Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Kellade näidud 100-l (Vastuseid: 5 | Vaatamisi: 1570)
vx_105
Bännitud



Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal


postitati 20.02.08 21:14 Tsiteeri
Kellade näidud 100-l



Senini pole täpselt aru saanud näiteks õlitemp. ja jahutusvedeliku temp. näitavatel kelladel nende jaotiste väärtusest. Jahtusvedeliku temp. skaalal on numbritena kirjas 50°C ja 90°C. Kas on siis nii, et need 3 esimest kriipsu tähistavad selliseid temperatuure: 50, 60 ja 70°C ning peale seda suuremat vahet (enne 90-t) olev näitab 80°C? Algul niimoodi suvaliselt vaadates arvasin, et on 70°C.
Ja õli temp-l mis see 60 ja 130 vahel olev kriips tähistama peaks, 100°C?
Võtsin ükspäev üldse kätte ja pikemat maad sõites püsikiirusehoidjaga tegin erinevatest näitudest pilte, et pärast saaks rahulikult analüüsida, roolis olles pole eriti aega põhjalikult vaadata neid.
Kiirust näitab veidi rohkem kui tegelik kiirus on. Rehvid peaks muidu originaalmõõdus olema: 195/65 R15, päris hea mustriga ka (üsna uued), jämedalt arvestan, et maanteel sõites näitab 10 km/h rohkem. Mõõtsin stopperit ja kilomeetriposte kasutades (2 km distantsi) tegelikuks kiiruseks 93-94 hm/h vahel, näidik näitab 103-104 km/h. Keegi, kellel näidik õigesti peaks näitama, võib kontrollida kas 5. käiguga sõites samade pöörete juures näitab tal umbes sellist kiirust. Ja kas õlirõhk ja temp on tal ka umbes sama? Autoks mul siis 2,3 mootoriga C4 100.
Mida õlitemp-st arvate, kas on normaalne? KUi see kriips seal vahel 100 on, siis on üsna tuntavalt üle 100°C (115?), väheke paljuvõitu pole? Õliks on hetkel Valvoline SynPower 5W/40
Ok, panen jutu illustreerimiseks siis pildid ka, kokkuvõttes siis kuidas kommenteerite neid näite?
http://img172.imageshack.us/img172/9150/poordedtg5.jpghttp://img180.imageshack.us/img180/8528/kiirusbe4.jpg

http://img144.imageshack.us/img144/4611/jahutusvedelikutempfu1.jpghttp://img172.imageshack.us/img172/1930/olitempre1.jpghttp://img180.imageshack.us/img180/1008/olirohkyr7.jpg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Teemo
klubiliige



Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Quattro

postitati 21.02.08 07:55 Tsiteeri


Õlitemp on veidi kahtlane. Ma mõtlen, et kui sa nüüd talvel kuskil jäärajal veerand tundi paugutaks, oleks vist 150 ees.
Muidugi mõnikord võib ka õlitempandur valetada või ühendus vilets olla. Asub ploki eesotsas, all nurgas rihmaratta taga ja kõrvalistuja pool ning üks juhe läheb külge.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Lauri2
huviline



Registreerunud 03.03.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 80

postitati 21.02.08 08:44 Tsiteeri


Mulle tundub, et sooja õli ja <3000 pöörde kohta on õlirõhk liialt suur.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kirsa
huviline

Avatar


Registreerunud 20.05.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe Q 20v

postitati 21.02.08 11:30 Tsiteeri


Esiteks nii tahhomeetri kui ka spidomeetri seierid peavadki rohkem näitama kui tegelikult on, kas just 10km/H on muidugi iseasi.
Teiseks jahutuseseieri kohapealt on sul õigus, ongi 50-60-70 ja sis suurem vahe ja 80 ja 90.
Õlirõhk sõltub vägagi mootori tüübist. Minu 125kw 20v-l on täpselt samamoodi, et isegi sooja mootoriga on rõhk 4 bari.
Osad 20VT-d on samamoodi, aga ntx 10v-del ma olen näinud enamasti palju madalamaid numbreid.

Õlitemp on maantee jaoks ehk veidi kõrge jah, aga veel ei midagi väga hullu.

Mul oli oma 200tq-l täpselt samamoodi rahulikult maanteel õlitemp 115, aga aitas vee jahutusradika vahetus. Vana ja umbes räbala asemele panin uue ning kukkus millegipärast ka õlitemp maanteel 100 juurde.

Teiseks kui sul on õliradikas, siis vaata kas see on korras ja kas õhk jookseb kenasti peale. Teatud stangede või põhjakatetega võib õliradika õhuvool ära kaduda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Hannespoiss
huviline

Avatar


Registreerunud 27.11.03
Asukoht: Tartu/Antsla
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A6 2.5 TDi Q 2001 a. ja Audi A8 3.0 TDi Q 2004.a.

postitati 21.02.08 13:13 Tsiteeri


Ma kommenteeriks siis õlirõhku ja tempi. Minu 128 kw mootoril on õlitemp töötemperatuuri saavutanult sama mis sul. Õlirõhk sõltub mul õlist, varem kasutasin 10w-40, siis vedu taga oli pea viis, ja vabal käigul 3 kandis. Nyyd 5w-40 ja vedu taga siis ka pea 5 bari, vabal käiguk natu yle kahe.

PS! mul automaatkast, et vabal käigul mõtlen piduriga seismist D asendis. Sõites pole N-i peale lykand. Kui seistes lykkan N-i peale, siis rõhk ei muutu.


Hannes


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
vx_105
Bännitud



Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal


postitati 21.02.08 16:35 Tsiteeri


Jäärajal pole küll jah käinud, sel juhul teoreetiliselt võiks temp tõusta, sest kiirused suhteliselt väikesed, aga samas mootori pöörded/koormus suuremad. Põhimõtteliselt sellise normaalse sõiduga eriti kõrgemat näitu ei ole näinud ka, võibolla veidike, aga vähemalt 130-ni pole küll läinud.
Õlirõhu kohta. Samas jällegi kui rõhk suhteliselt kõrge on, siis võiks nagu arvata, et mootor (õlirõngad, saaled...) eriti palju kulunud ei ole, kui oleks, siis oleks ka rõhk madalam. Samas ka tegu on täissünt õliga 5W/40. See 40 näitab viskoossust tööpemeratuuril, suhteliselt viskoosne õli, võib kasutada ka xW/30, mis oleks vedelam ja siis võibolla ka rõhk veidi väiksem. Tühikäigul (u. 800 rpm, võibolla isegi veidike alla selle hoiab) sellise õlitemperatuuri korral on õlirõhk veidike üle 1 bar, u. 1,1-1,2 vahel tundus olema.
Õliradikale peaks õhk normaalselt peale jooksma, küll aga on plastmassist karterikate, võibolla see mingil määral segab õhuvoolu kulgemist.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 33.5% - SQL: 66.5%]