kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 21.11.08 08:45
|
|
|
2,5tdi r5 103kw eelsüüte süsteem
2,5tdi 103kw rida5 mootori eelsüütega mured.
pärast hammasrihma vahetust ütles Diislikeskus.ee et ükski eelsüüte küünal ei tööta.
proovisin multimeetriga ühest küünla piibust, ainult eelsüüdet andes kestab 25sek tsükkel.
töötava mootoriga on aga 3minutit otse 14v toide peal(6h seisnud natuke leige mootoriga käivtus).
kapoti alt karbist leidsin 80A sulavkaitsme.
ja seal lähedal väike relee (u2,5x2,5x2,5cm nagu nad on) aga suurte laiade klemmidega, mõlemal kiri joonise peal Glow Plug.
rohkem aga ei oska kuskilt otsida ja targemaks saada.
mis millal ja kui kauaks releed lülitab?
kuskil on tosooli temperatuuri andur.
aga kas peab otse 12-14v peale minema kui küünaldel kiri 11V ?
anduri signaal läheb ajusse?
ja aju juhib releed?
auto ise 1997-2000a Volvo V70 2,5tdi 103kw.
kuidas on audi 100/a6 mootoritel asi lahendatud?
samas oleks vaja ka uusi piipe küünaldele, kuna on vahelduva eduga õnnestunud 2tk pooleks tõmmata.
või on samas mõõdus keermestatud küünlad olemas?
|
|
|
uitaja
huviline
Registreerunud 21.11.05
Asukoht: kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: a6 2,5 tdi
|
postitati 21.11.08 11:26
|
|
|
eelsüüde
siis ju asi küünaldes kui juhtmetest mõõtes vool nagu peale tuleb...minu jama oli selles,et andur,mis jahutusvedeliku temperatuuri ajusse saatis,oli
õhtal---näitas kogu aja 18 kraadi ja loomulikult, küünlad üldse ei rakendund
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 21.11.08 11:55
|
|
|
noo, aga küsimus, et kas otse 14V palju ei ole 11v küünaldele?
ja kas järjest 3min kaua ei ole?
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.11.08 23:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kaupz
noo, aga küsimus, et kas otse 14V palju ei ole 11v küünaldele?
ja kas järjest 3min kaua ei ole? |
Otse 14v on ok.
3min on ok kui mootor töötab.
Küünla piibud saab saab tervelt kätte ainult siis kui mootor on soe.
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 22.11.08 08:03
|
|
|
siis jääb üle arvata et uued Lucas küünlad lihtsalt nii kehvad et põlesid läbi?
proovisin teise masina peal, 850 tdi (sama mootoriga)
ilma käivitamata hoidis eile õhtul küünlaid taga 14sek?
mul aga 25sek? õhutemperatuur oli u sama mõlemal juhul ja autod olid seisnud.
kas see tsükli pikkus käib ka temp.anduri järgi?
palju oleks loota vist, et audi vw ja volvo kasutavad sama andurit.
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 22.11.08 16:47
|
|
|
Tsükli pikkus käib temp.anduri järgi.
Max külmaga(ka siis kui andur on lahti ühendatud) põleb lamp umbes 20 sek.
Tasuks ikka andurit kontrollida ja küünlaid säästa.
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 22.11.08 18:00
|
|
|
panin 3 vana töötavat Bosch küünalt.
esimese 3min tsükli elasid üle. näitab takistust ikka 1oom.
vasakul pool 2 küünla vahel on miski andur.
ilmselt see sama ongi küünalde tarbeks tosooli sees.
alguses oli mootor liiga soe, küünla tuli ei süttinud.
20min hiljem mõõtsin andurit, näitas 2,6kilo-oomi
kohe proovisin võtit ja tuli põles. täpset tosooli temperatuuri aga raske ennustada. õues oli sel hetkel -3 ja tosooli lõdvik oli u 15-18kraadi käega
katsudes.
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 09.01.09 18:36
|
|
|
leidsin järgmise reklaamjutu, tundub et võin natuke rahulikumalt võtta seda 3min töötamist ja Beru küünlad osta:
Tsitaat: |
Diesel cold start — as fast as a petrol engine:
High-tech glow plugs, pre-, start and
post-glowing (type GE, type GN)
Diesel starting is now quicker, more reliable and more environmentally friendly.
