Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Kuidas muuta B4 tulede lülitus automaatseks? (Vastuseid: 17 | Vaatamisi: 3461)
anduke88
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & Audi Q7 60 TFSIe

postitati 20.06.07 17:47 Tsiteeri
Kuidas muuta B4 tulede lülitus automaatseks?



Tere
Ausalt öeldes on mul juba kopp ees :P nende tulede sisse ja väljalülitamisest, seega

kas ja kuidas oleks võimalik teha nii, et näiteks kui ma süüdet keeran (või pärast süüdet näiteks või alles siis kui auto on käivitunud, tegelikult soovitatavalt ikkagi viimane)
,siis lülituksid tuled ilusti põlema automaatselt (nagu ikka uuematel autodest).
Ma mäletan, et mul kunagi ammune tuttav lasi oma päevi näinud Volvole niimoodi teha :)

Ühesõnaga, kuidas oleks KÕIGE lihtsam moodus Audi 80 B4 93.a. muuta tuled automaatselt sisse/välja lülituvateks?

Ma pakun, et lihtsalt mägiaivari teibi ning Šveitsi noaga pole vist midagi teha :cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
WaZZup
huviline

Avatar


Registreerunud 09.07.06
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: audi 80 b3 1,8i

postitati 20.06.07 18:33 Tsiteeri


ega siin midagi keerulist olegi ,peale taskunoa ja teibirulli on veel vaja vaid releed ,juppi juhet ja välja mõelda mingi ahel ,kuhu vool jookseb peale auto käivitamist!!


Hard work never killed anyone,
But why chance it?
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
CarlosSQ
huviline

Avatar


Registreerunud 30.05.04
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 80 b4 Avant TDi

postitati 20.06.07 18:39 Tsiteeri


proovi see kuidagi nii teha, et tuled hakkavad siis automaatselt põlema siis kui genekas hakkab laadima vms.
tegelt nagu ma saan aru sul on b4 sinna on nii ehk naa soovitav vedada otse akult juhtmed pirnini sest originaalis kaob pinge natc ära vms.


There's lots of spirit in everyone!!!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
WaZZup
huviline

Avatar


Registreerunud 09.07.06
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: audi 80 b3 1,8i

postitati 20.06.07 18:45 Tsiteeri


geneka klemmidel peaks vist nagunii koguaeg pinge olema ,kuna akust tuleb vool tagasi (või siis mitte,autoelektriga väga kodus ei ole) võimalik panna geneka juhtmetele diood vahele ,ja siis relee geneka otsa või midagi sellist!


Hard work never killed anyone,
But why chance it?
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 20.06.07 19:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: CarlosSQ
proovi see kuidagi nii teha, et tuled hakkavad siis automaatselt põlema siis kui genekas hakkab laadima vms.


No kõige kavalam on mumeelest lähituled (neid võiks siis ju juba suisa päevatuledeks nimetada) automaatselt põlema panna õlirõhu märgulambi kustumise peale. Audi korral teeb asja muidugi keeruliseks see, et tulede ahel ei ole originaalis lahendatud releedega.

Mul on ka endal mõte olnud, et võiks niisuguse funktsionaalsuse teha, kuid see vajab veel veidi läbi mõtlemist - ma tahan, et kõik originaalis olemasolevad funktsioonid ja võimalused alles jääks, mistõttu tahab skeemi vägisi üks lüliti juurde tulla, kuid seda jälle ei tahaks (no kessee viitsib lülitile kohta leida ja teha, et ilus jääks jne).

Ühesõnaga, kui kunagi kui saabub puhkus ja natuke viitsimist, siis on plaanis ühed esituled releede peale ehitada nii ehk naa, mistõttu võiks ju oma autole "päevatulede" funktsiooni kah juurde aretada ning DIY alla sellest mingi jutu teha... Aga seda kõike vaid tingimusel, et ma suudan välja mõelda, kuidas ilma lisalülitita hakkama saada...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
anduke88
klubiliige

Avatar


Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & Audi Q7 60 TFSIe

postitati 20.06.07 19:16 Tsiteeri


appike :(
Poleks arvandki, et see nii keeruline on :P Ennem peaks vist elektrikuks õppima või vähemalt elektri ja kaablitega kodus olema :D Muidu keeran midagi tuksi, nt panen tuled põlema ning signa hakkab tööle või annan suunda ning klaasipuhastid hakkavad tööle vms. :D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ranz
klubiliige



Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal


postitati 20.06.07 19:17 Tsiteeri


Milleks jalgratast leiutada: http://www.serwend.ee/page.php?action=show_page&page_id=31 täitsa lahendus olemas ja ei ole teab mis kallis ning natukenegi auto elektriga kokku puutunud inimene peaks asjaga hakkama saama ka ise.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
lunatic
klubiliige

Avatar


Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal

Auto: A4 allroad ja Volvo C70

postitati 20.06.07 19:20 Tsiteeri


Tevalo foorumis on ka seda teemat päris palju arutatud. Otsingusse sobib sealt hästi "päevatuled" vms.
Edu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 20.06.07 20:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: CarlosSQ
proovi see kuidagi nii teha, et tuled hakkavad siis automaatselt põlema siis kui genekas hakkab laadima vms.
tegelt nagu ma saan aru sul on b4 sinna on nii ehk naa soovitav vedada otse akult juhtmed pirnini sest originaalis kaob pinge natc ära vms.


Akust tuleb umbes 12V, genekast tuleb vähemalt 14V - pole ju kuigi raske teha lülitus, mis rakendub ütleme... rohkem kui 12V peale.

Kõige lihtsam oleks seda teha ilmselt releega, mis pingestatud oleks katkestab ühenduse ja mida toidetakse suvalise pingeregulaatoriga, millel on 12V peal ülepingekaitse.
Niipea, kui genekas hakkab tööle, tõuseb pinge piisavalt, et ülepingekaitse rakenduks, releelt kaob toide ja tulede ahel ühendub...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 20.06.07 20:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ranz
Milleks jalgratast leiutada: http://www.serwend.ee/page.php?action=show_page&page_id=31 täitsa lahendus olemas ja ei ole teab mis kallis ning natukenegi auto elektriga kokku puutunud inimene peaks asjaga hakkama saama ka ise.

Sellel lülitusel minuteada on ainult üks viga - lähituled ei oska siis ilma töötava mootorita põleda :-)
Modifikatsiooni saab lugeda elegantseks ainult siis, kui peale lisandunud funktsioonide säilivad ka kõik esialgsed funktsioonid...


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ranz
klubiliige



Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal


postitati 20.06.07 20:10 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: wookie
Tsitaat:
Algselt postitas: ranz
Milleks jalgratast leiutada: http://www.serwend.ee/page.php?action=show_page&page_id=31 täitsa lahendus olemas ja ei ole teab mis kallis ning natukenegi auto elektriga kokku puutunud inimene peaks asjaga hakkama saama ka ise.

Sellel lülitusel minuteada on ainult üks viga - lähituled ei oska siis ilma töötava mootorita põleda :-)
Modifikatsiooni saab lugeda elegantseks ainult siis, kui peale lisandunud funktsioonide säilivad ka kõik esialgsed funktsioonid...

Sõbra masinal on seesama asi peal ning toimib ta nii, et ilma kangi puutumata lülituvad tuled põlema x sekundit peale mootori käivitumist, parkide peale lükates lülituvad pargid ning tulede asendisse lükates põlevad pooled nii nagu ikka ja saab lülitada ka täistulesid, sellessamas viimases asendis peaksid pooltuled põlema ka lihtsalt süütega, moto ei pea käima.
Ja lisaks... ülte mulle millal on vajadus pooltulesid kohapeal seistes põlema panna?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 20.06.07 20:27 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ranz
ilma kangi puutumata lülituvad tuled põlema x sekundit peale mootori käivitumist, parkide peale lükates lülituvad pargid ning tulede asendisse lükates põlevad pooled nii nagu ikka ja saab lülitada ka täistulesid, sellessamas viimases asendis peaksid pooltuled põlema ka lihtsalt süütega, moto ei pea käima.
Ja lisaks... ülte mulle millal on vajadus pooltulesid kohapeal seistes põlema panna?


