Lehekülgi: 1 2 |
ddig
huviline
Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal
Auto: Volvod
|
postitati 16.01.07 10:43
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Lauri2
millist otstarvet täidab siseringluse nupp? (täpsustuseks, tegemist on sellise aparaadiga. pilt
esimene ettejuhtuv.) Kas siseringluse korral käib ka õhk läbi külmutusmkapi-kondenseerumismasina? |
Siseringluse puhul käib samuti õhk läbi jahutusradiaatori.
Siseringluse kasutamiseks on kaks võimalikku põhjust:
-välisõhu ajutine sulgemine halva lõhna (nt. suitsu või lehmakaka) salongi pääsemise takistamiseks;
-palava ilmaga salongi kiiremaks jahutamiseks. Kui sulgeda välisõhu pealevool, siis langeb temperatuur salongis kiiremini, sest korra juba jahutatud
õhku on kergem jahutada.
Viimast teeb ka kliimaautomaatika e. palava ilmaga lülitab alguses õhuringluse siseõhu peale.
Ühel mu varasematest autodest (Golf 3) oli samuti nn. lihtsalt konditsioneer, seal täitsin ise automaatikasüsteemi ülesandeid. Väga palava ilmaga
panin ennem autosse istumist mootori käima, lülitasin konditsioneeri sisse ja õhuringluse siseõhu peale, et salong kiiremini jahtuks ning lasin
selliselt autol töötada mõne minuti. Peale autosse istumist ja sõitma hakkamist lülitasin tagasi välisõhu peale niipea kui temperatuur hakkas
normaalsele tasemele jõudma.
Siinkohal teeksin konditsioneeri kasutamise kohta veel ühe märkuse.
Aeg-ajalt võib sattuda kommentaaride peale, kus konditsioneer laidetakse maha "sest seda peab kogu aeg sisse-välja lülitama" et muidu jahutab
salongi liialt maha.
Loomulikult on sellisel juhul tegemist üsna ebapädeva jutuga. Konditsioneeri puhul on sooja ja külma õhu segamine täiesti normaalne tegevus ning
samuti teeb seda ka kliimaautomaatika.
Põhimõtteline vahe on lühidalt selles, et konditsioneeri puhul saab kasutaja valida millise temperatuuriga õhku ventilatsooniavadest tuleb,
kliimautomaatika puhul seda teha ei saa, vaid saad valida, millist temperatuuri autosalongi saavutada üritatakse.
Samuti kiputakse valesti kasutama ka kliimaautomaatikat, ehk siis lihtsalt ei saada aru kuidas see seade töötab ja üritatakse kogu aeg midagi paremini
teha.
Tüüpiline käitumine on nt. selline, et palavasse autosse istudes keeratakse temperatuur miinimumi peale lootuses, et auto jahtub siis kiiremini ja
jahedasse autosse istudes keeratakse maksimumi peale, lootuses et salong kiiremini soojeneb. Manuaalse kliimaseadme puhul on see normaalne käitumine,
kuid automaatse puhul täiesti tarbetu tegevus, sest automaatika teeks selle töö ise nii kui nii ära. Reeglina ei ole automaatse kliimaseadme puhul
üldse vaja ühtegi nuppu peale temperatuuri näppida. Ise hoian suvisel ajal, salongis 20-22 kraadi ning talvisel ajal, kui sageli paksema riietusega
autos viibitakse, ca 18 kraadi juures.
Samas on muidugi mõtetu imestada selle üle et ei osata kasutada kõikvõimalikke nn kõrgtehnolooigilisi seadmeid, sest sageli ei osata ka kõige
tavalisemat ventilatsiooni-kütteseadet kasutada. Kõige tüüpilisem viga, mis tehakse on see, et kõva külmaga keeratakse vahetult peale käivitamist
ventilaator suure võimsuse peale, see aga paraku aeglustab mootori soojenemist ning ei anna mingit effekti salongi või esiklaasi kiiremaks
soojenemiseks, pigem vastupidi. Oluliselt effektiivsem on lasta alguses hästi vaikse võimusega puhuda esiklaasile ning alles siis kui juba sooja õhku
hakkab tulema suurendada ventilaatori kiirust, samuti käitub ka kliimaautomaatika.
