rohelineN00b
huviline
Registreerunud 10.07.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.07.08 13:31
|
|
|
Esimene auto
Varsti peaks endale oma esimese auto ostma aga selle valimine ei paista esialgu sugugi nii lihtne olema. Peamine kriteerium auto puhul peaks olema
selle töökindlus ja vastupidavus, sest ise oma käsi küll õliseks teha ei taha ning sammuti ei taha pidevalt hoolduses käia.. Loodetavasti võiks Audi
ju töökindel olla? Lisaks võiks autol olla korralik varustus - näiteks kliimaseade. Hind võiks jääda umbes 100 tuhande juurde (+-20k). Sellesse
hinnavahemiku jäävad A2 - A6. Kuna enamasti hakkan linnas sõitma, siis väiksem öko auto pole sugugi paha. Samas meeldib mulle (vähemalt välimuse
järgi) ka C5 tüüpi A6 sedaan...
Igasugused soovitused on teretulnud.
|
|
|
MartinCS
huviline
Registreerunud 28.03.06
Asukoht: Jõgeva/Härjanurme/Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S4 BiT 232kW Oettinger + esivanema A6 C6 3,0TDI Q 171kW '07
|
postitati 10.07.08 13:40
|
|
|
Piisavalt öko ja piisavalt lollikindel on 1,9 TDI- niikaua kuni saab regulaarset hooldust. Kui tahad vastupidavust- tuleb regulaarselt hooldada.
Muudmoodi ei saa.. a6 on mugavam, a4 väiksem- 1,9TDi on neil peal mõlemal.
|
|
|
rohelineN00b
huviline
Registreerunud 10.07.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 10.07.08 13:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: MartinCS
Piisavalt öko ja piisavalt lollikindel on 1,9 TDI- niikaua kuni saab regulaarset hooldust. Kui tahad vastupidavust- tuleb regulaarselt hooldada.
Muudmoodi ei saa.. a6 on mugavam, a4 väiksem- 1,9TDi on neil peal mõlemal. |
Selge see, et päris ilma hooduseseta läbi ei saa 
Ennem unustasin kirjutada, et hetkel eelistan manuaali ning võimalusel väldiksin universaale.
|
|
|
rohelineN00b
huviline
Registreerunud 10.07.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.07.08 15:04
|
|
|
Rohkem soovitusi ei tulegi?
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 23.07.08 18:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rohelineN00b
Rohkem soovitusi ei tulegi? |
Mis siin siis niiväga ikka soovitada...
Ütleme nii, et päris sellist... öko masinat Audi eriti ei teegi... Aga mis on öko üldse??? Defineerime selle mõiste algatuseks - on see lihtsalt
väike küttekulu või odav pidada või odav osta ja pidada?
Auto kütusekulu sõltub väga paljuski juhist. Oma 2.6l B4Q'ga võin ma linnas sõita keskmise kuluga nii 9.5 sajale kui ka 12 sajale, samuti saab
sellega riistaga maanteel üht ja sama distantsi sõita nii 8.6 sajale kui ka 11 sajale - kõik oleneb sellest, kuidas sõita...
Tehase poolt on kombineeritud (linn+maantee) kuluks antud 10.6.
Hinnavahemikus 80-120 kEEK, nagu sul on, on üpris raske osta masinat, millel ei oleks pardal mingisugune kliimaseade.
Ülejäänud mugavused on jällegi nii ja naa. Sa peaks mõttes proovima vastata järgmistele küsimustele:
- Kas sa tahad universaal- või sedaankerega masinat?
Sedaan on tavaliselt odavam, ja seest vaiksem, kuid universaali sisse mahub rohkem pagasit ning seda saab vajadusel ka "veoautona" kasutada. Kui sa
plaanid autot sageli "veoautona" kasutada, siis pole ehk mõtet kulutada raha väga uhke sisustuse peale...
- Milline hakkab olema sinu aastane läbisõit - kas 10000km, 20000km, 30000km, 40000km või 50000km?
Kui sa ei tea, siis ära huupi paku - mõõda ära, millised distantsid sa igapäevaselt sõidaks ja arvuta nad kokku, lisaks arvuta juurde umbkaudu pikemad
otsad ning siis korruta kõik see asi nii umbes 1.5'ga. Räägitakse, et diisel hakkab rahaliselt mõtet omama alates 20000km aastas.
