Lumekass
huviline
Registreerunud 15.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Hetkel Auditu
|
postitati 15.12.07 15:41
|
|
|
Aku laadimine
Tere!
Küsimus, kas akut võib laadida, kui aku on auto peal ja juhtmed küljes. Ega see elektroonikale halvasti ei mõju?Aku laadimise ajaks maha võtta oleks
küll ilmselt mõistlikum, kuid oluliselt tülikam.
Tänud vastajatele!
|
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 15.12.07 15:53
|
|
|
Siia maani on neid kõiki laetud auto peal.
|
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.12.07 15:54
|
|
|
Vältida tuleks sädemete teket-selleks siis akule juhtmed külge ja peale seda laadija stepslisse.
|
|
|
|
riio
huviline
Registreerunud 22.01.06
Asukoht: Tallinn,Harjumaa,Harku
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.12.07 16:05
|
|
|
Ja oma laadija korras olus pead sellise stiili juures olema 100% kindel. Kui aku laadija peaks oma lladimis voolu vääratama võib see autol ühteist
halba teha. Tean olukordi kus isegi nn. "krokodillidega" laadides laetaval autol elektroonika ja kompuuter läksid hulluks ja mõned kivid läbi
kõrbesid. Mina võtaks juhtme maha. Kindluse mõttes.
|
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 16.12.07 15:24
|
|
|
Kindluse mõttes olen ise ka laadinud akult mass maas.
|
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
|
riio
huviline
Registreerunud 22.01.06
Asukoht: Tallinn,Harjumaa,Harku
Kasutaja on eemal
|
|
spcvnd
huviline
Registreerunud 30.06.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6Q
|
postitati 28.12.07 17:41
|
|
|
laadimispinge ei tohiks ületada 15V ja laadimisvool 10% aku mahtuvusest. kui on 100Ah aku, siis max laadimisvool 10A.
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 28.12.07 21:49
|
|
|
Enda autoga juhtus töökojas selline lugu,et hädas helistati jutuga: "Auto keeldub käivitumast ja ajuga diagnostikaseadmed ühendust ei saa! Mis nüüd
teeme?".
Veidi hiljem helistati uuesti ja teatati, et viga sai leitud - aju toiteahelas oli kaitse läbi ja uus põles ka sissepanekul läbi. Selle järel kougiti
väidetavalt ajust midagi välja ja asi saadi korda.
Hiljem ise aju avades leidiski, et üks toiteliini ülepinge-kaitsediood oli välja lõigatud. Sinna sai suhteliselt lihtsalt uue asemele ja asi oligi
korras. Faktiks aga jääb see, et auto väga pikaaajalise seismise järel oli akust igasugune vool vahepeal ammu jalga lasnud ja nüüd uuesti autot
käivitati nii, et akut polnud uue vastu vahetatud, mis viitab just sellele eelnevalt mainitule ehk aku laadimisele klemmid küljes või "täku
andmisele" mingi välise seadme abil. Igatahes selge on see, et antud juhul läks kogu asjaga veel isegi hästi.
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 28.12.07 22:34
|
|
|
Siis peaks vist autoga soitma kah nii, et genekas on lahti yhendatyd. Akki juhtub midagi pingeregulaatoriga ja kogu laks lastakse systeemi 
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|