Lehekülgi: 1 2 |
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 17.10.05 05:32
|
|
|
mis selle megannega siis tehti?
taisto küte oli siis mis? taimeõli või mingi ...
|
|
|
rass
klubiliige
Registreerunud 25.09.02
Kasutaja on eemal
Auto: 9-5, S80, Passat, Corsa, 2x R850R
|
|
urquattro
huviline
Registreerunud 25.11.02
Asukoht: pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4b5 1,8TQ & A6c4 avant 2,5TDI Q & S4c4 TDI
|
postitati 12.11.05 20:52
|
|
|
Mõned numbrid selle taimeõli Golfi kohta.
Diislikütus/taimeõli
Hind- 1,13 EUR/ 0,70 EUR
Kütusekulu- 5,29l/ 5,77l
Kiirendus (0-50)- 5,8/ 5,6l
Kiirendus (0-100)-17,8s/18,0s
Elastsus ?( 4.käik, 60-100km/h)- 15,1s/ 13,7s
Elastsus ?( 5.käik, 80-120km/h)- 20,8s/ 19,0s
Tippkiirus- 166,7km/h/170,8km/h
Heitgaasitest (max 2,0)- 0,55/ 0,26
Ja diislikütuse, biodiisli ja taimeõli erinevused
Diilikütus/ Biodiisel/ Brölio rapsiõli
Tsetaaniarv(DIN 51)- 53,6/56,3/39,3
Tihedus 15 kraadi C- 836,5/ 883,6/ 920,2
Schwefelgehalt ( ei oska täpselt tõlkida)- 276 mg/kg/ 4mg/kg/ 2 mg/ kg
Neutralisatsiooniarv- <0,08mg KOH/g/ 0,41mg KOH/g/ 0,31mg KOH/g
Andmed Autobild 40/2005.
Nagu näha, taimeõli põleb puhtalt aga tsetaaniarv on nibin-nabin piiri peal ja lisaks väga agressiivne.
|
|
|
komeet
huviline
Registreerunud 08.04.06
Asukoht: jõgeva
Kasutaja on eemal
Auto: audi80
|
postitati 28.04.06 17:13
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: krooni
Kullakesed unustage ruttu ruttu igatsugu jamade paaki valamine! Eriti uute dislade omanikud. konkreetne näide,tuttuus renault megane
rem.läks maksma ca60kilo.vagetati 4pihustit alghinnaga 18000-eek tk.ja2 pumppa kulus selleks et masin tööle saada st.esimene pumbake andis kohe peale
käivitamist saba.noh teise ooteaeg oli sammuti mõnsalt pikk.sinna juurde veel iga kuine liisingu maksmine-kena kopikas või mis? |
Puhast taimeõli võib vabalt paaki kallata, aga tingimustel:
1. et on kaks paaki, ühes tava/biodiisel, millega toimub sõit alguses ja lõpus. teises taimeõli, mis soojendatakse vähemalt 70 kraadini C, parim kraad
oleks natuke üle 100.
2. kallatav taimeõli peab olema täiesti veevaba.
3. taimeõli peab olema pH7, mittemingil juhul happeline.
4. taimeõli peab olema filtreeritud soovituslikult vähemalt 10mikronise filtriga
Soojendamine on vajalik, et pump ja pihustid katki ei läheks. Külm õli väänab pumba ning mätsib pihusteid.
Happeline misiganes kütus korrodeerib, vesi keerab pumba nahka, filtreerimata õli rikub pumba ja ummistab pihustid
|
|
|
diabolos
huviline
Registreerunud 23.06.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4
|
postitati 16.05.06 06:30
|
|
|
taimeõli sisaldab glütserooli, mis teooria kohaselt pihustitele kohe üldse ei meeldi. Pealegi nagu eespoolgi nimetatud, on vaja õli eelnevalt
soojendada jne. Lääne Euroopa riikides nt Saksamaal ning ka USA-s on see õliga sõitmine igatahes päris populaarne. Kasutatud toiduõli fitreeritakse
läbi ja kallatakse kas otse eelnevalt modifitseeritud auto paaki või töödeldatkse ümber biodiisliks. viimane protseduur kusjuures täiesti võimalik ka
kodustes tingimustes. Eelmisel suvel sai katsetada 50 liitrist kasutatud õlist biodiisli sünteesimist. Kui õigesti mäletan, sai diislit 37 liitrit ja
aega läks koos seadme ehitamisega 4 päevakest. Eestis jääb asi ikka selle taha pidama, et seda kasutatud õli lihtsalt ei saa kusagilt.
|
|
|
jan-kos
huviline
Registreerunud 23.04.03
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A100TDIC4 oilexpress ja pargimaastur
|
postitati 16.05.06 09:33
|
|
|
Kui juttu on tulnud biodiislist siis mingis saates rääkis et peab voolikud ja muu pudi ära vahetama.Kas keskmises elueas diislitele ka see kehtib?
