Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
 Lehekülgi:  1  2
Autor:
Pealkiri: Vaidlus kliimasüsteemide üle (Vastuseid: 33 | Vaatamisi: 4821)
ddig
huviline



Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal

Auto: Volvod

postitati 16.01.07 10:43 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Lauri2
millist otstarvet täidab siseringluse nupp? (täpsustuseks, tegemist on sellise aparaadiga. pilt esimene ettejuhtuv.) Kas siseringluse korral käib ka õhk läbi külmutusmkapi-kondenseerumismasina?


Siseringluse puhul käib samuti õhk läbi jahutusradiaatori.
Siseringluse kasutamiseks on kaks võimalikku põhjust:
-välisõhu ajutine sulgemine halva lõhna (nt. suitsu või lehmakaka) salongi pääsemise takistamiseks;
-palava ilmaga salongi kiiremaks jahutamiseks. Kui sulgeda välisõhu pealevool, siis langeb temperatuur salongis kiiremini, sest korra juba jahutatud õhku on kergem jahutada.
Viimast teeb ka kliimaautomaatika e. palava ilmaga lülitab alguses õhuringluse siseõhu peale.

Ühel mu varasematest autodest (Golf 3) oli samuti nn. lihtsalt konditsioneer, seal täitsin ise automaatikasüsteemi ülesandeid. Väga palava ilmaga panin ennem autosse istumist mootori käima, lülitasin konditsioneeri sisse ja õhuringluse siseõhu peale, et salong kiiremini jahtuks ning lasin selliselt autol töötada mõne minuti. Peale autosse istumist ja sõitma hakkamist lülitasin tagasi välisõhu peale niipea kui temperatuur hakkas normaalsele tasemele jõudma.

Siinkohal teeksin konditsioneeri kasutamise kohta veel ühe märkuse.
Aeg-ajalt võib sattuda kommentaaride peale, kus konditsioneer laidetakse maha "sest seda peab kogu aeg sisse-välja lülitama" et muidu jahutab salongi liialt maha.
Loomulikult on sellisel juhul tegemist üsna ebapädeva jutuga. Konditsioneeri puhul on sooja ja külma õhu segamine täiesti normaalne tegevus ning samuti teeb seda ka kliimaautomaatika.
Põhimõtteline vahe on lühidalt selles, et konditsioneeri puhul saab kasutaja valida millise temperatuuriga õhku ventilatsooniavadest tuleb, kliimautomaatika puhul seda teha ei saa, vaid saad valida, millist temperatuuri autosalongi saavutada üritatakse.

Samuti kiputakse valesti kasutama ka kliimaautomaatikat, ehk siis lihtsalt ei saada aru kuidas see seade töötab ja üritatakse kogu aeg midagi paremini teha.
Tüüpiline käitumine on nt. selline, et palavasse autosse istudes keeratakse temperatuur miinimumi peale lootuses, et auto jahtub siis kiiremini ja jahedasse autosse istudes keeratakse maksimumi peale, lootuses et salong kiiremini soojeneb. Manuaalse kliimaseadme puhul on see normaalne käitumine, kuid automaatse puhul täiesti tarbetu tegevus, sest automaatika teeks selle töö ise nii kui nii ära. Reeglina ei ole automaatse kliimaseadme puhul üldse vaja ühtegi nuppu peale temperatuuri näppida. Ise hoian suvisel ajal, salongis 20-22 kraadi ning talvisel ajal, kui sageli paksema riietusega autos viibitakse, ca 18 kraadi juures.

Samas on muidugi mõtetu imestada selle üle et ei osata kasutada kõikvõimalikke nn kõrgtehnolooigilisi seadmeid, sest sageli ei osata ka kõige tavalisemat ventilatsiooni-kütteseadet kasutada. Kõige tüüpilisem viga, mis tehakse on see, et kõva külmaga keeratakse vahetult peale käivitamist ventilaator suure võimsuse peale, see aga paraku aeglustab mootori soojenemist ning ei anna mingit effekti salongi või esiklaasi kiiremaks soojenemiseks, pigem vastupidi. Oluliselt effektiivsem on lasta alguses hästi vaikse võimusega puhuda esiklaasile ning alles siis kui juba sooja õhku hakkab tulema suurendada ventilaatori kiirust, samuti käitub ka kliimaautomaatika.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
VIP
huviline

Avatar


Registreerunud 07.03.04
Asukoht: Kohila - Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant Quattro 2.8 30V

postitati 16.01.07 10:48 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ferdinand
Läks kontekstist välja tõesti:D ja ma juhtisingi tähelepanu sellele, et autode puhul kasutatakse termineid valesti. (tegelikult on mul täiesti savi mismoodi neid asju nimetatakse:D)
Või nagu juba üteldud- kliimaautomaatik või siis automaatne kliimaseade oleks siis vast kõige täpsem nimetus seadmele mis automaatselt õiget kliimat sätib. Ja see "keeratavate nuppudega on siis kliimaseade(=konditsioneer). Tähelepanu tasubki pöörata sellele, et kliimaseade ongi konditsioneer (mitte tegemist ei ole erinevate asjadega). Sama teema mis arvuti/raal/kompuuter või poolass/pooltelg vms. Imelik, et osad kodanikud vastu vaidlevad.:D


Kaua võib :D

Loe mth juttu. See on absoluutne kuld.

