000 2.5TDI-l väga ebamugava
koha peal.
Teemaalgatajat see info muidugi ei puuduta.
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 18.02.09 13:31
|
|
|
Mulle ka tundub, et kui tahan, suudan püsikast veidi ökom olla. Olen mõelnud pigem sellele, et püsikaga sõites on parem jalg harjumatus asendis ning
kui näit. loom ette hüppab võtab pidurdamine (pedaali tabamine) pisut rohkem aega. Trassil muidu hea asi, koguaeg siiski ei kasuta.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 18.02.09 15:19
|
|
|
aru ma ei saa mille kuradi pärast püsikaga sõites rohkem võtab ???
see mäkke tõus ja langus ok see on usutav aga kas sirge tee peal ka gaasipedaali näppides on ökom ?
on selle top geari saate link ka olemas kuskil?
tahaks näha seda mis tingimustel ja kus seda testiti
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 18.02.09 15:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Driver
aru ma ei saa mille kuradi pärast püsikaga sõites rohkem võtab ???
see mäkke tõus ja langus ok see on usutav aga kas sirge tee peal ka gaasipedaali näppides on ökom ?
on selle top geari saate link ka olemas kuskil?
tahaks näha seda mis tingimustel ja kus seda testiti |
Mõtlev inimene suudab püsikast igaljuhul ökom olla, sest ise saad regullida kiirust väga sujuvalt, CC aga üritab kramplikult hoida etteantud kiirust
ning "liigutab gaasipedaali" palju rohkem. Seda on selgelt näha kompu pealt kütuse hetkekulu näidikult. Närvilisest inimesest suudab CC siiski ökom
olla.
|
|
|
|
TheRRsr
huviline
Registreerunud 14.02.09
Asukoht: Espoo
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B5 2.6 - 11 l/100km
|
|
huljes
huviline
Registreerunud 30.01.09
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabrio 2.0, Audi A4 2,8Q
|
postitati 19.02.09 20:17
|
|
|
Kui inimene on harjumuspäraselt kerge jalaga ja harrastab nö ökosõitu siis ta ka CC ei kasuta, kuigi mugavus tasub ennast kuhjaga ära. Samas autos
kulutavad reaalselt ka vähesel määral kütust ka kõik lisad, muss, soojendus jms. Eks sa mõtle mis sulle tähtis on, kui bmwga sõitsin siis kasutasin
CCda ikka võimalusel ja jube mõnus oli kuid ka kütusekulu 4.0 mootori(210 kw) suurenes trassil ca 1,6 l sajale km, mõtled et palju kuid kui arvestada
kui palju imeb see mootor kütust su paagist kui kicdowniga möödasõite teed siis on CC ökom, kuid kui möödasõite ei harrasta siis jälle inimese jalg
täpsem.
Võid ju reguleeriva jalaga, külmas autos ilma muusikata ja uduste akendega tartu poole sõita tallinnast kuid tervislikum ja meeldivam oleks vast
maksta natuke enam kütuse eest sest kõik need asjad puudutavad kaudselt ka kütusekulu.
Nii et CC on ennast ikkagi pikkadel sõitudel väärt.
|
|
|
Põder
huviline
Registreerunud 04.08.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Impreza GT 555
|
postitati 21.02.09 04:54
|
|
|
Top Geari katse A8 4.0TDi´ga.
Osa 1
Osa 2
|
|
|
TheRRsr
huviline
Registreerunud 14.02.09
Asukoht: Espoo
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B5 2.6 - 11 l/100km
|
postitati 23.02.09 22:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Põder
Top Geari katse A8 4.0TDi´ga.
Osa 1
Osa 2 |
Seda osa ma silmas pidasingi.
|
|
|
|