Lehekülgi: 1 2 3 |
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 08.01.11 23:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kuits
Kuidas ABS värki küll uurida? | Pärast ABSi kaitset lüliti vahele ja toimib samamoodi nagu kaitsme eemaldamisel - ABS lülitub välja.
Minu masinal töötava mootoriga kaitsme eemaldmisel sureb ABS kohe maha, kaitsme tagasi panekul taastub ca 10s jooksul. Kui sinu masinal sama katse
teha, siis saad kindel olla, et lisalülitist või Diff nupu ahelat veidi muutes saab ka ABSi sobival hetkel välja lülitada. Näiteks hetkel kui tagumine
differ lukku läheb lülitub ABS välja, ning taastub kui tagasild on lukust lahti. Signaaliks saab kasutada just tagasillas olevat andurit, mille kaudu
võib panna ABSi sisse ja välja lülituma.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
Kristoff
huviline
Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Tq & TSI
|
postitati 08.01.11 23:21
|
|
|
See, kas ABS taastub või mitte pole ju tegelikult väga oluline - kui ei taastuks, siis poleks ju keeruline ABS taastamiseks hetkeks mootor seisata
ning taas käivitada. Kuna lukku kasutataks tõenäoliselt nagunii selleks ette nähtud(ekstreemsetes) oludes, siis normaalsele teele jõudes hetkeks
peatuda pole ju katastroof.
Lukk eemaldati tõenäoliselt jah seetõttu, et inimesed kippusid neid valesti kasutama(kusagil jäi silma ka arutelu, kus keegi arvas, et alles DIFF
nuppu vajutades lülitub nelikvedu sisse) ning ilmselt arvati, et nn premiumklassi sõiduautole lihtsalt ei sobi selline robustne asi nagu
diferentsiaalilukustus - pintsaklipslane ju ometi ei roni põlvini mudasse või meetrisse lumehange.
Mulle endale meeldiks variant, kus esisillal säiliks EDL ja tagasilda saaks jäigalt lukustada. Eks see EDL midagi ikka aitab - eriti esisillal, kus on
suuremad pidurid ja supportid on ka tavaliselt paremas korras kui taga. Seda öeldes, pole mul veel tekkinud olukorda, kus oleks lukku tahtnud, aga
küll jõuab.
|
|
|
Zoig
klubiliige
Registreerunud 03.12.07
Asukoht: Paide/Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: IZh 21251 Kombi; Audi S6 Avant; B2c; B2q
|
postitati 08.01.11 23:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Kristoff
Mulle endale meeldiks variant, kus esisillal säiliks EDL ja tagasilda saaks jäigalt lukustada. | Lihtne, Tee tagasild lukustatavaks,
aga ära ABSi välja lülita.
Enda masinal teen just sellise lahenduse, et ABS ja tagasild on üksteisest sõltumatult lülitatavad, saab ABSi maha võtta ilma diffrilukuta ja saab ka
Diffri lukku panna niimodi, et EDL säiliks.
Et oleks raskem!
|
|
|
|
Kristoff
huviline
Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Tq & TSI
|
postitati 08.01.11 23:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Zoig
Tsitaat: | Algselt postitas: Kristoff
Mulle endale meeldiks variant, kus esisillal säiliks EDL ja tagasilda saaks jäigalt lukustada. | Lihtne, Tee tagasild lukustatavaks,
aga ära ABSi välja lülita.
Enda masinal teen just sellise lahenduse, et ABS ja tagasild on üksteisest sõltumatult lülitatavad, saab ABSi maha võtta ilma diffrilukuta ja saab ka
Diffri lukku panna niimodi, et EDL säiliks. |
Mhm. Ma huviga jälgin mis sul saama hakkab. Selles mõttes, et mulle pole ausalt öeldes päris täpselt veel kohale jõudnud, miks ikkagi tehase lülitus
ABS-i välja lülitab(ühtlasel sirgjoonelisel sõidul on ka ju mõlemad rattad sama kiirusega, miks siis probleemi pole?) ja kui seda ei tehtaks, siis mis
juhtuma hakkab.
