Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Forseerida NM üle 450 NM või 580 (saavutada 1,7 turbo koefitsent) (Vastuseid: 22 | Vaatamisi: 3588)
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 27.03.06 10:58 Tsiteeri
Forseerida NM üle 450 NM või 580 (saavutada 1,7 turbo koefitsent)



NM = arvutus valem on lihtne kolvi läbimõõt x kolvi käik x mitu silindrit x kolvi peale pärale jõudnud surve.
AUDI 2,2T = 8,1 x 8,64 x 5 = 349,92 NM (oleks 100% voolavus) X surve ........ = .........

Miks sõita turbo S AUDI -ga orig. 310 < 350 NM
kui mootor ja sidur talub kuni 580 NM (manuaalil)
Parandan > väidetakse 450 NM ???
automaadi andmed mul puuduvad.

Ja kiirendusel arvutatakse teile korraga X 1,7 mis oleks 595 NM
Ja teie tehase autol on =1,0 ??? milleks on teil turbo kiirendusel ???
Ja kõige häbiväärsem audi on oma kaane voolavuselt RS6 (4172cm3) ja kasuteguriga 0,72 ? miks topelt turbod kui neid ei kasutata?
BMW M (E-60) ja vabalt hingav on kaane voolavus 0,75


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Black
klubiliige

Avatar


Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Q7

postitati 27.03.06 11:05 Tsiteeri


Väidad, et ainult portimisega saab 350 > 595 Nm?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 27.03.06 11:20 Tsiteeri


2,2 T 20v kaane voolavus on (varsti lisan)
= 7A kaane +võllid (sest kasutate seda kuni 400 hp)
Dahlbergi tehtud tänava autodel on turbo koefitsent ~2,4 / 2,5 (kolvi peale jõudnud surve = Düna graafikus

et saavutada normaalne x 1,7 ei ole vaja kõrvitsa suurust turbot ja ime välja kollet ~580 NM
Parandan väidetakse et see piir on 450 NM mis oleks täituvus koefitsent X 1,3 ja rohkem, selle karanteerib juba orig. välja kolle (töötlesin) + rs-2 turbo (töötlesin) ja 7A (212´) sisse +7A (218´)välja nukk.
Ja see ei ole sõltuvuses pihustitest (hp) kuid annab võimaluse saavutada (hp) sest kui kaan ja nukad ei tekita voolavust ei tekki ka max hp-sid.

Seega et saavutada NM on vaja alustada forseerimise abc ja teha oma motole plokikaan. turboka puhul + turbo millel on kasutegur suur (läbimõõt on teise järguline) paneb paika kas NM on madalal või kõrgel pöördel.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 27.03.06 11:25 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Black
Väidad, et ainult portimisega saab 350 > 595 Nm?

Tõestasin seda 2005 pärnu kiirendusel (rahulik start ja alles teise käiguga kui auto vedas läks pedaal põhja ja tulemuseks alates 2700 p/m kuni finisini siduri suits.= ~300 hp + üle 580 NM
Täna loeb veel ühe käe näppudel eesti audid üles, kel on koefitsent x 1,7 (sest enamus sõidab mikro mootori nukk võllidega) ja mõni üksik on viitsinud portida kaane + modida turbot.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
kiireaudi
klubiliige



Registreerunud 27.09.02
Kasutaja on eemal

Auto: A6 Sline-10; Q7 4,2 TDI; Stang-68

postitati 27.03.06 11:57 Tsiteeri


Tullio, ole hea ja võta hoogu maha.

Or.sidurikorvi taluvuspiir on 450nm juures.
Tugevdatud korv peab originaalkettaga 580nm, tugevdatud katetega ca 620nm, labakettaga 700nm.

See selleks. Jääb ainult 1 pisike aga, mida Sa ei räägi siinsetele noortele tjuuninghuvilistele.

Mida teevad saaled? Kepsud?

Lisaks on veel väga palju agasid, mille teostamine ei maksa mitte 3 päeva nokitsemist, vaid eelarvet suurusjärgus 70-80k EEK. Võimalik, et ka rohkem.

Tullio, kui see kõik nii lihtne oleks, miks küsivan MTM,SKN,TS 220hp>400hp conversioni eest tühised 15k € ???
Seepärast, et nad teavad 100%, mida nad teevad ja annavad sellele kõigele ka garantii.

OK, oletame, et toon mingi 200 v. S2 ja Sina annad auto mulle ca 2 nädala pärast kätte 590nm. Kas miskit veel muutub???


