Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Kuidas suurendada audi vòimekust (Vastuseid: 14 | Vaatamisi: 3910)
quattromees
huviline

Avatar


Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford

postitati 21.01.03 19:57 Tsiteeri
Kuidas suurendada audi vòimekust



Ideid ju oleks. (endal 200 20V 2.2 TQ). Aju, RS2 plokikaas koos nukkidega ja RS2 turbo, hooratas kergemaks. Kas on keegi midagi taolist teinud ning kui suur on effekt/kui kallis jne? Palju annaks ara teha ilma kalleid jubinaid kylge ostmata? Samas ei taha auto òkonoomsust paris lòhkuda ja teha tyhikaigul mitte kaivaks. Tahaks lihtsalt natuke juurde panna. Hetkel ca 7.2 sek 0-100. Kuigi kaigukastile mòelda ei julge kui ca 5-6 tuhande pòòrdega startida... Aga proovida oli ka vaja. Arvan et kui autost kahju poleks, napistaks mòne kymnendiku veel akilisema ja tapsema stardiga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 21.01.03 20:35 Tsiteeri


20V teemal oskab kõige enam ehk kiireaudi rääkida, eriti kui RS2 juppidest räägime.
Ise veel vähe jõudnud t-mootorite kohta uurida aga siiski...
See RS2 tee tundub jahh hea olevat aga see jälle kallis lõbu. Lihtsam tõesti esialgu turborõhku tõsta. Mis koodiga sul masina aju on? Ja mis koodiga mootor on?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
quattromees
huviline

Avatar


Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford

postitati 21.01.03 20:42 Tsiteeri


Tsitaat:
Mis koodiga sul masina aju on? Ja mis koodiga mootor on?



Aju koodi pean vaatama. Aga mootori kood on 3N


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 22.01.03 07:24 Tsiteeri


2,2 T 20v mootor on tegelikult äärmiselt lihtsalt moditav algmaterjal. Lihtsamatest variantidest võiks nimetada chippimist, millega siis põhiliselt vähendatakse wastegate'i avanemist, millele aitab kaasa ka wastegate'i vedru jäigema vastu vahetamine. Siis on veel välja mõeldud Boost Controllerid, mis otseselt, mõjutavad wastegate'i opereerimist. Erinevalt chippidest on boost controlleril (manuaalsel ja eriti elektroonilisel) see eelis, et turborõhku saab ise reguleerida - tavaolukorras normaalset mode'i kasutades ja rajale minnes rõhk peale keerates. Teine hea asi on see, et Boost Controller ei lase turborõhul alla kukkuda, kui gaas maha võetakse, millest annab lisaks tagumikutundele veel aimu reibas bypass klapi podin või blow-offi vilin (olenevalt kumba kasutatakse). HKS EVC IV Elektroonilise Boost Controlleri installist ja efektist S4-le võib lugeda SIIT. Nende nippidega saab vast 310 hp vändalt kätte...

Kui plaanis on tõsisemat heppa pigistada, siis tuleb kindlasti aidata gaasidel kergemini väljuda RS2 või analoogilise väljalaskekollektori ja soovitavalt cat-back või turbo-back väljalaske abil. Samuti on siis vaja suuremat turbot, näiteks RS2 oma (KKK K26). Positiivset vastukaja olen netis näinud K26 ja Garrett T04 hübriidturbo kohta, kuid see vajab juba vesijahutust ja õlikanalite ümberehitamist. Lisada tuleb ka bensiinirõhuregulaator ja karmimad pihustid, muidu jääb rõõm võimsast mootorist väga üürikeseks. Igati abiks on ka tugevdatud (forged) kolbide-kepsude kasutamine. Loomulikult on wastegate vaja kohaldada ja aju ümberprogrammeerida uusi karakteristikuid silmas pidades. Reguleeritava wastegate'iga ei tohiks selles konfis 400+ hp olla probleemiks. Iseasi, mida sidur ja kast sellest arvavad.

