marc
klubiliige
Registreerunud 12.06.03
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Mõnda aega audita
|
postitati 23.08.03 10:44
|
|
|
MC mootori süüte reguleerimine
Nii, käisin eile mootori lambda anduri pinget mõõtmas ja kati korrasolekut kontrollimas (mootor töötas tühikäigul vahest norm, vahel jättis vahele,
sama maanteel, vahel tõmbas ilusasti ja samas hing kinni sooja mootoriga kiirendustel). Lambda väärtus tõusis kusagile 0,7 juurde (norm oleks vist
1). Igatahes see vennike arvas, et käib küll ja viga võib olla hoopis süütes ja asus seda kruttima, samas ta ei leidnud süüte märke hooratta pealt ja
muudkui pobises, et peavad kusagil olema (tegelt vist ei tohi sellel mootoril üldse süüdet regullida). Pärast seda hakkas jama pihta. Nii kaua kui
mootor töötas, ei muutunud mootori töös suurt midagi. Lõpuks ta pani süüte omaarust endiseks, kuid uuesti käivitamisel ei teinud see enam piuksugi.
Lõpuks pärast veel veidi süüte kruttimist on seis järgmine, et käivitada tuleb 4-7 korda starterit anda lühidalt ja siis käivitub lonkavalt, siis
tuleb uuesti seisma jätta ja korrata protseduuri ning siis töötab normaalsemalt aga ta ei ole korras. Päras "tont" ütles, et ega ta suurt ei
jagagi sellest Audi sissepritsest, vähe kogemusi jne. (kõik see kesti 9.00-14.00 väikeste vahedega). Närvid olid ja on päris läbi praegu. Kogu selle
pika jutu lõpuks tahaks teada, et kas keegi teab Saaremal norm. kohta kus asi uuesti korda teha või tuleb reis mandrile teha (Pärnu ntx.). Jutt läks
pikaks, sorry, aga mis teha, ei sooviks enam niipea selliseid emotsionaalseid kogemusi.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 24.08.03 13:38
|
|
|
Njah,mu venna KG konega tehti sama pull nagu sinul ja lõpuks loobusime kuna keegi ei suutnud aidata.Lahendus oli see et sai romulast uus aju toodud ja
oligi kogu moos.
|
|
|
|
ZZZ 705
huviline
Registreerunud 23.03.03
Asukoht: Viljandimaa
Kasutaja on eemal
Auto: AUDI 80 1.8 S -91
|
postitati 24.08.03 16:42
|
|
|
ilmselt midagi sarnast
Ma nüüd sellise asjaga hädas! A 80 1.8 '91monopr. Kui külm mootor käima panna ja järsku gaasi anda, hakkab mootor paukuma või turtsuma- nii nagu
süüde oleks vale. Käib 1-3 min. ja enam nii ei tee. Süüde keerati stroboga paika ja ise kah nägin kuidas märgid kokku läksid.( siis oli mootor
töötemp.) Milles siis nüüd võiks asi olla?
|
|
|
marc
klubiliige
Registreerunud 12.06.03
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Mõnda aega audita
|
postitati 25.08.03 10:59
|
|
|
Terv! Tuju päris hea. Vähemalt praegu töötab mootor täitsa norm. Käisin ühe teadja mehe juures. Algul oli ka tema päris nõutu, kuna sellise süüte jama
üleelanud mootoril peaks tõenäoliselt asja korda saama ainult VAGi-testri all. Aga lõpuks otsustasime süüdet keerata natuke varasemaks ja asi toimis.
Läheb käima norm. jne. Selleks korrakas "mustad pilved" peakohalt hajunud.
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 04.09.03 16:37
|
|
|
KG/MC-mootoril peaks süüde ju hooratta anduritelt käima...
Ei kujuta ette, mida siin mehaaniliselt "keerata" annab
|
|
|
|
marc
klubiliige
Registreerunud 12.06.03
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Mõnda aega audita
|
postitati 05.09.03 05:44
|
|
|
MC mootori süütemoment määratakse tõesti hooratta asendi andurite ja detonatsiooni andurite koostoimel, kuid samuti on jäetud "käsitsi"
regulli võimalus.
Jagaja ehitus suhteliselt sama, mis WC mootoril (st. saab keerata), kuid puudub vaakumregulaator. Igalpool "tarkades raamatutes" on MC
mootorite süüte reg. andmete kohal märge, et seda ei regullita.
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 05.09.03 09:18
|
|
|
jagaja ehitus on sama tõepoolest, aga jagaja ( ega ka mitte selles asuv Halli andur ) süütehetke ette ei anna. Halli andur on süsteemis üldse vajalik
ainult sellepärast, et silindreid on paaritu arv. 4, 6 või 8silindrilise mootori juures poleks seda Halli andurit üldse vaja (anduri rootoril ainult 1
pilu).
Milmoel see "käsitsi" regullimine siis peaks teostatav olema?
|
|
|
marc
klubiliige
Registreerunud 12.06.03
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal
Auto: Mõnda aega audita
|
postitati 05.09.03 10:46
|
|
|
Käsitsi reg. all ma mõtlesin jagaja "keeramist". Teoreetliselt see nii ongi nagu Sa väidad, aga vähemalt minu konkreetsel eksemplaril selle
keeramine mõjus. Tulemus enne reg. ja pärast reg. oli tuntav, nii käivitamisel, tühikäigul kui kiirendamisel.
Rohkem ei oska kommenteerida.
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 05.09.03 11:02
|
|
|
No eks selles mõttes süütemomenti mõjutab küll, et jagaja kaas liigub ka teise asendisse - selles on sul õigus ( ja võibki äkki nii olla, et
kõrgepingekontaktid jagaja kaanes saavad nii süütehetke suhtes parema asendi ).
Halli anduri ainus idee 5silindrilisel "ajuga" süütel on "näidata" ajule ette, "kumma" vända pöörde pealt lugemist
alustada - kõik silindrid käivad ju läbi 2 pöörde jooksul.
4, 6 või 8silindrilisel vahet pole, kumma pöörde peal loendamist hoorattalt alustada, sest nurgad on mõlemal juhul samad & jagaja suunab sädeme
õigesse pütti.
Endal oli kunagi alguses sellesama anduri pistikuga jama & asi ei läind hommikuti käima. Kui sellest jamast üle sai, pole käivitumisprobleeme
peaaegu üldse olnud.
Vigane detonatsiooniandur tegi ka käkki omal ajal palju.
|
|
|