Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: segusiibri potekas (Vastuseid: 3 | Vaatamisi: 1169)
henri0
huviline



Registreerunud 04.12.05
Kasutaja on eemal


postitati 02.04.07 12:05 Tsiteeri
segusiibri potekas



Kuidas kontrollida segusiibri poteka (kolme otsaga) korrasolekut testriga ja kas see üldse võimalik on ?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
wookie
huviline



Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11

postitati 02.04.07 15:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: henri0
Kuidas kontrollida sgusiibri poteka (kolme otsaga) korrasolekut testriga ja kas see üldse võimalik on ?

Noh, kui me oletame, et selle asja nominaalne takistus iseenesest ehk ei muutu, siis huvitab sind ilmselt, kas see potekas ei ragise ja kas ehk ei ole "surnud" kohti sees.

Tavaliselt on kõik 3 karvaga potekad tehtud sedasi, et äärmised klemmid on takistust eviva pinna otstesse ühendatud ja keskmine klemm ühendub liuguri külge.

Kui sul ei ole krokodillidega testri otsi, siis on mõõtmist mugav teha kahekesi - üks hoiab kinni, teine keerab.

Enivei, paned kõigepealt testri mõõtma takistust ja ühendad otsad äärmiste klemmide külge ning teed selgeks, millises mõõtealas üldse on mõistlik opereerida. Sellise harju keskmise digitestri korral võiks selleks alaks olla 20kOhm. Samas, kui sul on võimalus kasutada korralikku analoogtestrit (selline, seieriga), on sellega ehk mugavam.

Järgnevalt ühendad testri ühe juhtme poteka keskmise klemmi külge ja teise suvalise äärmise klemmi otsa (kumba äärmist klemmi kasutada on ükskõik, kuid ühel juhul takistus keerates väheneb, teisel juhul suureneb, võid proovida mõlemat pidi).

Olles asjad ära ühendanud selliselt, et ühendus on kindel ja tester kogu aeg näitab midagi, hakkad hästi aeglaselt ja sujuvalt seda pööratavat asja seal poteka küljes pöörama (näiteks lapiku kruvikeerajaga).
Takistus peab sujuvalt suurenema või vähenema (oleneb sellest, kuidas sa otsad ühendasid). Takistus peab muutuma täpselt nii sujuvalt kui sujuv on sinupoolne keeramine. Kui takistus ei muutu sujuva keeramise korral sujuvalt vaid hüplikult või vahepeal muutub lõpmatult suureks, või kuidagi teisiti imelikult, on tegemist katkise (ragiseva) potekaga.
Lisaks võib veel proovida, kuidas see potekas käitub, kui teda raputada või mõistlikuse piires koputada - takistus peab ka sellistes oludes muutuma sujuvalt.

Ehk siis, kui takistuse muut kogu poteka tööalas on sujuv, on potekas suure tõenäosusega korras, kui ei ole sujuv, tuleb minna poodi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
henri0
huviline



Registreerunud 04.12.05
Kasutaja on eemal


postitati 02.04.07 15:59 Tsiteeri


Suurimad tänud võtan homme või ülehomme selle ette eks siis paistab annan kindlasti teada kuidas läks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
henri0
huviline



Registreerunud 04.12.05
Kasutaja on eemal


postitati 05.04.07 09:24 Tsiteeri


Lugu siis selline et poteka nime all ta küll on aga seal sees on vist ainult lüliti nagu mulle üks tark väitis... kuulda on et plõks käib ja siis tekib mingi takistus mis ei muutu kui seal on poteks ja lüliti koos siis on potekas pees või polegi seal potekat ja on ainult lüliti mis töötab??? kui vaid saaks kuskilt selle jubina skeemi
bosch-i kood 0 280 120 426
audi kood 048 133 154


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 24.2% - SQL: 75.8%]