- Kas sinu jaoks on oluline, et autol oleks rohkesti ruumi tagaistujate jaoks?
Kas tagaistmel paiknevad sagedasti lapsed, ämm või hoopis spordikott?
- Kas sa kasutad autot valdavalt linnas või maanteel?
Sellest sõltub, kas sul on vaja suurt ja hästi teel istuvat maanteelaeva, millega saab mugavalt pikki otsi kulgeda või väikest käulat, millega on
mõnus manööverdada ja mis mahub igale poole.
Maanteel sõit on mõnus ja ökonoomne suurema mootoriga, linnas sõidul võib mootor jällegi väiksem olla, kuid väga väike ja jõuetu mootor pole kumbagi
jaoks hea ega hoia ka kütust kokku.
- Mitu minutit harilikust tööpäevast sa autos veedad?
Sellest sõltub, kui hästi peab sinu masin talvel soojaks minema - kui sa sõidad tööle 10 minutit, sa kasukat seljast ära ei võta ja pole suurt vahet,
millal masin soojaks läheb, kuid kui sa sõidad tööle 30 minutit või kauem, tekkib sul tahtmine sõidu ajaks kasukas ära võtta ning see eeldab masinat,
mis läheks seest kiiresti soojaks - bensukas.
- Kas sa kavatsed sageli ette võtta reise, mis on pikemad kui 500km?
See määrab, kui hea (ergonoomiline) peab olema sinu auto iste - kas piisab, kui "nagu oleks peksa saanud" tunne tekkib juba 300km läbimisel või peab
asi kannatama istuda ka 800km...
Kui sa teed tihti pikki reise, siis oleks sul vaja ka püsikiirusehoidjat... Lühemate reiside puhul pole see niiväga oluline.
- Kas seda autot hakkab peale sinu kasutama ka keegi teine (kes on sinust erinevate mõõtudega)?
Kui autot kasutab vaheldumisi mitu inimest, võiks sellel olla elektrilised mäludega istmed, muul juhul aga on need lihtsalt mõnusad, kuid mitte väga
vajalikud.
- Kas sa tahad, et auto oleks manuaal- või automaatkäigukastiga?
Ei oska midagi soovitada siinkohal - see on inimese enda valik, ühele meeldib nii, teisele naa...
- Kas sa tahad, et auto oleks esiveoline või neliveoline?
Nelivedu on kindlasti hea ja öeldakse, et Audi, mis pole nelivedune, on võrdlemisi mõttetu (iseenesest vastab see ka tõele), kuid mõtle hoolega järele
- nelivedu teeb nii masina ostmise kui ka pidamise kallimaks, seega, kas sa sõidad kohas, kus nelivedu rohkem kui 5 päeva aastas vaja läheb?
- Kas sul on füsioloogilisi erisusi, mida sa pead sõiduki valimisel arvestama?
mina näiteks Audi 100, 200, V8, A3, A4 ega A6 rooli lihtviisiliselt ei mahu, seega on mul Audit väga lihtne valida - kas 80 või A8...
- Milline mudel sulle endale kõige rohkem meeldib?
Võib-olla veel mõned sedasorti küsimused, mis kohe pähe ei tule... '
Enivei... sa mõtle nende küsimuste üle, leia auto omadused, mida sul ilmtingimata vaja on ja omadused, millest sa võid ka loobuda ning omadused, mida
sul kunagi tarvis ei ole... Selle alusel tekkib sul mingi pilt, missugune see masin olema peaks.
Nüüd hakka auto24 abil "teadlikult" uurima, milliseid kombinatsioone üldse on olemas ning mida üks või teine omadus või selle puudumine endaga kaasa
toob.
Kui sa oled leidnud omale need autod (konkreetsed pakkumised või lihtsalt täpsed mudelid), mida sa eelistatult tahaks ja jaksaks osta, siis võta lahti
järgmine webileht:
http://www.autoweek.nl/carbasemerkindex.php?cache=no
Leia selle alusel, mis nende masinate kütusekuluks pakutakse, lisaks leiad ka muud huvitavat infot. (ei, seda webi ei ole ingliskeelde pandud, sa pead
kas omandama hollandi keele või kasutama oma keelevaistu).
