wauzzz
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 2.0 ABK
|
postitati 16.03.04 20:57
|
|
|
Esivedu Versus Tagavedu !
Teema oleks siis selline, et minu tutvusringkonnas käib igipõline võitlus (loe vaidlus) teemal kumb ikka on siis parem, kas esivedu või tagavedu? Noh
minu argumentideks oli esialgu esiveo parem teelpüsivus ja läbivus. Tagaveo pooldajad see-eest väitsid et esiveoliste sillakonstruktsioon on liiga
nõrk tehtud ja lux autosid ikka esiveoga ei tehta! No kuidas siis ikkagi on ?
|
|
|
tacco
huviline
Registreerunud 24.11.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.03.04 21:17
|
|
|
Nelivedu jäi mängust välja?
|
|
|
wauzzz
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 2.0 ABK
|
postitati 16.03.04 21:23
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja tazzu
Nelivedu jäi mängust välja? | Vatt see nelivedu on sihuke erandlik asi mille kohta ei saa kumbki osapool vaielda Või siis tagaveo vänn ytleb et krt sellel nelikul seda esivedu küll vaja on
Nelivedu on ikka nelivedu .... sial pole midagi vaielda, kaks wd ees on 4 wd-l ikka eelis 
|
|
|
raivu
huviline
Registreerunud 21.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 C5 1,8T 110 kW
|
postitati 16.03.04 21:26
|
|
|
No ma väidaks seda, et kui suvi on, siis pole vahet kas esi- või taga vedu, aga talvel eelistaksin ikka esivedu.
|
|
|
tacco
huviline
Registreerunud 24.11.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 16.03.04 21:42
|
|
|
Tegelikult on see suht mõtetu teema. Selle üle võib vaidlema jäädagi.
Minul on olnud 2 tagaveolist autot. Lada ja üks suhteliselt jõuetu sierra. Esimest korda esiveolit omades (Audi 90) oli esimene reaktsioon rööpalisel
reel sõites ikka väga jube. Väga kõvasti kakkus. Tagaveoga pole probleemi. Ainuke asi on, gaasiga ei tohi libedal üle pingutada. Nüüd juba pea 2
aastat quttroga sõitnud mõtled sügavalt järele, milleks need ühesillaveolised autod tehtud on.
Tegelt mõtlesin välja.
ESIVEDU. Hea odav lahendus. Viib turvaliselt punktist A punkti B, sobib väikestesse ja odavatasse autodesse.
TAGAVEDU Vähe kallim variant. Pakub rohkem sõidumõnu (eriti kogenud juhile) Sobib suurematele(raskematele) autodele ja sportautodele.
NELIVEDU ülim tase .(punkt)
Tarvo
|
|
|
arvi
huviline
Registreerunud 13.06.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: D2 s8 97a. manual
|
postitati 16.03.04 22:11
|
|
|
personaalne arvamus.esiveoga maanteel,tagaveoga istub aga kurvis sõit rohkem.täitsa kahe vahel.
|
|
|
|
Rallymees
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 300 hobust
|
postitati 16.03.04 22:13
|
|
|
Nelivedu on ikkagi ülekõige jah 
Tegelt vahet pole, kas on esivedu või tagavedu, kui mõistlikult sõita saab mõlemaga turvaliselt sihtpunkti.
Tsitaat: |
ESIVEDU. Hea odav lahendus. Viib turvaliselt punktist A punkti B, sobib väikestesse ja odavatasse autodesse.
|
Mis tagavedu ei vii siis turvaliselt punktist A puntki B???
Tegelt niipalju, kui on erinevaid inimesi on ka erinevaid arvamusi. Eks see jälle siin üheks läbuteemaks läheb.
|
|
|
|
Krahv
huviline
Registreerunud 11.07.03
Kasutaja on eemal
Auto: Maserati 4200GT
|
postitati 16.03.04 22:16
|
|
|
Tagaveoga on talvel tüütu. Muidu eelistaksin seda. Aga noh, kelle ema kellele tütar lõppeks ikka...
