Lumekass
huviline
Registreerunud 15.05.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Hetkel Auditu
|
postitati 17.11.06 20:32
|
|
|
Pukseerimisest üldse
Tere! Annan väikese mõttevahetusvõimaluse kõigile kuna täna tekkis endal ühe nö automehega diskussioon pukseerimise teemal. Palju on räägitud
automaatkastiga auto pukseerimisest, aga kas on erisusi, kui pukseeritakse automaat-või manuaalkastiga. Kummale mõjub see kahjulikumalt või ei ole
vahet. Teine teema, et kuidas mõjub autole tervikuna pidev teiste pukseerimine. Vestluskaaslase seisukoht oli see, et kepsud ja nukkvõll ja
loomulikult käigukast saavad hirmsat valu ja lõhub kõvasti. Minu arvamust mööda peaks siis kõik kärukonksud ära keelama, sest igasuguse asja järel
vedamine lõhub kõvasti. Pealegi need nimetatud jubinad peaks olema ehitatud piisava varuga, et vastu pidada. Ja kui kiirus jääb 50km/h ning maksimum
kord kuus kedagi vedada, ei tohiks see küll mingit mõju auto seisukorrale avaldada. Ootan huviga Teie kõigi arvamusi!
|
|
|
samru
klubiliige
Registreerunud 01.02.04
Asukoht: Pirita, Mähe
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 4,2Q, B6 3,0Q, Buell XB12s
|
postitati 17.11.06 20:46
|
|
|
No Sul on enamjaolt õigus ning sõbrale võid öelda, et elamine on kah kahjulik, sest see lõpeb alati surmaga.
|
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.11.06 20:47
|
|
|
Automaat kastiga autodel jääb puudulikuks kasti õlitus kui teda pukseerida nimelt ajab õli seal ringi mootori pöörlemine, seepärast polegi soovitav
seda sellega teha (samas on ka kaste milledel õlitus käib lisaks ka kardaani/pooltelgede pöörlemisel) ehk sellist masinat võiks vabalt ka pukseerida.
Manuaal kastiga pole mitte mingit vahet, vea palju tahad põhimõtteliselt.
Vedava auto kulumine on loomulikult suurem, suurem koormus, suurem kulumine. See ei tähenda muidugi seda, et hullult kohe lõhub, kuid kui nt tehas
näeb normaalse tavahoolduse korral mootori elueaks 1 miljon kilomeetrit siis see masin mis pidevalt raskeid koormadi enda järgi veab sinnamaani vastu
ei pea. Kui palju nüüd täpselt vähem... seda nüüd küll täpselt öelda ei oska.
|
|
|
HannesT
huviline
Registreerunud 21.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant
|
postitati 17.11.06 20:49
|
|
|
Kui ma oma 3k aut kasti remondist kätte sain, siis ma küsisin seda aut kastiga auto pukseerimist. Ühesõnaga VÕIB, aga kuni 60....70 kmh ja siis iga
20...25km teha peatus ja lasta õlil jahtuda.
Automaadiga ei tohtivat teisi autosid eriti vedada...sellest ma ei saa aru. Pukseeritakse ikka vaikselt ja aeglaselt....jälgitakse, et köis ratta
alla ei satu jms.....kus se koormus siis on? Täisgaasil startides on koormus kordi suurem. Iseenesest ju kast vist kuumeneb üle ka siis, kui 100km
järjest mäest üles sõita.
Küsimus: Kas siduriketast ja aut. kasti friktsioonkettaid nimetatakse kuluvosadeks?
Loll küsimus: Mitu minutit saab aut kastil mõlemat pedaali korraga põhjas hoida, kuni kettad pilbasteks on? Ja ärge soovitage, et "proovi ära"
|
|
|
ellar
huviline
Registreerunud 17.01.05
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: audi 200 TQ 20V
|
postitati 17.11.06 20:52
|
|
|
Tsitaat: |
Automaadiga ei tohtivat teisi autosid eriti vedada...sellest ma ei saa aru. |
ju siis kast peab liiga palju libistama et koormat paigast vedada ja selle pärast ka kasti lõhkumine
|
|
|
ranz
klubiliige
Registreerunud 29.09.02
Kasutaja on eemal
|
postitati 17.11.06 20:54
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: HannesT
Loll küsimus: Mitu minutit saab aut kastil mõlemat pedaali korraga põhjas hoida, kuni kettad pilbasteks on? Ja ärge soovitage, et "proovi ära" |
Ma arvan, et sellele pole vastust olemas, ongi ainult proovimise võimalus... vaevalt tehas annab aja kui kaua nad niimoodi vastu peavad.
|
|
|
HannesT
huviline
Registreerunud 21.01.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: B4 Avant
|
postitati 17.11.06 20:56
|
|
|
tehas loomulikult sellist aega ei anna , aga dragil ikka hoiavad suht
kõrge pöördega pidurit stardis
|
|
|
Tegelane5
huviline
Registreerunud 26.09.05
Asukoht: Harju Maakond
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.11.06 15:30
|
|
|
Miskipärast arvan et kiirendamine lõhub autot kõvasti rohkem kui pukseerimine. Käike vahetatakse kiiremini, eriti teise käigu sünkro saab hea laksu.
Pukseeritakse aga tavaliselt rahulikult kuna need puksiir köied on ju nii nõrgad.
Samas pidev käru vedamine lammutab taguamorte, väsitab tagu vedrusid, laagreid jne ei vaidle ses suhtes.
|
|
|
|