Mõtlen just seda kütet mida Statoil müüb.
|
|
|
|
kaupz
huviline
Registreerunud 01.12.04
Kasutaja on eemal
Auto: volvo v70/99/2,5tdi/vag R5, vw NewBeetle 99 1,9tdi 66kw
|
postitati 16.06.06 05:12
|
|
|
aga kas siis taimeõli kannatab segada tavalise diisliga ilma lisaseadmeid paigaldamata (lisapaak ja soojendus ja ...)
palju taimeõli hind olla võib 50-100-200L koguse puhul?
kus selliseid koguseid saaks?
mitte et mu 1200km kuus ja 5,5L/100km mingi väga suur argument oleks eksperimenteerimiseks.
aga vana 1,9D 47kw mehaanilise pumbaga mootor oleks suht hea variant vast.
ja see "sõelumine", millega see teostatav oleks?
|
|
|
diabolos
huviline
Registreerunud 23.06.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C4
|
postitati 16.06.06 07:36
|
|
|
Põhimõtteliselt ei soovitaks niisama segada. Väidetavalt küll ei pidavat halvasti mõjuma, kui kasutada kuni 20% taimeõli. Mõned väidavad, et on ka
puhta õliga sõitnud ilma mingisuguseid lisaseadmeid kasutamata ja mootorit modifitseerimata. Kui mõni vana mootor käepärast, millest kahju pole, siis
miks mitte. Üldiselt ei tasu kõike netis leiduvat päris tõepähe võtta. Idee poolest jääb puhtalt õli kasutades siiski glütserool pihustitesse ja ega
seal pikka pidu ole. Kvaliteetselt valmistatud biodiisli puhul on glütserool ja muud jääkained õlist välja pestud.
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 31.07.07 11:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: kaupz
on siis keegi eestis ka loomkatseid teinud? |
Värsked loomkatse tulemused olemas. Autoks Patrol 3.3TD, millel enne mootoriga üksjagu tegeletud, et normaalne 12-14L/100km kütusekulu kusagile 7L
kanti saada. Järgmisena proovisin siis õliga sõitmist. Tehniliselt ei
olegi seal midagi keerulist, lihtsalt tuleb mingil moel õli kuumaks saada, filtreerida, kuumana mootorini transportida ning veel ka kraanid vahele
(nii suunaga mootorisse kui tagasivoolule), sest käivitused ja mootori seiskamine peavad endiselt toimuma diiselkütuse pealt, mitte rapsiõliga.
Piltidel paistvad õlipudelid on loomulikult kallimad diiselkütusest, andes efektina vaid sõltumatuse tanklatest. Kasutatud toiduõli on samas tasuta
või väga odavalt käes ja vaadiga toiduõli hulgi ostes pole ka kallim diiselkütusest. Piltidelt paistavad õli soojendamise spiraal (ise tehtud,
vasktorust), üks kraanidest, pumba eelne jämefilter (peenfilter peab õli jaoks olema elektrisoojendusega, nagu Mersudel, Peugeotidel ja veel mõnedel
teistel) ning soojusisoleeritud voolikud. Piltidelt on puudu 20L paadipaak, mida ise õli jaoks kasutan. Õli kuumutamise tegin mootoriõli pealt, mitte
jahutusvedeliku pealt, kuna sel autol oli see lihtsamini teostatav (mootoriõli saavutab oma püsiva kuuma temperatuuri aeglasemalt, kuid püsib hiljem
ühtlasema temperatuuriga). Kui teha sama asi sõiduauto jaoks, siis tasuks kasutada pigem elektriliselt juhitavaid kraane, mis on ühendatud näiteks
jahutusvedeliku temperatuuri anduriga või siis salongist seest ümber lülitatavad. Minul on seal tavalised kuulkraanid, kuna maasturit kasutan ka
natuke teisiti kui kasutaks sõiduautot: linnas mõne km otste jaoks ei jõua mootor nagunii üles soojeneda, kuid päev läbi metsas või põllul tuksudes ei
ole ka raske korra kraani keerata. Ja kuna diiselmootoril on tühikäigupööretel kütusekulu pea olematu, siis sellest 20L paagist jagub päris pikaks
ajaks. Sõites on jõudu enamvähem sama palju kui diiselkütusegagi - tahaks öelda et rohkemgi, ka tühikäigupöörded tõusid veidi (algul langesid, tekkis
tunne et sureb kohe välja, st samad kogemused mis rullel mõned postitused ülalpool), ei saa mõõta jõu kasvu või vähenemist kuidagi, madalas otsas on
vahe vast kõige paremini tuntav, kõrgetel pööretel mootorit pikemalt tuli natuke helehalli suitsu, millel suitsu lõhnaga samas mingit pistmist pole.
Heitgaasid ongi see suurim erinevus, nimelt on tunne, nagu sõidaks ringi pontsikutehasega, terve õuepealne oli lõpuks head toidulõhna täis, täielik
"pannkoogimürgistus" .