Noja OOOO foorumis nüüd tagaveoliste kohta küsida, siin ikka kipub vägisi punkti asemele lause lõppu hoopis Q 
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
|
lorrap
klubiliige
Registreerunud 24.10.02
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat Variant 4-motion 1,9TDI-PD
|
|
kala
klubiliige
Registreerunud 16.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Subaru forester; Audi 100 C4 2.0
|
postitati 17.03.04 06:46
|
|
|
Tsitaat: |
Lisaks on tagaveolise puhul talvel see läbivus ikka suht suur probleem. Oma originaalist natuke madalamaks lastud FWD A80'ga on mul igatahes
lumes parem läbivus kui seda oli kunagi ühe tagaveolise suht kõrge vene tankitööstuse toodanguga 
Seega läbivus esiveo pluss ja tagaveo miinus.
Tsitaat: |
NO PÜHA JUMAL MIDA TE VÕRDLETE!!!! 
ja kui on teemaks Esivedu Versus Tagavedu
siis MIKS ... MIKS on vaja siia kirjutada, et ikka 4 vedu on KÕIGE parem????
ärge lihtsalt pärast pahandage adminnidega kui tõesti selline jaburdus lihtsalt maha kustutatakse!!!!!  |
|
|
|
|
pepe
huviline
Registreerunud 08.11.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C7 Avant Q S-Line FL
|
postitati 17.03.04 08:19
|
|
|
blaa-blaa...mõlemiga kannatab sõita nii talvel, kevadel, suvel kui sügisel. Minu arvamus.
|
|
|
Markko
huviline
Registreerunud 25.11.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.03.04 08:44
|
|
|
nagu juba räägitud suvel huvitavam tagavedu,
talvel parem kindlasti esivedu, maanteel kraavides ikkagi üldjoones tagaveolised
better luck next time
|
|
|
|
andres
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: Tartumaa, Ülenurme
Kasutaja on eemal
Auto: Superb, 1,5 TSI, 110 Kw
|
postitati 17.03.04 08:47
|
|
|
Eks ta ole - kellele ema, kellele tütar.
Ise eelistan esivedu, lihtsalt kindlam tunne ning kogemusi rohkem.
Samas esiveoline sportauto suht mõtetu.
Siin asi vist ka selles, et taha on veojõu suunamine lollikindlam (loe: ülekanne vastupidavam rakendatavatele jõududele)
|
|
|
laur4
huviline
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A90Q, P944, UAZ469
|
postitati 17.03.04 18:51
|
|
|
Ise olen pea kogu elu kulgenud tagaveoga ning minu arvates on jutud talvistest probleemidest pisut ülepaisutatud.
Sõidurõõmu on selle variandiga iga kell rohkem, kui esiveo puhul.
|
|
|
|
wauzzz
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 2.0 ABK
|
postitati 17.03.04 19:20
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja laur4
Ise olen pea kogu elu kulgenud tagaveoga ning minu arvates on jutud talvistest probleemidest pisut ülepaisutatud.
Sõidurõõmu on selle variandiga iga kell rohkem, kui esiveo puhul. | Hmz täpsustaksin seda kohta "ise olen terve elu tagaveoga
sõitnud .... " ? Kuidas saab väita et sõidurõõmu on selle varjandiga iga kell rohkem kui pole esivedu proovinudki? :O Ma ei hakka küll vastu
tuult kusema, võideldes tagaveo vännidega, aga olen lihtsalt sellele väitele tugevasti vastu, et ainult tagasillaga saab kärbseid küljeklaasile
koguda// kes on proovinud se teab !
|
|
|
laur4
huviline
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A90Q, P944, UAZ469
|
postitati 17.03.04 19:41
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja wauzzz
Hmz täpsustaksin seda kohta "ise olen terve elu tagaveoga sõitnud .... " ? Kuidas saab väita et sõidurõõmu on selle varjandiga iga kell
rohkem kui pole esivedu proovinudki? :O Ma ei hakka küll vastu tuult kusema, võideldes tagaveo vännidega, aga olen lihtsalt sellele väitele tugevasti
vastu, et ainult tagasillaga saab kärbseid küljeklaasile koguda// kes on proovinud se teab ! |
Kirjutasin, et pea kogu elu. Esiveolistest on proovitud lühemalt või pikemalt igasugu võimsusega masinaid alates 1,6D kadetist kuni Audi 200T-ni
välja. Vanuseliselt kah siis nii vanemaid, kui uuemaid. Libedates oludes on neil muidugi omad eelised, kuid rõõmu nad ei paku (vähemalt mulle
küll).