Omalt poolt: Juba põhikoolis õpetati, mis on ilm ja mis on kliima. Ilm on lühiajaline/hetkel olev atmosfääri seisund (või mis iganes). KLIIMA on aastakümnete jooksul valitsev atmosfääri seisund (või mis iganes).
Selle keeratava nupuga sa võid omale autosse teha meelepärase ilma, kuid meelepärast kliimat sa sellega omale ei loo!!! Kliimaseadmega valid sa omale meelepärase temperatuuri ja see temperatuur säilib (hommikul sõitma minnes tekib) autos. Kasvõi aastakümneid :D
Ehk siis asja iva on selles, et KLIIMA on nähtus, mis säilib. Neid keeratavaid nuppe sa pead pidevalt reguleerima vastavalt välis ja sisetemperatuuri muutustele.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tomm
huviline



Registreerunud 03.07.03
Asukoht: Tallinn - Kuressaare
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant

postitati 16.01.07 11:26 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Lauri2
natuke praegusest vaidlusest välja, aga

millist otstarvet täidab siseringluse nupp? (täpsustuseks, tegemist on sellise aparaadiga. pilt esimene ettejuhtuv.) Kas siseringluse korral käib ka õhk läbi külmutusmkapi-kondenseerumismasina?


Olen kasutanud siseringluse nuppu, kiiremaks kületamiseks ja ummikutes, kus heitgaasid tahavad lämmatada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tomm
huviline



Registreerunud 03.07.03
Asukoht: Tallinn - Kuressaare
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant

postitati 16.01.07 11:28 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Lauri2
natuke praegusest vaidlusest välja, aga

millist otstarvet täidab siseringluse nupp? (täpsustuseks, tegemist on sellise aparaadiga. pilt esimene ettejuhtuv.) Kas siseringluse korral käib ka õhk läbi külmutusmkapi-kondenseerumismasina?


Olen kasutanud siseringluse nuppu, kiiremaks kületamiseks ja ummikutes, kus heitgaasid tahavad lämmatada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tomm
huviline



Registreerunud 03.07.03
Asukoht: Tallinn - Kuressaare
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant

postitati 16.01.07 11:28 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Lauri2
natuke praegusest vaidlusest välja, aga

millist otstarvet täidab siseringluse nupp? (täpsustuseks, tegemist on sellise aparaadiga. pilt esimene ettejuhtuv.) Kas siseringluse korral käib ka õhk läbi külmutusmkapi-kondenseerumismasina?


Olen kasutanud siseringluse nuppu, kiiremaks kületamiseks ja ummikutes, kus heitgaasid tahavad lämmatada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Lauri2
huviline



Registreerunud 03.03.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: 80

postitati 16.01.07 11:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ddig
Oluliselt effektiivsem on lasta alguses hästi vaikse võimusega puhuda esiklaasile ning alles siis kui juba sooja õhku hakkab tulema suurendada ventilaatori kiirust, samuti käitub ka kliimaautomaatika.


Kas on võimalik et selline tarkus pole vanade ('92 aasta) autode kliimadele selgeks õpetatud? Mul on nagu meelde jäänud, et kui talvel kasutada automaatset rezhiimi, siis hakkab täie tõsidusega kõikidest aukudest hirmsa vungiga õhku välja ajama (kuigi sellest ju kasu pole.) Seepärast olen kasutanud talviti manuaalset reguleerimist viisil, nagu digg just seletas.

Hilisem tarkus: järsku on minu kliimal mõni andur (näiteks mootori temperatuuri oma) rikkis ja seepärast ei osata selle järgi õigesti regullida? Kliimast endast jahutusvedeliku (=mingilmääral ka mootori) temperatuuri vaadates näitab täiesti usutavaid numbreid.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ferdinand
huviline

Avatar


Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 400,401,969

postitati 16.01.07 15:07 Tsiteeri


Tsitaat:
Kaua võib :D

Loe mth juttu. See on absoluutne kuld.

Omalt poolt: Juba põhikoolis õpetati, mis on ilm ja mis on kliima. Ilm on lühiajaline/hetkel olev atmosfääri seisund (või mis iganes). KLIIMA on aastakümnete jooksul valitsev atmosfääri seisund (või mis iganes).
Selle keeratava nupuga sa võid omale autosse teha meelepärase ilma, kuid meelepärast kliimat sa sellega omale ei loo!!! Kliimaseadmega valid sa omale meelepärase temperatuuri ja see temperatuur säilib (hommikul sõitma minnes tekib) autos. Kasvõi aastakümneid :D
Ehk siis asja iva on selles, et KLIIMA on nähtus, mis säilib. Neid keeratavaid nuppe sa pead pidevalt reguleerima vastavalt välis ja sisetemperatuuri muutustele.


