krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 09.09.05 09:33
|
|
|
Audiklubi on Eesti mitmekülgseim autoklubi
Ei ole eriti filosofeerimise huviline, kuid tabasin end mõttelt, et Audiklubi on vist ainus autoklubi Eestis, mis ühendab endas niivõrd erinevaid
ideoloogiaid. Kõik autoklubid ühendavad tegelikult kahte erisuunalist inimgruppi: ühed, kes on uunikumide fanaatikud ja tegelevad just seda marki
uunikumi(de) taastamisega, ning teised lihtsalt vastava margi "autopeded", kes neid erinevate ajastute autosid tuunivad. Audiklubi sisaldab endas
lisaks uunikumihuvilistele (neid vist siin suht vähe siiski) ja pühapäevatuunijatele ka "essimehi", Quattrohaigeid ja "traktoriste". Ehk teiste
sõnadega, need on erineva suunitlusega tegelased, kes ehk naljalt oma mõttemaailma muuta ei kavatse. Audi traktorid on (olid) samas odavaimate
pidamiskuludega ja meeletult pikaealised (endalgi olnud 2 üle miljoni ls-ga diislit, neist üks veel kapremontimatagi), millele suudab pakkuda
konkurentsi vaid mersu. Teistel markidel on samuti olemas häid diiselmootoreid, kuid ei esine sellist fenomeni, et fännatakse mootorit, ja selle ümber
olev kere ise on teisejärguline. Teised autoklubid oleks selles osas nagu ühekülgsemad, et kõik "räägivad sama keelt", jagades üksteise põhimõtteid.
Mida ei esine aga Audiklubis (ja millest kuulsin ikka piisavalt, kui oma Quattrot diisliks hakkasin ümberehitama ). Samuti on teistes autoklubides nö püüd kallima/võimsama suunas. Nt
bemmiklubis olekski vist ainult M-id, kui vaid inimestele piisavalt raha kätteanda. Audiklubis aga vaevalt mõni essimees traktoristide hulka ületuleb,
või siis 40kW diisliga ökoliikuri omanik "essi" omale ihaldab.
Tüürin tegelikult selles suunas, et see mitmekülgsus ei paista välja kusagilt meie klubi sümboolikas. Sisuliselt on ju tegemist eraldi klubidega
(essiklubi, quattroklubi, traktoristeklubi ja siis see traditsiooniline audiklubi), mida ühendavad lihtsalt need 4 rõngast. Kui Saabiklubis vaieldi
särgi pildi üle, siis jagunesid inimesed kahte leeri: ühed tahtsid särgile kuulsat Ur-Saabi (mida enamik vist pildipeal VW põrnika erimudeliks peaks),
teised jällegi traditsiooniliselt klassikaliste kandiliste joontega 900 Classikut, mille järgi tegelikult Saabi tuntakse. Mille järgi tuntakse Audit?
