ahtif
huviline
Registreerunud 19.02.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 31.12.07 07:47
|
|
|
A6 istemsoojendus
Kas kuidagi on võimalik istmesoojendust välja vahetada või parandada? Juhi istme oma ei tööta. Istme küttekehal tundub takistus olemas olevat, aga
selja omal mitte midagi. Äkki saaks kuidagi kasvõi tagumikualuse tööle? Autoks A6 96 a
|
|
|
laur
huviline
Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A7 3.0 TFSI
|
postitati 31.12.07 10:15
|
|
|
Endal täpselt sama jama, natuke uuemal A6'l ainult. Istmesoojendus on ühendatud jadamisi, st üks padi katki läheb ei tööta enam ükski. Saab
parandada, vii elektriku juurde. Ise pidin küttekeha välja võtma aind, ja eriti meeldiv tegevus see pole, paras nikerdamine. Minu omal oli selline
riide riba nagu, kus juhe jookseb sees, see läheb siis kuumaks. Läbipõlenud koht peaks näha olema (pruuniks läheb) ja seda saab siis parandada.
Muidugi teine variant on uued tellida, kuid üks padi maksab midagi 1300-1600. Ja välja pead mõlemal juhul võtma.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 31.12.07 15:03
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ahtif
Kas kuidagi on võimalik istmesoojendust välja vahetada või parandada? Juhi istme oma ei tööta. Istme küttekehal tundub takistus olemas olevat, aga
selja omal mitte midagi. Äkki saaks kuidagi kasvõi tagumikualuse tööle? Autoks A6 96 a |
Tagumikualune ja seljatoes olev küttekeha on ühendatud jadamisi. Seega, kui üks nendest katki on, siis ei tööta terve süsteem.
Täpsemalt on näha siit: http://perses.net/~wookie/fig34.pdf
Termotakisti, mis annab lülitis olevale loogikale teada temperatuurist, asub kõige soojemas kohas - õkva tagumiku all.
Ma ei ole kindel, kas mittetöötavat kütteelementi sirgeks sillata tohib. Kindlasti ei põle siis teine küttekeha kohe läbi, võib-olla ei põlegi kunagi
aga minuteada on istmesoojenduse lüliti lihtsalt on/off süsteem, mis õige temperatuuri saavutamise peale asja välja lülitab ja jahtumise järel jälle
sisse. Kui see nii on, oleks hea ära mõõta tagumikualuse küttekeha takistus ning panna ahelasse sama takistusega piisavalt suurt voolu kannatav
takisti.
Kui aga juhtub, et istmesoojenduse lüliti oskab timmida küttekehasse jõudvat pinget, võib mittetöötava küttekeha lihtsalt sirgeks sillata, ühendades
ahela ja meeles pidada, et päris põhja keerata ei maksa.
Ühesõnaga - seljataguse küttekeha sirgeks sildamisel läheb perssealune kindlasti soojaks, kuid eelpool toodud põhjustel teeb seda igaüks omal
vastutusel :-)
P.S. mul vedeleb ühe B4 seest pärit soojendusega istme sisu. Seal on perssealuse sisu, seljatoe sisu ning sinna juurde käivad kütteelemendid, mis
peaks täiesti töökorras olema. On tõenäoline, et mul ei ole sellega mitte midagi teha ja ma võiks ta mingi sümboolse tasu eest kellelegi anda, kellel
seda rohkem vaja on. Istme lammutamise ja küttekeha asendamisega pead muidugi ise hakkama saama...
Saada U2U, kui huvi on.
|
|
|
tiitk
huviline
Registreerunud 16.03.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,4Q 2004
|
postitati 31.12.07 15:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ahtifIstme küttekehal tundub takistus olemas olevat, aga selja omal mitte midagi.
|
Kas mitte midagi tähendab nulli või lõpmatu suurt? Kui suur on istmeosa takistus?
|
|
|
real1
huviline
Registreerunud 09.06.06
Asukoht: Värska
Kasutaja on eemal
Auto: B3, B4, B5; B7, C4, C6
|
postitati 31.12.07 17:15
|
|
|
Tegelesin ükspäev sama asjaga. Seljatoe oam ei näidanud mdiagi, aga katki oli juhe vahetult enne istme sisse minemist, enne küttekeha. Selle jootsin
kokku.
Mõõtsin neid takistusi ka - nii istme kui seljatoe ahel on sinna 11 oomi kanti, aga termoandurid näitavad 25 k.oomi. Huvitav, kas on see asi õige?
