Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Audi TT mk1 quattro - 2005 - mrko (Vastuseid: 15 | Vaatamisi: 2717)
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 10.03.24 01:14 Tsiteeri
Audi TT mk1 quattro - 2005 - mrko



Kuna esimese otsa Audi TT punnidest siin eriti juttu foorumis pole siis üritan siia kirjutada oma auto kogemustest/läbielamistest, ehk on kellelgi midagi huvitavat. Auto aastaks siis 2005 , 165kw Quattro motokoodiga BAM. Sai ostetud 2023a alguses ja kuna plaan oli mitte vaadata auto24 kõige odavamaid roimasid siis sai väljavalituks auto24 listis olevatest kõige kalleim isend hinnaga 4500€, samas ka kõige suurema läbisõiduga aga kuna müüja lubab suure suuga, et väga tip-top tehnilises korras autoga tegu siis millegi pärast jään teda uskuma ja müügile läheb bronn peale ja kuu aja pärast mil jõuan Eesti tagasi välismaalt, toimub ka ostu/müügi tehing aset. Lähme siis koos sõbraga otse lennujaamast Tallinna kesklinna kohale, kummalgi kaasas reisikohver et siis istuda värskelt ostetud Audi TT-sse ja siis selgub, et müüjal on alla kruvitud eraldi velgedel talverehvid ja suverattad mis müügikuulutuses, asuvad keldris. Ahahh…. Hetkega asi selge, et sellisesse autosse ei mahu peale kahe mehe ja ühe reisikohvri absoluutselt pmst mitte midagi ja appi tuleb kutsuda abiauto kuhu siis saab lõpuks mahutatud nii suverettad kui ka reisikohver 🙈

https://www.upload.ee/image/16372575/IMG_6267.png

https://www.upload.ee/image/16372564/IMG_6082.jpeg



Märkus moderaatorilt: Muutsin pildid lingiks, pildi pikema külje maksimum lubatud väärtus on 800pix!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 11.03.24 22:09 Tsiteeri


Eelmine omanik andis kaasa karbitäie igasugu autotöökodade tšekke/arveid ja see andis talle meelekindluse kirjutada kuulutusse väga heas” tehnilises korras”
See tehniliselt korras pidas täpselt 20 km vastu, veits Tallinnast välja jõudes veojõu kontrolli ja vist oli ka abs tulukesed armatuuril põlema.Nädala pärast asi selge- auto aku on omadega läbi ja saab uue.Mingi ca kuu aega peale aku vahetust annab lõplikult otsad starter ja saab sinna peale 2kw uue starteri.

https://www.upload.ee/thumb/16385872/IMG_7451.jpeg

Kuna pole eriti kokkupuudet eelnevalt sellise asjaga nagu haldex gen1 nelikvedu siis ei oska ka midagi sellele kuidagi alguses tähelepanu juhtida. Tallinna korraliku töökoja arve ju tuli ka kaasa kus võeti raha eelmiselt omanikult paar kuud tagasi tehtud haldexi hooldusle.
Veidi küll kahtlen selles haldexis aga kuna pole tegu pereautoga ja suunitlus autol veits teine siis lepib kokku aja sellise kohaga nagu www.cts.ee ja auto saab uued seaded oma arvutisse. Peale seda aga on asi kindel- mitte mingi haldex ei toimi mittemingist otsast: esirattad käivad ka kolmanda käigu algusega tühja ja tuleb osta secondhand tagadiffer koos haldexig, kuna nende remondist pole keegi huvitatud. Sai siis tagasild alt ära võetud ja teine asemele ja selgus tõsiasi et sild mis ennem all oli ja millele oli siis mõni kuu tagasi hooldus teostatud ja eelmiselt omanikult korralik summa sisse kasseeritud, ei olnud juba ilmselt aastaid töötanud kuna selle avamisel oli vaatepilt päris halb🤣
https://www.upload.ee/thumb/16372584/IMG_7494.jpeg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Jann
huviline

Avatar


Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal

Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.

postitati 12.03.24 05:00 Tsiteeri


Täpne õpikunäide, kuidas ei tohiks autot osta. Kahjuks näeb seda pidevalt ja tegelt ei tea ka müüjad ise oma autost mitte mütsigi. Proovi siis ikka õigeid asju fixida, jutu järgi tundub, et juba oled valel teel.


OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam, Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale e-mail Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
veekaheksa
klubiliige

Avatar


Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal

Auto: A4 TDI quattro, S8 40V

postitati 12.03.24 09:11 Tsiteeri


Tervus!