|
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 09.01.11 09:36
|
|
|
Ma ju kirjutasin sulle miks ei saa abs tööle jääda. Kes tahab oma autot lõhkuda võib absi tööle jätta või kasutada seda väga teadlikult hästi pehmel
pinnasel. Võta vaata youtubest videosi kuida differ ja lukk töötavad seal on ilusti piltlikult töötavad skeemid lahti seletatud. Siin ei suuda keegi
sulle kirjas lahti seletada mis kuidas ja miks töötab. Difri lukk töötab minuti peal näidatud viisil. Mõlemad rattad käivad täpselt ühe kiirusega.
http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=F40ZBDAG8-o&feature=related
Olemas on veel sellised automaatsed difri lukud mis rakenduvad teatud läbilibisemis kiirusel. teised on sellised mis lubavad kardaanist ainult
kiriemini pöörelda aga mitte aeglasemalt. Lisaks saab pidamist parandada torseniga, aga lõpuni see ei aita, kuna torsen peab olema eelpingestatud, et
ta alla 20- 25% jõust töötaks.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
Kristoff
huviline
Registreerunud 03.11.06
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Tq & TSI
|
postitati 09.01.11 11:27
|
|
|
Ma tean kuidas differ ja selle lukk töötavad. Küsimus on selles, miks ABS väidetavalt segadusse läheb, kui rattad käivad ühe kiirusega?
Esiteks juhtub seda ka ju sõites siledal kuival asfaltil sirgjooneliselt. Teiseks, ABS-i eesmärk on ju rataste plokeerumist takistada. Kui ma ei eksi,
siis C4 100-l läheb ABS pumbast taha ainult üks toru, ehk pidurdusjõud mõlemal tagumisel rattal peaks nii või naa idee kohaselt võrdne olema ja kui
ABS avastab plokeerumise vähendatakse mõlema ratta pidurdusjõudu korraga. A6-l on tagarattad eraldi toru otsas, aga kuna differ on lukus, siis
plokeeruvad rattad samaaegselt, mistõttu saab ABS identse signaali ja vähendab samuti mõlema ratta pidurdusjõudu võrdselt. Miks ei peakski? Kuidas
ABS diffri sisu üle koormata saab?
Ja kui me räägime EDL-ist tagasillal, siis lukustatud diffriga ei peaks EDL nii või naa tööle hakkama, sest pole ju vaja - rattad pöörlevad mõlemad
võrdse kiirusega, mida seal enam ühte või teist pidurdama hakata.
Millest ma valesti aru saan?
|
|
|
Samzik
klubiliige
Registreerunud 12.09.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Passat 1.9/96kw 4WD 2004, audi 90 2.1/134kw q 87A
|
postitati 13.01.11 21:01
|
|
|
Sellest, et kui ühel rattal on parem haarduvus ja pidur annab läbi libiseda siis hakkab teise ratta pidur läbi difri kah seda ratast pidurdama. Ja see
koormab difrit. Kas see ka marginaalne on ja milla see olukord tekib mine võta kinni. Kui differ laiali siis võid arvata. Jah ühe toru puhul ei teki
absis kül segadust aga ilsmelt annab abs ennem järgi kuna rattad blokeeruvad lihtsamalt. Tagumik võib kergemini ära sõita jne. Keeruline prognoosida
aga tühjast kohast seda tehtud pole.
Pakkuda uus Haldex õlipumba elektrimootor. E parandan mittetöötava mootori+uued tihendid. Mbl: 55 55 88 55.
|
|
|
|
kivimugi
huviline
Registreerunud 24.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 1.8t A4b5
|
postitati 25.01.11 17:47
|
|
|
tere
probleem selline et läksin kinniistudes difriluku nupu vastu ja kuna rattad käisid all paraja hooga ringi siis tuli sealt mingi kolks !
Peale seda differ kogu aeg lukus ja nupul läheb vajutades põlema korraks roheline tuluke ja kõik!
oskab keegi aidata?
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 3 |