ivar80
huviline
Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG
|
postitati 30.11.06 18:47
|
|
|
Starteri rootori mõõtmine
peaks kuidas käima? Kas pole mitte nii, et mähise 1 ots algab kommutaatorilt, teeb rootori sees mõned tiirud ja lõppeb kommutaatoril teisel pool
küljel, alguse otsa vastas. Hekel mõõtes olid küll kõik kommutaatori otsad omavahel lühises (vahed on puhastatud). Kas tõesti annab nii tuksi minna?
Kas reduktoriga starteritele on B osana rootorit kah saada?
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 30.11.06 19:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ivar80
peaks kuidas käima? Kas pole mitte nii, et mähise 1 ots algab kommutaatorilt, teeb rootori sees mõned tiirud ja lõppeb kommutaatoril teisel pool
küljel, alguse otsa vastas. Hekel mõõtes olid küll kõik kommutaatori otsad omavahel lühises (vahed on puhastatud). Kas tõesti annab nii tuksi minna?
Kas reduktoriga starteritele on B osana rootorit kah saada? |
Millega sa mõõtsid? Rootori "mähis" ongi üks suur "lühis" tavalise testriga mõõtmiseks. Millest üldse kahtlus, et rootor vigane on?
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
ivar80
huviline
Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG
|
postitati 30.11.06 19:44
|
|
|
Võtab julmalt voolu ja ei jõua ringi vedada.
Ilmselt on ka harjad siin mingil määral süüdi, aga ilma koormuseta võiks ju toreetiliselt nende nigelate harjadega ikkagi ringi vedada.
Mõõtsin tavalise oommeetriga ikka
kas starteri puhul siis alalisvoolu mootori tööpõhimõte ei kehti? kuidas kõik otsad omavahel lühises saavad olla? 
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_motor#DC_motors
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 01.12.06 12:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ivar80
Võtab julmalt voolu ja ei jõua ringi vedada.
Ilmselt on ka harjad siin mingil määral süüdi, aga ilma koormuseta võiks ju toreetiliselt nende nigelate harjadega ikkagi ringi vedada.
Mõõtsin tavalise oommeetriga ikka
kas starteri puhul siis alalisvoolu mootori tööpõhimõte ei kehti? kuidas kõik otsad omavahel lühises saavad olla? 
http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_motor#DC_motors
|
Kas tester näitab siis 0,00 oomi takistuseks? Olulisem on ilmselt, et korpusesse lühises poleks. Ma ei tea, olen küll starteritega igasugu imevigureid
teinud ja neid ikka kümnete kaupa lammutanud, kuid siiamaani pole veel ühtegi vigast mähist defekteerinud.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
ivar80
huviline
Registreerunud 22.11.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A90 B3 2,3, Seat Altea XL 2,0TDI DSG
|
postitati 01.12.06 12:41
|
|
|
Näitab 0.00, korpusega lühises ei ole. Proovin harjad ja tagumise puksi vahetada, kui ei aita vahetan rootori kah. Uurisin hinda, B osa saab ca 600.-
eest 
|
|
|
voll
huviline
Registreerunud 05.04.06
Asukoht: Riidaku
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.12.06 13:30
|
|
|
Starteri rootori kontrollimiseks on eraldi seade, mis on olemas asjalikumates töökodades. Rootor pannakse elektromagnetprisma-
le, keerutatakse ja lühist otsitakse plekiribaga
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 08.12.06 16:50
|
|
|
on laagripuksid ikka korras?
|
|
|