11,823@191,5km/h
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 27.03.06 11:58 Tsiteeri


Ma ei saa päris aru mida Sa mõtled NM koefitsendi 1,7 all. Keegi ei arvuta Sul kiirendusvõistlustel pöördemomendi koefitsenti. Tänapäeval, st alates 2005. aastast ei arvutata Eestis üldse mingeid koefitsente enam. Ja seda 1,7 koefitsenti kasutati kuni 2004. aastani mootori kubatuuri ümberarvestuseks selle loogikaga, et 1,8-liitrine ülelaadet kasutav mootor võrdub võimsusnäitajatelt laias laastus 3,0 vabalthingava mootoriga. Selle koefitsendi alusel saadi 2,2 20vT mootorite kubatuuriks ca 3,8 liitrit ja pandi need autod võistlema C klassi (3-5L mootorid). Mingeid pöördemomendi koefitsente ei ole Eesti ametlikel kiirendusvõistlustel kunagi kasutatud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 27.03.06 13:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kiireaudi
Tullio, ole hea ja võta hoogu maha.

Or.sidurikorvi taluvuspiir on 450nm juures.
Tugevdatud korv peab originaalkettaga 580nm, tugevdatud katetega ca 620nm, labakettaga 700nm.
OK parandan teema 450 NM -iks
kui väidetakse et sealt maalt läheb sidur üle ja libedaks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 27.03.06 14:00 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Joel
Ma ei saa päris aru mida Sa mõtled NM koefitsendi 1,7 all. Keegi ei arvuta Sul kiirendusvõistlustel pöördemomendi koefitsenti. Ja seda 1,7 koefitsenti kasutati mootori kubatuuri ümberarvestuseks selle loogikaga, et 1,8-liitrine ülelaadet kasutav mootor võrdub võimsusnäitajatelt laias laastus 3,0 vabalthingava mootoriga. Selle koefitsendi alusel saadi 2,2 20vT mootorite kubatuuriks ca 3,8 liitrit
See sama ta ongi.
2226 x 1,7 = 3784 cm3 ehk
teisi pidi ploki kaane voolavus + turbo surve.

Näiteks audi 4163 cm > 8,46 cm x 9,28 cm x 8 = (627 NM oleks 100%) aga on ainult 65% = koefitsent x 0,65 = NM tegelik

Näiteks bmw M5 (E60) 9,2 x7,52 x10 = (692NM) aga on 75% sellest = see ongi ploki kaane voolavus

Näiteks honda 2000/ R (220/240 hp) 8,7 x 8,4 x 4 = (292NM oleks 100%) on 71 % ehk X 0,71

Näiteks enso 70%

Subaru imperatza WRC 2005
>9,2 (kolvi läbimõõt) x 7,5 (kolvi käik) x 4 (kolbi) = (276 NM oleks 100 %) aga on 589 NM seega x 2,14 = turbo koefitsent

Näiteks Dahlbäck > AUDITUUNING 3/2005
AUDI TT 2,0 TURBO, 550 HP , 720 NM
2,0 liitrisel motol oleks 100% 300 NM
lisame turbo koefitsendiga x 2,4 = 720 NM
~ sama võimas nagu 5,2 liitrine korralik vabalt hingav


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
veekaheksa
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp
Kasutaja on eemal

Auto: S6 PLUS 4.2, A4 TDI quattro

postitati 27.03.06 14:41 Tsiteeri


On olemas hj/l koefitsent ja on olemas mootori kasutegur, ja need on hoopis teised asjad sellega võrreldes mida sina seal arvutad. Voolavus on asja üks tahk, kuigi see on hea mootori alus. Kui ei ole kütet mis põleb - siis on võimsus kah null. Viimasel ajal lihtsalt üritatakse ülilahjade segudega stokk autodel suuri võimsusi kätte saada( kuna nüüd on materjalid paremad kui kunagi varem ). Need vastavad mootorid on mõlemad momendi poolest väga lahjad, sest maks võimsus saavutatakse just pöörete tõstmisega ( M5 ja S2000 ).


PLUS http://images.spritmonitor.de/247834_5.png TDI http://images.spritmonitor.de/1372411_5.pngDie Menschen sollten nicht schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Silwer
huviline



Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal


postitati 27.03.06 15:01 Tsiteeri


Ma ei saa sellest teemast küll aru aga kuna nagunii käib siin mula ajamine siis muliseks kah tiba. Nimelt on üks paremaid vabalthingavaid tehasemootoreid BMW M3 3,2 liitrit vabalthingav mis on 343hj @ 7900rpm ja 365nm @ 4900rpm.

