Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Madaldusvedru ja talv. Kogemused? (Vastuseid: 13 | Vaatamisi: 3050)
MaQQu
klubiliige



Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 02.11.06 10:59 Tsiteeri
Madaldusvedru ja talv. Kogemused?



Niih, esimesed talveilmad ära olnud, küsiks siis kogenenumate käest, kuidas madaldusvedruga talvel sõita on. Endal esimene talv nii madala autoga ja külavaheteedel eriti meeldiv sõita ei ole. Ka linnatänavatel, mõne suurema veoauto rattakoopast kukkunud jääkamakas käib põhja alt kolinaga läbi.

Mis soovitate, kas talveks uuesti orig. vedrud alla panna, või harjub selle madaldusega ära : ) ?

J6uvanker, sul oli vääääga madal auto, ning sa ei sõitnud ka aint Tallinnas, kuidas sa talvel hakkama said?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
TiitR2
huviline

Avatar


Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal

Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.

postitati 02.11.06 11:06 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: MaQQu
Niih, esimesed talveilmad ära olnud, küsiks siis kogenenumate käest, kuidas madaldusvedruga talvel sõita on. Endal esimene talv nii madala autoga ja külavaheteedel eriti meeldiv sõita ei ole. Ka linnatänavatel, mõne suurema veoauto rattakoopast kukkunud jääkamakas käib põhja alt kolinaga läbi.

Mis soovitate, kas talveks uuesti orig. vedrud alla panna, või harjub selle madaldusega ära : ) ?

J6uvanker, sul oli vääääga madal auto, ning sa ei sõitnud ka aint Tallinnas, kuidas sa talvel hakkama said?

OT. Jõuvanker`i RS4 figureerib nüüd meie (Tartu) provintsis?:o


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
AudiTeam
klubiliige
ac aasta auto 2012 & 2013 võitja

Avatar


Registreerunud 30.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi S7 Sportback & Sport Quattro "Lang"

postitati 02.11.06 11:11 Tsiteeri


Endal teine talv madaldusvedruga ja kui aus olla siis ei ole see asi nii hull midagi.

Jääkamakad ainul jah käivad korraliku pauguga põhja alt läbi ja kuskilt üle valli ikka roomama ei kipu eriti - mul selles osas iilge jama koduteel suurelt teelt ära keerates. Eks oma töö teeb minu autol ka täis põhjakate.

Elab üle selle talve (ainult paar kuud on seda jama ju).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 02.11.06 12:09 Tsiteeri


Oleme ausad - poolest 4-veolise lõbust jääd ilma, kui välise ilu nimel mööda jääkamakaid roomad. Mul õnnestus tavavedruga B4 eelmisel talvel mitu korda kõhu peale kinni jooksutada. Kõrge vedru alla ja hange! :)

Tsitaat:
Algselt postitas: AudiTeam
Elab üle selle talve (ainult paar kuud on seda jama ju).

Ega sa oma esiveolisega maanteelt maha ka julge ju niikuinii keerata. :P Ja kui kuubik liikuma saab, siis elab see A6 selle talve ilmselt koduõues konutades üle. :P


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
MaQQu
klubiliige



Registreerunud 15.12.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 02.11.06 12:15 Tsiteeri


olgem ausad, madaldusvedru ja 15" talvevelg ei ole ka kõige ilusam vaatepilt : ) seega kaalun tõsiselt orig vedru alla panemist talvekuudeks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Kaaku
huviline

Avatar


Registreerunud 11.10.04
Asukoht: Patika
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Cabriolet, A6 C7.5 Competition, RS4 B7

postitati 02.11.06 16:42 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: MaQQu
olgem ausad, madaldusvedru ja 15" talvevelg ei ole ka kõige ilusam vaatepilt : ) seega kaalun tõsiselt orig vedru alla panemist talvekuudeks.


Ah mis seal ikka...küll hakkama saab. Probleemiks võivad kujuneda (ja ilmselt kujunevadki) jäätunud lumi teeäärtes, teel ja mujal.
Samas...oleneb madaldusest aga isiklikult arvan, et see 35-40 mm mis enamikul all on, pole midagi hullu. Isegi selle madaldusega audi suht kõrge :)
Kunagi mõtlesin ka ära vahetada, kuid kuna mul on amordid-vedrud juba 4 korda aasta jooksul alt ära käinud siis rohkem küll ei kavatse kulutada sellele tööle....sel hooajal :).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
RacerX
huviline

Avatar


Registreerunud 03.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 80 B4 2.6

postitati 02.11.06 17:16 Tsiteeri


mina kavatsen küll ära vahetada vedrud, kui juba magavad politseid käivad kolinaga mööda summutit siis mida need jää kamakad veel teevad:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
jõuvanker
klubiliige