|
|
|
|
VIP
huviline
Registreerunud 07.03.04
Asukoht: Kohila - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant Quattro 2.8 30V
|
postitati 16.01.07 10:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Läks kontekstist välja tõesti ja ma juhtisingi tähelepanu sellele, et
autode puhul kasutatakse termineid valesti. (tegelikult on mul täiesti savi mismoodi neid asju nimetatakse )
Või nagu juba üteldud- kliimaautomaatik või siis automaatne kliimaseade oleks siis vast kõige täpsem nimetus seadmele mis automaatselt õiget kliimat
sätib. Ja see "keeratavate nuppudega on siis kliimaseade(=konditsioneer). Tähelepanu tasubki pöörata sellele, et kliimaseade ongi konditsioneer
(mitte tegemist ei ole erinevate asjadega). Sama teema mis arvuti/raal/kompuuter või poolass/pooltelg vms. Imelik, et osad kodanikud vastu
vaidlevad. |
Kaua võib 
Loe mth juttu. See on absoluutne kuld.
Omalt poolt: Juba põhikoolis õpetati, mis on ilm ja mis on kliima. Ilm on lühiajaline/hetkel olev atmosfääri seisund (või mis iganes). KLIIMA on
aastakümnete jooksul valitsev atmosfääri seisund (või mis iganes).
Selle keeratava nupuga sa võid omale autosse teha meelepärase ilma, kuid meelepärast kliimat sa sellega omale ei loo!!! Kliimaseadmega valid sa omale
meelepärase temperatuuri ja see temperatuur säilib (hommikul sõitma minnes tekib) autos. Kasvõi aastakümneid 
Ehk siis asja iva on selles, et KLIIMA on nähtus, mis säilib. Neid keeratavaid nuppe sa pead pidevalt reguleerima vastavalt välis ja sisetemperatuuri
muutustele.
|
|
|
|
Tomm
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: Tallinn - Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant
|
postitati 16.01.07 11:26
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Lauri2
natuke praegusest vaidlusest välja, aga
millist otstarvet täidab siseringluse nupp? (täpsustuseks, tegemist on sellise aparaadiga. pilt
esimene ettejuhtuv.) Kas siseringluse korral käib ka õhk läbi külmutusmkapi-kondenseerumismasina? |
Olen kasutanud siseringluse nuppu, kiiremaks kületamiseks ja ummikutes, kus heitgaasid tahavad lämmatada.
|
|
|
Tomm
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: Tallinn - Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant
|
postitati 16.01.07 11:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Lauri2
natuke praegusest vaidlusest välja, aga
millist otstarvet täidab siseringluse nupp? (täpsustuseks, tegemist on sellise aparaadiga. pilt
esimene ettejuhtuv.) Kas siseringluse korral käib ka õhk läbi külmutusmkapi-kondenseerumismasina? |
Olen kasutanud siseringluse nuppu, kiiremaks kületamiseks ja ummikutes, kus heitgaasid tahavad lämmatada.
|
|
|
Tomm
huviline
Registreerunud 03.07.03
Asukoht: Tallinn - Kuressaare
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant
|
postitati 16.01.07 11:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Lauri2
natuke praegusest vaidlusest välja, aga
millist otstarvet täidab siseringluse nupp? (täpsustuseks, tegemist on sellise aparaadiga. pilt
esimene ettejuhtuv.) Kas siseringluse korral käib ka õhk läbi külmutusmkapi-kondenseerumismasina? |
Olen kasutanud siseringluse nuppu, kiiremaks kületamiseks ja ummikutes, kus heitgaasid tahavad lämmatada.
|
|
|
Lauri2
huviline
Registreerunud 03.03.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 80
|
postitati 16.01.07 11:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ddig
Oluliselt effektiivsem on lasta alguses hästi vaikse võimusega puhuda esiklaasile ning alles siis kui juba sooja õhku hakkab tulema suurendada
ventilaatori kiirust, samuti käitub ka kliimaautomaatika. |
Kas on võimalik et selline tarkus pole vanade ('92 aasta) autode kliimadele selgeks õpetatud? Mul on nagu meelde jäänud, et kui talvel kasutada
automaatset rezhiimi, siis hakkab täie tõsidusega kõikidest aukudest hirmsa vungiga õhku välja ajama (kuigi sellest ju kasu pole.) Seepärast olen
kasutanud talviti manuaalset reguleerimist viisil, nagu digg just seletas.