Saadud andmetest koosta tabel, kus oleks kirjas, kui palju maksab ühe või teise masina pidamine (liising + kasko + kütus + hooldus) - ehk, kui palju
sul peaks kuus raha olema, et seda lõbu omale lubada. Naljaviluks võid arvutada ka kui palju maksab iga sõidetud kilomeeter.
Võrrelda võid väga erinevaid masinaid, sest sageli on näiteks liisingumakse kulukam kui mitte väga ökonoomne mootor...
Olles sedasi võrrelnud ja kaalunud (sirvides foorumit ja küsides juba väga konkreetseid küsimusi), jääb sulle lõpuks sõelale paar kolm masinat, mille
vahelt on juba lihtne valida.
Mina tegin naljaviluks sellise tabeli...:
http://spreadsheets.google.com/pub?key=pfA61BUHyVyiNmWReGAKkOQ
Liisingud on arvutatud hansa.net'i kalkulaatoriga 48 kuu peale, kindlustused iizi.net abil, kütusekulud on võetud tehase kombineeritud keskmised,
remondifondid enne 2000 masinatele 0.8 eek per km, peale 2000 masinatele 0.4 eek per km, uutele masinatele 0.23 eek per km, kütuse hinnad on vist täna
juba veidi odavamad...
Edu!
|
|
|
hunt_1
huviline
Registreerunud 13.03.08
Kasutaja on eemal
Auto: c4 2,0 103kw
|
postitati 23.07.08 18:42
|
|
|
Kas oleks võimalik sellesse tabelisse paigutada uued koda superb ja fabia?
Nii naljaga pooleks, palun.
Saatsin gmailile Edit soovi hundiku....
Tegelikult meeldiks sellist tabelit Calc keskkonnas töödelda.
|
|
|
rohelineN00b
huviline
Registreerunud 10.07.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.07.08 19:21
|
|
|
wookie, tänud pika vastuse eest!Tsitaat: | Aga mis on öko üldse??? Defineerime selle mõiste algatuseks - on see lihtsalt väike
küttekulu või odav pidada või odav osta ja pidada? | Öko all pean silmas ikkagi mõistlikku kütusekulu ning ka muid ülevalpidamise
kulutusi.
osa eelistusi panin juba ka varem kirja aga toon nad siis uuesti välja:
- Kas sa tahad universaal- või sedaankerega masinat?
Kindalsti sedaan või luukpära
- Milline hakkab olema sinu aastane läbisõit - kas 10000km, 20000km, 30000km, 40000km või 50000km?
peaks jääma kuskil 10-20 tuhande vahele
- Kas sinu jaoks on oluline, et autol oleks rohkesti ruumi tagaistujate jaoks?
ei 
- Kas sa kasutad autot valdavalt linnas või maanteel?
umbes 80% linnas 20% maanteel
- Mitu minutit harilikust tööpäevast sa autos veedad?
20 min tööle ja sama palju tagasi
- Kas sa kavatsed sageli ette võtta reise, mis on pikemad kui 500km?
ei
- Kas seda autot hakkab peale sinu kasutama ka keegi teine (kes on sinust erinevate mõõtudega)?
ei
- Kas sa tahad, et auto oleks manuaal- või automaatkäigukastiga?
Kõigepealt vaja ikka manuaaliga korralikult sõitma õppida 
- Kas sa tahad, et auto oleks esiveoline või neliveoline?
nelivedu vaevalt vaja läheb..
- Kas sul on füsioloogilisi erisusi, mida sa pead sõiduki valimisel arvestama?
õnneks mitte 
- Milline mudel sulle endale kõige rohkem meeldib?
välimuse poolest meeldib C5 tüüpi A6 sedaan.. Praktilisuse seisukkohast oleks väiksemat autot vist odavam pidada.
Mis hinda puutub siis tegelikult sellel otsest alammäära pole. Samas väga hea pakkumise puhul pole kahju ka 120k auto alla matta.
