vx_105
Bännitud
Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.02.08 21:14
|
|
|
Kellade näidud 100-l
Senini pole täpselt aru saanud näiteks õlitemp. ja jahutusvedeliku temp. näitavatel kelladel nende jaotiste väärtusest. Jahtusvedeliku temp. skaalal
on numbritena kirjas 50°C ja 90°C. Kas on siis nii, et need 3 esimest kriipsu tähistavad selliseid temperatuure: 50, 60 ja 70°C ning peale seda
suuremat vahet (enne 90-t) olev näitab 80°C? Algul niimoodi suvaliselt vaadates arvasin, et on 70°C.
Ja õli temp-l mis see 60 ja 130 vahel olev kriips tähistama peaks, 100°C?
Võtsin ükspäev üldse kätte ja pikemat maad sõites püsikiirusehoidjaga tegin erinevatest näitudest pilte, et pärast saaks rahulikult analüüsida, roolis
olles pole eriti aega põhjalikult vaadata neid.
Kiirust näitab veidi rohkem kui tegelik kiirus on. Rehvid peaks muidu originaalmõõdus olema: 195/65 R15, päris hea mustriga ka (üsna uued), jämedalt
arvestan, et maanteel sõites näitab 10 km/h rohkem. Mõõtsin stopperit ja kilomeetriposte kasutades (2 km distantsi) tegelikuks kiiruseks 93-94 hm/h
vahel, näidik näitab 103-104 km/h. Keegi, kellel näidik õigesti peaks näitama, võib kontrollida kas 5. käiguga sõites samade pöörete juures näitab tal
umbes sellist kiirust. Ja kas õlirõhk ja temp on tal ka umbes sama? Autoks mul siis 2,3 mootoriga C4 100.
Mida õlitemp-st arvate, kas on normaalne? KUi see kriips seal vahel 100 on, siis on üsna tuntavalt üle 100°C (115?), väheke paljuvõitu pole? Õliks on
hetkel Valvoline SynPower 5W/40
Ok, panen jutu illustreerimiseks siis pildid ka, kokkuvõttes siis kuidas kommenteerite neid näite?
|
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
postitati 21.02.08 07:55
|
|
|
Õlitemp on veidi kahtlane. Ma mõtlen, et kui sa nüüd talvel kuskil jäärajal veerand tundi paugutaks, oleks vist 150 ees.
Muidugi mõnikord võib ka õlitempandur valetada või ühendus vilets olla. Asub ploki eesotsas, all nurgas rihmaratta taga ja kõrvalistuja pool ning üks
juhe läheb külge.
|
|
|
Lauri2
huviline
Registreerunud 03.03.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 80
|
postitati 21.02.08 08:44
|
|
|
Mulle tundub, et sooja õli ja <3000 pöörde kohta on õlirõhk liialt suur.
|
|
|
Kirsa
huviline
Registreerunud 20.05.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe Q 20v
|
postitati 21.02.08 11:30
|
|
|
Esiteks nii tahhomeetri kui ka spidomeetri seierid peavadki rohkem näitama kui tegelikult on, kas just 10km/H on muidugi iseasi.
Teiseks jahutuseseieri kohapealt on sul õigus, ongi 50-60-70 ja sis suurem vahe ja 80 ja 90.
Õlirõhk sõltub vägagi mootori tüübist. Minu 125kw 20v-l on täpselt samamoodi, et isegi sooja mootoriga on rõhk 4 bari.
Osad 20VT-d on samamoodi, aga ntx 10v-del ma olen näinud enamasti palju madalamaid numbreid.
Õlitemp on maantee jaoks ehk veidi kõrge jah, aga veel ei midagi väga hullu.
Mul oli oma 200tq-l täpselt samamoodi rahulikult maanteel õlitemp 115, aga aitas vee jahutusradika vahetus. Vana ja umbes räbala asemele panin uue
ning kukkus millegipärast ka õlitemp maanteel 100 juurde.
Teiseks kui sul on õliradikas, siis vaata kas see on korras ja kas õhk jookseb kenasti peale. Teatud stangede või põhjakatetega võib õliradika õhuvool
ära kaduda.
|
|
|
Hannespoiss
huviline
Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.
|
postitati 21.02.08 13:13
|
|
|
Ma kommenteeriks siis õlirõhku ja tempi. Minu 128 kw mootoril on õlitemp töötemperatuuri saavutanult sama mis sul. Õlirõhk sõltub mul õlist, varem
kasutasin 10w-40, siis vedu taga oli pea viis, ja vabal käigul 3 kandis. Nyyd 5w-40 ja vedu taga siis ka pea 5 bari, vabal käiguk natu yle kahe.
PS! mul automaatkast, et vabal käigul mõtlen piduriga seismist D asendis. Sõites pole N-i peale lykand. Kui seistes lykkan N-i peale, siis rõhk ei
muutu.
Hannes
|
|
|
vx_105
Bännitud
Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.02.08 16:35
|
|
|
Jäärajal pole küll jah käinud, sel juhul teoreetiliselt võiks temp tõusta, sest kiirused suhteliselt väikesed, aga samas mootori pöörded/koormus
suuremad. Põhimõtteliselt sellise normaalse sõiduga eriti kõrgemat näitu ei ole näinud ka, võibolla veidike, aga vähemalt 130-ni pole küll läinud.
Õlirõhu kohta. Samas jällegi kui rõhk suhteliselt kõrge on, siis võiks nagu arvata, et mootor (õlirõngad, saaled...) eriti palju kulunud ei ole, kui
oleks, siis oleks ka rõhk madalam. Samas ka tegu on täissünt õliga 5W/40. See 40 näitab viskoossust tööpemeratuuril, suhteliselt viskoosne õli, võib
kasutada ka xW/30, mis oleks vedelam ja siis võibolla ka rõhk veidi väiksem. Tühikäigul (u. 800 rpm, võibolla isegi veidike alla selle hoiab) sellise
õlitemperatuuri korral on õlirõhk veidike üle 1 bar, u. 1,1-1,2 vahel tundus olema.
Õliradikale peaks õhk normaalselt peale jooksma, küll aga on plastmassist karterikate, võibolla see mingil määral segab õhuvoolu kulgemist.
|
|
|
|