Jään vastuse võlgu Sinu A4 TDI koha pealt, aga vanematel diislitel soovitatakse seda 6000km järel (raamatu järgi), mida olen ka järginud. Sel juhul
püsib õli pikalt puhas ka peale vahetust (kui vahetada harvem, määrdub uus õli kohe pärast vahetust). Korras mootori puhul pole sugugi paha vahetada
õli pärast seda, kui mustaks läheb (ehk see ongi seal 5-6000km kandis)
Osades uutes autodes on mingi andur, mis mõõdab õlis oleva rämpsu hulka ning annab juhile teada selle põhjal (mitte läbitud km järgi), millal tuleb
vahetada uus õli. Ning koormatuna või linnas sõites nõuab auto juba tuliuuena õlivahetust seal 5-7000km kandis, väiksema koormusega sõites samas
tunduvalt üle 10.000 km. Kui need autod vanemaks saavad ja õli kiiremini määrdub, hakkavad need mootorid nõudma õlivahetust vist iga paari tuhande km
tagant... Igal juhul odavam on vahetada õlisid, kui remontida turbot või mootorit
|