Rainer09
huviline
Registreerunud 17.12.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe 2.3
|
|
cilaper
huviline
Registreerunud 16.06.07
Kasutaja on eemal
Auto: C5q
|
|
raunz
huviline
Registreerunud 27.09.04
Asukoht: Tapa-Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 1.8 B5 & A6 Avant 2.5TDI C5
|
postitati 21.06.07 17:05
|
|
|
Miks kohe nii? Ta vaatas ju 4+4 oomiseid woofreid (2 oomi), mis sobivad ideaalselt sellele võimule (800W RMS@2 Oomi)
Nii et ei tasu kohe lahmima hakata.
|
|
|
cilaper
huviline
Registreerunud 16.06.07
Kasutaja on eemal
Auto: C5q
|
postitati 22.06.07 09:48
|
|
|
võimendi peab olema u. 30% kõlarist võimsam..... järelikult ei sobi.... kõige lihtsam (odavam) on otsida 1oomine supakas
|
|
|
Raigo22
huviline
Registreerunud 02.10.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 22.06.07 09:50
|
|
|
Hertz väga hea element. Palju oleneb ka kasti ehitusest jne. Kui midagi soetama hakkad, anna teada, painutame hinda ka siis
58 160 982
|
|
|
|
Rainer09
huviline
Registreerunud 17.12.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe 2.3
|
postitati 22.06.07 12:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: cilaper
võimendi peab olema u. 30% kõlarist võimsam..... |
seda ma tegelt ei teadnudki veel.. teadsin ainult, et võiks olla 'veits' võimsam
tänud
|
|
|
Rainer09
huviline
Registreerunud 17.12.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe 2.3
|
postitati 22.06.07 12:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Raigo22
Hertz väga hea element. Palju oleneb ka kasti ehitusest jne. Kui midagi soetama hakkad, anna teada, painutame hinda ka siis |
eks ma võtan siis kuu alguse poole ühendust.
ja kas kasti osas ka abi saab ?
|
|
|
priit
moderaator klubiliige
Registreerunud 18.09.03
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi C4, Bora & Octavia
|
postitati 22.06.07 13:29
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rainer09
kas kasti osas ka abi saab ? |
Ikka saab
priitpoiss --> priit
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 22.06.07 16:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: cilaper
võimendi peab olema u. 30% kõlarist võimsam..... järelikult ei sobi.... |
Ei pea.
|
|
|
|
disla
huviline
Registreerunud 22.04.07
Asukoht: tapa
Kasutaja on eemal
|
postitati 24.06.07 09:59
|
|
|
mina pole ka veel nihukest asja kuuld et peab 30% võimsam olema, kõlar mängib ka 30% lahjema võimu taga vägagi eduliselt.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 24.06.07 11:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: cilaper
võimendi peab olema u. 30% kõlarist võimsam..... |
Noh nii ja naa...
Algatuseks, misasi see võimsus siis õigupoolest on?
Võimsus näitab, kui suure hulga tööd teeb üks või teine asi mingis ajaühikus.
Ehk siis täpsemalt - töö on suurus, mis sisuliselt kirjeldab keha oleku muutumise määra. Mida rohkem tehakse tööd, seda rohkem keha olek muutub. Töö
hulk avaldub kui teepikkuse ja jõu korrutis, mida kutsutakse eestikeeli dzauliks (J). No tore on jah aga teadmine see ei aita meid karvavõrragi edasi,
kui me tahame iseloomustada mingi asja võimet teha tööd. Vot nüüd oleks meil vaja teada, millise koguse tööd suudab üks või teine tükk (kasvõi näiteks
võimendi) teha mingis ajaühikus. Kuna tööd on hea mõõta dzaulides ning aja mõõtmiseks kasutavad nii tööinimesed kui ka rahvusvahelise imperialismi
esindajad sekundeid, siis avaldubki võimsus kui dzaul sekundis. Võimsust mõõdetakse Wattides. Asjanduse võimsus on 1 Watt, kui ta suudab ühe sekundi
jooksul teha ühe dzauli jagu tööd.
Tore küll, kuid 1W on ka 1V*1A (üks volt korda üks amper)? Ja ongi - pinge kahe punkti vahel näitab, kui suur on töö ühikulise laengu
ümberpaigutamisel ühest punktist teise ja voolutugevus on arvuliselt võrdne ajaühikus juhi ristlõiget läbinud laenguga...
Seega, võime öelda, et kui võimendi suudab oma väljundisse ajada 1V pinget voolutugevusel 1A, siis on selle võimendi võimsus 1W ning ta teeb 1 sekundi
jooksul ühe dzauli jagu tööd.
