Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: 2012 3.0D 180kW JAHUTUSVEDELIKU JA ÕLI ÜLEKUUMENEMINE (Vastuseid: 12 | Vaatamisi: 878)
SAlarS
huviline



Registreerunud 16.10.24
Kasutaja on eemal


postitati 17.10.24 11:39 Tsiteeri
2012 3.0D 180kW JAHUTUSVEDELIKU JA ÕLI ÜLEKUUMENEMINE



Tere!

Selline probleem, et ühel päeval, kui olin maanteel 110 km sõitnud lõi tosooli 120 kraadi peale ja õli näitas 116 kraadi!
Jäin seisma ja seiskasin ka mootori. Lasin 15 min jahtuda ja proovisin uuesti sõita, kuid ikka tõusid tembid üles! Mainin ära, et salongis sooja puhus! Sõber soovitas keerata paisupaagi kork maha ja siis 1,5 keerdu peale ainult. Siis juhtus nii, et tosool oli 87 ja õli 90 kraadi. Sain sõita maanteel 60 km ja siis hakkas jahutuse näidik pendeldama 90 ja 120 vahel. vaatasin, et paisupaak oli tühi ja võtsin tanklast 1l jahutusvedelikku ja panin umbes 800 ml sisse. Kork ilusti peale kinni nagu peab olema. Peale seda nagu kõik korras! Tosool 87 ja õli 90 kraadi. Hakkasin uuesti maanteel pikka maad sõitma, kui 100 km peal märkasin, et õli temp hakkab taas tõusma vaikselt. Tosool püsis 90 kraadi, kuid õli tõusis vaikselt 60 km jooksul 122 kraadini. Proovisin salongis sooja õhku lasta, kuid seda ei tulnud üldse. Siis lõi jälle tosooli 120 kraadi peale ja seisma jäädes oli paisupagis tosooli vähemaks jäänud ja valasin veel 200 ml sisse. Sain sõita 15 km tanklasse nii, et tosool oli 120 kraadi. Jäin siis tankla seisma ja vaatasin paisupaaki, see mullitas ja kui korgi peale tagasi panin, siis natukese aja pärast lõi paisupaagi ventiilist tosooli välja. Võtsin tanklast taas 1L tosooli ja valasin kiirelt sisse kõik. Tase jäi normaalse peale. Jätsin ööseks auto sisma! Hommikul panin käima ja kõik nagu korras! Sõitsin 100 km, tegin väikese pausi ja siis jälle 100 km, kuid probleeme polnud, tosool oli 86 ja õli 90 kraadi. Sõitsin veel nädalakese lühemaid otsi ja peale seda hakkas jälle pihta. Ei saanud pikalt sõita, kui tosooli ja õli temperatuurid hakkasid taas tõusma!

Kellelgi äkki aimu milles võiks asi olla!?

Võib ka minule helistada 53400569


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
prj
klubiliige



Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born

postitati 17.10.24 23:18 Tsiteeri


Kui oleks kohe seisma jätnud ning mitte pulli teinud, siis õrn võimalus, et ehk veepumba ja/või termostaadi vahetusega oleks piirdunud asi.

Nüüd on omajagu tõenäosust, et sellele lisandub mootori vahetus.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
Jann
huviline

Avatar


Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.

postitati 18.10.24 07:16 Tsiteeri


Meenub analoogne juhtum, kus peale tallates viskas paisupaagi kuivale, sooja ei tulnud. Õnneks ei tehtud "sõbra soovitusel" loomkatseid. See mootor lapiti lõpuks ära, sest piisas kaanetihendite vahetusest pluss lihv pluss sada asja, mis sellega kaasneb. Suur ja kallis töö, iga töökoda ei tee ka. Kindlasti tuleks töö käigus teha asjad, mida selle mootori puhul nagunii mingi aeg teha tuleb. Mootoripealne flantside-tihendite leke, ketid-tallad, rihmad rullid, leevendiga rihmaratas jne.


OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
SAlarS
huviline



Registreerunud 16.10.24
Kasutaja on eemal


postitati 18.10.24 12:50 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: prj
Kui oleks kohe seisma jätnud ning mitte pulli teinud, siis õrn võimalus, et ehk veepumba ja/või termostaadi vahetusega oleks piirdunud asi.

Nüüd on omajagu tõenäosust, et sellele lisandub mootori vahetus.


Tere!

Arvasime ka esialgu, et pump või termostaat vigane! Samas kogu aeg ju ei olnud ülekuumenemist!