PS: Iseenesest sobiksid ka teised automargid aga audid on oma väimuse ja üldiselt vist ikkagi korraliku vastupidavuse
ja varustusega kuidagi paremini silma jäänud.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 23.07.08 19:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: hunt_1
Kas oleks võimalik sellesse tabelisse paigutada uued koda superb ja fabia?
|
Rahva tungival soovil lisasin hunniku Skodasid...
Tsitaat: | Algselt postitas: rohelineN00b
osa eelistusi panin juba ka varem kirja aga toon nad siis uuesti välja:
|
Nende vastuste järgi ma ütleks, et sulle sobib Audidest A3. Umbes nii 1998 kuni 2001 aastast, vabalt valitud mootoriga, kuid see kõige levinum - 1.6
74kW - on mumeelest liiga väike, seega kas 1.9TDI või 1.8T.
A3 seetõttu, et sul ei ole vaja tagaistet ega nelivedu ning sa sõidad valdavalt linnas (pisike masin, hea manööverdada). Lisaks on A3 oma kerelt
ainuke tavainimese Audi, mis esiveolisena suuremat osa oma mõttest ei kaota (A3 mootor ei rippu pikalt üle esisilla, nagu ta teistel Audidel,
tulenevalt neliveost seda teeb - neliveo korral on niisugune mootori paigutus ainuvõimalik, esiveo puhul aga lihtsalt vähendab juhitavust).
Põhimõtteliselt oleks ka A4 teema, kuid see võiks jälle juba neliveoline olla, ent siis pole enam väga öko...
A6 on linnas mumeelest juba liiga suur ja kohmakas, eriti, kui selle suuruse järele otseselt vajadus puudub.
|
|
|
Kristoff
huviline
Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Tq & TSI
|
postitati 23.07.08 23:45
|
|
|
Mis puudutab seda mootori üle esisilla rippumist, siis ma arvan, et algaja puhul, kes suuri kiirusi ilmselt(loodetavasti) ei harrasta ja auto
juhitavust proovile ei pane ning lisaks sõidab valdavalt linnas ei ole see Audi eripära mingi küsimus.
Olen sõitnud mitmete Audidega ning lisaks ka muude autodega, kuid eriti tahaks esile tõsta w124 kerel Mercedest, mis on suur, aga tänu mersu ratta
kallutamise süsteemile väga heade pööramisomadustega. Võrreldes tavalisel mõistlikul linnasõidul nüüd seda mersut ja C4 kerel Audi 100-t, siis vahe
ilmnes vaid kitsas kohas tagasipöörde tegemisel + mõnel pool parkides. Muul ajal ei andnud absoluutselt tunda, et Audil esivedu ja mootor üle
esisilla, aga Mercedesel tagavedu ning mootor kapoti all suhteliselt taga peidus + pööramisel kallutab mõnuga esirattaid.
Muide libedamates oludes liikuma saamisel on ju päris hea, kui paras raskus veoratastel asub.
Ei tasuks algajat Audi-huvilist ära hirmutada 
|
|
|
rohelineN00b
huviline
Registreerunud 10.07.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.10.08 11:50
|
|
|
Vahepeal juba kartsin, et äkki ei peagi isikliku autot ostma, aga nüüd siis selgus, et pean 
Mis eelarvesse puutub, siis see on endiselt kuni 120k aga see ei tähenda, et 40k eest autot osta ei võiks..
Eelistused - endiselt ei meeldi universaalkerege autod ja mootori töömaht ei tohiks üle 2L olla/kütuse kulu linnas üle 10L. Samas ei
välista ma enam automaatkastiga autosi.
Tulles aga mudelite juurde:
A2 - mida sellest arvata? Linnasõiduks peaks see nagu sobima? Samas küllaltki vähelevinud mudel. Selle remont vist väga odav ei
ole?
A3 - Praktilisuse seisukohalt tõesti sobivaim. Samas selle välimus ei meeldi mulle üldse (eriti
uuemate A3 kõrval). Enne võtaksin siis juba Golfi või Focuse..
A4 (-2000) - B5 keredega valik on küllaltki suur ning hinnad algavad ka küllaltki madalalt pihta. Praktilisuse seisukohalt peaks
seegi mõistlik valik olema.
A4 (2001-) - B6 masinate valik jääb minu hinnataseme juures küllalti väikseks aga siiski: 1, 2, 3
Autolehe 1,5a tagune arvustus on küllaltki positiivne: http://autoleht.ee/node/395
Välimus on autol vägagi soliidne.
