Mehhaanik
huviline
Registreerunud 28.02.07
Asukoht: Tartu-Elva
Kasutaja on eemal
Auto: 2* AUDI A6 C6 Avant 2,7TDI, AUDI 100 C4 2,3E
|
postitati 28.02.07 20:20
|
|
|
Salong ruttu soojaks!
Ajasin mööda jahutussärki näpuga järge ja avastasin, et 4- sil. mootoril on tegelikult kaks väikest ringi- üks tuleb jämeda lõdvikuga plokikaane
küljelt ja suundub alla pumpa, teine aga plokikaane tagaotsast peene toruga läheb läbi soojendusradika, õlifiltri juurest mööda ja kah
veepumpa.Loogiliselt võttes jookseb ju suurem osa jahutusvedelikust läbi jämeda lõviku ja ainult pisku läbi soojenduse.Tegin siis prooviks ratsi ja
kruvisin selle jämeda lõdviku väikse pitskruviga kinni,läksin sõitma ning voilaa- umbes 700 meetri pärast tuli juba tublit sooja, olgugi,et näidiku
seier polnud veel liikunudki!
Ainult päris kinni ei tohi lõdvikut pigistada kuna seal peal on ka termoandurid, mis läbivoolu täielikul sulgemisel võivad valetama hakata.
Praegu sõidan pitskruviga, sest ei viitsi tosooliga mulistama hakata, aga tulevaks talveks lahendan asja viisakamalt, võtan ikka lõdviku lahti ja
teen sinna sisse mingi läbivoolu piirava düüsi.
Kahjuks pole mul asjast pilte saata, aga loodan, et asjatundlikumad saavad aru küll missugusest lõdvikust jutt käib.Kordan siiski üle- see, mis tuleb
plokikaane küljelt välja ja suundub kohe mööda mootori külge alla veepumpa.
Jõudu tööle!
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 13.10.07 12:09
|
|
|
Ega see asi halvasti auto tervisele ei mõju?
Kui see lõdvik on poolenisti suletud, kuidas on mõju pikkadel otstel? Ma saan aru, et selle eesmärk on praegu rohkem nö linnasprintidel.
Oleks hea kui oleks ka mõni pilt kellegil sellest...
|
|
|
equilibrium
huviline
Registreerunud 10.04.06
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.10.07 12:44
|
|
|
Mõjub küll väga halvasti.
Kuna langeb jahutusvedediku voolu kiirus tekib kohati ülekuumenemine.
Seega ärge seda kodus järgi tehke.
|
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
postitati 13.10.07 12:53
|
|
|
Nii järsk mootori soojenemine kah mootori tervisele just kasulik ei ole.
|
|
|
Rallymees
huviline
Registreerunud 25.09.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 300 hobust
|
postitati 13.10.07 13:01
|
|
|
Mina soovitan Defa või Webasto peale panna, mitte ise hakata leiutama.
|
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 13.10.07 13:02
|
|
|
paistis jah teine olevat liiga ilus, et olla tõsi (vähemalt ilma mootori tervist kahjustamata)
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
sceleton
huviline
Registreerunud 18.08.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 14.10.07 08:01
|
|
|
Kõige parem idee oleks ehk omal auto mootori soojendus/jahutussüsteem korralikult korda teha, et normaalselt sooja hakkaks tulema.
Võibolla alustaks soojendusradika puhastamisest või välja vahetamisest.
|
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
postitati 14.10.07 12:19
|
|
|
Huvitav oleks teada, kus sellised mehhaanikud töötavad
|
|
|
Mehhaanik
huviline
Registreerunud 28.02.07
Asukoht: Tartu-Elva
Kasutaja on eemal
Auto: 2* AUDI A6 C6 Avant 2,7TDI, AUDI 100 C4 2,3E
|
postitati 27.11.07 02:07
|
|
|
Uuh- pikalt vaikust ja kus nüüd kukkuti sajatama!