Aga mida näitab siis kõlari peale kleebitud tähis "100W"? Kõlaril enesel ei ole ju mitte mingit võimsust. Seega võib see markeering tähendada, et
"selle kõlariga saab 1 sekundi jooksul teha 100 dzauli jagu tööd". Või tähendab see hoopis, et "selle kõlariga saab 1 sekundi jooksul teha 100
dzauli jagu kvaliteetset tööd (tekitada helilaineid, mis on võimalikult heas vastavuses signaaliallikast tuleva signaaliga)"? Ilmselt on tõde kuskil
vahepeal...
Igal juhul näitab kõlari peale kirjutatud "võimsus" ühel või teisel moel, kui palju see kõlar välja kannatab - kui palju tööd sellega ajaühikus teha
saab. Tuleb tähele panna, et see "võimsus" ei räägi meile aga mitte midagi selle kohta, kui valjut lärmi see kõlar teha suudab või
kui kvaliteetselt ta seda suudab. Lärmi valjusust saab mõõta helirõhu abil.
Ent milline on siis lihtsaim viis kõlarit või valjuhääldit võimendaja abil rikkuda ja läbi põletada? Esmapilgul võib tunduda, et ühendades kõlarit
toitma võimalikult võimsa võimendi, on suurem tõenäosus kõlarit läbi kõrvetada kui kesise võimsusega võimendi korral. Kindlasti on selles väites ka
omajagu tõtt, kuid tegelikult ei ole valjuhääldi katki tegemiseks üldse kuigipalju tööd vaja teha (loe: pole vaja kuigisuurt võimendit). Valjuhääldi
on selline membraan, mida liigutatakse elektromagneti abil. Membraaniga on mehhaaniliselt ühendatud mähis, mis on topitud tugeva püsimagneti sisse,
eks.
Nüüd, senikaua kuni kõlarit toidetakse vahelduvvooluga, see mähis pidevalt liigub, teeb tööd (muudab elektrienergiat kineetiliseks energiaks) ning
kannatab seega ilma läbi kärssamata üsna suurt voolu välja. Lastes aga samasse mähisesse alalisvoolu, märkame, et vägapalju polegi vaja kui juba
hakkab "ampri lõhna" tulema ning maagiline suits lahkub valjuhääldist. Seega, olukorras, kus mähis ei liigu, põleb ta läbi väga ruttu - kuhugi peab
see energia ju minema, liikumist ei toimu, lähebki soojuseks...
Vot helisagedusvõimendajates aga tekkib alati suuremal või vähemal määral signaali mittelineaarsusmoonutust. ML moonutus tähendab seda, et pinge
väljundis ei kasva enam sisendiga võrreldes lineaarselt. Öeldakse ka, et võimendi hakkab klippima. Üldiselt talub kõrv ilma protestimata üsna palju ML
moonutust, eriti valjema lärmi korral. Seega saab paljusid võimendeid ka sisendamplituudi nominaali sisse jäädes klippima ajada. Siin tekkibki reaalne
oht valjuhääldile, kuna nende äralõigatud tippude ajal tuleb võimendist alalisvool. Sellel ajal mähis ja membraan seisavad ning kõik see töö läheb
soojuseks, mis kuumutab mähist.
Nõnda polegi raske kõlar, kuhu on peale kirjutatud 100W, läbi kõrvetada pisikese 10W võimendiga - ujutage sisend üle sedasi, et võimendis tekkib tugev
ML moonutus, keerake selle pisikese võimendi "punn põhja" ja varsti hakkab kõlarist suitsu tulema. Lärm aga ei pruugi üldse eriti valju olla.
Seega, ehkki tehniliselt on ainuke asi, mida kõlari ja võimendi ühendamisel jälgima peab, kõlari takistus (mis ei tohi olla siis võimendaja jaoks
liiga väike), on kõlarite tervise huvides mõistlik vastutustundetu kasutaja kartuses teha võimendi selline, et kasutaja seda kindlasti klippima ajada
ei tahaks - võimsam.
Sellel põhjusel ei olegi väide, et "võimendi peab olema 30% kõlarist võimsam" alati väga vale ega asjakohatu... Kõik oleneb kasutaja peakujust -
vastutustundetule kasutajale võimsam, normaalne inimene saab vähemaga hakkama selliselt, et valjuhääldid terveks jäävad.
|
|
|
|
badog
huviline
Registreerunud 18.04.05
Asukoht: Põltsamaa
Kasutaja on eemal
Auto: S6 C5 Avant 4,2 V8 250 kW
|
postitati 25.06.07 11:17
|
|
|
võimendi ei pea olema elemendist võimsam, küll aga võib olla võimsam, jõudu jääb üle ja ei hakkaks heli moonutama
võimendi võib olla väheke lahjemgi kui element, aga siis tuleb olla volüümi väänamisega ettevaatlikum...
