peep
klubiliige
Registreerunud 03.11.02
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal
Auto: A6
|
postitati 18.09.06 13:38
|
|
|
Audi Sportscar Experience
Sai eelmine nädal osaletud pealkirjas mainitud üritusel ja mõtlesin mõne sõna ja pildiga muljeid jagada, kuna ilmselt paljudele sarnast võimalust ei
avanenud. Ma ei tea, kas see Eestis üldse toimubki ?
Igatahes mind oli kutsustud hommikul üheksaks Bikernieki ringrajale, kus stardisirge kõrval rida läikivaid Audisid ootas. Parajasti soendati mootoreid
ja mis rõõmustaks rohkem silma/kõrva kui RSneljad reas, mootorid vaikselt nurrumas. Asja tegi veel paremaks teadmine, et varsti saab nendega rajal sõita...
Enne seda oli check-in ja küsitluslehtede täitmine. Siis kerge hommikusöök ja asusin autosid uurima-pildistama. Sõitmiseks oli kolm mudelit: RS4
(sedaan ja avant), S8 ja TT 3,2 DSG. Neis kaks esimest olid keraamiliste piduritega.
Kõik S8 olid varustatud Bang & Olufseni audiosüsteemiga, mille kuulamisest ma päeva alustasingi. Pole küll eriline audiospets aga senikogetud
tehasesüsteemidest tundus küll pika puuga parem ja meenutas mõnda SQ võistlustel kuuldud custom installi. Heli oli loomulik ja ruumiliselt paigas,
n.ö. "esirea" efekt kontserdisaalis täiesti toimis.
Peale briifingut jaotati meid gruppideks ja päeva esimesel poolel toimusid erinevad kurikatega harjutused, nagu tavalistel Audi sõidutreeningutel.
Varasemaga võrreldes erinev oli vaid RS4'ga kiire kurvi läbimine ringrajal. See andis mh. ettekujutuse kiirendusest ja juhitavusest.
Ühesõnaga...mootor on sellel aparaadil viimase peal, redline asub 8000 juures ja sinna on pöördeid täiesti mõtet ajada, ühtlane tõmme läbi kogu
pööretevahemiku. Rääkimata, et jõudu on tal piisavalt, subjektiivselt tundus, et RS6'l on turbo rakendumise hetkel tugevam tõmme aga igal muul hetkel
on uus RS4 selgelt kiirem. Kurvilisel teel, kus palju kiirendusi-aeglustusi, jääb mistahes turbo tõenäoliselt kaugele maha, jõudu on igas asendis
rohkem kui piisavalt. Seda enam, et tegu on väga hea, "ebaaudilikult"
hea juhitavusega. Eelkõige roolitunnetus on parem kui senistel Audi mudelitel ja lisaks kogu auto kommunikeerib hästi, mis toimub ja kus on piir
millest üle pole soovitav minna. Ja see piir on kaugel, palju kaugemal kui minu sõiduoskuste ulatus. Vedrustus võimaldab kurve läbida suure kiirusega,
ilma, et tekiks liigset kaldumist või ebastabiilsust. Keraamiliste pidurite kiitmiseks jääb sõnadest väheseks, terve päev elasime neil seljas kahe
jalaga aga probleemi polnud - ei ülekuumenemist ega liigset tolmu.
Peale kurikaharjutusi oli vaheaeg ja peale seda päeve põhiatraktsioon, sõit rajal. Iga osaleja sai sõita iga autoga kaks kiiret ringi ja siis lisaks
kaks ringi kaassõitjana kuna kahekaupa oldi autodes. Esimesena läksin peale TT'ga. Jõudu oli vähem ja juhitavus oli pehmem kui RS4'l aga sõita oli
lõbus ja mõnus, kuna kiirus ei kippunud ka nii suureks. DSG kast töötas rajal ilusti, kurikate vahel kippus vahel mõttepaus tekkima. Ma ise TT fänn
pole ja tundub ta mulle naisteautona aga konkreetse tippmudeliga kannatab hullata küll, kuigi igapäevaeks kasutamiseks on ta natuke liiga punn.
Siis oli järg RS4 käes aga ma juba ülalpool kirjeldasin põhilisi emotsioone. Kiirus kippus vägisi suureks, enne iga kurvi tuli end tagasi hoida, et
liiga kiirelt sisse ei läheks. Summuti tegi ka väga head häält, suhteliselt sarnane RS6'ga aga tsipa teravam. Veel kommenteeriks istmeid, et kui need
korvistmed hoidsid juhti väga efektiivselt paigal ringrajal, siis igapäevakasutuses eelistaksin ise komfort istmeid, oluliselt parem sisse-välja käia.
