Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: Audi 200 tq kardaan (Vastuseid: 16 | Vaatamisi: 2599)
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 02.02.06 20:44 Tsiteeri
Audi 200 tq kardaan



Lugu siis järgmine et sai ette võetud vahepuki vahetus ning sai pandud E30 vahepukk millele külge keevitasin originaali kinnituse. Kõik oli tore kardaan kokku, sumpsid alla ja sõitma ning kurvastuseks jube vibra. Siis järgmine õhtu kardaan jälle alt ära ning vaaatasin et vist läks ühe nuudi võrra tõesti valesti. Siis leitsin kardaanilt tehasse asendi tähised ning panin nende järgi kardaani kokku. Ja siis kardaan alla, sumpsid külge, proovisõidule ja ikka vibra sees. Nüüd mõistus otsas mis seda vibra põhjustab? Kas on veel mingeid võimalusi vibra põhjustava koha kindlaks tegemisel või peab hakkama nuut nuudi haaval edasitõstes katsetama?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Aimar
huviline

Avatar


Registreerunud 21.08.04
Kasutaja on eemal

Auto: Audi S4

postitati 02.02.06 20:48 Tsiteeri


kas märke peale ei teinud kui kardaani poolex tegid???? ma ka eelmine nädal vahetasin pukki ja otsad kardaanil ära.....aga vibra ei ole. Ma panin E39 puki ja keevitasin orig kinnituse sinna külge.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 02.02.06 21:11 Tsiteeri


Tegin märgid ka ise peale ning need ühtivad tehase märkidega aga vibra ikkagi sees.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tige Kala
huviline

Avatar


Registreerunud 18.01.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: B7 S-Line

postitati 02.02.06 22:57 Tsiteeri


selline variant ei ole võimalik, et keevitasid puki kinnituse kuidagi valesti??


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 02.02.06 23:28 Tsiteeri


Seda suht raske valesti keevitada minumeelest ning pukist see vibra vast ei teki ka.

Siin mõned pildid:
Pilt 1
Pilt 2
Pilt 3
Pilt 4


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 03.02.06 05:05 Tsiteeri


Kardaan keskelt liiga kõrgel või madalal.Rist sai nuudist lahtivõtmise-kokkupanekuga viga.Otsaliigendid kuivad ja jooksevad "kinni".
Rohkem variante ei ole


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 03.02.06 05:15 Tsiteeri


Kardaan sai keskelt sama kõrgele kui korras originaal pukiga. Et rist viga sai eriti ei usu ei avaldanud talle nii suuri jõude aga otsaliigendit võib kahtlustada küll, just tagumist kuna see ei liikund nii libedalt kui esimene. Mis selles otsaliigendis seda "kinni" jooksmist põhjustab? On seda võimalik lihvideerida lihtsalt lahtivõtmise teel või tuleb uus ots kuskilt muretseda?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 03.02.06 05:25 Tsiteeri


Neid otsi tuleb aegajalt lahti võtta.Pesta ja uus määre panna.Millegipärast on see originaalmääre seal aastatega täielikuks plastiliiniks muutunud.
Lahti käib väga lihtsalt,Võid otsida ka kulumise jälgi sealt seest.Kui on mingid "hambad"sisse kulunud,siis pole vaja kaugelt viga otsida.

Mis põhjusel üldse pukki vahetasid?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 03.02.06 06:04 Tsiteeri


Selge pilt tegelikult oli öösel ühe paiku ka selline mõte et lammutan laiali sellel liigendi aga otsustasin hoopis aiaäärest teise auto võtta ja kummivahetusse minna et hommikul ikka tööle saaks. Vahepukk läks vahetusse sest maantel sõites oli selline vastik müdin keres ning süüdistasin selles pukki kuna see nagu pildilt 4 näha ära vajunud. Kardaan istus pukkis täitsa all.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 04.02.06 12:47 Tsiteeri


