autopede
huviline
Registreerunud 22.07.07
Asukoht: eesti
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.11.07 06:23
|
|
|
tagumiste piduriketaste vahetus a4 (96a)
1. ratas alt ja suport lahti. suport käib seestpoolt kahe kuuskandiga ja seejärel saab ta kõrvale keerata. (supordi puhastusest ja klotside vahetusest
on teemad juba üleval)
2. koputa haamri ja väiksema meisliga laagri porikaitse kopsik lahti.
3. stopper splint eest ja laagri pingutus mutter lahti (õigetpidi vindiga). nüüd peaks saama ketta kätte koos laagritega.
4. vanalt kettalt ettevaatlikult koputa lahti abs-i võru, mida on hea teha läbi rattapoltide aukudest. võru on küllaltki rabe, et ta tuleks
võimalikult otse sealt ära ja lüüa võiks ka jämedama torniga. (ise suutsin terava torniga ühe purustada.)
5.uuele kettale võru jällegi ettevaatlikult peale. ise koputasin 7cm läbimõõduga toruga. jällegi võimalikult otse seda teha. kellelgi võimalus seda
pressi all teha võib proovida, minul see puudus. vajadusel võib ka võrud uued panna.
6. uuele kettale on soovitatav ka uued laagid sisse panna, mida on hea sisse koputada vana laagri puksiga. ära unusta määret panna.
7. laagrid küljes ja võru peal ketas alla ja vastupidine op. ise keerasin kõvasti kinni ja siis uuesti natuke lahti, et ketas vabalt ringi käiks.
(osad soovitavad ka väikest lõtku kuumenemise tarvis, keegi targem võiks seda väidet kinnitada)
siiamaani auto sõidab, kes täiustada soovib või mõni asi valesti sai tehtud pangu kirja.....
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 21.11.07 07:27
|
|
|
Kõvasti kinni = peetis laager. Koonuslaagri mutrit keeratakse kinni näppudega. Ehk siis näppudega kinni ja gramm tagasi. Kuigi ma ei tea, kuidas üldse
audil see mutter seal on. See oli pigem splindiga mutri kohta. See, mis nö mõlki lüüakse, tuleb tõesti võtmega keerata. Aga samas kindlasti mitte
kõvasti kinni ja siis tagasi. Lihtsalt kinni ja nõks tagasi on väga hea.
12.301@181km/h
|
|
|
|
Teemo
klubiliige
Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Quattro
|
postitati 21.11.07 14:58
|
|
|
Täiustaks veel kahte eelnevat näidet. Jutt koonuslaagrist.
Näpuga kinni keerata ja natuke tagasi, jääb väheks. Sest sõidad mõne kilomeetri ja vaatad, et lõtk juba liiga suur. Sõites "loksub" süsteem veel
omakorda paika. Tihti kohtab äsja vahetatud laagreid, mis liiga lahti.
Kõvasti kinnikeeramine ei ole ka just otstarbekas, sest võime laagrit kahjustada.
Kõige turvalisem oleks laager mõõdukalt kinni, natuke tagasi, et tekiks õrn lõtk. Teed väikse ringi ja kontrollid uuesti, kuid iseasi, kes seda
viitsib. PS! enamus plekkveljed ja ka osad valukad tagavad laagri kapslile ka juurdepääsu, siis kui ratas all.
|
|
|
MorroW
huviline
Registreerunud 18.09.06
Asukoht: Tartu, Lootuse tn
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Avant 2.6 q
|
postitati 20.04.08 18:05
|
|
|
Mõni hea mõte, kuidas neid kuuskante lahti saaks? Krt eile rippusin
seal tunde otsas, ikka lahti ei saanud
|
|
|
karlpoiss
huviline
Registreerunud 28.06.06
Asukoht: nii siin kui sealpool soome lahte
Kasutaja on eemal
Auto: a3 1,8
|
postitati 20.04.08 18:33
|
|
|
Keerasin enda masinal torutangidega,enne lõin meisliga sälgud sisse.
Kõik pole kuld mis hiilgab.Kõik pole sitt mis haiseb.
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 20.04.08 18:50
|
|
|
mina kasutasin kuuskandi otsas pikendust(nn.torupikendust vms.)siiani köik suppordid ilusti lahti saanud.ahjaa-enne keeramist olen proovinud ka pisema
haamrga enne polti koputada.
ideaalseks pikenduseks sobis hüdrotungraua üles pumpamis vars-toru.
|
|
|
jokker
huviline
Registreerunud 10.07.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 '96 ABK
|
postitati 26.04.08 08:16
|
|
|
Ma olen neid laagreid nii pingutanud, et mutter otsa ja vastu laagrit keeranud. Siis kontrollinud ratta lõtku, kui lõtk on sees natuke mutrit peale
keeranud. Siis mõned tugevamad hoobid vastu rehvi, üles ja alla, ratast edasikeerata ja veel paar hoopi(kätega). Siis jälle kontrollinud lõtku. Nii
korranud kuni lõtk ära kaob, siis nõks mutrit tagasi ja korras.
joyrider
|
|
|
|
intsints
huviline
Registreerunud 11.09.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.09.12 13:25
|
|
|
Vaja ka siis tagumised kettad ära vehetada. Ostsin kettad ja klotsid ära ning võtsin tehnikuga ühendust. Ütles seda et mingid laagrid mis on ketaste
sees tuleb ka kindlasti uued panna, mis laagritest jutt käib ja kas neied on ikka kindlasti vaja uued panna. Maksavad ikkagi 16 euri tk. Oskab keegi
midagi tarka öelda selle kohta?