Aga turbomootoril suure nm numbri saamine on lihtne - on vaja naid paigaldada hästi pöördesse minev turbo mis suudaks juba väga madala pöörde peal palju rõhku toota.
Seda tavaliselt tehase autodel ongi tehtud, esimene rõhk lubatakse suur peale et saada ilus nm näitaja aga et tagada mootori pikaajaline vastupidavus siis pöörete tõustes vähendadakse pidevalt rõhku.

See kehtib ka kõikide turboga Audide suhtes. Näiteks RS2 lubatakse madalal pöördel originaalis 1,4 bar rõhku aga pöörete kasvades rõhku vähendatakse. Aga on võimalik saada hoopis ilus hj näit kui hoida seda 1,4 bar rõhku pöörete piirajani - 1,4 bar @ 7000 rpm on juba u. 360hp.


BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 27.03.06 15:14 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Silwer
See kehtib ka kõikide turboga Audide suhtes. Näiteks RS2 lubatakse madalal pöördel originaalis 1,4 bar rõhku aga pöörete kasvades rõhku vähendatakse.
Pigem kehtib see RS2 turbo puhul, mitte aga Audi RS2 auto puhul.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Silwer
huviline



Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal


postitati 27.03.06 15:19 Tsiteeri


Võib olla ka selgitaksid mida sa selle kommentaariga mõtlesid?


BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 27.03.06 15:26 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Silwer
Võib olla ka selgitaksid mida sa selle kommentaariga mõtlesid?
Kui sõita Audi RS2-ga, siis alla 4000rpm ei toimu seal mingit elu. Kui Audi S2 kaan portida, RS2 kolle või torukolle ja veel nipet näpet, siis saame rääkida madala pöörde njuutonitest.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Silwer
huviline



Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal


postitati 27.03.06 15:55 Tsiteeri


3000rpm on olemas 410nm


BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 27.03.06 15:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Silwer
3000rpm on olemas 410nm
Nii rsmodels ütleb jah, aga mine sõida ise RS2-ga ja ütle, kas sa tunned seda 410 njuutonit 3000 pöörde juures. Mina ei tundnud. Ma ei ütle, et rsmodels valetab (või mõni muu väljaanne või siis audi esindus ise), aga reaalselt mina seda ei tundnud.

Võrdluseks võib tuua Mulgi auto, millel on RS2 kolle, turbo, porditud kaan ja stock nukad. Turbo läheb ikka märksa madalamalt pöördesse.


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Simps
klubiliige



Registreerunud 29.01.05
Asukoht: muutuv
Kasutaja on eemal

Auto: erinevad

postitati 27.03.06 15:59 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Kui sõita Audi RS2-ga, siis alla 4000rpm ei toimu seal mingit elu.



No kuidas kellegile, kes harjunud väga kiire sõiduga ja metsiku kiirendusega, neil ei toimu ``elu`` vist ühegi ilma tjuuninguta stock autoga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Silwer
huviline



Registreerunud 11.12.02
Kasutaja on eemal


postitati 27.03.06 16:00 Tsiteeri


See võib oleneda ka konkreetsest autost. Piisab mingist õhulekkest või väiksest tehniliselt probleemist ja ongi selline tulemus nagu sa kogesid...


BMW 325i E30 2,8 stroker & BMW 328iT E36 & Seat Altea XL 2,0 TDI+DSG
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Maku
klubiliige



Registreerunud 28.01.03
Asukoht: Eesti Vabariik
Kasutaja on eemal


postitati 27.03.06 16:01 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Silwer
See võib oleneda ka konkreetsest autost. Piisab mingist õhulekkest või väiksest tehniliselt probleemist ja ongi selline tulemus nagu sa kogesid...
Sügavalt kahtlen selles aga selles saame õige pea selgust!


torque addict / in the real world four wheel drive means safety and traction
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 27.03.06 17:43 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Maku
Tsitaat:
Algselt postitas: Silwer
Võib olla ka selgitaksid mida sa selle kommentaariga mõtlesid?
Kui sõita Audi RS2-ga, siis alla 4000rpm ei toimu seal mingit elu. Kui Audi S2 kaan portida, RS2 kolle või torukolle ja veel nipet näpet, siis saame rääkida madala pöörde njuutonitest.
Ma olen ka mõne kiire auto kõrval istunud ( kus hp -sid piisavalt aga NM tuli uimaselt taha) kuid kui NM lajatab äkki taha siis istmel olles ja pead püsti ei hoia pea käib peatoe sisse. kaasa arvatud minu tänava liikuril kui all on asfalt


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 27.03.06 17:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: kiireaudi
Tullio, kui see kõik nii lihtne oleks, miks küsivan MTM, SKN, TS 220hp>400hp conversioni eest tühised 15k € ???
Seepärast, et nad teavad 100%, mida nad teevad ja annavad sellele kõigele ka garantii.
Andesta KIIREIM
Sul on õigus vaatasin Dahlberg küsib 12225 + käive euri ja veel ei vaheta sidurit (AAN) alles stage 7 ronib siduri kallale see on eesti kroonis 376 tuhat .