Hilisem tarkus: järsku on minu kliimal mõni andur (näiteks mootori temperatuuri oma) rikkis ja seepärast ei osata selle järgi õigesti regullida?
Kliimast endast jahutusvedeliku (=mingilmääral ka mootori) temperatuuri vaadates näitab täiesti usutavaid numbreid.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
|
ddig
huviline
Registreerunud 26.01.06
Asukoht: Haabneeme
Kasutaja on eemal
Auto: Volvod
|
postitati 20.01.07 21:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Lauri2
Tsitaat: | Algselt postitas: ddig
Oluliselt effektiivsem on lasta alguses hästi vaikse võimusega puhuda esiklaasile ning alles siis kui juba sooja õhku hakkab tulema suurendada
ventilaatori kiirust, samuti käitub ka kliimaautomaatika. |
Kas on võimalik et selline tarkus pole vanade ('92 aasta) autode kliimadele selgeks õpetatud? Mul on nagu meelde jäänud, et kui talvel kasutada
automaatset rezhiimi, siis hakkab täie tõsidusega kõikidest aukudest hirmsa vungiga õhku välja ajama (kuigi sellest ju kasu pole.) Seepärast olen
kasutanud talviti manuaalset reguleerimist viisil, nagu digg just seletas.
Hilisem tarkus: järsku on minu kliimal mõni andur (näiteks mootori temperatuuri oma) rikkis ja seepärast ei osata selle järgi õigesti regullida?
Kliimast endast jahutusvedeliku (=mingilmääral ka mootori) temperatuuri vaadates näitab täiesti usutavaid numbreid. |
Ma ei tahaks uskuda, et see nö tarkuse viga on. Pigem kahtlustaks mingit riket.
Tavaliselt hakkab kohe peale käivitamist täie vungiga puhuma siis, kui kliimaseadmel on aktiveeritud nn. esiklaasi-reziim (see aga ei sobi külma
ilmaga).
Iseeenesest on üsna ebamugav viibida autos, kus juht ei tunne selliseid elementaarseid võtteid ning miinuskraadidega külma autosse istudes lülitab
ülalnimetatud reziimi sisse. Siis on võimalik autos nautida välistemperatuuriga tugevat tuult, mis paljudel autodel otse näkku puhub kuigi peaks vaid
klaasidele puhuma (ka siis, kui armatuuris olevad ventilatsiooniavad on vastavalt suunatud või üldse suletud).
|
|
|
|
VIP
huviline
Registreerunud 07.03.04
Asukoht: Kohila - Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4 Avant Quattro 2.8 30V
|
postitati 21.01.07 10:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Appii !
Mul on autos ilmaseade.  
Ja eelpool toodud põhikoolis käinud härra väite kohaselt on siis ka meie kliima igapäevases muutumises st, et kui täna on +5 ja homme -20 siis on see kliima kõikumine või lausa muutumine. Tegelikkuses nimetatakse sellist kõikumist amplituudiks ning ka automaatse
kliimaseadme või ntx kliimakambri loodud kliima kõigub pidevalt.
Ma tegelikult ei tahtnudki muud ütelda kui seda et autode puhul kasutatakse termineid täiesti valesti. Las kasutatakse, mis see minu asi on.
Lepime siis nii kokku, et kliimaseade ja konditsioneer on siiski erinevad asjad ja lisame neile veel ilmaseadme.
Rohkem ei vaidle. |
Vaidleme ikka Ma pole öelnud, et see (see keeratavate nuppudega süsteem)
ilmaseade on Kuigi jah niimoodi võiks seda ka nimetada. SIsuliselt oleks
täiesti õige.
Aga mõisted on sul küll ikka päris sassis veel 
Kliima - näiteks 10 aasta jooksul olnud keskmine temperatuur
Ilm - täna hommikune temperatuur, õhuniiskus, tuule suund ja kiirus
Temperatuuri amplituut - see on hoopis midagi muud Ehk siis vaadeldava
perioodi max ja min temperatuuride vahe.
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|