Peale viimaseid kuumenemisi tehti kuidagi õhutamist (kahjuks mitte vaakumiga), kuid see ei aitanud. Siis vaadati igaks juhuks üle veepump (korras) ja vahetati välja igaks juhuks termostaat, mis on koos õlijalaga. Peale seda jahutus nagu jäi 90 peale püsima, kuid õli temp pani ikka mingil ajal 119 peale ja siis lõi jälle imelikul kombel tosooli paisupaagist välja peale sõitu! Imelik oli see, et jahutus läks vaid hetkeks 93 ja 96 peale... siis uuesti 90 peale ja vuhh nägin aurupilve paremast rattakoopast tulemas!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
SAlarS
huviline



Registreerunud 16.10.24
Kasutaja on eemal


postitati 18.10.24 13:20 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Meenub analoogne juhtum, kus peale tallates viskas paisupaagi kuivale, sooja ei tulnud. Õnneks ei tehtud "sõbra soovitusel" loomkatseid. See mootor lapiti lõpuks ära, sest piisas kaanetihendite vahetusest pluss lihv pluss sada asja, mis sellega kaasneb. Suur ja kallis töö, iga töökoda ei tee ka. Kindlasti tuleks töö käigus teha asjad, mida selle mootori puhul nagunii mingi aeg teha tuleb. Mootoripealne flantside-tihendite leke, ketid-tallad, rihmad rullid, leevendiga rihmaratas jne.


Tere!

Siis oleks vist probleem olnud kogu aeg! Järgmisel päeval sõitsin 200 km ja polnud probleemi! Nädal hiljem peale lühikseid sõite tekkis taas kuumenemine!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 18.10.24 19:13 Tsiteeri


Seal peaks ka õlisüsteemis termostaat olema, mis juhib õli liikumist õlijahutisse, vaakumiga juhitav "coolant shut off" klapp jne., palju erinevaid süsteeme.
Mõistlik on teha heigaasitest jahutusvedelikule ja kui on positiivne, siis igaks juhuks välistada EGR jahuti enne mootori lammutamist.
Aga nagu juba pakuti, siis arvatavasti on mootor juba haiget saanud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
SAlarS
huviline



Registreerunud 16.10.24
Kasutaja on eemal


postitati 19.10.24 10:43 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Seal peaks ka õlisüsteemis termostaat olema, mis juhib õli liikumist õlijahutisse, vaakumiga juhitav "coolant shut off" klapp jne., palju erinevaid süsteeme.
Mõistlik on teha heigaasitest jahutusvedelikule ja kui on positiivne, siis igaks juhuks välistada EGR jahuti enne mootori lammutamist.
Aga nagu juba pakuti, siis arvatavasti on mootor juba haiget saanud.


Tere!

Kas mõtled seda õlitermostaati, mis on kohe veepumba all? See on tänaseks ka vahetatud!

Coolant shut off klapp, kas siis võib olla nii, et keset sõitu lakkab töötamast ja järgmisel päeval korras?

Kirjutad veel, et "jne"... mis veel võiks vigane olla? Tuleb siis järjest läbi käia!

Heitgaasi test tehti ja see on korras!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 19.10.24 14:01 Tsiteeri


Otsi netist "self study" selle mootori põlvkonna kohta, seal on paljud süsteemid lahti seletatud. Äkki elektriliselt juhitakse midagi valesti, termostaat peaks ka "map controlled" olema.
Radiaatori väljundis peaks teine temperatuuriandur olema, võib ju arvutiga vaadata seda näitu, et mis seal radiaatoris toimub.
Mõned sarnased teemad on ka välismaistes foorumites, samad asjad juba vahetatud, seal võib ka mõni lahendus olla.
Kui mootor üle kuumeneb, siis kõige loogilisem on alguses kindlaks teha, et kas kuum jahutusvedelik üldse radiaatorisse jõuab, kas see on ka kuum.

Näiteks siin sarnane mootor ja probleem, lahendus ka.
https://www.clubtouareg.com/threads/2012-vw-touareg-3-0tdi-engine-overheating-no-hot-air-irregular-coolant-loss-problem.254722/< br />
Imelik, et kui keegi midagi pakub, siis on see juba tehtud/vahetatud, aga teema püstituses räägid ainult jahutusvedeliku juurde valamisest. Kas on ikka reaalselt tehtud heitgaasitest jahutusvedelikust?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
SAlarS
huviline



Registreerunud 16.10.24
Kasutaja on eemal


postitati 20.10.24 19:43 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Otsi netist "self study" selle mootori põlvkonna kohta, seal on paljud süsteemid lahti seletatud. Äkki elektriliselt juhitakse midagi valesti, termostaat peaks ka "map controlled" olema.
Radiaatori väljundis peaks teine temperatuuriandur olema, võib ju arvutiga vaadata seda näitu, et mis seal radiaatoris toimub.
Mõned sarnased teemad on ka välismaistes foorumites, samad asjad juba vahetatud, seal võib ka mõni lahendus olla.
Kui mootor üle kuumeneb, siis kõige loogilisem on alguses kindlaks teha, et kas kuum jahutusvedelik üldse radiaatorisse jõuab, kas see on ka kuum.

Näiteks siin sarnane mootor ja probleem, lahendus ka.
https://www.clubtouareg.com/threads/2012-vw-touareg-3-0tdi-engine-overheating-no-hot-air-irregular-coolant-loss-problem.254722/< br />
Imelik, et kui keegi midagi pakub, siis on see juba tehtud/vahetatud, aga teema püstituses räägid ainult jahutusvedeliku juurde valamisest. Kas on ikka reaalselt tehtud heitgaasitest jahutusvedelikust?