Kui tekib küsimus, et miks ma sellise lollusega üldse tegelen, siis aus vastus oleks, et uudishimust. Teine moment on muidugi ka sõltumatus tanklatest
ja looduslikult taastoodetav kütus (toidu valamine paaki on muidugi eetiliselt vaieldav). Ja usun, et ka veidike kallima toiduõliga sõites on nüüd
nende ümberehituste järel sõita selle ca 7L/100km kuluga suure maasturiga siiski veel odavam, kui teistel sama suurte maasturite omanikel
diiselkütusega või ka keskmise bensiinimootoriga pereautode puhul.
|
|
|
lunatic
klubiliige
Registreerunud 20.02.05
Asukoht: Tallinn-Keila
Kasutaja on eemal
Auto: A4 allroad ja Volvo C70
|
postitati 31.07.07 11:50
|
|
|
Lisan siia ühe samateemalise lingi: http://oiltrip.eu/
Lühidalt siis, sõidavad neli Eesti noormeest praegu vw-kaubikuga taimeõliga ümber Läänemere.
|
|
|
mokits
huviline
Registreerunud 22.12.06
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: A4.2 V8 b5 Quattro, Trafic
|
postitati 26.03.10 17:02
|
|
|
Kisun jälle vana teema üles... Oleks huvitatud biodiisli plussidest miinustest, ja sellest, kas sellega tasub sõita. Igasugune info on teretulnud.
Nimelt saaks biodiislit osta, aga ei tea, kuidas see hiljem kätte võib maksta. Ühe Transiti tõime, millel oli paak biodiislit täis... see sõidab küll
ilusti, aga hetkel kahevahel, et kas sellega sõitmine oleks risk või mitte?
Alla kolme liitristesse käib piim ja vesi!
|
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 26.03.10 17:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mokits
Kisun jälle vana teema üles... Oleks huvitatud biodiisli plussidest miinustest, ja sellest, kas sellega tasub sõita. Igasugune info on teretulnud.
Nimelt saaks biodiislit osta, aga ei tea, kuidas see hiljem kätte võib maksta. Ühe Transiti tõime, millel oli paak biodiislit täis... see sõidab küll
ilusti, aga hetkel kahevahel, et kas sellega sõitmine oleks risk või mitte? |
Kui küsimus läheb selle peale, et kas tasub või mitte, siis lihtsa tasuvusarvutuse saad teha nii:
- viga võib saada ainult mootor (pump, pihustid) - kui palju maksavad uued?
- kumb on kallim, kas uued pump ja pihustud või terve mootor? Mootorivahetusega saab hakkama igaüks, toitesüsteemiremondile arvesta juurde
töörahad.
- arvesta välja, kui suur on hinna erinevus tanklas müüdaval diislil ja alternatiivsel kütusel. Arvesta välja, mitu km pead sõitma ENNE, kui omadega
uuesti nulli jõuaksid. Kui neid kilomeetreid on nii 10tkm ringis, siis selle sõidab vast enamus suvega läbi ja võib vist öelda, et tasub küll ära. Kui
vaatad uue mootori või pumba/pihustite hinda ja võrdled seda oma palganumbriga ja pead sellist ootamatut väljaminekut enda jaoks liiga suureks, unusta
kogu teema - julge hundi rind on mõnikord rasvane ja mõnikord haavleid täis
|
|
|
Xippy
huviline
Registreerunud 29.05.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 100
|
postitati 26.03.10 19:40
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: krooni
Kullakesed unustage ruttu ruttu igatsugu jamade paaki valamine! Eriti uute dislade omanikud. konkreetne näide,tuttuus renault megane
rem.läks maksma ca60kilo.vagetati 4pihustit alghinnaga 18000-eek tk.ja2 pumppa kulus selleks et masin tööle saada st.esimene pumbake andis kohe peale
käivitamist saba.noh teise ooteaeg oli sammuti mõnsalt pikk.sinna juurde veel iga kuine liisingu maksmine-kena kopikas või mis? |
Ma usun et suht loll peab olema, et UUELE diislile midagi muud peale ettenähtud kütte paaki valada,
kuid inimesed kellel on pea 20a vana dislaront ei ütle EI odavamale ALTERNATIIVILE. Paarkümmend tuhhi sõidab ikka selle õliga ära ning ongi juba kasud
sees.
|
|
|
ferdinand
huviline
Registreerunud 17.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 400,401,969
|
postitati 26.03.10 23:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: ferdinand
Ükspäev just vaatasin poes õli hinda ja kommenteerisin, et varsti hakkan toiduõliga sõitma.
Aga ehk oskab keegi asjatundlikum kommenteerida kuidas see võib pumbale ja pihustitele mõjuda? Tekitab äkki nõekihi pihustitele või mingeid pahasid
setteid vms? Või on tõepoolest parem tänu oma määrimisomadustele? Proovimine ei anna ka erilist tulemust, ega ei näe ju mis mootoris toimub.
|
Vana teema üles kaevatud jh, nagu ka kusagil teemas olen juba maininud siis mõistlikul õli kasutamisel peale lekete muid halbu tagajärgi ei tundu
olevat. Pumba heaolu seisukohast on õli kindlasti kasulik, kuna määrimine, võrreldes tavadiisliga on märkimisväärselt parem.
Isegi kui mul on igav, kõik mul tuleb välja!
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |
|