Ja mis puutub kärbeste püüdmisse, siis saab seda võimsate tagaveolistega oluliselt edukamalt teha.
|
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 17.03.04 20:19
|
|
|
sõitsin ca 5 aastat taga veolisega ja mulle meeldis võib-olla et isegi rohkem kui esiveolisega, praegu sõidan alles 3 kuud esiveolisega ja mulle on
see võõras aga ei usu eriti et meeldima hakkab! eks aeg näitab muidugi
aga mis läbivusse puutub siis on küll esivedu parem jah aga siis tekib küsimus et mille jaoks on autot on vaja kas paksu lume sees turnimiseks või
mööda teed sõitmiseks
palju sa ikka autoga kuskil lume sees kinni istud!
ja suvel ei leia ma tõesti vahet mis vedu sul on!
IMO esiveolisel on väiksema mootoriga parem tõmme lihtsalt
proovi taga veolisega tagurpidi sõita ja järsku kaasi anda... on ikka ergas küll... aga on ta seda sama ka edaspidi... vaevalt
|
|
|
wauzzz
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 2.0 ABK
|
postitati 17.03.04 20:33
|
|
|
Jah ... enda algatatud teema kohta peaksin ise ütlema ka, et .... poleks pidanud. See on justkui küsimus et kumb oli enne kas kana või muna? Noh
ilmselt sõltub see kõik sellest et kellel kuidas vajadus on. Minu vajadus (sunniviisiline) on sõita mööda metsateid talvel põlvini lumes ja kevadel
poole veljeni ulatuvates mudarööbastes // olen seda 2.a teinud tagaveoga (olles ise veendunud et ei osta kunagi esiveolist) ja enam ei taha ! Mitte
tagavedu pole halb vaid et kas esivedu on ikka nii vilets ja nõrguke ja kere väljavenitav kui räägitakse? // olen ise küll tagaveol kaotanud 2x
tagasillakinnitused + lugematu hulk pukse ja muid vidinaid ja paar kardaaniristi !? esiveol olen 4a jooksul vahetand 1x poolassi otsa. .....?
|
|
|
lynx
klubiliige
Registreerunud 15.10.02
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 17.03.04 20:37
|
|
|
mis vaidlete mehed . . . olen ise liikunud talvel mõlemaga ja ütleks, et lõppkokkuvõttes loeb ikka see, kes on istme ja rooli vahel.
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 17.03.04 20:38
|
|
|
kui sellised tingimused igapäeva elus siis peaks ostma midagi kõrgemat ja
just nagu varem mainitud 4wd
|
|
|
wauzzz
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 2.0 ABK
|
postitati 17.03.04 20:52
|
|
|
Mõtlesin et panen ka ühe pic-i siia . http://www.hot.ee/wauzzz/mitsugalumes.jpg
Commentix niipalju, et see on tehtud peale 4 km. metsateed. Lumi ei ole labidaga auto peale visatud ega pole ka 3 päeva tuisus seisnud Ja
samast kohast sõitis ta ise ka tagasi 4 km metsateed Minul jalad kuivad ja
käed puhtad 
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 17.03.04 21:00
|
|
|
nice
|
|
|
mulds
huviline
Registreerunud 29.01.03
Kasutaja on eemal
Auto: Audita
|
postitati 17.03.04 22:47
|
|
|
ise kasutan nii esiveolist kui tagaveolist sõiduriista. Palju oleneb muidugi autost enesest. Oma kogemused kuubik vs. sierra. Omamoodi mõnusad
mõlemad.
Minu arvamus selline.
Kui palju lund ja löga või vääga libe, siis kuubik tunduvalt parem just turvalisuse mõttes(maantee ja suuremad kiirused). Tahad tagasilla mõnusid
tunda ja linnakiirusel tantsida siis vord.
Läbivust ei ole mõttet võrrelda, kuubikul ju rida viis eespool veo-võllisid. Endalgi tulnud metsavahel olukord ette, kus tuli kapotilt vahepeal lund
lükkama minna, et teed näha.
Seda libedaga.
Suvel linnakiirusel vahet pole. Maanteel FWD oma teelpüsivusega peal.
Kumb siis parem on?