Tere!

Lahendust ei leidnud. Ainult selle, et võiks proovida vaakumiga täita. Vahest see mõjub minu mootorile!

Mõtlesin, et ootan probleemile siin foorumis arvamusi ja siis saan kinnitust, et minu auto mehaanik on teinud õigeid asju!
Heitgaasi test reaalselt tehtud ja see oli korras!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 22.10.24 16:07 Tsiteeri


Kui mõtled, et minu pandud lingilt ei leidnud lahendust, siis teisel lehel teema autor (keegi Eestist muide) kirjutab, et see oli ikkagi plokikaanetihend. Probleemi kirjeldus on väga sarnane Sinu omale
Kui jagu ei saa, siis tuleb minna esindusse või vähemalt Forssi, sest nad peavad mingi diagnoosi panema seal, ei saa lihtsalt minema saata, et ega nemad ka ei tea.. Remontida võib hiljem mujal.
Ma ise kasutan Laser testrit ja oskan öelda, et testvedeliku värvimuutus sinisest roheliseks on väga vaevaline kui heitgaaside jahutusvedelikku ronimine pole väga suur. Kui paisupaagis juba mullitab, siis toimub ka värvimuutus hetkega. Selles mõttes ei saa päris kindel olla, et test näitas õigesti, kui piisavalt kaua ei oodanud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Jann
huviline

Avatar


Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.

postitati 22.10.24 16:48 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: SAlarS
Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Meenub analoogne juhtum, kus peale tallates viskas paisupaagi kuivale, sooja ei tulnud. Õnneks ei tehtud "sõbra soovitusel" loomkatseid. See mootor lapiti lõpuks ära, sest piisas kaanetihendite vahetusest pluss lihv pluss sada asja, mis sellega kaasneb. Suur ja kallis töö, iga töökoda ei tee ka. Kindlasti tuleks töö käigus teha asjad, mida selle mootori puhul nagunii mingi aeg teha tuleb. Mootoripealne flantside-tihendite leke, ketid-tallad, rihmad rullid, leevendiga rihmaratas jne.


Tere!

Siis oleks vist probleem olnud kogu aeg! Järgmisel päeval sõitsin 200 km ja polnud probleemi! Nädal hiljem peale lühikseid sõite tekkis taas kuumenemine!


Ei, probleem polnud ka sellel kogu aeg. Peaksid omale selle jahutussüsteemi tegeliku toimimise selgeks tegema ja sealt tulevad ka vastused. Sellel mootoril ei ole lihtsalt suur ja väike ring. Sellel autol on piisavalt erinevaid temp. andureid, millede oskuslik jälgimine annab palju vajalikku infot. See aga pole lihtsalt arvutiga autole taha viskamine paraku. Arvan siiski et probleemiks kaane tihend, aga Sinu auto, sinu otsused.


OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
SAlarS
huviline



Registreerunud 16.10.24
Kasutaja on eemal


postitati 22.10.24 17:24 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Tsitaat:
Algselt postitas: SAlarS
Tsitaat:
Algselt postitas: Jann
Meenub analoogne juhtum, kus peale tallates viskas paisupaagi kuivale, sooja ei tulnud. Õnneks ei tehtud "sõbra soovitusel" loomkatseid. See mootor lapiti lõpuks ära, sest piisas kaanetihendite vahetusest pluss lihv pluss sada asja, mis sellega kaasneb. Suur ja kallis töö, iga töökoda ei tee ka. Kindlasti tuleks töö käigus teha asjad, mida selle mootori puhul nagunii mingi aeg teha tuleb. Mootoripealne flantside-tihendite leke, ketid-tallad, rihmad rullid, leevendiga rihmaratas jne.


Tere!

Siis oleks vist probleem olnud kogu aeg! Järgmisel päeval sõitsin 200 km ja polnud probleemi! Nädal hiljem peale lühikseid sõite tekkis taas kuumenemine!


Ei, probleem polnud ka sellel kogu aeg. Peaksid omale selle jahutussüsteemi tegeliku toimimise selgeks tegema ja sealt tulevad ka vastused. Sellel mootoril ei ole lihtsalt suur ja väike ring. Sellel autol on piisavalt erinevaid temp. andureid, millede oskuslik jälgimine annab palju vajalikku infot. See aga pole lihtsalt arvutiga autole taha viskamine paraku. Arvan siiski et probleemiks kaane tihend, aga Sinu auto, sinu otsused.


Loogika on see, et kui oleks kaane tihend, siis oleks ülekuumenemine kogu aeg minu arvates!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 22.10.24 17:34 Tsiteeri


Minu viidatud teemast, kus oli kaanetihend ikkagi:
Strange thing is, that sometimes the car works just fine about 1 week with no problems and sometimes it one day works and other day not.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 46.8% - SQL: 53.2%]