Ühendasin lülititega juhtmed nii, nagu üleval skeemil on, aga ei taha asi tööle hakata...Ei oskagi arvata, milles viga. Midagi kusagil läbi käib, kuna
lüliti mingi 1-6 asendis olles ja voolu ühendades, käib nõrk säde. Aga mingit pinget sealt välja ei tule, mis peaks soojendusse minema...
|
|
|
Tiit
huviline
Registreerunud 23.03.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 avant tdi
|
postitati 31.12.07 18:25
|
|
|
säde võib ju olla ka lüliti lambi voolust tingitud, kas miinuspoole juhtmed korralikult ühendatud?
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 31.12.07 18:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: real1
Mõõtsin neid takistusi ka - nii istme kui seljatoe ahel on sinna 11 oomi kanti, aga termoandurid näitavad 25 k.oomi. |
No aga võta ja lase sellele istmesoojendusele kuskilt toiteallikast 12V selga, vaata, kas soojaks läheb ning uuri, kas soojast peast termoanduri
takistus muutub.
Kui need asjad kõik juhtuvad, siis tuleb viga otsida kas lülitist või lüliti ja istme vahelt.
|
|
|
tiitk
huviline
Registreerunud 16.03.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2,4Q 2004
|
postitati 31.12.07 21:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: wookie
Tsitaat: | Algselt postitas: real1
Mõõtsin neid takistusi ka - nii istme kui seljatoe ahel on sinna 11 oomi kanti, aga termoandurid näitavad 25 k.oomi. |
No aga võta ja lase sellele istmesoojendusele kuskilt toiteallikast 12V selga, vaata, kas soojaks läheb ning uuri, kas soojast peast termoanduri
takistus muutub.
Kui need asjad kõik juhtuvad, siis tuleb viga otsida kas lülitist või lüliti ja istme vahelt. |
Kui 2 11-oomist takistust on järjestikku siis 12 V pealt on võimsus 144/22 = 6,5 W Arvan, et nende näitajate puhul pole mõtet proovida- sa ei tunne
seda soojust nagunii. Termotakisti takistus külmalt peaks olema umbes 9 k.oomi, soojendades hakkab takistus kiiresti kahanema. Ühe küttemati takistuse
suurusjärk 2-3 oomi
|
|
|
tammet6ru
huviline
Registreerunud 19.03.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: chrysler voyager&audi 80 2.0e
|
postitati 01.01.08 12:03
|
|
|
kui lüliti sees pirn ei põle enam,kas sis istmesoojendus ei tööta?
|
|
|
real1
huviline
Registreerunud 09.06.06
Asukoht: Värska
Kasutaja on eemal
Auto: B3, B4, B5; B7, C4, C6
|
postitati 01.01.08 13:14
|
|
|
Pirnist ei loe küll midagi
|
|
|
tammet6ru
huviline
Registreerunud 19.03.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: chrysler voyager&audi 80 2.0e
|
postitati 01.01.08 18:17
|
|
|
mul mõlemad istmed ei lähe üldse soojaks,ja nuppude pirnid ka ei põle
|
|
|
Tiit
huviline
Registreerunud 23.03.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 avant tdi
|
postitati 01.01.08 19:05
|
|
|
aga kontrolli kas teine pluss tuleb peale- peenike must/sinine juhe(süüde peab sees olema).
|
|
|
real1
huviline
Registreerunud 09.06.06
Asukoht: Värska
Kasutaja on eemal
Auto: B3, B4, B5; B7, C4, C6
|
postitati 01.01.08 20:48
|
|
|
Nuppude valgustus toimib sini-mustast juhtmest, istmesoojendus puna-valgest.
|
|
|
priit
moderaator klubiliige
Registreerunud 18.09.03
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C4, Bora & Octavia
|
postitati 01.01.08 21:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ahtif
Kas kuidagi on võimalik istmesoojendust välja vahetada või parandada? |
Need kütteelemendid ( matid ) on isegi müügil olemas.
Abiks on Forss ja Reval Auto.
Ja iseenesest täiesti vahetatavad on.
Näiteks Audi 200 esimese istmesoojendus elemendi (tagumikualune) toote kood on 447 963 555 M
Teiste mudelite sobivuse kohta ei oska öelda.
priitpoiss --> priit
|
|
|
|
Tiit
huviline
Registreerunud 23.03.07
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: audi 100 avant tdi
|
postitati 02.01.08 19:01
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: real1
Nuppude valgustus toimib sini-mustast juhtmest, istmesoojendus puna-valgest. |
mitte ainult valgustus vaid ka regulaatori juhtimine, st puna/valge on pidev pluss ja lülitab must/sinine.
|
|
|