100 sigar
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: ei ole hetkel audi
|
postitati 10.07.03 06:11
|
|
|
küttesegu?
Autoks 2,2 sigar, mehaaniline pritse. Küsimus on, et mille järgi ja kuidas segatakse küttesegu. Kas on selleks ka mingi eraldi temperatuuri andur vms.
Oskab keegi seletada. Tundub, nagu mootor ei saa eriti kohe hästi aru, kui mootor külm on.
Viga selles, et külmalt sõitma hakates on tühikäik jumala madal ja juperdab, ning korda läheb alles peale mõndea aega sõitu, samas mootor läheb
soojaks palju rutem. Ei saa järgi ühendada ka hetkel seda tühikäigumootorit, kuna siis hoiab tuure üleval ja ei lase täitsa lahti. Mootor jääb tööle
koguajaks. Aga see peaks ainult korraks käivitamisel töötama ju.
Ootan abi asjale, mida vaadata?
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 10.07.03 06:19
|
|
|
Segu segamisel pole mingit temp andurit. Aga ilmselt on sul probleem selles samas tühikäigu mootoris, proovi seda vahetada kas muutub midagi. Võibolla
panin päris puusse.
|
|
|
|
80quattro
klubiliige
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Mõisa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B9 Allroad quattro; Audi Q3; Audi 100 C3
|
postitati 10.07.03 06:23
|
|
|
Seda paks vist nimetama tühikäigu stabilisaatoriks, sellele tuleks koputada ja ka puhastada- pesta, kipuvad kinni jääma, võibolla
Toomas
|
|
|
|
100 sigar
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: ei ole hetkel audi
|
postitati 10.07.03 06:30
|
|
|
aga mille järgi siis segu paika pannakse külma ja sooja mootori korral. Ma puhastsin seda stabilisaatorit otsast niipalju, kui sain, see ju lahti vist
ei käi. see klapp seal otsas käib küll ilusti nagu, aga näiteks, kui panen soojal mootoril sellele juhtme järgi, siis hakkab see ikka tööle ja võtab
tuurid üles. Aga sooja mootoriga ei tohiks see ju üldse töödata, või mis? Sellepärast mõtlengi, et äkki sellele annab infi mingi temperatuuri andur,
mis annab valet infi.
|
|
|
Varuosad
huviline
Registreerunud 12.06.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2*Audi 200 121kw 89a
|
postitati 10.07.03 06:30
|
|
|
Segu moodustamisel võtab osa nt. külmkäivitamisel ka külmkäivitamise juhtstabilisaatorplokk, mis asub salongis juhhi jalge juures üleval. Pluss
audiraamatu järgi on ka mängus termoandurlüliti, mis on radika küljes, külmkäivitus klapp ja külmkäivitus pihusti/lüliti .Ja need kõik on ka omakorda
releega ühendatud. Pärast saad ka joonise
|
|
|
100 sigar
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: ei ole hetkel audi
|
postitati 10.07.03 06:41
|
|
|
Ah et see radika küljes olev andur. On ju veel üks kohe seal mootori juures, kust läheb lõdvik radikasse ja minuarust on üks veel selle
juhtregulaatori all, selle õlianduri peal kohe. Joonisest oleks kasu küll jah. Ah ja, mul on ilma külmkäivituspihustita mootor.
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 10.07.03 08:49
|
|
|
Segu segab sul rõhu regulaator mis asetseb sul ploki küljes. Ja sealt jooksevad voolikud teisepoole mootorit pritse pea külge. Ja see sama junn
millelt sa juhtme ära võtad stabiliseerib tühikäiku. Infot saab ta läbi tühi käigu rele kommutaatorist. Vastavalt auto pööretel ta siis kas lisab või
võtab vähemaks õhku mis läheb mootorisse. Ja vastavalt sellele muutuvad tühikäigu pöörded. See tähendab seda et kui sul tuleb mootorile mingi koormus
taha nt radika ventilaator hakkab tööle siis mootori pöörded langevad ja see sama junn peaks nüüd mootorile rohkem õhku andma ja tänu sellele
tõstetakse pöörded jälle norm asendile. Mis peaks olema u 700+-50 pööret. Viga on ikkagi kuskil selles süsteemis. Segu peaks ikkagi õige olema kui ta
sul natuke aega peale käima panemist sõidab ilusti
|
|
|
|
100 sigar
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: ei ole hetkel audi
|
postitati 10.07.03 08:59
|
|
|
Sõidab jah ilusti ja ka kohe peale käivitamist sõites liigub väga hästi, vaata et isegi paremini, kui soojalt, aga just tühikäik jupsib ajusi. Räägid,
et Infot saab stabilisaator läbi tühikäigu rele kommutaatorist. Aga kus see asub, relee ja kommutaator?
|
|
|
villu157
huviline
Registreerunud 08.02.03
Asukoht: Rakvere
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat 2.0 TDI DSG
|
postitati 10.07.03 09:09
|
|
|
Vot seda ma sulle küll ei oska ütelda kus see rele või juht plokk asub konkreetselt sinu autol. Aga kommutaator peab kuskil kapoti all olema jagaja ja
süütepooli juhtmete vahele ta tehases pannakse. Aga ilmselt ei ole viga seal. Kuna säde on ja auto käib. Infot saab ta ainult siis sealt kui auto
pöörded langevad alla kuskil tühi käigu pöörete juurde siis ta lülitab selle juht plokki sisse. Uuri mõne targema mehe käest kus see juht plokk olla
võib. Kas armaturi all või jalgade juures ukse kõrval emmal kummal pool või kapoti all.