Ma ise mõtlesin umbes sellise skeemi peale, et:
- Kui seiskub mootor süüte välja keeramise tõttu, peavad kustuma kõik tuled ka siis kui kang on lähitulede asendis.
- Kui seiskub mootor mingil muul põhjusel (no minupärast kasvõi kütuse lõppemise tõttu), peavad tuled põlema jääma.
- Parktuled peavad oskama põleda ilma süütevõtmeta.
(Sisuliselt tähendab eelnev ilmselt tagasisidega lülitit, mis lülitub sisse mootori käivitumisel aga välja süüte välja keeramisel...)
- Kui süüde keeratakse sisse olukorras, kus kang on lähitulede asendis (mootor sellel hetkel ei käi), peaks süttima tuled kellades ja parktuled.
- Kui mootor käivitatakse olukorras, kus kang on lähitulede asendis, peaks süttima lähituled peale mootori käivitumist.
- Kangi liigutamine parktulede asendisse peaks selle automaatika jaoks olema võrdväärne mootori käivitamisega - see annab võimaluse lülitada sisse lähituled ilma mootorit käivitamata (algolukord ennistub süüte välja keeramisel).
- Kui mootor juba käib (või tulede kontroller arvab, et käib), siis kangi liigutamine mistahes olekust lähitulede olekusse, peab süütama lähituled (ka näiteks olukorras, kus mootor käivitati "tuled väljas" olekus).
- Kaugtuled peaks käituma nii nagu originaalis...

Ma usun, et need on kõik tingimused, millele süsteem peaks vastama, et tekkiks juurde funktsionaalsus aga ei kaoks ükski olemasolev funktsioon. Iseenesest pole selle asjanduse lahendamine, eeldusel, et on leitud mõistlik viis mootori käivitumise tuvastamiseks, üldse keerukas.

Aga lähitulede sisse lülitamine ilma mootorit käivitamata on vajalik näiteks selleks, et siiski saaks lähituledega sõita olukorras, kus mootori käivitumist tuvastav loogika ei tööta - st. olukorras, kus tulede kontrolleri jaoks mootor ei käi....
Kui mootori käivitumist tuvastada geneka tööle hakkamise (14V ilmumise) abil, siis võib selline olukord tekkida geneka rihma purunemisel.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
laur
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A7 3.0 TFSI

postitati 21.06.07 01:35 Tsiteeri


Tsitaat:
Aga lähitulede sisse lülitamine ilma mootorit käivitamata on vajalik näiteks selleks, et siiski saaks lähituledega sõita olukorras, kus mootori käivitumist tuvastav loogika ei tööta - st. olukorras, kus tulede kontrolleri jaoks mootor ei käi....
Kui mootori käivitumist tuvastada geneka tööle hakkamise (14V ilmumise) abil, siis võib selline olukord tekkida geneka rihma purunemisel.


Kui süüte sisse keerad, ja lüliti lähitulede peale siis ju tuled põlevad, olenemata sellest kas se loogika töötab või mitte. Käsitsi saab endiselt ju tulesid lülitada


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
vx_105
Bännitud



Registreerunud 21.03.07
Kasutaja on eemal


postitati 21.06.07 04:17 Tsiteeri


Kui ise hakkama ei saa, siis võib lasta teha: http://carsec.ee/index.php?show=muud&lang=est&id=33
Ei tea ainult kuidas neil täpselt see asi lahendatud on (kas ülejäänud süsteem jääb täpselt samamoodi tööle)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 21.06.07 07:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: laur
Kui süüte sisse keerad, ja lüliti lähitulede peale siis ju tuled põlevad, olenemata sellest kas se loogika töötab või mitte. Käsitsi saab endiselt ju tulesid lülitada

Originaalis küll jah, kuid kavandataval "päevatulede rezhiimil" süttiks tuled alles peale mootori käivitumist... Seega on vajalik luua võimalus nende erakorraliseks süütamiseks enne kui mootor käima läheb.

Kui aga süüdata päevatuled alati kui mootor käib, mis on releedega süsteemi korral lihtsaim lahendus, kaob ära võimalus sõita väljalülitatud tuledega, mis jällegi ei sobi, kuna kätkeb endas funktsionaalsuse kahanemist.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ranz
klubiliige



Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal


postitati 21.06.07 07:15 Tsiteeri


wookie sa püüad siin teha suht mikit mõttetust ju...

- Kui seiskub mootor süüte välja keeramise tõttu, peavad kustuma kõik tuled ka siis kui kang on lähitulede asendis.
- Kui seiskub mootor mingil muul põhjusel (no minupärast kasvõi kütuse lõppemise tõttu), peavad tuled põlema jääma.