Võtame asja rahulikult.Jahutussüsteem on mul täiesti korras ja puhas, kõik töötab, aga kuna mul tuleb tööle jõudmiseks maha sõita ainult 5-7
kilomeetrit, siis selle ajaga pole küll ma arvan, et ühegi autoga võimalik 25-30 kraadise pakasega veel õiget sooja saada, aga mine sa tea muidugi
mingeid uuemaid.
See võte annabki tulemust ainult väga lühikestel otstel. Mootori jahutus toimib ikka normaalselt, muutub ainult soojendusradikat läbiva vedeliku
kiirus, seega ka hulk.Kuna vedelik läbib ka õlifiltri juures olevat soojusvahetit soojeneb ka õli kiiremini, paraneb määrimine.Ja pikkemal sõidul pole
ju mingit ülekuumenemise ohtu, sest temperatuuri tõustes avaneb ju termostaat, seega suur ring ning kõik ongi korras.
Muidugi võib ju Defa või Webasto peale panna, aga mõtlen et 94 aasta masinale oleks see liigne kulutus, ega see odav lõbu pole.
Ega mina oma ideid kellelegi peale ei suru, lihtsalt lasen need rahva sekka. Kes saab aru ja julgeb, teeb kaasa, kes ei see ei.
Ja ega ma nüüd nii rumal ka pole kui siin mõned vist arvavad, sest hooldan juba 18 aastat Euroopa ühe suurema kontserni tütarettevõttes kogu tehase
sisseseadet - lolli poleks nii kaua selles ametis peetud vist.
Lõpetuseks- jutt on 94 aasta Audi 100-st, 85kw ABK mootoriga.
|
|
|
Kaaku
huviline
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7
|
postitati 28.11.07 11:31
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Simps
Nii järsk mootori soojenemine kah mootori tervisele just kasulik ei ole.
------
Huvitav oleks teada, kus sellised mehhaanikud töötavad
|
Võib-olla sa põhjendad oma ebamäärast lauset või lähed lihtsalt laitmisega kaasa, omamata ise üldse pilti mis toimub?
Minu meelest normaalne plaan neile kurtjatele, kel salongis vähe sooja. Ise ei viitsi nokitseda, kuna auto läheb isegi kiirelt soojaks. Aga mine sa
tea...talv ees ja ehk jõuab ka ära proovida.
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 28.11.07 11:45
|
|
|
2.2T 20V mootoril on sama situatsioon, kus veepumbal on v6imalus t6mmata vett nii salongiradikast kui ka läbi järeljahutuspumba plokikaanest, et
täielikult k6ik väikse ringi veest kahjuks salongiradikat ei läbi.
Siia lisada veel 15 v6i enam aastat vana kinni kasvand salongiradikas ja ongi tulemuseks n6rk v6i olematu salongisoojendus.
|
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
postitati 28.11.07 14:45
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kaaku
Tsitaat: | Algselt postitas: Simps
Nii järsk mootori soojenemine kah mootori tervisele just kasulik ei ole.
------
Huvitav oleks teada, kus sellised mehhaanikud töötavad
|
Võib-olla sa põhjendad oma ebamäärast lauset või lähed lihtsalt laitmisega kaasa, omamata ise üldse pilti mis toimub?
|
Kas arvad, et ainult sina oled võimeline teema 1. posti lugema ?
Arvad, et ainult sina jagad sealsest jutust midagi välja ning mulle on see müstika ?
Õpin teist aastat autoremonti ja hooldust, hetkel toyota esinduses praktikal..
Mina jään rahule tehase jahutussüsteemiga, auto läheb piisavalt kiiresti soojaks ning ei kuumene üle. Kõik toimib nii nagu peab ja kui ei toimi, siis
tuleb auto korda teha!Vahetada jupid, mis vigased või ei tööta nii nagu peaks ning küll ta soojaks läheb.