Eks pealehakkamine on tervitatav, aga nagu näha, siis automüüjad on kohati ikka väga hea jutu ja paberimajandusega. Loomulikult ei hakka keegi neid kohti, kus überremont just eelmine aasta tehtud oli, läbi helistama ja seda teab ka müüja. Nii juhtubki, et 'hea ost' muutub investeerimisprojektiks. Eks oleks võinud seal kohapeal ikka Haldexi toimimine ära proovida, tehku see müüja nägusi, või mitte. Oleks odavam olnud. Pole hullu, kui küsimusi tuleb, siis meil siin teatud gurusi ikka liigub(ega neid mujal ei olegi väga kui siin, kes Audisi jagab), alati saab küsida. Lootust on, et saab ka vastuseid. Seniks jõudu ja nelivedu!

veekaheksa


PLUS http://images.spritmonitor.de/247834_5.png TDI http://images.spritmonitor.de/1372411_5.pngDie Menschen sollten nicht schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U SkypeKasutaja Telefoninumber
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 12.03.24 09:50 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: veekaheksa
Tervus!

Eks pealehakkamine on tervitatav, aga nagu näha, siis automüüjad on kohati ikka väga hea jutu ja paberimajandusega. Loomulikult ei hakka keegi neid kohti, kus überremont just eelmine aasta tehtud oli, läbi helistama ja seda teab ka müüja. Nii juhtubki, et 'hea ost' muutub investeerimisprojektiks. Eks oleks võinud seal kohapeal ikka Haldexi toimimine ära proovida, tehku see müüja nägusi, või mitte. Oleks odavam olnud. Pole hullu, kui küsimusi tuleb, siis meil siin teatud gurusi ikka liigub(ega neid mujal ei olegi väga kui siin, kes Audisi jagab), alati saab küsida. Lootust on, et saab ka vastuseid. Seniks jõudu ja nelivedu!

veekaheksa


Ega see müüja nii ärimees polnudki ju. Lasi selle 6a tagasi omale saksast tuua ja hooldas seda siin Eestis korrapäraselt. Selles mõttes et ilmselt tema arust olid kõik asjad tipTOP ja seda haldxi toimimist on keeruline kohapeal kontrollida ju?! Nojah, kui korralikult pähe andes esisild rämedalt ringi käima hakkab siis saab ehk aru aga tava silmaga näiteks kuskil kruusateel hakkavad esisillas alt lendav teekate segama ja suht raske aru saada kas see tuleb eest või tagant. Kõige lihtsam oli panna tee äärde telo slomo lindistama ja sealt siis toimimine/mittetoimimine selgelt eristatav.


https://www.upload.ee/files/16380425/RPReplay_Final1709064414.mov.html


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 13.03.24 18:12 Tsiteeri


Ja et lause “Audi, osta, remondi ja naudi” ikka paika peaks siis 1000mk veel sõitu ja roolilatiotsa kumm on ümmargune nagu korvpall ja kapotialune õlipotsik tühi siis käsile tuleb võtta roolilati remont

https://www.upload.ee/thumb/16385871/IMG_7196.jpeg

Suurte remondipäevade vahele jääb aega üle ja kuna oem Bose audiosüsteem on pisut mannetu ja pagasnikus ruumi pole siis tekkis mõte paigaldada tagavara ratta sisse supaka võimendi ja pagasnikusse subwoower.

https://www.upload.ee/thumb/16385855/IMG_1358.jpeg

https://www.upload.ee/thumb/16385853/IMG_1359.jpeg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 26.05.24 23:03 Tsiteeri


Uus päev ja avastasin et autol pagasnikus ka signa pasun millel siis eelmise omaniku poolt pistik küljest ära võetud. Panin pistiku tagasi ja peale puldist ukse lukustust hakkas karjuma. Väike Mr Google abiks ja asi selge. Audi on suutnud sinna pasuna sisse panna kaks väikest laetavat akut mis siis aastate jooksul on omadega otsa saanud ja akuhapet hakanud väljutama. Ilmselt on tänaseks enamus TT-sid seda teed läinud. Edasi on valikuid kaks: kas üritada uus osta kuskilt kalli raha eest või siis akud asendada ja loota et elektroonika pasuna sees pole akuhappe poolt hävinenud.
Kuna pasun on kinni sulatatud tehase poolt siis ainus võimalus on see ettevaatlikult pooleks saagida ja mitte selle sisu selle käigus ära rikkuda. Ka neid väikeseid akusid pole siin Eestis kuskilt leida aga kui aega on siis AliExpress aitab hädast välja. Vaja läheb siis 2x3,6v ja 140mA akusid. Korrodeerunud trükiplaat äädikhappega puhtaks, edasi soodalahusega ära neutraliseerida, ilusti ära puhastada, kuivatada, niiskusvastase kihiga üle, vanad akud plaadilt küljest, uued asemele, pasuna korpus ilusti omavahel kokku liimida liimhermeetikuga, pasun tagasi VcdS-iga vead ära kustutada ja nii nüüd siis saigi karjuva signapasunaga ühele poole ja asi toimib nagu ette nähtud mõned informatiivsemad fotod panen ka siis siia alla, äkki kellelgi hea vaadata, Audi A4 kasutab vist ka sama pasunat 🤝