ning enne tuleks ikka vaadata kui lahmima hakata, et elemendid on kahe mähisega, mõlemad 4 oomi ja sel juhul saab takistuse 2 oomile
A6 C4 Avant 1.8 92 kw 1997 a. ; A4 B5 Avant 1.8 92 kW 1997 a. ; A6 C5 Avant quattro 2.5 tdi 132 kW 2000 a. ; A4 B5 quattro 2.8 142 kW 1997 a. ; S6 C5
Avant quattro 4,2 250 kW 2000 a. A4 B5 Avant 1.8 TQ 132 kW 2000 a.
|
|
|
|
Raigo22
huviline
Registreerunud 02.10.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 25.06.07 14:57
|
|
|
Kasti osas siis nii palju, et programm täitsa olemas. Anna teada ja arvutame ära
58 160 982
|
|
|
|
cilaper
huviline
Registreerunud 16.06.07
Kasutaja on eemal
Auto: C5q
|
postitati 26.06.07 16:00
|
|
|
täitsa õige jahh......kahe mähisega.....ei pand tähele kiiruga vaadates.....minu viga, sorry. ei tahtnud lahmimise muljet jätta aga minu
meelest on helikvaliteet ikka esikohal......sest mingi mümm-tümmi võib 2k eest ka saada. ja kahjux ei ole paljud võimendid need mis lubatud ehk andmed
ei ole samad mis peale kirjutatud, mina olen aru saanud et kui ostad kilose woofri(rms) siis võimu rms pex olema vähemalt 1200-1300. oma suurex
kurvastusex avastasin et isegi tuntud firmade toodangu puhul ei saa numbreid uskuma jääda
et siis yks hea leht: http://salupa.exe.ee/jutt/va/Voimsus.php
mina soovitax sulle seda võimu: http://www.fusioncaraudio.com/products.php?region=6&action=view&product_id=289
...jääb samasse hinnaklassi aga tehase andmetel on
Linked Power Ratings @14.4VDC
1000 Watts RMS x 1 Channel @ 4 Ohms and 1% THD+N
1800 Watts RMS x 1 Channel @ 2 Ohms and 1% THD+N
kuipalju seda uskuda saab aga parem peaks ta olema
ja samas küsiks ega keegi pole silmand kusagil normaalseid 1oomiseid woofreid.....ise olen leidnud ainult 400rms/1200max ja see jääb natuke
lahjaks.... soovix umbes 900rms ringis mitte yle 1500 ja alla 800w rms kellegi kasutatud elementi ma ei soovi
kõige parem variant olex kui keegi teaks öelda kust saax sellise elemendi eestist osta: http://www.fusioncaraudio.com/products.php?region=6&action=view&product_id=299
|
|
|
Raigo22
huviline
Registreerunud 02.10.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A6
|
postitati 26.06.07 16:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: cilaper
täitsa õige jahh......kahe mähisega.....ei pand tähele kiiruga vaadates.....minu viga, sorry. ei tahtnud lahmimise muljet jätta aga minu meelest on
helikvaliteet ikka esikohal......sest mingi mümm-tümmi võib 2k eest ka saada. ja kahjux ei ole paljud võimendid need mis lubatud ehk andmed ei ole
samad mis peale kirjutatud, mina olen aru saanud et kui ostad kilose woofri(rms) siis võimu rms pex olema vähemalt 1200-1300. oma suurex kurvastusex
avastasin et isegi tuntud firmade toodangu puhul ei saa numbreid uskuma jääda
et siis yks hea leht: http://salupa.exe.ee/jutt/va/Voimsus.php
mina soovitax sulle seda võimu: http://www.fusioncaraudio.com/products.php?region=6&action=view&product_id=289
...jääb samasse hinnaklassi aga tehase andmetel on
Linked Power Ratings @14.4VDC
1000 Watts RMS x 1 Channel @ 4 Ohms and 1% THD+N
1800 Watts RMS x 1 Channel @ 2 Ohms and 1% THD+N
kuipalju seda uskuda saab aga parem peaks ta olema
ja samas küsiks ega keegi pole silmand kusagil normaalseid 1oomiseid woofreid.....ise olen leidnud ainult 400rms/1200max ja see jääb natuke
lahjaks.... soovix umbes 900rms ringis mitte yle 1500 ja alla 800w rms kellegi kasutatud elementi ma ei soovi
kõige parem variant olex kui keegi teaks öelda kust saax sellise elemendi eestist osta: http://www.fusioncaraudio.com/products.php?region=6&action=view&product_id=299 |
Eestis tegeleb Fusion toodetega Ravolar Group.
http://www.autosound.ee/est/about/
Nende käest saad eelpool toodud elemendi.