A6 - jääb praktilisuse seisukohalt mängust välja olgugi, et see mulle meeldib.
TT - KRT, ei saa ka seda mainimatta jätta, sest tegu on lihtsalt liiga efektse mudeliga..
Praktilisuse seisukohalt on see kõige mõttetuim valik 
Järgi jäid ainult A2/A4...
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 17.10.08 12:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rohelineN00b
Järgi jäid ainult A2/A4... |
A4 ja 75-80% summast auto ja ülejäänu remondifondi kohe algselt. Hiljem ei pea tõmblema. Ära sa esimeseks autoks quattrot võta, muidu oled juba
noorest peast Q usus kinni .
A2 on paras naistekas ja mina ütleks et nii a3 kui a2 on mõttetult üle haibitud hindadega käkid. Mingi paar aastat tagasi käisin piilumas ~1997-2001
aasta a3'esid naisterahvale (jube hunnik sai neid läbi kedratud) ja üldine korrasolek nii väikse mootoriga isendite puhul oli pehmeltöeldes masendav,
ma ei usu et valik hetkel väga palju parem oleks, lisaks küsitakse ökonoomse väikeauto eest rõvedat rulli, mis kokkuvõttes võib oluliselt
kahjulikumaks muutuda kui mõnusama ressursiga liikuri puhul.
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
hamlet
huviline
Registreerunud 29.03.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.10.08 12:31
|
|
|
Selliste vanade masinate puhul ära parem ole nii margis ja ilus kinni vaid vaata üldist seisukorda konkreetsel autol, hinna kvaliteedi suhet ja
hilisemat maha müümis võimalust.Kaotad vähem ja on "kuivem ja puhtam tunne"! :-)
Kui oled paljuski ise tegija siis AC on ilmselt üks parimaid klubisi isetegijatel abiks.Ses mõttes küll võid vaadata Audit.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 17.10.08 12:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: rohelineN00b
Eelistused - endiselt ei meeldi universaalkerege autod ja mootori töömaht ei tohiks üle 2L olla/kütuse kulu linnas üle 10L.
|
Ära ole selles küttekulus nii kinni. See 120k on ilmselt liisinguga? Sellisel juhul arvuta auto ülalpidamiskulu selliselt, et liida kokku kütus
(teades umbes, kui palju sa kuus/aastas sõidad), remondifond, liisingumakse ja kasko.
Mina tegin mingi hetk sellise tabeli:
http://spreadsheets.google.com/pub?key=pfA61BUHyVyiNmWReGAKkOQ
Või sama asi pidamise kulu järgi sordituna:
http://spreadsheets.google.com/pub?key=pfA61BUHyVyhGpa0qhrY6bg
(kütte hinnad on seal vananenud)
Tuleb välja kena tõsiasi, et kui sa ei pea maksma liisingut ja kaskot, võid sa omale lubada üpris suurt küttekulu...
|
|
|
rohelineN00b
huviline
Registreerunud 10.07.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.10.08 14:09
|
|
|
A2 on jah tiba naistekas aga kas ta seepärast nüüd linnaautona halb on?
Ega ma nüüd kütusekulus nii kinni pole aga ülemäära võimsa mootoriga pole üksi sõites mõttet keskkonda saastada 
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 17.10.08 18:42
|
|
|
Sellist asja ei ole veel kahjuks tehtud nagu "Ülemäära võimas mootor".
Teatud oludes on suurema kubatuuriga mootor tunduvalt ökonoomsem kui pisike. Lisaks eriti linnasõidul paindlikkuse,kus saad lasta suht rahulikult ilma
käigukangiotsas elamiseta.
Minu absoluutne arvamus on aga see ,enne ostan võimsama mootoriga ja maksan rohkem kütuse eest ,kui leian ennast tln-trt maanteel mõne rekka
iluvõrest.
Alla 2 liitrisega on igasugune möödumiskatse minuarust juba suitsiidiproov ,eriti kuni leidub autojuhte kellel on vaja kindlasti juurde vajutada
hetkel kui peeglid kohakuti jõuavad.
|
|
|
|
|