Brillex
huviline
Registreerunud 06.03.24
Kasutaja on eemal
Auto: A5
|
postitati 19.03.24 14:55
|
|
|
Audi A5 3.0 180kw - 2012 - Brillex
Peale selle kui ma jaanuaris müüsin oma vääga hea ja igavese nööbiku C6 maha (kusjuures ta oli siit samast: https://foorum.audiclub.ee/viewthread.php?tid=188649, kestis väga
hästi, ma olin üli rahul) ja mitu kuud kahetsesin, et miks ma küll seda tegin, veeres lõpuks möödunud reedel minu õuele üks kaunitar nimega A5,
3.0 180kw, 2012, Q.
Ostuprotsessist
Tegelikult ma plaanisin osta C7.. ja vahepeal isegi päris kindlalt A4 b8.5. Aga kui ma juba mitu kuud autoturul silma peal olin hoidnud, siis sain
aru, et midagi head ikka kohe üldse ei ole.
Enda arust tahtsin midagi väga lihtsat: sedaan, automaat, nahksisuga, nelikvedu, diisel. Aga vahepeal oli küll tunne, et näiteks A4 ilmselt sellist ei
toodetudki. Ja enamus turul on riidest või manuaalne sisu, universaalid, esiveolised jne jne.
Mingil kahtlasel põhjusel ma sattusin A5 peale. Ja nende esimese generatsiooni facelift A5 kohta ikka üldse infot ei leidnud? Sellest tulenevalt ma
otsustasingi enda oma kohta teema ka teha, sest vabandust väga, aga mind absoluutselt ei aidanud auto valimisel 2016 aasta teemad... Ma tahan teada kuidas toimivad mootor ja kast 10 aastat hiljem, kuidas nad
on vastu pidanud ja nii edasi. Eks ma siis lihtsalt lugesin erinevaid teemasid selle ajastu A4 ja C7 kohta ja panin mingit pilti kokku, sest noh A5
sinna suunda ongi ma saan aru. A4, aga kast on nt see sama S-Tronic mis C7 või midagi sellist. Aga tulevikus äkki kellegi hea siit lugeda, kes A5
hakkab otsima, et ooo ühel oli ja korraliku hooldusega 2012 aasta omal u 244 000 pealt läksid kõrgsurvepump, ketid, pihustid vms.
Noh, tegelikult A5 ka eriti turul häid ei olnud. Kuna kõik enam-vähem esimesena silma hakkavad kulutused olid läbi vaadatud, siis lõpuks ma vajutasin
ühele kahtlase esimese pildiga kuulutusele. Ja tuligi välja, et tal oli tol hetkel turul olevatest kõige tummisem varustus. Väike taustakontroll
näitas, et tundub okei. Samas veits kahtlane, et ta nii pikalt müügis oli olnud.
Enam-vähem selline kuulutus. Ma ise esimesena ei vaata tavaliselt neid ületöödeldud piltidega kuulutusi
Kirjutasin omanikule, see ütles, et vigu pole. No jälle veits kahtlane. Samas ta oli väga vastutulelik ja sõbralik. Äkki ongi hea jutuga
autoärikas...
Hinnaklass tiba kõrgem ka kui tavaliselt. Siiani olen autosid kõhutunde järgi ostnud, kunagi ostukontrollis pole käinud ja alati väga head autod
saanud. Nüüd ma valisin ühe välja, aga samas 3.0 jutte lugedes vist mega riskantne osta nii. Ega ma enamasti bensukatega sõitnud ja diislitest ei tea
ka väga. Ja siit samast ma leidsingi Jann-i, hurraa.
Ta siis pidi enne mind auto üle vaatama ja ma mingi muu päev ostma minema.
Pidid müüjaga kell 11.00 kokku saama, aga ta helistas mulle juba 11.05. Mõtlesin ongi pekkis, läks kohale ja auto ongi selline saan, et 5 minutiga
juba nägi ära, et asja ei saa
Aga üllataval(ja natuke mitte nii üllataval) kombel ütles a'la, et pole ammu nii korralikku autot näinud.
Ja kuidagi ma reede õhtuks ennast sinna Tartusse vedasin. Tegelikult oleks keegi ta võinud mulle koju ka tuua, sest ma olin ta juba nagunii 2 nädalat
tagasi välja valinud ja oma mõtetes ringi kimanud, et jah mingit ülevaatamist ma enam Tartusse jõudes ei teinud. Saime Lõunakas kokku, autosse,
vormistasime ümber ja tsauka.
Autost
Varustus : Nahksisu, istmesoojendused, ventileeritavad istmed, webasto, Bang & Olufsen, katuseluuk, kärukonks, isetumenevad
peeglid. Ma ei tea mis neil seal baasvarustuses muidu on, aga see on enam-vähem mis mul endal vaja.
Seisukord: Ideaalne. Päriselt ka polegi vist praegu ühtegi viga. Okei no 1 täke on esiklaasil, aga tegelikult loomulikku kulumist ma
veaks ei loe.
Tal on täielik hooldusajalugu teada. Omanik tõi 2016a endale Saksamaalt. Lasi Saksa hooldusajaloo endale välja ja ise kui hooldanud, siis kõik ülesse
kirjutanud.
Suuremad remondid tal viimasel paaril aastal tehtud: Kõrgsurvepump, pihustid, ketid, geneka rihm/pingutid/rihmaratas, esisillas kõik kaikad ja just
hiljuti kettad-klotsid.
Minule jääb: ilmselt kasti remontida.
