Tsitaat: | Algselt postitas: tants
siit küsimus järgmine.et milleks peab teatud hetkel läbi selle rõhuklapi (waste gate valve) surve turbolt maha laskakma kui surve sisselaske
kollektoris teatud piirini jõudnud?
kas siis see väike turbo arendab siukest survet et tekib ülerõhk?
pole ju tavalisel td`l siukest asjandust vahel ja iseenesest samasugused turbod ja töötab ka iseenesest ju hästi.
tegu muidu 1,9tdi (66kw) mootoriga millelt siis küsimus.
et siis äkki keegi targem oskab mulle lollile selgeks teha et mida head ta teeb. |
Turbo on küll väike, kuid samuti on ka mootor väike.
Tegelikult pannakse tehase poolt mootoritele ikka selline turbo, mis oleks antud jõuallikale sobiv. Seejuures aga jääb alati ka mingi (rõhu)resurss.
Wastegeiti kasutatakse siis ülerõhu piiramiseks ja seda nii selleks, et ei tekiks liiga suur ülerõhk(mis on kahjulik mootorile,turbole), kui ka
selleks, et tagada igal käigul sarnane maksimum rõhk. Näiteks kui meil oleks ilma weistgeidi'ta, siis saaks esimese käiguga u.0.5 bar'i, teisega
0,8; kolmas 1,1;neljas 1,0. Tegelt on aga weistgeit vahel ja hoiab sujuvalt 0,4bar'i. Sellega on tagatud mootori ütlane töö ning mootorijuhtimine
arvestab sellega.
|