Üle 400 hp ei soovitata igasugu netifoorumites selle mootoriga igapäevaauto puhul minna, kuna edasi hakkavad tänavasõiduomadused (vedu madalatel pööretel) juba kannatama ja kütusekulu kipub kontrolli alt väljuma. Aga 400 hp peaks olema enam-vähem piisav, et mitte päris igaühele jalgu jääda:cool:...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ICE
klubiliige
ac aasta auto 2006 võitja

Avatar


Registreerunud 27.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: BMW F11, BMW E46 Coupe Tracktool

postitati 22.01.03 09:30 Tsiteeri


Krt Joel võttis mul sõnad suust. :) Ühesõnaga võin anda 10V mootorite jaoks ka linke kus siis kirjas parimad turbolahendused(ka hybriid), kollektoriehitused, ECU lahendused, intercooleri variandid ja kõik muu mis aitab teha u.400 hj masinat. Aga iseasi kas sellega enam igapäev liigelda saab ning rääkimata mida see asi rahakotile teeb.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
quattromees
huviline

Avatar


Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford

postitati 22.01.03 19:17 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja Joel
2,2 T 20v mootor on tegelikult äärmiselt lihtsalt moditav algmaterjal


Jah, sel teemal olen ka ise yht - teist lugenud. Wastegate-i avanemist saab ka teisiti, kui vedru vhetades hilisemaks timmida - wastegate-i kaanes asuvat kuuskant polti allapoole pòòrates... Suvel kavatsen kindlasti mòòtmised teha, kas sellest ka mingit effekti tuleb. Huvitav, kas kuidagi ònnestuks aju ise lahti muukida??? Mingist kirjandusest parineb teave, et autode ajud on tavalises BASIC-us, mille lugemine taiesti jòukohane... Sealt parines ka idee, kuidas lubada naiteks mootorile rikkamat segu: Teatavasti kontrollib lambda òhu - kytuse suhet. Piisaks ajus vaid numbrite ylekirjutamisest, et seda suhet muuta. Jne. Kirjandus vaidab, et originaalturbo K24 annab aju modimise jarel kuni 2.5 bar yleròhu. Lubavad selle jarel kuni 320 hj. Samuti saaks syytemomenti varasemaks tòmmata. Kahjuks sama kirjandus ei òpeta aga aju lahti muukima, ega paku ka infot vajaliku tarkvara kohta. nn hybriidturbo leidsin kuskilt ca 8000 eek eest. Muide, kas keegi on proovinud neid direct air vms filtreid ja mingi mòòtmise teinud, kas tegelik effekt ka on? Muidugi saaks proovida mòòta ju ka ilma filtrita yldse, kuid see juba oma vastutusel...



Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 23.01.03 07:23 Tsiteeri


Meie massinal on Green paneelfilter peal - ausalt öeldes mingit olulist vahet ei ole, ainult by-pass podiseb vähe innukamalt, st. mingi kasu tast järelikult ikka on. Koonusviltrist käiks loomulikult veel paremini õhk läbi, kuid paraku kaasneb sellega ka rohkem saasta mootorisse, mistõttu ei ole kuulnud, et igapäevaautole soovitataks koonust panna - paneelgi on juba veidi riskantne. Performance autol on koonus muidugi vajalik, kuid seal ei ole turbo pikk eluiga ka eriti määrava tähtsusega.
Ma ei tea kuidas 200tq20v-l on, aga S4-l igatahes parema vooluga õhufilter erilist kasu ei anna, kuna aju korrigeerib kütuse sissepritset ja süütenurka vastavalt õhu pealevoolule, nii et ilma chipita jääb tulemus suht koht sama.
Veel seda, et reguleeritava kruviga wastegate'i pea ei tulnud minu arvates tehasevarustuses kaasa, vaid kui selline asi on, siis on ta sinna hiljem pandud. Meie S4-l seda kruvi kahjuks ei ole, seega seda pidi ma performance'it muuta ei saa. Küll aga on mul plaanis aretada autole peale DIY (Do It Yourself) Boost Controller, mille tegemise õpetuse postitas jõmm kunagi SR foorumisse:

http://www.autospeed.com/A_0670/page1.html
http://www.autospeed.com/A_0685/page1.html