Appii:D:D!
Mul on autos ilmaseade.:D:D:D
Ja eelpool toodud põhikoolis käinud härra väite kohaselt on siis ka meie kliima igapäevases muutumises :D st, et kui täna on +5 ja homme -20 siis on see kliima kõikumine või lausa muutumine.:D Tegelikkuses nimetatakse sellist kõikumist amplituudiks ning ka automaatse kliimaseadme või ntx kliimakambri loodud kliima kõigub pidevalt.

Ma tegelikult ei tahtnudki muud ütelda kui seda et autode puhul kasutatakse termineid täiesti valesti. Las kasutatakse, mis see minu asi on.:D

Lepime siis nii kokku, et kliimaseade ja konditsioneer on siiski erinevad asjad ja lisame neile veel ilmaseadme.:D



Rohkem ei vaidle. ;)


Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
ddig
huviline



Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal

Auto: Volvod

postitati 20.01.07 21:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Lauri2
Tsitaat:
Algselt postitas: ddig
Oluliselt effektiivsem on lasta alguses hästi vaikse võimusega puhuda esiklaasile ning alles siis kui juba sooja õhku hakkab tulema suurendada ventilaatori kiirust, samuti käitub ka kliimaautomaatika.


Kas on võimalik et selline tarkus pole vanade ('92 aasta) autode kliimadele selgeks õpetatud? Mul on nagu meelde jäänud, et kui talvel kasutada automaatset rezhiimi, siis hakkab täie tõsidusega kõikidest aukudest hirmsa vungiga õhku välja ajama (kuigi sellest ju kasu pole.) Seepärast olen kasutanud talviti manuaalset reguleerimist viisil, nagu digg just seletas.

Hilisem tarkus: järsku on minu kliimal mõni andur (näiteks mootori temperatuuri oma) rikkis ja seepärast ei osata selle järgi õigesti regullida? Kliimast endast jahutusvedeliku (=mingilmääral ka mootori) temperatuuri vaadates näitab täiesti usutavaid numbreid.


Ma ei tahaks uskuda, et see nö tarkuse viga on. Pigem kahtlustaks mingit riket.

Tavaliselt hakkab kohe peale käivitamist täie vungiga puhuma siis, kui kliimaseadmel on aktiveeritud nn. esiklaasi-reziim (see aga ei sobi külma ilmaga).

Iseeenesest on üsna ebamugav viibida autos, kus juht ei tunne selliseid elementaarseid võtteid ning miinuskraadidega külma autosse istudes lülitab ülalnimetatud reziimi sisse. Siis on võimalik autos nautida välistemperatuuriga tugevat tuult, mis paljudel autodel otse näkku puhub kuigi peaks vaid klaasidele puhuma (ka siis, kui armatuuris olevad ventilatsiooniavad on vastavalt suunatud või üldse suletud).


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
VIP
huviline

Avatar


Registreerunud 07.03.04
Asukoht: Kohila - Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C4 Avant Quattro 2.8 30V

postitati 21.01.07 10:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: ferdinand

Appii:D:D!
Mul on autos ilmaseade.:D:D:D
Ja eelpool toodud põhikoolis käinud härra väite kohaselt on siis ka meie kliima igapäevases muutumises :D st, et kui täna on +5 ja homme -20 siis on see kliima kõikumine või lausa muutumine.:D Tegelikkuses nimetatakse sellist kõikumist amplituudiks ning ka automaatse kliimaseadme või ntx kliimakambri loodud kliima kõigub pidevalt.

Ma tegelikult ei tahtnudki muud ütelda kui seda et autode puhul kasutatakse termineid täiesti valesti. Las kasutatakse, mis see minu asi on.:D

Lepime siis nii kokku, et kliimaseade ja konditsioneer on siiski erinevad asjad ja lisame neile veel ilmaseadme.:D



Rohkem ei vaidle. ;)


Vaidleme ikka :D Ma pole öelnud, et see (see keeratavate nuppudega süsteem) ilmaseade on :D Kuigi jah niimoodi võiks seda ka nimetada. SIsuliselt oleks täiesti õige.

Aga mõisted on sul küll ikka päris sassis veel :D
Kliima - näiteks 10 aasta jooksul olnud keskmine temperatuur
Ilm - täna hommikune temperatuur, õhuniiskus, tuule suund ja kiirus
Temperatuuri amplituut - see on hoopis midagi muud :D Ehk siis vaadeldava perioodi max ja min temperatuuride vahe.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
 Lehekülgi:  1  2
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 22]
[PHP: 29.4% - SQL: 70.6%]