Audi pole lihtsalt auto - Audi on stoori omaette
|
|
|
|
mulk
klubiliige ac aasta auto 2007/2009 võitja
Registreerunud 11.11.03
Asukoht: Nummela/Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A8 D3 FL2, LR Disco 1, Iveco Daily 40C13V
|
postitati 28.11.07 14:47
|
|
|
Tsitaat: |
Ega see asi halvasti auto tervisele ei mõju?
|
Pigem vastupidi, mootor saavutab töötemperatuuri kiiremini, mille tagajärjel aju läheb külma mootori bensiinipihustus reziimilt üle normaalsele,
teadupärast rohkem pensiini peseb ka rohkem õlikilet silindri seintelt ... + tihedam tanklakülastus ja juba mainitud liigne õli viskoossus. Ja täiesti
äärmuslikel juhudel jookseb põlemata bensiin läbi kolvirõngaste karteri õli hulka.
Tsitaat: |
Kui see lõdvik on poolenisti suletud, kuidas on mõju pikkadel otstel? Ma saan aru, et selle eesmärk on praegu rohkem nö linnasprintidel.
|
Jahutusvedeliku jõudes normaalsele töötemperatuurile hakkab õiget temperatuuri hoidma termostaat. Endiselt ringleb suurem osa vett läbi salongiradika,
kui temperatuuri tõusmine jätkub, avaneb lõpuks termostaat vajadusel kasvõi täielikult.
|
|
|
Kaaku
huviline
Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7
|
postitati 28.11.07 16:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Simps
Kas arvad, et ainult sina oled võimeline teema 1. posti lugema ?
Arvad, et ainult sina jagad sealsest jutust midagi välja ning mulle on see müstika ?
Õpin teist aastat autoremonti ja hooldust, hetkel toyota esinduses praktikal..
Mina jään rahule tehase jahutussüsteemiga, auto läheb piisavalt kiiresti soojaks ning ei kuumene üle. Kõik toimib nii nagu peab ja kui ei toimi, siis
tuleb auto korda teha!Vahetada jupid, mis vigased või ei tööta nii nagu peaks ning küll ta soojaks läheb. |
Loe paar korda Mehhaaniku ja Mulk'i viimast postitust. Saad ehk asja ivale pihta. Tundub küll, et need kaks aastat on sul maha visatud aeg.
Kui soovida salongi kiiremat soojenemist lühikestel otsadel ja mootori kiiremat töötemperatuuri saavutamist, ei tähenda see, et peab kukkuma juppe
vahetama. Kui soovid läbi esiklaasi paremat nähtavust ja tehase klaasipuhastid on oma ea ära elanud, kas vahetad siis hoovad ja esiklaasi ära? Paraku
ei ole kõik asjad tehasest loodud ideaalseks.
Ja selle üle, miks üldse midagi paremaks tahetakse teha, kui tehasest on, ei hakka ma üldse vaidlema.
|
|
|
Taavi
klubiliige
Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: UrS4
|
postitati 28.11.07 17:55
|
|
|
Simps ära võta isiklikult aga kool ei tähenda mitte kui midagi. Ma olen neid praktikante piisavalt näinud. Ja lõpuks tuleb kahte sorti mehaanikuid.
Ühed on need, kes teevad kuidagi moodi oma töö ära. Teised on südamega asja juures ja mõtlevad üidevalt välja uusi lahendusi, rakiseid, mooduseid, et
tõid lihtsamalt teostada. Samuti seda, kuidas muuta mõnda tehase lahendus, mis pole omal ajal just kõige paremini välja kukkunud. Selle esimest sorti
mehaaniku suudab kool hea tahtmise juures välja koolitada. Teist sorti mehaanik tekib aga vaid inimesest, kellel on huvit tehnika vastu ja loogiline
mõtlemisvõime.
