Pildil on all 15" 195/80 (talvel kasutasin 15" 205/70, mis on märgatavalt madalam), aga ilma lõikamata/keevitamata need ei lähe (ette napilt
lähevad). Ees jääb kõrgust piirama rattakoobas (väljapööramisel) ja amordipüstak (vedru alumine taldrik), taga piirab tiivaserva all eesmine ja
tagumine nurk. See jutt oli nüüd Audi 100 C3 kohta. Olen samade meetoditega tõstnud kõrgemaks ka Audi 80 nii B2 (lõikasin) kui ka B3 (ei lõiganud, st
väga piiripealselt), kuid B4-ga puudub seni kogemus ja ei oska kahjuks täpsemalt vastata. Suuremat rehvi alla pannes ei maksa unustada, et sama
kõrgusindeksiga kuid veidi laiem rehv sama velje peal on reaalses elus kõrgem. Samuti hakkab piirsituatsioonides mängima mingit rolli ka rehvi
kulumisaste (uus rehv käib vastu, kulunud rehv enam mitte). Ise olen lahendanud need probleemid nii, et töökojas UUSI rehve ostes palunud panna
veljele kõrgeima mõõdu, mis reaalselt alla võiks sobida, kui mujalt vastu ei käi, siis joonistanud seal samas markeriga peale, kust maalt on vaja kere
lõigata ja üle keevitada. Uute rehvide müügihinnas on vist nii palju kasumit, et seni on nende müüjad alati vastutulelikud olnud, on lubatud katsetada
ja vajadusel ka mõned üleliigsed rehvi peale/maha võtmised nurinateta ära teinud, eeldusel muidugi ei ikka ostan terve sarja uusi rehve. Quattro puhul
ei tohi olla esimese ja tagumise silla vahel ka kõrguste erinevust, nii et arvesta vähemalt 4 (5) rehvi ostuga. Kõrgem vedru ei päästa eriti palju,
kui tahad panna suuremat rehvi (taga hästi natuke siiski päästab), see lihtsalt kergitab auto keret üldiselt, kuid amordi alumine taldrik ja
tiivakoopa kaare diameeter jäävad ju mõõtudelt samaks ja ratta suhtes üsnagi samasse kohta (tagaosas efekt tunda tühja autoga, raske koormaga on
olukord sama mis vana vedruga).
|