Ainult Quattro? Äkki on veel midagi ? Kas ei oleks äkki mõttekas hakata
pigem rõhutama neid audide erinevaid suundumusi? Või mida tähendab see "nothing to prove" seal klubisärgi seljal? Quattro omanik võib ehk tõesti nii
öelda, kuid essimehed ju enda tõestamisega igal pool tegelevadki (ei pea silmas mitte huligaanitsemist vaid võistlemist) ja diiselaudidel ei õnnestuks
millegi tõestamine mõne teise "usulahu" esindajale nagunii. Seda enam, et Audit reklaamides saab rõhutada omadusi, kuid ei saa kahjuks rääkida
mingist erilisest kvaliteedist. Korra on juba käinud läbi idee oma särkide individualiseerimiseks, mis staffi poolt mahalaideti (klubisümboolika
peabki olema rohkem või vähem ühtne, mitte igaühe koduskootud). Äkki on aktiivsematel klubilistel ideesid, kuidas rõhutada Audi-perekonna autode ja
omanike mitmekesisust, ilma et kellegi kolmanda jaoks asi veel koomiliseks ei muutuks? On ju Audide hulgas siiski niipalju erinevat, et erinevalt
mõnest teisest margist (täpsemalt nimetamata), ei kohta tänaval pidevalt neid wannabe S-autosid ning kedagi teist ahvivat rullnokatjuuningut
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
Joel
meeskond
Registreerunud 01.10.02
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi CQ Typ85, Porsche 911 Turbo, MB G63 AMG, MB ML 320, Volvo 940 SE, ZAZ 965 Cabrio
|
postitati 10.09.05 08:06
|
|
|
"Nothing to prove" on võetud otse ühest Audi reklaamist. Kui huvi on võin otsida lingi, see peaks kuskil foorumisügavustes olemas olema. Minu
isikliku arvamise kohaselt ei ole see särgile sobilik slogan, aga see on minu probleem. Ma arvan, et kui panna klassikaline ja põhiline Audi slogan
"Vorsprung durch Technik", siis peaks küll kõik rahul olema. Tehnilised lahendused on Audidel ikka rõhutamist väärt, olgu see siis quattrosüsteem,
V8 biturbo või remontimata 2 milli sõitvad diiselmootorid.
Mitmekesisusest, see tuleb minu arvates käesoleva klubi puhul eelkõige Audi kui margi enda identiteedikriisist. Bemm on selgelt suunatud
sportlikkusele, mistõttu unistavadki huvilised, kes pole pidanud paljuks isegi klubiga liituda, M'idest. Mersu jälle luksusele, mistõttu seal klubis
fännatakse S-klassi. Audi ei tea ise ka millele ta on orienteeritud (mudeleid seinast seina), mis annabki klubiliikmetele mitmeid eri võimalusi
interpreteerimiseks. Ja tulebki kokku, et igaühele oma ja palju häid lambaid...
|
|
|
|
genekas
huviline
Registreerunud 30.01.03
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: järgmist plaanimas
|
postitati 11.09.05 21:48
|
|
|
no tegelt on nii, et nii mõnigi osa kattub - kõiki "essimehi" võib ka "quattromeesteks" pidada näiteks (teab keegi 2rattaveolist essi?)
Samahästi võib ka "traktorist" olla "quattromees".
See lahterdamine on kunstlik..
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 11.09.05 22:19
|
|
|
kuidas automark ise, nii ka klubi.
tänu sellele et audi on niivõrd rikkaliku mudelivalikuga(diislid, essid, lihtsalt q-d, universaalid, ja nende erinevad kombinatsioonid ja igavene
hunnik igasuguseid pooleveduseid) on ka klubis väga erinevate huvigruppidega inimesi.
aga õnneks suudab audi kõiki neid toota järgi andmata kvaliteedile 
ja kõiki neid ühendab neli rõngast....milleks siis lahterdada ka klubilisi ?
me kõik ju audiomanikud/huvilised
ei tea sina essist mõnd asja...saad küsida...ei tea keegi diislist miskit asja...saab kah küsida 
|
|
|
kps
moderaator
Registreerunud 27.05.03
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 5x4x4
|
postitati 11.09.05 23:50
|
|
|
Olin juba oma postitust kirjutama hakanud, kui keegi kodanik Tonny pool sama sisulist teksti juba teele pani Ok lisan veen omalt poolt mõne mõtte. Igal klubil on ju mitmekülgne väärtus ja eks iga isik ise teab kõige
paremini, miks ta üldse selles klubis on, kui ei meeldi vahetagu automarki Ja eks rahvas hoiab kindlasti oma huvigrupi poole kui mingeid üritusi silmas pidada... Sellist "milleks diisel&milleks quattro" teemat võib
vist kõikjal kohata 
* klubi sümboolika: üks ja põhiline komponent on olemas ehk klubi nimi, mis lahti seletamist ei vaja. Mingi valikuvariant võiks loomulikult olla
näiteks särkide tegemisel kas siis omaduste või siis hüüdlausete näol. Küsimus tekib, kui valik väga ära killustada, siis kui palju see maksma läheb
ja kas keegi on üldse nõus mingit sümboolikaga varustatud asja endale soetama mõttetu hinna eest kui reklaamifirmade miinimumkogusteni ei jõuta.