Muidugi korvid on väga edeva välimusega, niiet mine tea, kas suudaksin vastu panna ahvatlusele aga nad tüütasid mind juba selle lühikese ajaga ära,
kui pidevalt pidin sisse-välja käima.
Viimane proovitud masin oli S8. Oma suuruse kohta liikus ta rajal väga hästi, samuti polnud ta ülemäära pehme ega vedel. Kuid limo on limo ja reaalne
kiirus jäi kurvides muidugi aeglasemaks. Mootor ei teinud pea mingit häält kuid liigutas autot rahuldavalt, rool oli kerge ja üldse kõik pigem
mugavusele allutatud, kuid vedrustuse konkreetsus andis oma sportliku tooni. Tavalise 4,2 pehmusest oli asi kaugel. Keraamilised pidurid võtsid kui
kännu taha, seega võis pidurdamise hilja peale jätta. Kokkuvõttes ütleks, et energilise vanainimese auto. Sihtrühma reedab ka featuur, mis võimaldab
kaasreisijal masin peatada elektroonilise käsipiduri hooba tõmmates, juhuks kui juht teadvuse kaotab.
Kohal oli S6 ja S6 Avant aga sõita nendega ei saanud.
Üritus lõppes traditsiooniliste demoringidega instruktorite poolt ja need driftisid RS4'dega täiega, parimate jaapani traditsioonide kohaselt.
Mõned pildid on siin:
http://kingpool.mailer.ee/tqhq/Audi/
telefoniga tehtud, kvaliteet pole suurem asi.
|
|
|
ML
huviline
Registreerunud 28.03.04
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100CD ,MB Vito 111CDI
|
postitati 19.09.06 06:34
|
|
|
tundub,et olen puhast tõugu eestlane,sest olen kadedusest roheline
tark ei torma
|
|
|
|
kiireaudi
klubiliige
Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68
|
postitati 19.09.06 06:38
|
|
|
Lahe üritus.
04.10 lähen Saaremaale sama asja tegema 
11,823@191,5km/h
|
|
|
|
Riimak
huviline
Registreerunud 28.07.06
Asukoht: Tallinn / Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: Gooooooolf / Riisirakett
|
postitati 19.09.06 08:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kiireaudi
04.10 lähen Saaremaale sama asja tegema |
mis seal saareaal siis toimub?
|
|
|
cmp
huviline
Registreerunud 18.05.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.09.06 08:58
|
|
|
Saaremaal toimub Audi Driving Experience, mõned autod on erinevad, Saaremaal siis RS4, S8, Q7 http://audi.adm.ee/driving/index.php
Aga muidu ma ka kade ja mitte vähe 
|
|
|
peep
klubiliige
Registreerunud 03.11.02
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal
Auto: A6
|
postitati 19.09.06 12:09
|
|
|
Driving Experience on natuke teine programm, vähem kiiresti sõitmist, rohkem kurikate vahel. Vähemalt eelmine aasta, kui ise käisin, siis oli nii...
Aga huvitav ikka.
|
|
|
80quattro
klubiliige
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Mõisa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B9 Allroad quattro; Audi Q3; Audi 100 C3
|
postitati 03.10.06 19:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: peep
Driving Experience on natuke teine programm, vähem kiiresti sõitmist, rohkem kurikate vahel. Vähemalt eelmine aasta, kui ise käisin, siis oli nii...
Aga huvitav ikka. |
Täna siis läbitud pool programmi, ehk S8 ja RS4
RS4-ga oli pidurdamiseta kõrvalepõige ja S8-ga koos pidurdamisega (keraamilised pidurid).
RS4 ka täiskiirendus kuni ca 90, siis jalg gaasilt, rool paremale, kohe vasakule ja pirueti vältimiseks jälle paremale.
Niiske, kohati märg asfalt, lubas nii mõnelgi ilma ESPta pirueti.
S8 pidurdusvõime muidugi meeletu, ilmselt oleks hullemini rebinud, kui asfalt oleks kuiv olnud
Lisaks veel RS4-ga slaalomiga ringrada aja peale
Seega algajale õpet ja funi küllaga
Toomas
|
|
|
|
|