Ütle mulle mille krdi pärast sul seda esimest vaja on??? täielik jama ju? milleks sulle päevatulede automaatika sellisel juhul??? kui sul on päevatulede automaatika siis seda kangi sa ei puutu... suretad moto välja ning tuled ongi kustus, paned tööle süttivad, et kasutada täistulesid pead lülitama tuled ise vastavasse asendisse (nii käib ka see tehase originaal süsteemidel), kui selles viimases asendis moto välja sureb jäävad põlema päevatuled (kui süüde sees) ning süüde väljas pargid.

- Parktuled peavad oskama põleda ilma süütevõtmeta.

Need põlevadki ikka ja alati olenemata süütest.

Ma edasi ei hakka neid siia ritta panemagi... et ma ei saa aru miks tahad sa asja ajada miskiks mega keeruliseks. Eelpool välja toodud vidin teeb kõik vajaliku sinu eest ära, et milleks luua lisatingimusi millede tööle panemiseks tuleb krt seda teab mida välja mõelda... funktsionaalsus funktsionaalsuseks, et kui seda nii väga taga ajad siis milleks hakata üldse seda automaatikat peale ehitama? las süsteem olla nagu ta on.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 21.06.07 07:41 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ranz
- Kui seiskub mootor süüte välja keeramise tõttu, peavad kustuma kõik tuled ka siis kui kang on lähitulede asendis.
- Kui seiskub mootor mingil muul põhjusel (no minupärast kasvõi kütuse lõppemise tõttu), peavad tuled põlema jääma.

Ütle mulle mille krdi pärast sul seda esimest vaja on??? täielik jama ju?

AFAIK "tehase lahenduses" päevatuled ei kustu kui mootor sureb välja ilma, et oleks süüde välja keeratud. Ja loogiline on kaa - kui see nii ei oleks, tekkiks loll olukord, kus siis kui mootor sureb välja iseeneslikult pimedal ajal (pole tähtis, mis põhjusel, see võimalus on olemas), jääks auto ootamatult pimedaks.

Tsitaat:
Algselt postitas: ranz
milleks sulle päevatulede automaatika sellisel juhul??? kui sul on päevatulede automaatika siis seda kangi sa ei puutu...

Otse loomulikult - päevatuled peavad kustuma süüte välja võtmise tõttu, mitte mootori seiskumise tõttu. See on tehniliselt jubelihtne lahendada, kuid selle vajadusega peab lahendust planeerides arvestama, muidu on tõenäoline, et see lahendub teisiti.

Tsitaat:
Algselt postitas: ranz
et ma ei saa aru miks tahad sa asja ajada miskiks mega keeruliseks. Eelpool välja toodud vidin teeb kõik vajaliku sinu eest ära, et milleks luua lisatingimusi millede tööle panemiseks tuleb krt seda teab mida välja mõelda...

Ma üritan näidata, et niisuguste lahenduste puhul on reeglina üpris palju "agasid" või "mis saab siis, kui" küsimusi, millele võiks enne lahenduse tegemist mõelda. Seda eriti seetõttu, et sageli ei tee nende nüanssidega arvestamine lahendust tehniliselt kuigipalju keerukamaks, ning nendega arvestamine võiks anda paremini läbi mõeldud lahenduse.

Ning isegi kui lahendust ise valmis ei tehta vaid ostetakse kuskilt vastav tükk sisse, siis olles enne nende nüansside üle mõelnud, on suurem tõenäosus, et osatakse müügimehelt õigeid küsimusi küsida ja osta "õigem asi":-) Sedasorti "tülikate" küsimuste esitamine on kasulik enam-vähem igal tehnilisel alal.
Lisaks, kui ka tehakse kompromiss erinevate funktsionaalsuste vahel, siis olles need asjad läbi mõelnud, on see teadlik kompromiss, vastasel juhul võib tekkida üllatusmoment.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tegelane5
huviline

Avatar


Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal


postitati 22.06.07 08:38 Tsiteeri


Isegi kui võtta kõige lihtsam skeem- ümber lülituv relee mis saab massi õli andurist- mis kustub siis kui mootor seisma jääb. Planeerida ja arvestada pole ka seal midagi- kui kohalt võttes välja sureb siis eeldatavasti puusse ei pane:D 90 nega sõites aga kui õlisurve kaob siis võib varsti 1 esiratas plokki minna. Naisele või kellegile kes tule lülitit üles ei leia ei ütle et tuled ise põlema lähvad.
BTW nendel kes Venemaal käivad oleks hea kui oleks lüliti vahel sellel päevatulede automaatikal. Eesti/Vene asend lüliti juures:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 45.4% - SQL: 54.6%]