Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Mürasummutamisvahendid (Vastuseid: 14 | Vaatamisi: 2885)
K1KaZ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal

Auto: Kolm kuubikut :)

postitati 11.06.07 07:41 Tsiteeri
Mürasummutamisvahendid



Kas on olemas ka midagi muud peale spetsiaalsete müramatide mis aitaks auto õõnsustesse pista et müra vähendada.

Näitx: Uksed, tagumised rattakoopad jne...

Soojustus vill ei ole vist see kõige parem lahendus, kogub liiga palju niiskust.

Materjal peaks olema siis kerge, kohev, õhku läbi laskev & mida vähem niiskust korjab sea parem.

Kas keegi on mngi muu hea materjali leidnud & ka kasutanud.
Või oskab midagi soovitada ???


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 11.06.07 08:40 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: K1KaZ
Materjal peaks olema siis kerge, kohev, õhku läbi laskev & mida vähem niiskust korjab sea parem.

Täpselt vastupidi. See materjal peab olema tihke ja raske - kõige parem oleks kuiv liiv või tihe betoon, kuid kuna see on auto puhul mõeldamatu, siis kasutatakse pigimatte.

Asi on nimelt selles, et kui sa tahad midagi vaikseks teha, siis sa pead võitlema kahte tüüpi helilainetega - läbivad ja peegelduvad.

- Läbivad helilained on need, mis tulevad väljast, läbivad seina (antud juhul siis auto kere) ja kostavad meile kõrva, näiteks tänavamüra. Läbivat heli summutab võimalikult raske ja võimalikult tihke materjal, mis käitub siis kui amortisaator, muutes väljast tulevate helilainete sageduse kuulmispiirist madalamaks. Autos kasutatakse selleks otstarbeks pigimatte, kuid sigulimehed on edukalt ka tavalise paksu ruberoidiga hakkama saanud.

- Peegelduvad helid on aga need, mida sa ise tekitad ruumis sees ja mis siis ruumi seintelt tagasi peegelduvad. Neid summutab võimalikult kohev materjal - näiteks kivivill, papist munarestid, porolon, mitmesugused vaibad jms., mis vähendab helilaineid peegeldava (kõva ja sileda) pinna hulka.

Stuudiotes, kus on vaja mõlemat, nii summutada peegeldusi kui ka isoleerida ruum, kasutataksegi mõlemat - seinad tehakse hästi paksust ja tihedast materjalist ning ruumi sisemus polsterdatakse peegeldusi vähendavate plaatidega.

Autos ilmselt peegelduvad helilained, vähemalt seespool, erilist probleemi ei valmista, kuna tänapäeval on terve auto salong polsterdatud. Väljast tulevate helide summutamiseks aga jah, kõva ja tihe materjal, pehmet pole mitte mingit mõtet kuhugi juurde panna.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
laur
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A7 3.0 TFSI

postitati 11.06.07 10:58 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: wookie
Tsitaat:
Algselt postitas: K1KaZ
Materjal peaks olema siis kerge, kohev, õhku läbi laskev & mida vähem niiskust korjab sea parem.

Täpselt vastupidi. See materjal peab olema tihke ja raske - kõige parem oleks kuiv liiv või tihe betoon, kuid kuna see on auto puhul mõeldamatu, siis kasutatakse pigimatte.

Asi on nimelt selles, et kui sa tahad midagi vaikseks teha, siis sa pead võitlema kahte tüüpi helilainetega - läbivad ja peegelduvad.

- Läbivad helilained on need, mis tulevad väljast, läbivad seina (antud juhul siis auto kere) ja kostavad meile kõrva, näiteks tänavamüra. Läbivat heli summutab võimalikult raske ja võimalikult tihke materjal, mis käitub siis kui amortisaator, muutes väljast tulevate helilainete sageduse kuulmispiirist madalamaks. Autos kasutatakse selleks otstarbeks pigimatte, kuid sigulimehed on edukalt ka tavalise paksu ruberoidiga hakkama saanud.

- Peegelduvad helid on aga need, mida sa ise tekitad ruumis sees ja mis siis ruumi seintelt tagasi peegelduvad. Neid summutab võimalikult kohev materjal - näiteks kivivill, papist munarestid, porolon, mitmesugused vaibad jms., mis vähendab helilaineid peegeldava (kõva ja sileda) pinna hulka.

Stuudiotes, kus on vaja mõlemat, nii summutada peegeldusi kui ka isoleerida ruum, kasutataksegi mõlemat - seinad tehakse hästi paksust ja tihedast materjalist ning ruumi sisemus polsterdatakse peegeldusi vähendavate plaatidega.

Autos ilmselt peegelduvad helilained, vähemalt seespool, erilist probleemi ei valmista, kuna tänapäeval on terve auto salong polsterdatud. Väljast tulevate helide summutamiseks aga jah, kõva ja tihe materjal, pehmet pole mitte mingit mõtet kuhugi juurde panna.


Aga mis efekti annab siis vildi panemine näiteks uksepolstrisse vms? Selle jutu järgi nagu ei olegi sellest kasu, et aind pigimatt mis müra vähendab?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 11.06.07 11:53 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: laur
Aga mis efekti annab siis vildi panemine näiteks uksepolstrisse vms? Selle jutu järgi nagu ei olegi sellest kasu, et aind pigimatt mis müra vähendab?

Vilt summutab peegelduvaid helisid... Näiteks on oluline vahe, kas meie kõrvu jõuab lihtsalt välismüra läbi auto kere või lisaks ka selle sama müra peegeldused kere sisepindadelt.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
laur
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A7 3.0 TFSI

postitati 11.06.07 21:00 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: wookie
Tsitaat:
Algselt postitas: laur
Aga mis efekti annab siis vildi panemine näiteks uksepolstrisse vms? Selle jutu järgi nagu ei olegi sellest kasu, et aind pigimatt mis müra vähendab?