Avatar


Registreerunud 21.03.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal

Auto: ´11a. A4 avant q. s-tronic 3.0TDI 176KW

postitati 02.11.06 17:45 Tsiteeri


Sellega on täpselt nii, nagu soovi on. RS4-l olid all ABT coiloverid ( -40mm ), mootoriruumi aluskatte ning maapinna vahele võis jääda ca 10-12cm tühja maad. Linnas liigeldes ei olnud probleemi, küllaga vahest tekkis kiusatus mõnest äärekivist üle sõita, kuid see jäi tookord vaid unistuseks. Konkreetne madalduskit oli täitsa omas elemendis asjakohane: ülimalt hea teelpüsivus, kurvisuutlikus, stabiilsus ( küll sai 3x aastas velgesid sirgestatud ). Talvel oli jällegi probleeme: jube jäik sõita "auklik-jäine-libe tee", kuid vaatamata sellele sai hakkama, kord käidud isegi järvejääl mõõtuvõtmas, paar korda istusin metsavahel kõhupeal kinni, rattad tühja kaapimas, korra kraavikülastustki proovitud, kuid see ei puutu nüüd asjasse. S4-l vahetasin talveks stock vedrustuse alla, madaldus jäi kevadet ootama.
Isiklikult ehk vahetaksin talvetingimustes madaldusvedru stocki vastu, kevdel jälle madaldus ning Eestima teede auke üleslugema:D

See on jällegi nii individuaalne, et eks igaühel on enda prioriteedid. Samas talv võib krdi ootamtu, muutlik olla... Elan linnast väljaspool ,kus tuleb pidevalt metsavahe külateid mõõta koju jõudmiseks, seal ei tee suure hange korral madaldusvedruga mitte midagi - sõidad hooga ilusti kõhualla lumepadja ning istudki kuhja otsas, rattad tühja kaapimas.
Nüüd valin S4-le kvaliteetse madaldusvedru ( H&R -35mm ) ja jätangi alla, ei vaheta talve tulekul stocki vastu. Piisav madaldus, et hakkama saada nii suvel, kui talvel.

Edit: Ehk jäi suuresti tänu ABT coilidele ülekatuse rullumine ära kraavikülastusest tookord... tagantjärele mõeldes tundub sedamoodi: madal raskuskese, väga jäik ning stabiilne.


lapsepõlvest alates meeldinud 20VT R5
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
AudiTeam
klubiliige
ac aasta auto 2012 & 2013 võitja

Avatar


Registreerunud 30.04.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi S7 Sportback & Sport Quattro "Lang"

postitati 03.11.06 08:51 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Ega sa oma esiveolisega maanteelt maha ka julge ju niikuinii keerata. :P Ja kui kuubik liikuma saab, siis elab see A6 selle talve ilmselt koduõues konutades üle. :P


Ei jebi jälle esiveolise kallal - ei soovitaks sullegi seda, et suuremtatelt teedelt maha keerad - LINK
A6-s on igapäeva auto ja talveks ta seisma ei jää kunagi!
(eestlane võlgu ei jää :P)

MaQQu sa aga mõtle järele kuidas talvel jääradadega lood jäävad, kui ikka osa tahad üritustest võtta siis vast oleks mõtekam vedrud ära vahetada.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Taavi
klubiliige

Avatar


Registreerunud 21.11.04
Asukoht: Kuressaare/Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: UrS4

postitati 03.11.06 10:18 Tsiteeri


Sõitsin eelmine talv suht suure madaldusega. Eks nii mõnedki korrad sai kinni istutud jäärajal. Aga eks hakkama saab. Sel aastal on all täiskõrged ja täitsa fun. Vaja lihtsalt metsateid künda piisaval hulgal, kus madaldusega auto lihtsalt alt ära lõhkuks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
TT
huviline



Registreerunud 08.06.04
Asukoht: GDN
Kasutaja on eemal


postitati 03.11.06 12:00 Tsiteeri


Esimesed paar päeva on hästi läinud, aga midagi ei ole teha - tuleb coilid kõige ülemisse asendisse kruttida.
Iga suurem lumetükike on potensiaalne spoilerilõhkuja.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 14.10.12 21:49 Tsiteeri


Jäi selline vana teema silma, mis on ilmselt nüüd talve hakul jälle aktuaalne. Minu tähelepanekud madaldusvedrudega on sellised, et kui need talveks alla jätta, siis võiks kasutada originaalist kõrgemat rehvi, et vähegi kompenseerida kliirensi muutust. Teiseks tuleks kriitilise pilguga üle vaadata auto põhi, kui ligi seal olevad trassid, sumpsid jms ikka reaalselt on. Tihtipeale on trasside kinnitused katki ja lahti ning sumpside tripid väsinud. Lisaks, kui on paigaldatud mõni aftermarketi väljalase, siis võiks üle vaadata, kas see on ikka piisavalt õigesti alla sätitud.