* ideede thread: Võiks teha threadi ~a'la "klubisümboolika&ideed" ja sinna oma visandid, sõnumite, logode jne. kohta näidisetena postitada.
Kindlasti leidub kasutajate hulgas osavnäppe, kel peas imehead visandid mõlguvad ja kel kunstianne varrukast raputada. Kel paber ja pliiats
hingelähedased, aga elektroniseerimisega probleeme, siis leidub kindlasti klubilisi, kes võivad kaasklubilistele oma abi pakkuda (scanner, fotokas -
nii palju kui jõuan saan ka ise abiks olla). Kuhu see valmis visand juba peale istutada, võib juba lasta klubirahval arvamust avaldada ja võimaluse
olemasolul tegutseda.
Paraku peab arvestama sellega, et keegi pole mitte millekski kohustatud ja seega jäävad ilmselt nii mõnedki ideaalsed visandid/mõtted pigem
mõttevälgatusteks Samas kes teab piiri kui kaugele üldse minna tasub 
Audiclubi staffile au, et nad üldse sellega jahmerdada viitsivad ja tahavad. Mida rohkem rahvas üritustega kaasa läheb, seda suurem on tõenäosus heade
ideede tekkimisele (räägib mees, kes pole jõudnud audiclubi talve/suvepäevadelegi - parandan ennast) 
Hea auto on palju autosid...
|
|
|
|
hollow
huviline
Registreerunud 21.12.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW 325i
|
postitati 12.09.05 07:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Joel
Ma arvan, et kui panna klassikaline ja põhiline Audi slogan "Vorsprung durch Technik", siis peaks küll kõik rahul olema. Tehnilised lahendused on
Audidel ikka rõhutamist väärt, olgu see siis quattrosüsteem, V8 biturbo või remontimata 2 milli sõitvad diiselmootorid.
|
Olles lahanud 3-4 audit igast eri kyljest, siis minumeelest ei tohiksjust tehnilisi lahendusi rõhutada, sest kui sa peaks ykskõik millist enda jaoks
võõrast audit lammutama, siis on suur oht, et sa ei saa mingit asja lahti nii kiiresti või läheb mingi plastmass asjandus katki... nende tehniliste
lahenduste eest tahaks kohati audi inseneridele peksa anda. iga asi (mitte 100%) käib sedasi, et yks asi lykkab teist, teine kolmandat ja siis
võibolla alles seda mida algselt peaks kohe lykkama.
Tuues võrdluse:
minu autodest ja sõprade autodest:
Honda Accord 87 aasta aega ja selle ajaga sai vahetatud ainult õli ja veepump (läbisõit minukäes 80000km)
Honda Accord Aerodeck 89
vahetatud ainult silla puksid ja õli (65000km)
Audi 200
vahetatud kõik kapoti all ja kuna raha sai lõpuks otsa siis läbisõit piirdus 5-600km 'ga
Kasutaja djstallion'i autod
Audi 100 83a
nuh sellel peaaegu kõik oli heas korras kuni hakkas jamama automaat kast ja masin läks mahakandmisele...
ilma suuremate väljaminekuteta sai ta ~aasta sõita
Audi 80Q B3
ja see on olnud temakäes ~3 kuud ja raha sinna sisse tagumine pole lõppenud...
kokkuvõte:
miks mulle tundub, et need audid on olnud märksa sitemad kui minu kaks hondat (ei pea silmas honda rooste lembest kere)
Mina ytleks ,et jaapani autodel on tehniline lahendus palju parem kui sakslastel
miks ma yldistan sakslastel... nuh nyd oman bmw e36't ja sellel on samuti asjad lahendatud nagu audil... yks asi lykkab teist, teine kolmandat ja
kolmas neljandat lullat ja siis neljas mngit lylitit.