BERU is one of the leading manufacturers of glow plugs in the world — and inventor of numerous innovations in Diesel cold start technology
The latest diesel car engines are equipped with the innovative
three-phase glow technology (pre-heating — heating during starting — post-heating). This means: the glow plug not only heats prior to
and during the starting phase,
but also up to 180 seconds after starting.
This protects the environment and the engine.
BERU offers 3-phase glow plugs of the GE and GN type.
GE and GN glow plugs in 2-coil technology have not only a heating coil to maintain the optimal heating temperature,
but also have a regulator coil that effectively protects the glow plug from overheating.
In this way BERU glow plugs are extremely reliable and durable.
The GE glow plug is a performance-optimised, controlled glow plug used in engines of the latest generations. The fast heating of the glow plug and the
controlled operation are provided by a programmable microcontroller in the glow time control unit.
http://www.beru.com/english/produkte/gluehkerzen/dreiphasen.php
|
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 09.01.09 22:00
|
|
|
Mida külmem seda kauem 3 min ei ole mingi näitaja, ega omanik peagi teadma on see 3 või 13 minutit.
Kui mõnes silindris küünal vastu ei pea siis on ilmselt probleeme pihustiga.
Küünla tuli ei ole otseselt seotud küünaldega.Kui ära kustub näitab et võib käivitada. Küünlad jäävad ikka tööle edasi olgugi et tuli enam ei põle.
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 10.01.09 11:13
|
|
|
eks ta mõõdab jah jahutusvedeliku temperatuuri,
ja kui see piisavalt soe siis ei panegi küünlaid tööle.
kas aga miinuskraadidega külma mootoriga 3min jõuab piisavalt soojaks minna?
arvan et see on ikkagi ajuga piiratud tsükkel.
ja ega Volvo esinduse remonditööde vastuvõtja ja varuosade müüja ei peagi teadma, kui pikalt küünlad põlevad.
nemad lihtsalt täidavad ajagraafikut ja müüvad juppe.
2 küünalt põlesid vist vanadusest läbi.
järgmine ports Lucaseid 5tk põlesid aga kohe läbi.
ju ei kannatanud seda 3min tsüklit.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 10.01.09 21:25
|
|
|
Kunagi jäi meelde et keegi kirus ka odava otsa küünlaid mis läbi põlesid, proovi siis kallimaid kas peavad vastu. Ise kasutan odava otsa küünlaid 11V
ja vool tuleb ikka rohkem peale, kui põleb läbi siis vahetan välja aga siiani kestavad.
|
|
|
|
Starr
huviline
Registreerunud 07.02.05
Asukoht: Jõgeva-Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 11.01.09 09:21
|
|
|
Minu soovitus oleks Beru. B4-jal panin need, 2 aastat kui auto minu käes oli, käivitumisega probleeme enam ei esinenud. Nüüd panin A6-le ka Beru
küünlad ja peaks pikaks ajaks rahu olema. Tuttav oskas veel rääkida, et Bmw tehas pidi Beru küünlaid masinatele panema.
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 18.06.09 11:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Starr
Minu soovitus oleks Beru. B4-jal panin need, 2 aastat kui auto minu käes oli, käivitumisega probleeme enam ei esinenud. Nüüd panin A6-le ka Beru
küünlad ja peaks pikaks ajaks rahu olema. Tuttav oskas veel rääkida, et Bmw tehas pidi Beru küünlaid masinatele panema. | unustasin
tänada Starri. ostsin ka berud, kestavad.
beru lehelt sain ka vastuse, et 3minutit on täiesti vastuvõetav tsükkel
Tsitaat: |
The latest diesel car engines are equipped with the innovative three-phase glow technology (pre-heating — heating during starting — post-heating).
This means: the glow plug not only heats prior to and during the starting phase, but also up to 180 seconds after starting. This protects the
environment and the engine.
|
http://www.beru.com/english/produkte/gluehkerzen/dreiphasen.php
vanal passatil läksid ka eelmised läbi, otsisin ka berud,
autoladu.ee ei näidanud, aga otsisin kodulehelt välja,
ja koodi järgi oli golf 4 jahutusvedeliku soojenduseks sama küünal 
tellisin 4tk ja toimivad, üli hästi.
varem kui kõik 4 küünalt "särtsusid" juhtmega kontrollides, siis peale tule kustumist kohe käima ei läinud pöördest.
berudega aga läheb (y)
|
|
|