Vilt summutab peegelduvaid helisid... Näiteks on oluline vahe, kas meie kõrvu jõuab lihtsalt välismüra läbi auto kere või lisaks ka selle sama müra peegeldused kere sisepindadelt.


Jah aga nagu sa mainisid siis peegelduvaid helisid autos peaagu ei olegi kuna uued autod kõik polsterdatud.

Ühesõnaga tahaks teada kui suur kasu sellest vildist on, et kas tasub teda panna või mitte, lahti pean asjad nagunii võtma.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
ranz
klubiliige



Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal


postitati 12.06.07 05:30 Tsiteeri


Nt ukse sisse mängima pandud mid(bass)range element hakkab mõnuga õue laulma kui ukse välispinnale vilti mitte panna.
Üldiselt on nii, et pigimatt vähendab madalaid helisid, vilt kõrgeid helisid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Jürarrak
klubiliige
ac aasta auto 2008 võitja

Avatar


Registreerunud 15.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Some quattro GmbH Cars

postitati 12.06.07 05:35 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ranz
Nt ukse sisse mängima pandud mid(bass)range element hakkab mõnuga õue laulma kui ukse välispinnale vilti mitte panna.
Üldiselt on nii, et pigimatt vähendab madalaid helisid, vilt kõrgeid helisid.


Seega tuleks ukse välispinnale panna nii pigimatt kui ka vilt?


Parem must minevik kui lilla tulevik
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ranz
klubiliige



Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal


postitati 12.06.07 06:02 Tsiteeri


Just.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
laur
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A7 3.0 TFSI

postitati 12.06.07 07:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ranz
Nt ukse sisse mängima pandud mid(bass)range element hakkab mõnuga õue laulma kui ukse välispinnale vilti mitte panna.
Üldiselt on nii, et pigimatt vähendab madalaid helisid, vilt kõrgeid helisid.


Ma endal mõtsin panna polstri külge selle vahtplasti vms alla. Et liimida kohe polstri peale ja sis se vahtplast sinna peale nii nagu ta varem oli. Aga see iseenesest ei takista ju midi kõlamist välja, sest kõlar on seal natuke eraldatud. Kas uksepleki külge võib ka vilti liimida? Kohati on seal märg, et see midagi ei tee talle?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
K1KaZ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal

Auto: Kolm kuubikut :)

postitati 16.06.07 07:58 Tsiteeri


Mina ei saa nagu ika aru et mis see väike pigi või vilt matt keset ust ikka heli summutab.
Niipalju kui tean on need matid jube väiksed & kallid.

Kui ma need matid keset plekki kleebin siis äärtest tuleb ju ikka müra läbi & kui seda tervet tühja ruumi ukses või mujal rattakoobastes ära ei täida siis saab see müra seal ainult kajama jääda & võimenduda.

Neid matte peaks siis ikka sitaks toppima ju & mis see siis veel maksma läheks ei taha mõeldagi.

Tehke lollile selgeks :D


Quattro'ga lumepeal käia on hea :D
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ranz
klubiliige



Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal


postitati 16.06.07 08:04 Tsiteeri


Mis keset ust... terve uks ikka täis, oma autol tegin nt nii:

http://www.hot.ee/ranz/s2/pigimatt2.JPG

Sinna välispinnale veel vilt ka ja ongi valmis.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
laur
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: A7 3.0 TFSI

postitati 16.06.07 08:29 Tsiteeri


Kas see vilt seal autot mädanema ei aja? Kogub ju niiskust, ja tahest tahtmata võib seal ju märg olla?

Amis puutub sellesse matti, sis selle väikese lapikese point on selles, et ta vähendab pleki vibreerimist, mis teeb müra. Kui terve uks nüd täis toppida, sis on plekk veel jäigem, ning lisaks sellele ka paksem, et läbi selle mati tuleb ka heli raskemini, ja nuh siis vilt ka vahele ja peaks päris hea olema.

Aa ja ned matid pole midagi niii kallid. Ostad selle paki ära seal päris mitu lehte sees, ma ei mäleta mis ta maksis, midagi 300 eeku ringis.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
K1KaZ
klubiliige

Avatar


Registreerunud 24.11.04
Asukoht: Saaremaa...
Kasutaja on eemal

Auto: Kolm kuubikut :)

postitati 17.06.07 06:31 Tsiteeri


Ust jah ei saa juba klaasi pärast täis toppida.
Ukse seest käib veel kohe kindlasti vesi läbi kuna ega need aknatihendid nii hästi ei pea & ukse allservas on ju vee äravooluks spetsiaalsed augud.

Aga mind hakkas huvitama see penoplasti varjant, see ju ei tohiks kuidagi niiskust korjata. Samas on ta ka kerge & paks.


Quattro'ga lumepeal käia on hea :D
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Taavi
klubiliige

Avatar


Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: UrS4

postitati 17.06.07 07:30 Tsiteeri


Peno erikaal on nii väike, et see küll midagi summuta. Koputa vastu peno plaati korra ja vaata mida teeb.


12.301@181km/h
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 17.06.07 10:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: K1KaZ
Neid matte peaks siis ikka sitaks toppima ju & mis see siis veel maksma läheks ei taha mõeldagi.

Aga loe ideede saamiseks seda teemat (kaugemale kui 1 lehekülg soovitavalt):
http://www.ladaklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=2096


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 48.8% - SQL: 51.2%]