|
|
|
|
80quattro
klubiliige
Registreerunud 13.05.03
Asukoht: Mõisa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B9 Allroad quattro; Audi Q3; Audi 100 C3
|
postitati 10.07.03 09:26
|
|
|
Tsitaat: | Esialgne postitaja villu157
Vot seda ma sulle küll ei oska ütelda kus see rele või juht plokk asub konkreetselt sinu autol. Aga kommutaator peab kuskil kapoti all olema jagaja ja
süütepooli juhtmete vahele ta tehases pannakse. Aga ilmselt ei ole viga seal. Kuna säde on ja auto käib. Infot saab ta ainult siis sealt kui auto
pöörded langevad alla kuskil tühi käigu pöörete juurde siis ta lülitab selle juht plokki sisse. Uuri mõne targema mehe käest kus see juht plokk olla
võib. Kas armaturi all või jalgade juures ukse kõrval emmal kummal pool või kapoti all. |
Armatuuri all peaks olema relee moodi plokk releede pesades, laiem ja kõrgem kui relee
Toomas
|
|
|
|
Varuosad
huviline
Registreerunud 12.06.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2*Audi 200 121kw 89a
|
postitati 10.07.03 11:23
|
|
|
Niisiis joonis
|
|
|
Amadeus
klubiliige
Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C7q
|
postitati 10.07.03 12:37
|
|
|
Et jutt päris mulliks ei kisuks kirjutan kah paar rida.
1. Loomulikult võetakse segu segamisel arvesse temperatuuri, teadaolevalt on külma mootoriga segu rikkam kui sooja mootoriga ... järelikult on mängus
temperatuuri andur.
2. Radikas olev temperatuuri andur lülitab sisse radika küljes oleva jahutusventilaatori, ning sellel pole mingit pistmist külmkäivitusega ja mootori
tööga. Vanal sigaril on teatavasti mootori plokkis ülemise lõdviku küljes olev andur(id) kahe otsaline e. seesama mis eelpoololeval joonisel.
3. Tühikäigu stabilisaator e. ventiil tühikäigu stabiliseerimiseks (eestis kõlanud ka väljend tühikäigumootor - heal lapsel mitu nime) toimib alati
... ehk siis toimib nii sooja kui ka külma mootoriga.
Ja üleüldse ... need tühikäiguprobleemid jne. abiks oleks üle vaadata kogu vaakum, kõik kummijullad + sisselaske kolle tihendid, et miskit lisaõhu
kahmimist ei toimuks. Siis oleks abiks käia üle kõik pistikühendused ja kasulik oleks mõõta ka andurite takistusi jne. Kui need protseduurid tehtud ja
kasu pole, siis oleks abiks pöörduda targemate meeste poole jne. Kindlasti tasub vaadata ka seda mootori ploki küljes olevat rõhuregulaatorit, äkki
kalab see. Ja lõpfaasis tuleks küttesegau paika keerata CO järgi, mitte nina kõrva või tunde järgi.
|
|
|
100 sigar
huviline
Registreerunud 22.01.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: ei ole hetkel audi
|
postitati 14.07.03 12:08
|
|
|
Niisiis. Aitäh skeemi eest. Tegin lahti selle releeplokis tühikäigu stabilisaatori ploki. Ühe dioodi juurest oli nagu natuke pruunikas ja tundus, et
äkki kandub sealt üle teisele dioodile. Puhastasin selle ära. Siis puhastasin ka selle ploki klemmid, mis olid kaetud nagu nikkliga. Panin tagasi,
natuke puhastasin ka seda tühikäigu stabilisaatorklappi (tühikäigumootor). Ja tänu sellele asi natuke paranes. Hoidis tuure natuke madalamal. Keerasin
siis selle tühikäigukruvi täitsea kinni ja siis olid pöörded enamvähem, aga ikkagi natuke liiga kõrged. Hommikul käima pannes hoidis jupp aega
pöördeid väga kõrgel ja siis järsku lasi allapoole. Siis veel esines selline asi, et tossas rohkem, selline valgekam toss. Ja rismikult minema
kaapides oli tume pilv taga. Võtsin siis ikkagi selle tühiikäigu klapi pisikust lahti ja keerasin pöördekruvi jälle lahti, muud ei jäänud üle. Nüüd
vähemalt ei tossa ja tuurid madalamad. Hommikul aga pean peale käimapanemist jalaga gaasi peal veidi hoidma, muidu langevad nii alla, et kogu auto
väriseb.
Huvitab mind, aga et mis jupp siis läbi on või kust ma neid pöördeid veel saan alla keerata. Ah jaa, seda ka, et kui see klapp järgi oli, siis pöörded
langesid üsna aeglaselt, mitte järsult. Ilma klapita nii ei tee.
|
|
|
Varuosad
huviline
Registreerunud 12.06.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 2*Audi 200 121kw 89a
|
postitati 14.07.03 12:13
|
|
|
Kontrolli süüdet ja co- d. Lase stroboga asi paika panna!. Siis vaata edasi
Sry jahh andur ei ole radika küljes vaid plokikaane küljes. Sry.
|
|
|