Neid näiteid, kui tehas on auto madalamaks lasknud ja suuremad rattad alla pannud, on mitmeid, seega ma ei näe selles midagi imelikku kuniks seda tehakse mõistuse piires.

Kuna Margus postitas selle teema C4 S4-a võtmes (ma eeldan), siis räägime sellest. Tehasest on sellel all 245/40R17. Julgen pakkuda, et talveks võiks kasutada toll kõrgremat rehvimõõtu. Seega 245/40R17 (rehvi diameeter 628 mm) asemel 245/45R17 (rehvi diameeter 652 mm), kuid kitsam variant näiteks 215/50R17 (rehvi diameeter 647 mm). 16" originaalmõõt oli vist 225/50, seega selle asemele võiks kaaluda 225/55R16.

Ma ise kasutan C5 S6-l tolli jagu kõrgemat rehvi kui ette nähtud, sest auto on H&R-i madaldusega. Võrdluseks võib tuua RS6-e, mis on ca 20 mm madalam stock S6-est ning kasutab juba tehasest tolli jagu kõrgemat rehvi.

Põhiline probleem, mis võib kõrgema rehviga kummitama hakata, on vale ET.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
androt
huviline

Avatar


Registreerunud 19.09.09
Asukoht: Pärnu / Tallinn
Kasutaja on eemal


postitati 15.10.12 14:40 Tsiteeri


Teenin nüüd ilmselt klubiliste ees kõva viha välja, aga igasugune madalduse probleem talvel, eriti just linnas sõites, on pseudoprobleem, eriti siis kui madaldust tühised 30-40mm. Taoline madaldus ei tee sõitu niivõrd kõrge kliirensiga autodel (kui on enamus suuremaid Audisid) just eriti raskemaks.

Olen nüüdseks sõitnud kaks talve (esimene neist äärmiselt lumine) 60mm-se madaldusega, A3ga, mis tuntud eriti madalal rippuva karteri tõttu täpselt kahe ratta vahel (kliirens umbes 8cm). Üle-eelmine talv jäin kinni 3 korda, kaks neist Tallinna lähedal ühes uues elamurajoonis, kuhu sahk mitmeid päevi lihtsalt ei jõudnud - lund oli pea Audi märgini. Ühel juhul nõksutasin end ise välja, teisel juhul tõesti - totaalselt põhja peal. Jääkamakatest rääkides: kolkse kuulsin talve peale kokku ehk 5x. Ei pea ju alati hooga neist üle ajama, piisava pikivahe ja nähtavuse korral on võimalik neist ka mööda sõita. Olgu mainitud, et autol ei ole metallist karterikaitset, vaid miski habras plastik - isegi see pole katki.

Mis puutub quattrosse, siis ma ei näe selliste autode ning soovi korral iga talv nõrkemisi lumes hullata üldse mingit põhjust madaldamiseks, umbes sama loogiline kui madaldada maasturit.

See aasta on lood teisiti, sõidan coiloveritel, madaldust tsirka 80-90mm, kliirens 5cm. Ei kahtlegi, et nii läheb lumises talves väga raskeks. Mõte originaalvedrustus peale tõsta aga hoopis teisel põhjusel, nimelt kardan, et coili keermed võivad soolasegus niivõrd palju kannatada saada, et kevadeks pole enam midagi keerata. Olen mõelnud keerme tugeva teipimise üle, samuti mõne amordi tolmukatte kasutamise üle, oskab keegi sellist tegevust kommenteerida?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
reizor
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.10
Kasutaja on eemal

Auto: Õnnetud S6 2.2T, S6 4.2

postitati 16.10.12 08:23 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: androt
See aasta on lood teisiti, sõidan coiloveritel, madaldust tsirka 80-90mm, kliirens 5cm. Ei kahtlegi, et nii läheb lumises talves väga raskeks. Mõte originaalvedrustus peale tõsta aga hoopis teisel põhjusel, nimelt kardan, et coili keermed võivad soolasegus niivõrd palju kannatada saada, et kevadeks pole enam midagi keerata. Olen mõelnud keerme tugeva teipimise üle, samuti mõne amordi tolmukatte kasutamise üle, oskab keegi sellist tegevust kommenteerida?


Mina sõitsin üle eelmine talv coilidega. Coilide keermed puhastasin enne talve ära, ning viskasin sinna mingi suvalise vaha peale. Siiani ei ole märganud, et midagi oleks juhtunud. Mutrid tulid samuti kergelt lahti ning keerasid terve keerme ulatuses. Tegemist oli odavate Rokkor coilidega. Lisaks on coilidega kinnijäämise oht suurem. Ratta liikuvus on suhteliselt piiratud. Õõts ei vaju alla nagu tavalise amordi ja vedruga. Eelmine tal sai majade ees piisavalt nii kinni oldud. Vajusin rööpasse. Karter vastu maad ja rattad õhus. Aga kui mõistusega võtta, siis pole hullu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 42.4% - SQL: 57.6%]