Süsteem koosneb kahest regulaatorist ja ühest tagasilöögiklapist. Ühega neist reguleeritakse mis hetkest wastegate üldse avaneb (st. kui kiiresti turbo üles spoolib) ja teisega kui palju wastegate avaneb (st. kui kõrgele turborõhk tõuseb). Põhiboonus on see, et mõlemat saab ise eraldi regullida ja erinevaid settinguid kasutada tänaval ja rajal. S4 puhul andis vigur umbes 60 nm lisa pöördemomendis + siis veel see, et boost ei viibi. Komponentide maksumus peaks alla 1k jääma, kuid teada ei ole selle seadme pikemaajaline mõju turbo ja mootori tervisele ja kütusekulule...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
quattromees
huviline

Avatar


Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford

postitati 24.01.03 17:47 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja Joel



200 wastegate kruvi keeramiseks naiteks tuleb valja puurida wawstegate kruvi kate. Kruvi on locktite- ga kinni liimitud, pòòramiseks tuleb fòòniga kuuma anda. Ainult 1k boost controlleri eest? Mingis katalogis nagin mingisugust ca 10 - 12k eest. See vòimaldas lisaks ka kyttesegu timmida ja ka displeis lambda vaartuse. Kallis lòbu igatahes. Kui ara proovid, anna tulemustest teada!!! Head katsetamist!



Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
kiireaudi
klubiliige



Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68

postitati 24.01.03 20:14 Tsiteeri


400 hp ga jääd Sa Eestis jalgu Sierrale,2-le Camarole,Omegale.[need siis,kes dragi sõidavad] Kindlasti on neid autosid veel.

1)Alusta siiski koonusfiltri paigaldamisest,kuigi Joel räägib vastupidist.
2) Soeta A/F meter. Toppartsust saab soodsalt.
3) Peale A/F meteri paigaldamist hakka peale kruvima turbo rõhku.
4) Seejärel suurem cooleriradikas.[mida suurem,seda parem]

Kui need esimesed liigutused oled teinud,proovi uuesti 0-100 ära mõõta.
Arvan,et ca 0,5 sek saad KINDLASTI maha.

BTW,Joel,turbomootoril on kuldreegel - mida rohkem ja jahedamat õhku,seda paremini auto ka liigub.
Ja veel,KUNI 400hp-d kannatavad ka stock kolvid ja kepsud.
500hp jaoks TULEB vahetada kepsud,kolvi eluiga pikendab aga surveastme vähendamine. 9,3>8,0

To: Quattromees
2,5 bar OVERBOOSTI peale hakkab sumpast kolvitükke lendama ;)
Kas sul mitte 3B mootor pole???

Edit: Kindlasti vaheta ruttu välja KÕIK need krdi kummikantossid,milles õhk liigub.


11,823@191,5km/h
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
quattromees
huviline

Avatar


Registreerunud 07.01.03
Asukoht: Suure - Jaani
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 20V TQ, Audi UrS4 2,2TQ, Audi A4 2,8Q swap 4,2 V8Q, Audi 100 C4 2,3 aut., Peugeot Partner, VW Passat 1,9 TDi 2tk, Ford

postitati 24.01.03 20:38 Tsiteeri


Tsitaat:



A/F meter - see on siis air/fuel mòòtja, jah? Tavakasutuseks oli vist ideaalne 1l kytet 14 liitri òhu kohta. Turbod vajavad rohkem, eriti oluline pidi olema kangem kyttesegu pòlemiskambri temperatuuri alandamise eesmargil. Asjatundmatu kysimus, aga kas see mòòdik vòimaldab òhu-kytte suhet ka muuta? Vòi on see vòimalik ainult aju modimise jarel, sest aju avab pihusteid, arvestades paika pandud lambda vaartust, jms jama? Kas kuni 400 hj jaavad peale orig. pihustid, vòi vaja tootlikumaid? Surve astme alandamine - eeldusel et ei taha uusi kolbe osta - toimub kolbide "mahalihvimise" teel? Vòi tegelikult peaks 3b mootorile ju ka MC (121 KW) kolvid minema, sel surveaste vaiksem. 3b stock turbo ròhk 1.8 bar, kui manomeetrit uskuda. Vabandan vòimalike ebatapsuste eest!



Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 31.01.03 14:26 Tsiteeri


sellise modimise juures hakkab 4veolisel autol varsti sidurist kahju - kogu matsu peab ju see vaeseke seal vahel välja kannatama...

2veolisel võtaks sussi lihtsalt ringi ja valmis...

Sierraga ja sarnastega võistlemisel hakkab ehk jõuülekande moditavus piire ette seadma - muidu oleks ju äge küll :D

aga noh - kiireaudi teab ehk paremini... tõsine kaastunne igal juhul auto poolest...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mellow
klubiliige



Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal

Auto: Mercedes Benz C250 AMG 4matic 2015 & Audi S3 2015

postitati 05.02.03 17:25 Tsiteeri


Oleks üks küsimus , mis on kindlalt kusagilt juba läbi jooksnud aga siiski...mis vahet on by-pass valvel ja blow-off valvel ja mida nad juurde annavad ?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 05.02.03 17:39 Tsiteeri


Tsitaat:
Esialgne postitaja mellow
Oleks üks küsimus , mis on kindlalt kusagilt juba läbi jooksnud aga siiski...mis vahet on by-pass valvel ja blow-off valvel ja mida nad juurde annavad ?

by-pass valve laseb turbol gaasipedaali vabastamisel tühjalt ringi joosta - muidu tuurid ju langevad, sest peale turbot rõhk suletud gaasiklapi tõttu kasvab.
idee ilmselt turbolagi vähendamises


blow-off valve on aga see asjandus, mis peab wastegate ära petma ehk siis teisisõnu blow-off valve abil suurendatakse turborõhku üle wastegate poolt mehaaniliselt ( siis wastegate vedru poolt ) etteantu

by-pass valve toimib lihtsalt - sisselaskekollektoris hõrenduse tekkimine ( kui jala gaasilt võtad ) avab klapi ja turbo sisselaske poolel ühendab avanenud klapp turbost väljuva toru sisenevaga ja turbo saab vabalt edasi pöörelda kuni jälle gaasi tallad...

Blow-off valve aga on juhitav mootori/süüte aju poolt - kui ajult tuleb lubav signaal, siis lihtsalt wastegate membraani mõlemal pool olevad kambrid ühendatakse kokku - niikaua, kuni rõhk tõuseb aju poolt ettemääratuni, mil membraani pealtpoolt lastakse surve välja ja wastegate rakendub ( aga kõrgemal rõhul kui muidu vedru järgi see juhtunuks ).
ühe lausega - selle abil saab aju poolt juhitavat overboosti tekitada. samas, selle asjanduse nimi võis ka 'overboost valve olla...' peab vähe tudeerima ehk veel...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mellow
klubiliige



Registreerunud 02.10.02
Kasutaja on eemal

Auto: Mercedes Benz C250 AMG 4matic 2015 & Audi S3 2015

postitati 05.02.03 18:17 Tsiteeri


Aitäh sulle !


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
genekas
huviline



Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: järgmist plaanimas

postitati 06.02.03 17:45 Tsiteeri


http://www.sjmautotechnik.com/10vwaste.html ja http://www.sjmautotechnik.com/turbo.html saad ise ka uurida lisa :-)

vähe imelik ja tülikas leht on, aga väärt infot on palju!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 77.9% - SQL: 22.1%]