Nii sai nüüd tunde kulutatud auto kallal ja tulemused ikka samad. Mis sai tehtud:
Kõigepealt võtsin kardaani tagumise otsa liigendi lahti pesin ära ning uuesti kokku ja uus määre ka. Kulumise kohapealt nii palju et jälgi on näha kus on põhiliselt töödanud aga kuna selliste ülekande osadga pole kokku puutunud siis ei oska öelda kas selles just viga. Tegin ka mõned pildid kulumis jälgedest.
Pilt 1
Pilt 2
Proovisin ka pukki liigutada panin lisaks seal originaalis olevale 10 mm puksile lisaks ühe siis kaks ning lõpuks kolm seibi aga vibra ikka sees. Kõige hullem 80 km/h kiiruse juures.
Endal nüüd mõtted otsas äkki on veel midagi mida võiks katsetada või on mõtekas kardaan viia balansseerimisse?
Või on ikka asi nendes otsa liigendites?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 05.02.06 15:30 Tsiteeri


Täna sai siis jällegi tehtud katsetusi.
Kõigepealt sai laiali lammutatud ka käigukasti poolne liigend ning puhtaks pestud ja uus määre sisse pandud. Sellel liigendil oli kulumine väiksem kui tagumisel ning seega sai prooviks nad omavahel ära vahetatud aga tulemus ikka sama jube vibratsioon. Siis sai kardaani vahepukki liigutatud ka ülespoole 2mm sammuga aga see ka mingeid muutusi ei toonud. Siis vahtisin neid liigendeid ja jäi silma et seal liigendi peal selline märk mis nigu tähistaks pöörlemis suunda aga samas paistab nagu oleks firma logo oskab äkki keegi selle kohta midagi targemat öelda pilt liigendist SIIN
Ise arvan et see pöörlemis suund ei tohiks seal rolli mängida aga pole ka kindel igastahes kui need näitavad pöörlemis suunda siis esimese ligendi suund ei ühti kardaani pöörlemis suunaga.
Veel panin sellist asja tähele et liigendid erinevate koodi lõppudega ning ka selline asi jäi silma et itaalia toodang kas tõesti originaalis audil itaalia liigendid gardaanil ? Veovõllidel igastahes saksa liigendid. Siin ka liigendite koodid:
Esimene 7153120184020 Italy GKN61 011105 1c
Tagumine 7153120184020 Italy GKN61 011102 2c


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
QUATTRO
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal

Auto: 5,2 Cherokee 4x4

postitati 05.02.06 21:18 Tsiteeri


Huvitav.
Mina soovitaks nüüd otsida kuskilt käpptõstuk,auto lae alla tõsta ja siis lasta sama kiirusega seal lae all.Kui müdin kadunud,võib kardaani rahule jätta ja hakata otsima kõveraid velgi ja rehve.
Omal on taga üks velg veic kõver siseküljel ja müdistab ka maanteel nii et paha hakkab.
Ja ikka küsiks kas oled 100% kindel et kardaanirist on täiesti ok?.

See GKN on üks tuntumaid firmasid ja see ei näita pöörlemissuunda.Kulumisjälg piltige järgi otsustades on pea olematu.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
Teemo
klubiliige



Registreerunud 15.10.05
Asukoht: Tallinn, Kivimäe
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Quattro

postitati 05.02.06 21:22 Tsiteeri


Olen samuti nende kardaanidega tegelenud.
Ühel 80Q 84.a oli pisike vibra ja urin sees. Vahetatud sai pukk ning lisaks oli rist määritav. Ristist keerates oli tunda erinevust. Ühes suunas liikus märgatavalt raskemalt, kuid määrdenippel oli olemas ja nii ta ka korda sai. Ei oska nüüd öelda kas see vibra tuli pukist või ristist.
Samas vahetasin S4-l puki ja lahtivõtmisel sai risti koormatud küll, kuid probleeme pole.
Sinu asemel vist uuriksin veelkord risti. Isegi kui ta viga ei saanud, siis järsku eelmise pukiga ei tulnud see vibra lihtsalt esile kuigi rist oli vilets.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 05.02.06 22:19 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: QUATTRO
Huvitav.
Mina soovitaks nüüd otsida kuskilt käpptõstuk,auto lae alla tõsta ja siis lasta sama kiirusega seal lae all.Kui müdin kadunud,võib kardaani rahule jätta ja hakata otsima kõveraid velgi ja rehve.