12.301@181km/h
|
|
|
|
Simps
klubiliige
Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal
Auto: erinevad
|
postitati 28.11.07 21:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kaaku
Loe paar korda Mehhaaniku ja Mulk'i viimast postitust. Saad ehk asja ivale pihta. Tundub küll, et need kaks aastat on sul maha visatud aeg.
|
Njh, siis küll.
Audi pole lihtsalt auto - Audi on stoori omaette
|
|
|
|
furvios
huviline
Registreerunud 24.06.07
Asukoht: Suure-Jaani
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 4-Motion
|
postitati 29.11.07 07:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Mehhaanik
aga kuna mul tuleb tööle jõudmiseks maha sõita ainult 5-7 kilomeetrit, siis selle ajaga pole küll ma arvan, et ühegi autoga võimalik 25-30 kraadise
pakasega veel õiget sooja saada, aga mine sa tea muidugi mingeid uuemaid.
|
Mul on 2.3 audi 100 91a. ja usu või mitte aga see auto läheb soojaks juba siis kui olen 3km maha sõitnud, küll külavahe teed pidi, aga sellegi
poolest.
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 01.12.07 07:22
|
|
|
te siin räägite et mootor soojeneb kiiremini? mootor ju soojeneb sama kiiresti aga salongi tuleb lihtsalt varem/kiiremini soe õhk
praegusel juhul selle läbivoolu väiksemaks tegemisega saavutate lihtsalt selle et salongi radikast hakkab rohkem jahutusvedelikku läbi käima ja kahju see küll mingil moel teha ei tohiks ainuke varjant millal ta võib
mootorile viga teha on siis kui salongi radika kraan kinni keerata kuigi ka siis jääb ringlus toimima, lihtsalt võimalik et mitte piisav
suvel peaks selle suht kergelt teada saama, kui enamjaolt salongiradika kraan kinni
|
|
|
HannesT
huviline
Registreerunud 21.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant
|
postitati 01.12.07 10:59
|
|
|
Kunagi nägin ühe müügikuulutuse pildi peal sellist väikest lisapuhurit, mille saab paigaldada keskkonsooli kõrvale kõrvalistuja jalgadest vasakule.
Suurus tal mingi 30x30x15cm. Töötab 12V voolul. Kas keegi sellist asja ka kasutab ja kas on kasu?
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 02.12.07 20:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: HannesT
Kunagi nägin ühe müügikuulutuse pildi peal sellist väikest lisapuhurit, mille saab paigaldada keskkonsooli kõrvale kõrvalistuja jalgadest vasakule.
Suurus tal mingi 30x30x15cm. Töötab 12V voolul. Kas keegi sellist asja ka kasutab ja kas on kasu? |
olen kuulnud et suht mõttetu asi
ise kasutan 220v töötavat auto soojapuhurit ja on ikka hea soe küll hommikuti autosse minna
tööriistamarketis sellised puhurid suht norm hinnaga ka prlt
|
|
|
HannesT
huviline
Registreerunud 21.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant
|
postitati 02.12.07 21:57
|
|
|
Mis ta siis lihtsalt teeb sooja asemel külma vm? Ja see 220V variant toimib ainult oma aiaga majas.
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 02.12.07 22:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: HannesT
Mis ta siis lihtsalt teeb sooja asemel külma vm? |
Kui sa selle 12V puhuri kohta küsid, siis kindlasti ei tee ta sooja asemel külma, kuid selleks, et auto külma ilmaga seest enam-vähem mõistliku
ajakulu juures soojaks teha, võiks selle puhuri võimsus olla... noh pool kilowatti ehk ikka - auto on üldiselt üsna kehvasti soojustatud ruum...
Kui suure võimsusega teil 220V soojapuhur, mis hommikul auto soojaks teeb, käib?
Arvutame. Olgu minimaalse kasuliku puhuri võimsus 500W:
500W 12V juures on: 500/12 = 41.7A
Isegi kui me oletame, et selline vool on kuskilt lihtsa liigutusega võetav (mis on kahtlane), siis kui jämedad peaks olema juhtmed, mis sellele vastu
peavad ja kui kaua selline puhur aku pealt töötaks?