Läbisõit on 294 000, aga kasti pole veel remonditud. Kastiõli vahetus olnud iga 60 000 tagant ja praegu toimib kõik väga hästi. Aga
see S-Tronicu kirves mu pea kohal varsti ikkagi kukub ma usun. Arvestades kuidas nende kohta lugedes paljudel juba alla 200K laiali lendavad ja üle
250 on üldse hästi kui saab sõita, siis varsti peab tulema ka minu kord. Loodan, et ta siis vähemalt hoiatab ette kui minema hakkab.
Ma arvan siiani on teda hoidnud see, et ta sai enamasti pikki otsi ja maanteesõitu. Minul ta saab ka õnneks suures osas maanteesõitu.
Ainus esimeste päevade probleem oli sinna üks lisaks paigaldatud turvasüsteem mille me eelmise omanikuga kogemata vist häiresse/kokku jooksutasime,
nii et ta lõugas mul siin aeg-ajalt. Aga täna käisin maaletooja juures ja see tegi selle ka mul enam-vähem korda.
Üldiselt hetkel täiesti ideaalne valik mulle. Nojah süda ikka tahtis A6, aga mul pole midagi teha nii suure autoga, ma ei näe üle kapoti ääregi hästi
.
Eks siis annan jooksvalt teada kuidas kestab ja millal midagi kuskile lendama hakkab.
|
|
|
Brillex
huviline
Registreerunud 06.03.24
Kasutaja on eemal
Auto: A5
|
postitati 15.04.24 11:44
|
|
|
Niisiis, 4000 kilomeetrit juba seljataha saanud ja hooldus pressib nii kiiresti peale ikka.
Täna käisin Hõbenooles käigukasti hoolduses (kasti+ diffriõli). Kastiga kõik hästi ja lõpphind oli oodatust ca 200€ vähem, sest seis oli hea, õli
puhas ja neil ei läinudki nii palju kui arvasid.
Aga samas selgus ka, et mootoripadi vaja vahetada. Nii et selle 200€ eest, mis alles jäi, saab ilusti padjad ka vahetatud.
Kohevarsti peab juba õli ja filtrite vahetuse ka tegema, sest viimasest tavahooldusest 9000 juba möödas.
Vahepeal panin teised veljed (tal olid kaasas muidu suveks originaalveljed ka, aga neid ma ei tahtnud) ja uued suverehvid alla, aga velgedel on vale
ET ja ma sõidan praegu nagu aiakäruga, veljed nii koopas Suveks ikka
üritan flantsid saada.
Kütusekulu on keskmiselt selline 6,5-6,7. Igapäevaselt tööl käin siis enamus on maanteesõit kuskil 6,1.
Samuti tundub, et Bose oli/on ikka palju parem kui B&O. Samas ilmselt ka maitse asi. Mulle tundub B&O rohkem selline klaarim ja surround, aga
isiklikult meeldib Bose tavaline tummine bass rohkem.
|
|
|
Brillex
huviline
Registreerunud 06.03.24
Kasutaja on eemal
Auto: A5
|
postitati 12.06.24 22:19
|
|
|
Nii,
Aprilli lõpus sai siis mootoripadjad ära vahetatud.
Mais käisime nädalasel puhkusel ja auto seisis lennujaama kõrval. Tagasi jõudsime, siis kuskil lasnaka kandis viskas kuusepuu põlema.
ESP/ASC, ABS, parking brake malfunction, adaptive light defective vms. Parkimisandurid ka ei töötanud.
Alguses kustusid ära, aga kuskil nädala pärast jäid püsivalt mulle sinna põlema. Samas käsipidur nagu töötas ja..
Igastahes nagu natuke sai kahtlustada, siis ABS andur oli läbi. Lasin selle nüüd nädala alguses ära vahetada.
Üks parem tagumine alumine õõts ka läbi. Tegelt pidi see ka nädala alguses vahetatud saama, aga sai vale tellitud (kirjeldus oli muidu õige, aga
tegelt oli vale õõts) ja peab nüüd uue tellima.
Kuskil jaanipäeva paiku saab mul 10 000 täis sõidetud temaga. Lasen siis hoolduse ka teha. Tal varasemalt iga 15 000 tagant tehtud ja ma ei hakanud ka
siis varem tegema. Mul eelnevalt bensukad olnud ja neil ikka vahel sai isegi 8000 või 9000 pealt teha, aga seee A5 ei tundu nii kapriisne, et nii vara
tegema peaks.
Üldpildis on õudsalt ebameeldiv, et teise autona peres on mul kõrval võrdluseks A8. Lihtsalt nagu mingi mõtetu õrna õhukese plastikkäkiga sõidaks, kui
teisest autost enda omasse tulen Ehk siis kuigi mul on A5 juba ca 3 kuud
olnud, siis jätkuvalt ma pean veel harjuma ja mõttes üritan ennast lohutada ja ümber rääkida, et pole nii hull midagi..ma saan hakkama..kuigi
vesistades vaatan küll klass kõrgemaid..
Aajaa, üritan üks hetk mingi pildivärgi ka siia panna. Pole jõudnud teda üldse korralikult pildistada veel
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 13.06.24 03:15
|
|
|
Tore lugeda, et kõik enamvähem hästi. Selle A5 A8 võrdluse kohta ütleks, et kui palju pikka maanteesõitu, on A8 omal kohal 100%. Olles sõitnud igasugu
a ja s 8-tega siis väidan, et linnas on ta nagu teeks rannajooksu vatijope seljas. Kuidagi raske olemine, potensiaal peidus, nagu püüaks meretraaliga
konnatiigist kala. Üleüldiselt eestlased võiks rohkem euroopas ringi vaadata, kuidas mingi mõttetu kastikakolakaga linnas mitte sõita ja seda üldse
mitte ostagi kui kopajuht pole..
Aga vahva, et on õrnema soo esindajaid, kes tehnikateadlike postitusi teevad nagu eespool lugeda võib.
Edu.
|
|
|
|