Mõlemal on omad eelised:p
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 18.03.04 10:31
|
|
|
Samal seisukohal, et mõlemal on omad eelised. Minu jaoks on siiski tagaveo eelised olulisemad. Kogemusi 13 aasta jooksul igasugustega
(40-100tkm/aastas), sest kunagi vahetasin ise autosid paari nädala tagant ning olen sõitnud kõigi oma sõprade/tuttavate/sugulaste autodega ning sõbra
autokeskuses (ta omanik) kõigi müügis olevatega uute ja vanadega, seda ka nende firma jäärajal.
Esiveoline: parem läbivus on eelkõige siis, kui oled üksinda kusagil lumises parklas, pole kõrvalist abi kusagilt võtta ning pole ka ruumi
manööverdamiseks (keerad rattad viltu ja liigub, tagaveoline nõuab liikuma hakkamiseks kõigepealt rataste otseks keeramist). Teine ja vähemoluline
eelis on jäärajal vigursõidul: aga see võibolla ka kogemuse küsimus, kuna enamus mu tagaveolisi olnud suured ja rasked autod. Seda, et libedal
maanteel suurel kiirusel libedust ei tunneta, ei julge eeliseks päris nimetada. Samuti peaks kuuluma esiveolise lisavarustusse kohustuslik
libisemisvastane seade, kuna enamus maanteid on kumerad ning möödasõidul läheb vähegi võimsama mootori puhul esiots (juhitavad rattad!) libisema.
Suurim miinus on kahtlemata aga olematu läbivus kuiva liiva peal (raskus vedavatel ratastel) ja probleemid mäest ülesminekul (mida rohkem inimesi
autos, seda hullem, nii liival kui jääl/lumel). See linn, kus praegu elan, on omajagu mägine, ning osa tänavaid on talvel esiveoliste jaoks läbimatud
(st tuleb sõita sihtpunkti teist kaudu). Olen neid samu tänavaid sõitnud kümnete ja kümnete erinevate esi- ja tagaveolistega (50ccm 2-kohalisest
mopeedautost suure liinibussini) ja parimateks eranditeks esiveoli9ste hulgas pean Audisid ja Saabe: suur osa mootori raskusest asub esisillast
võimalikult eespool. Kui aga autos on inimesi, luban iga talv omale paarkümmend korda, et see oli mu elu viimane esiveoline
Tageveolistest: kui tegemist mikroautoga ja esimootoriga, siis meeldib esivedu rohkem. Kõigil muudel juhtudel aga tagavedu. Just libedal maanteel
ohutute möödasõitude pärast, liigub liival nagu maastur (kui ise lollusi ei tee, nt esirattaid risti ei keera), refleksid on igal inimesel
"õigetpidi", st ohtliku olukorra tekkides võtad jala gaasilt ja auto on kohe otse (mida ei saa teha ei esi- ega nelikveolisega). Kui Sirjed
jms väikeautod välja jätta, siis vist enamikul tagaveolistest on juba 70ndatest olnud piiratud libisemisega või automaatselt blokeeruvad tagadifrid
(oli juba mu 78a Peu504-l, järgmisel 505-l, Opelitel jne). Suurim miinus tagaveolisel on ehk see, et ei tohi end parkida ninapidi kuhugi auku, sest
kõrvalise abita seda raske mootoriga nina sealt enam kätte ei saa. Samuti tuleks iga aasta osta 4x uued talvekummid (esiveolisel ostsin iga aasta uued
vaid vedavale esisillale ja tõstsin teised taha). Seeeest on aga võimalus sõita üle põldude nagu maasturiga (ballastiks oli Granada tagasillal vaid
põhja kujuga ca 1cm paksune raudplaat, maainimesel on nagunii paar killustikukotti pagasnikus) ning kui kinni jääd, tuled vanu jälgi pidi tagasi ja
lähed hooga jälle kaugemale. Või kui muidu ei lähe, siis ballasti vedavale sillale juurde (kasvõi maakivid, ise korra Hiluxil ka kasti lund täis
kühveldanud) ja läheb ikka. Esiveolisel ei saa vedavale sillale mingi valemiga raskust juurde (linnainimesel pole vajagi, kuid maal paratamatu) ja
pöörad otsa ringi ning sõidad koju linna tagasi. Kah palju kordi kogetud, kuna Eestis on mu kodu maal ja tänu sellele on peaaegu kõik autod külas
muutunud aja jooksul nelikveolisteks või suuremateks tagaveolisteks
Sorry, natuke pikk jutt tuli
|
|
|