Minumeeles mida annab audil rõhuda on suurte mudelite puhul mugavus
minu jutt ei pretendeeri 100% tõele ja on ainult minu arvamus
|
|
|
krss
huviline
Registreerunud 24.11.03
Asukoht: Põhja-Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VAG
|
postitati 12.09.05 10:32
|
|
|
Täiesti nõus Hollowiga, et Audi insenerid kas tarvitavad seeni sihtotstarbeliselt või on nende tööl äkki mõni sügavam tagamõte, kuid kvaliteedi või
tehniliste lahenduste rõhutamine inimestele, kes omab kogemusi ka teiste autodega, ajab pigem naeru peale. St meelsamini vahetan kasvõi 3 käigukasti
mõnel 4wd Subarul või Mitsu Pajerol, kui võtaks veelkord selle töö ette kõige tavalisemal esiveolisel Audil (säästaks nii aega kui närve). Aga nagu
juba ütlesin, Audi fenomen seisneb pigem teatud asjade töökindluses (nt need vanemad diiselmootorid, kui mitte arvestada nende paari üksikut nõrka
kohta) ja auto enda mugavuses, mille suhe hoolduskuludega (odavad varuosad, need omavahel asendatavad ja kasutatuna igalt poolt saada) on paremini
paigas kui teistel. Omades ise suht palju kogemusi Subarutega, ei tahaks niiväga kiita ka quattrot ennast (väärt legend, millest teised kahjuks ette
läksid), aga ometi eelistan omada Subaru asemel just Quattrot. Meie hulgas on kindlasti teisigi, kes omavad igapäevaautona (kasvõi siis naisel) mingit
ülitöökindlat Toyotat, Nissanit vm pilusilma (ka neil markidel ju saadaval nii superautod, ökoliikurid kui maasturid), aga tõsiseltvõetav klubi on
millegipärast vaid Audil, ja ega pole ka ise oma Nissaniga kuhugi klubisse mõelnud trügidagi, tontteab milleks . Lööksin siiski ideelistelt lahku ka essimehed ja quattro fanaatikud, kuna
neist esimesed on pigem maksimalistid nõudmiste osas autole, ning mõõdavad kilomeetreid pigem asfaldil, kuid quattro omanikud kasutavad autot pigem
alternatiivina maasturile, ja nagu näha siin foorumitest, ronivad autoga kohta, kuhu ükski terve mõistusega inimene (sh essimees) iialgi ei roni . Mu idee polnudki killustada klubi (seda tehakse paratamatult, kuna
essimeeste üritusele ei mahu alati kõik essimehedki ära, rääkimata niisama huvilistest, Quattromehed käivad kohtades, kuhu poolikuveolisega asja pole
jne), vaid kutsuda üles inimesi pakkuma välja ideesid, mis annaks seni audivõõrale inimesele ülevaatliku pildi Audide erilinevatest nägudest, sest
vaatamata kõigile Audi puudustele on ju tegemist siiski kõige mitmekülgseima (kas ka suurima?) autoklubiga Eestis
Kui tahad omada raudseid põhimõtteid, pead suutma murda oma põhimõtteid aeg-ajalt — et olla oma põhimõtte peremees. Mitte oma põhimõtte ori.
|
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
|
hollow
huviline
Registreerunud 21.12.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: BMW 325i
|
postitati 12.09.05 12:43
|
|
|
mina julgen väita seda, et audiklubis on kõige rohkem inimesi kes teavad mida räägivad ja kes räägivad mida teavad niisama mölalõugu suht vähe
teistes klubides on teadjaid vähe ja rääkijaid ning mölisejaid palju (siin kohal on võrdluseks kasutatud nissan, bmw, honda ja volvo klubi)
|
|
|
|