Käpptõstukit otsida pole mul vist mõtet kuna vibara olen testinud nii et auto üks külg üles ja siis viienda käiguga hoog üles ning kuskilt 50 km/h hakkab ja peale 100 km/h läheb vibratsioon väiksemaks, 80 km/h kõige hullem.
Olen unustanud eelnevate postitustes mainimata selle et kui hoog üleval ja ise auto all katsun käigukasti siis seal vibra nagu pole, käsi vastu vahepukki vibra ka tunda pole aga kui haaran tagumise reduktori raamist kinni või reduktorist endast siis seal on vibratsioon hästi tunda.
Kardaani rist- kätevahel seal loksu ei tunne selles 100% kindel aga seda kas rist mõlemas suuna sama kergelt/raskelt liigub hetkel ei oska öelda pole sellele tähelepanu pööranud aga õhtul kontrollin selle ära.
Aga vist on mõtekas rist kah ära vahetada kui midagi muud ei saa siis vähemalt saab olla kindel et see korras.

Edit: Kuna endal aega ei olnud siis kardaani pooleks tegemisega tegeles isa ja nüüd kuulsin ta käest veel sellist asja et kardaani esimene (käigukasti poolne osa olla laualt maha kukkunud. Ei tha küll eriti uskuda aga kas võis kardaan sellest natuke kõveraks minna ja nüüd sellest vibra sees?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 06.02.06 21:23 Tsiteeri


Nii arendan teemat siis edasi.
Täna sai siis uuritud et viiks kardaani balansseerimisse hinnad olid kohutavad (Tallinnas) ja seega loobusin sellest mõttest aga õhtul mõtisklesin selle balanseerimise üle ja tekkis küsimus et kas see kardaan balanseeritakse ühes tükis või mõlemad osad eraldi?
Käisin veel auto all võtsin kardaani maha uurisin risti see terve ja siis nägin ka et mõlemal kardaani osal eraldi olemas tsentreerimis kohad siit järldan et seda peaks eraldi osadena balanseerima aga kindel pole. Homme panen igastahes kardaani treipinki ja üritan seal vaadata midagi äkki annab tulemusi.
Tegin ka sellise katse et võtsin tagumise kardaani osa peale vahepukki ära ja siis ajasin hoo üles ning oli vibra tunda seega kui kardaani kahe eraldi osana balanseeritakse siis sai ikkagi see esimene osa maha kukkudes piisava hoobi ja deformeerus natuke.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 09.02.06 14:28 Tsiteeri


Vahepeal sain siis auto enamvähem liikuma. Nimelt sai kod. kiireaudi käest teine kardaan muretsetud (endaoma arvatavasti läks laualt maha kukkumise tagajärjel kõveraks). Teisele kardaanile sai enda uus vahepukk ja liigendid külge pandud ning varsti ka uus rist kuna vanal tunda osa kus töödanud on. Vibratsioon täielikult ära ei kadunud kuskil 80-110 km/h on veel tunda. Eks näis mis peale rsiti vahetust juhtub kui siis ka vibra sees siis peab difri kallale minema.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
RaidoT
klubiliige

Avatar


Registreerunud 26.11.04
Asukoht: Tallinn / Tartu
Kasutaja on eemal

Auto: Audi 200 TQ 20v -89, Audi V8 4,2 -92, Audi A8L 4,2TDi -08

postitati 11.03.06 19:17 Tsiteeri


Lõpetaks siis selle pooliku teema ka ära.
Lõpuks olen igasugusest vibratsioonist lahti saanud. Müdina tekitajaks algselt oli kardaan mitte äravajunud vahepukk. Kuna sai kiireaudi käest saadud puki jäänustelt jalad ära lõigatud ja sinna oma vana pukki osa külge keevitatud ja alla pandud koos kiireaudi kardaaniga. Tulemuseks mõnus vaikus :) See E39 pukk oli kas siis liiga kõva või see laager seal mitte kõige parem kuigi laagril midagi viga pole. Kui mõnikord aega üle ja viitsimust siis proovin SKF-i toodangut sinna puki sisse eks siis näis kas midagi muutub.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Vaata kasutaja MSN Messengeri aadressi Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 47.2% - SQL: 52.8%]