Hakake peksma mina nokitsesin 3 päeva ja keeran sidurit
JA EI ANNA GARANTIID.
sest seda suudab teha tehase aju tehase softiga, orig keps, pihustid ja sidur + minu lollused
(palju käsitööd kaane , nukkade , kollete ja turbo kallal)
tehniline paas on olemas kunagi jõuan ka progetava ajuni ja siis tuleb ka garantii.
Tänaseni ei julge bensiini anda/lisada sest siis tekiksid hp-d ja hunnik vanarauda.
Kiireima noomitus
NB ! Sillega kaasneb teatud kalliste juppide ostmine.
ka minul on veel 100 k jagu juppe puudu et tekiks garantii.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Joel
meeskond

Avatar


Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio

postitati 27.03.06 18:15 Tsiteeri


No see on sama asi nagu AAN tehaseandmetel 350 nm momenti @ 1950 rpm. Iga inimene, kes on kunagi STOCK S4 (või ka S2 või 200) proovinud teab, et 2k pöörde peal ei ole seal 350 (või 310) nm'st haisu ka, va juhul kui pedaal on tühikäigupööretel põhja lajatatud ja aju on overboost mode'is. Aga sõidu ajal ei ole see võimalik ja tulebki välja, et reaalselt hakkab jõud üldsegi alles ca 2500 pöörde pealt tekkima (olenemata käigukastist). RS2 puhul on see vahe ilmselt veelgi drastilisem, nagu Maku ütles. Samas, see ongi väikesekubatuuriliste suure vilega (100+ hp/L) mootorite omapära ja ma olen üsna kindel, et valdavale enamusele selliste autode omanikest just see järsk boost meeldibki. Mul pole au olnud RS6 proovida, kuid sellel ei peaks teoorias turboläve eriti tundagi olema.

Forsini viimase näite kohta Dahlbäck'i 2,0T 550hp/720nm mootori kohta tahaks öelda, et selle kone boostilävi on raudselt kuskil 5000 rpm kandis ja torque curve on siis pea vertikaalne. Lõpptulemus on nagu Zolotarjovi Supra vana mootori ja käimariga - 600+ heppa kapoti all, aga kohapeal ratast ringi ei saa, sest ilma tükki aega spetsiaalselt meelitamata ei ole mootoril madalatel pööretel niipaljutki jõudu. Sellise autoga polegi muud teha kui tald põhjas kiirendusradadel tulistada, kui õpid ära pöördemomendi sekundilist kuuekordistumist taltsutama.

Forsin, mis pöördest Sinu reklaamitav 450-580 nm reaalselt kätte tuleb?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
forsin
huviline

Avatar


Registreerunud 01.07.04
Asukoht: Audirstad(no)/Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: S6T, S6TD, Golf TDi 200hp, Multivan

postitati 27.03.06 18:29 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Joel
Forsin, mis pöördest Sinu reklaamitav 450-580 nm reaalselt kätte tuleb?
Sidur läheb libedaks ~peale 60 / 70 m põhjakaasiga sõitmist ehk alates ~2700 p/m. ja alates 5000 p/m enam max-i pole.(orig. torustiku läbimõõt piirab)
Kui seadistan turbo surve sisse koldes üle 1,8 atsi = bar-i
Ja ma ei tea kas see on 450 NM või 580 NM


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Skype Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
veekaheksa
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp
Kasutaja on eemal

Auto: S6 PLUS 4.2, A4 TDI quattro

postitati 27.03.06 18:33 Tsiteeri


Kle kas sul poleks ehk sidurisse mõtekam investida ??? Selleasemel, et siin mingit numbriteemat üles puhuda?


PLUS http://images.spritmonitor.de/247834_5.png TDI http://images.spritmonitor.de/1372411_5.pngDie Menschen sollten nicht schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 21]
[PHP: 80.6% - SQL: 19.4%]