58 160 982
|
|
|
|
Black
klubiliige
Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Q7
|
postitati 26.06.07 16:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: cilaper
täitsa õige jahh......kahe mähisega.....ei pand tähele kiiruga vaadates.....minu viga, sorry. ei tahtnud lahmimise muljet jätta aga minu meelest on
helikvaliteet ikka esikohal......sest mingi mümm-tümmi võib 2k eest ka saada. ja kahjux ei ole paljud võimendid need mis lubatud ehk andmed ei ole
samad mis peale kirjutatud, mina olen aru saanud et kui ostad kilose woofri(rms) siis võimu rms pex olema vähemalt 1200-1300. oma suurex kurvastusex
avastasin et isegi tuntud firmade toodangu puhul ei saa numbreid uskuma jääda
et siis yks hea leht: http://salupa.exe.ee/jutt/va/Voimsus.php
mina soovitax sulle seda võimu: http://www.fusioncaraudio.com/products.php?region=6&action=view&product_id=289
...jääb samasse hinnaklassi aga tehase andmetel on
Linked Power Ratings @14.4VDC
1000 Watts RMS x 1 Channel @ 4 Ohms and 1% THD+N
1800 Watts RMS x 1 Channel @ 2 Ohms and 1% THD+N
kuipalju seda uskuda saab aga parem peaks ta olema |
Tal on juba olemas igati korralik Autostudio võim. Ta ei otsi enam võimu. Woofrit otsib sinna sappa.
|
|
|
|
Rainer09
huviline
Registreerunud 17.12.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe 2.3
|
postitati 27.06.07 20:10
|
|
|
tänud vastanuile..
Fusionist ei ole eriti huvitatud, kuna pole vist kuigi palju inimesi, kellel nende toodanguga kogemusi oleks..
aga ilusad näevad nad välja küll
tuleb nii välja, et Hertz on see, millel tundub olevat kõige parem hinna-kvaliteedi suhe.. hetkese seisuga läheb vist see loosi.
P.S! mida arvata sellest elemendist, eelkõige just eelised ja
miinused Hertziga võrreldes... helirõhu ja -kvaliteedi poole pealt jne..
|
|
|
Ekui14
huviline
Registreerunud 19.11.07
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.11.07 12:02
|
|
|
Mure
Mull tavaline toa võimendi 16 oomine ostsin 1200w kõlari see 4 oomi ja natuke kõvemaks panna sis nagu käiks üle kas on mingit võmalust et 16 oomis
teha 4 oomi?
|
|
|
serxx
huviline
Registreerunud 31.03.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.11.07 12:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Ekui14
Mull tavaline toa võimendi 16 oomine ostsin 1200w kõlari see 4 oomi ja natuke kõvemaks panna sis nagu käiks üle kas on mingit võmalust et 16 oomis
teha 4 oomi? |
Jah, on!
Osta elemente 4tk ning ühenda nad kõik järjest, saadki takistuse 16 oomi peale.
Mis võimendi sul 16 oomi on?
Tekib kohe kahtlus, et tegemist on mingi eriti odava asjaga, mis tõenäoliselt ei suuda anyway 1200w elementi toita (kui see 1200w pole just pmpo ja
rms võimsus jääb 100w kanti).
Toavõimud on üldjuhul 8/6/4 oomi.
VÕIMENDI TAHA EI TOHI ÜHENDADA VÄIKSEMA TAKISTUSEGA ELEMENTI KUI ETTE NÄHTUD
Suurema takistusega elementi võib ühendada, kuid võimendi kasutegur langeb sellisel juhul oluliselt
|
|
|
jannyy
huviline
Registreerunud 20.02.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 1.8T 20V
|
postitati 20.11.07 09:22
|
|
|
Osta ikka endale 2+2oomi mähisega element, siis saad kogu võimendi potensiaali ära kasutada.
Ja Vibe-st hoia kindlasti kaugele eemale selle võimendiga.
kui tahad kui tahad rõhku saada ja vastupidavat elementi, siis soovitan spl dynamics pro-d
http://spldynamics.fi/pro-sub/pro-300d-1.jpg
elemendile on küll antud nominaalvõimsus 600wrms, kuid tegelikkuses, ei tee ta teist nägugi kui lükata sinna 2 või 3 korda rohkem võimsust peale.
edit: Hind on muidugi kõigist neist kallim - 4500.-
Tulevikku vaadates, kui niiöelda lahjaks peaks jääma, siis saad osta alati teise e-1200 juurde ja läheb uue hooga edasi
|
|
|