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 08.09.12 19:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: intsints
Vaja ka siis tagumised kettad ära vehetada. Ostsin kettad ja klotsid ära ning võtsin tehnikuga ühendust. Ütles seda et mingid laagrid mis on ketaste
sees tuleb ka kindlasti uued panna, mis laagritest jutt käib ja kas neied on ikka kindlasti vaja uued panna. Maksavad ikkagi 16 euri tk. Oskab keegi
midagi tarka öelda selle kohta? |
Kas just kindlasti vaja uued laagrid asetada, ei oska kindlasti seda öelda, kuid soovitav tegevus vast siiski.
Sa ju kindlasti ei tea, kui vanad laagrid seal hetkel olla vöivad, kui just pole ise neid vahetanud vms.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 08.09.12 19:31
|
|
|
Mida loeb laagri vanus? Olgu ta või 25a vana aga kui ta toimib, siis pole grammigi halvem kui uus.
12.301@181km/h
|
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 08.09.12 19:34
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Taavi
Mida loeb laagri vanus? Olgu ta või 25a vana aga kui ta toimib, siis pole grammigi halvem kui uus. |
Eks ma vast seda mötlesingi, kuid sönastada saab igatmoodi .
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 08.09.12 19:40
|
|
|
Aga üldiselt paljud ei viitsi neid jah vahetada. Ja kui aus olla, siis koos vana laagri eemaldamise ja ehk ka pesemisega tuleb juba tunnihindest uue
laagri hind. Seega teha lastes vist polegi eriti vahet.
12.301@181km/h
|
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 04.09.13 06:11
|
|
|
Kergitan.
Kas on võimalik alla panna ka kasutatud ketast?
Kas laagrid on ketaste vahel ringi tõstetavad või kui juba ketas all, siis pärast vana laagrit enam kasutada ei saa?
Mõtlen, et võtan romulast enam-vähem kettad ja lasen enda omale alla panna ja laagrid võtaks enda vanade seest vajadusel. Suportite järgi lähen
nagunii. Sai mitte kaua tagasi tutikad kettad pandud, aga kuna käsipidur jäi peale, siis nüüd on juba kõverad. Enam ei kuluta uutele, aitab küll.
|
|
|
Kuits
klubiliige
Registreerunud 01.11.07
Asukoht: Tln/Röa/Laimjala/Viru-Nigula
Kasutaja on eemal
Auto: 2x B5Q, B3, 2xC4 TDI, GMT 199
|
postitati 04.09.13 06:35
|
|
|
Pigem ikka uued kettad vöi olemasolevad köverikud treimisse. Romula ja uue detaili hinnavahe kohati olematu vöi puudub sootuks.
Vorsprung durch Drehmoment !
|
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 04.09.13 07:57
|
|
|
Uus ketas u 35 euri t, seega u 70 euri kokku. Ei näe mõtet, kui nagunii romulast suportid toon, kui just sealgi uue ketta hinnaga pole. Komplekt
kasutatud kettad+suportid ja lisaks uued klotsid, siis saab hea küll. Ketta järgi on näha ka, kuidas romulasuport toimetanud on. Treima ei hakka.
Aga laagrid on kergelt vahetatavad omavahel või kui juba sisse pandud, siis ümber tõsta ei saa? Igaks juhuks küsin, kuigi kui romula kettal laagrid
pekkis, siis ega sellest kettastki asja pole ilmselt.
Ei maksa kirjutada, et kui ei jaksa uusi asju osta, siis ära autot pea. Pole elus romulas käinud, aga kui tagapidurite korrastamine uute osadega
maksab 400 euri ja auto 1000 euri, siis käte tagumikust mitte välja kasvamise korral proovin ise ära teha.
|
|
|
huviline30
huviline
Registreerunud 01.04.12
Kasutaja on eemal
Auto: A4 avant,1.9TDI 85kw
|
postitati 05.09.13 15:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Tort
Kergitan.
Kas on võimalik alla panna ka kasutatud ketast?
Kas laagrid on ketaste vahel ringi tõstetavad või kui juba ketas all, siis pärast vana laagrit enam kasutada ei saa?
Mõtlen, et võtan romulast enam-vähem kettad ja lasen enda omale alla panna ja laagrid võtaks enda vanade seest vajadusel. Suportite järgi lähen
nagunii. Sai mitte kaua tagasi tutikad kettad pandud, aga kuna käsipidur jäi peale, siis nüüd on juba kõverad. Enam ei kuluta uutele, aitab küll.
|
Laagrid saab ikka ümber tõsta.Romula ketta rummus jälgi,et laagri pesad oleks korralikud.
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 06.09.13 04:57
|
|
|
ABS võru saab muidu ilma lõhkumisohuta kätte gaasipõleti/leeklambi vms abil. Ajad soojaks ja tuleb lihtsalt näpuga tõstes maha. Peale läheb samamoodi.
Kui maha jahtub, siis tõmbab ise kinni. Muidu on neid võrdlemisi lihtne vigastada.
12.301@181km/h
|
|
|
|
audi_a4_v6
huviline
Registreerunud 17.08.10
Asukoht: Tartu, Elva
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Q7 3.0TDI -14
|
postitati 06.09.13 05:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Taavi
ABS võru saab muidu ilma lõhkumisohuta kätte gaasipõleti/leeklambi vms abil. Ajad soojaks ja tuleb lihtsalt näpuga tõstes maha. Peale läheb samamoodi.
Kui maha jahtub, siis tõmbab ise kinni. Muidu on neid võrdlemisi lihtne vigastada. |
Õige tähelepanek!
Ära kunagi lükka teist meest nurka, kust ainus väljapääs on üle su enda.
|
|
|
|
Tort
huviline
Registreerunud 16.09.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A4 2.6
|
postitati 09.09.13 05:57
|
|
|
Aitüma, seltsimehed
|
|
|