Kui arvestada, et üks Harju keskmine aku on umbes 60Ah, siis võiks niisugune aku 42 amprise vooluga töötada veidi üle pooleteist tunni. Kahjuks on aga
nõnda, et auto aku ei ole mõeldud pidevat koormust taluma, vaid on tehtud selliselt, et ta suudaks töötada lühikest aega hästi suurel koormusel
(starter). Seega ma pakuks, et noh... üle poole tunni selline puhur täis laetud aku pealt ei tööta. Külma ilmaga aga aku mahutavus väheneb.... ja
üldse, kui ka õnnestub see salong aku pealt soojaks ajada, siis mootori käivitamiseks võtame me elektrit kust?
Ok, oletame, et seade on mõeldud kasutamiseks töötava mootoriga. Harju keskmine generaator teeb 90A. Külma ilmaga aku peale loota ei saa - hea, kui
jaksab mootori käima vedada. Lisaks süütele ja värkidele, on vaja elektrit tulede jaoks, tagaklaasi soojenduseks, aku laadimiseks... Võib-olla on mõne
auto puhul see 42A kuskilt ülearu... aga kui ei ole? Ja üldse, kui meil juba on võimalus autot soojendada töötava mootoriga, siis miks ei võiks
lihtsalt oodata, kuni mootor soojeneb - jah, ega nad tänapäeval tühikäigul väga ruttu soojaks lähe aga ikkagi.
Seega, juba 500W puhuri käitamine auto elektrisüsteemist on parasjagu keerukas ülesanne, suurematest rääkimata, siis peab see puhur, kui tootjad
eeldavad, et ta on lihtsalt paigaldatav, olema üpris väikese võimsusega.
Kui aga ongi nõnda, et seade on mõeldud ühendamiseks sigaretisüütajasse, siis on asi ju eriti kidur, sest kui ma nüüd ei eksi, istub see 15A kaitsme
all, mis teeb meile: 15*12 = 180W. Reaalselt ilmselt üle 10A keegi sinna ühendada ei julge, mis teeb meile praktikas kidurad 120W.
Aga võtame prooviks näiteks 200W hõõglambi, paneme kuskil auto salongis põlema, vaatame, kas auto läheb seest märgatavalt soojemaks ja kui kaua
selleks aega kulub...
|
|
|
Driver
postitusõiguseta huviline
Registreerunud 04.01.04
Asukoht: Järvamaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi B4 1,9 TDI
|
postitati 03.12.07 14:28
|
|
|
mul puhur 220v - 2kW ja hommikul külma ilmaga (ca 20kraadi) peaks vähemalt 1-2 tundi ennem sisse lülitama puhuri et aknad puhtaks saada ega ma täpselt tea ka palju seda aega täpselt vaja on ma panen alati 2 tundi
varem tööle
|
|
|
wookie
huviline
Registreerunud 21.02.07
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A80 B4 Quattro 2.6 '94, VW Passat 4Motion '01, Audi A6Q C7 '11
|
postitati 03.12.07 16:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Driver
mul puhur 220v - 2kW ja hommikul külma ilmaga (ca 20kraadi) peaks vähemalt 1-2 tundi ennem sisse lülitama puhuri et aknad puhtaks saada ega ma täpselt tea ka palju seda aega täpselt vaja on ma panen alati 2 tundi
varem tööle |
Seega oli minu 500W vist tublisti alla pakutud...
2kW 12V korral on 166A, mis võiks olla juba üks neljandik starterit :-)
Paistab, et võib vist kirja panna, et salongi aku pealt soojaks ei saa, mistõttu ei saa auto elektrisüsteemist toituv soojapuhur olla mitte midagi
muud kui mõttetus, vähemalt meie kliimas...
|
|
|