https://www.upload.ee/thumb/16676817/IMG_2720.jpeg

https://www.upload.ee/image/16676817/IMG_2720.jpeg


https://www.upload.ee/thumb/16676839/IMG_2728.jpeg

https://www.upload.ee/image/16676818/IMG_2727.jpeg
https://www.upload.ee/thumb/16676819/IMG_2724.jpeg
https://www.upload.ee/image/16676819/IMG_2724.jpeg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
karmo_k
huviline



Registreerunud 10.02.10
Kasutaja on eemal


postitati 06.06.24 20:13 Tsiteeri


Tsitaat:
Sai ostetud 2023a alguses ja kuna plaan oli mitte vaadata auto24 kõige odavamaid roimasid siis sai väljavalituks auto24 listis olevatest kõige kalleim isend hinnaga 4500€,

Pigem liiguvadki odavama otsa quattrod sellise hinnaga. Oman ka ise sama mudelit samuti 23a algusest ja pole õnneks suuremaid probleeme esinenud.
Aga julget pealehakkamist jagub sul ja TT-l jupid ütleks suht kilo hinnaga, et küll ka ühelhetkel pilli toimima saad.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 14.06.24 21:34 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: karmo_k
Pigem liiguvadki odavama otsa quattrod sellise hinnaga. Oman ka ise sama mudelit samuti 23a algusest ja pole õnneks suuremaid probleeme esinenud.
Aga julget pealehakkamist jagub sul ja TT-l jupid ütleks suht kilo hinnaga, et küll ka ühelhetkel pilli toimima saad.



Tänud! Palaan näebki selline välja, et ehk saab mingi aeg tiiru peale kus asjad kõik ilusti toimivad ja kõik asjad mis tehasest külge said ka reaalselt toimivad. Eelnevate autodega mul elus on see õnnestunud igatahes😁


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 14.06.24 23:44 Tsiteeri


Algusest peale oli selline tunne, et lähituled pmst üldse puuduvad. Öösel pimedal ja vihmasel ajal oli võimalik maanteel sõita ainult kaugtuledega, kuna lähituledega oli selline tunne, nagu lähitulede asemel põleksid parktuled. Esimese asjana kohe poodi ja sai ostetud uued 35w Osran night brakersid. Hakkasin neid siis vahetama ja oh üllatust:D seest tulid välja samasugused Osramid nagu just ostetud sai, vahet ei miskit. Peale seda kohe asi selge, et vaja ette võtta ilmselt projektoritega midagi. Peale pikemat uurimist osutustasin Retrofitlab.com lehelt uued osta ja need siis sinna paigaldada kuna tundus ainus kindla peale minek olevat, sest antud lehel hea reiting ja pakkus ka plug&play paigaldust.

https://www.upload.ee/thumb/16750256/IMG_3213.jpeg

Hiljem kui kaup kohale jõudis oleks ilmselt ka saanud aliexpressiga veits odavamalt läbi ajada kuna ka seal on müügis metallist vaheplaat mis osutub vajalikuks paigaldused ja ka Sinolyn firma head projektorid. Aga see selleks
Tuled said maha võetud ja juba ammu käisid närvidele tuleklaasi seespool olevad defektid, nagu oleks veepiisad mööda udust klaasi alla nõrgunud:

https://www.upload.ee/thumb/16750252/IMG_2047.jpeg

Ja siin need nired:

https://www.upload.ee/thumb/16750221/IMG_2527.jpeg

Peale esitule lahtivõtmist ei saanudki kohe aru kas äkki oli seda klaasi seestpoolt millegagi lakitud või mingit uduvastast kihti sinna pandud vms, see jäigi arusaamatuks, kuna ei tundunud ka oem kiht olevat. Igatahes ilmselt oli see esiklaas sitasti sinna kellegi poolt ette tagasi pandud ja äkki pesulas mingi pigileotus vms ennast klaasi sissepoole kuidagi survepesuga poetanud ja siis hakkas see sulatama seespoolset lakikihti. Esimene mõte oli ,et proovin kuidagi ühtlustada neid niresid poleerimisega aga see eriti tulemust ei andnud kuna nurkadest nkn ei saa poleerida ja liivapaberiga ka ei julgenud jaurama hakata. Suht kassiahastus tuli juba peale, kuna uued projektorid olid olemas, Automaailmast ostetud ümar butüülteip ka klaasi korralikuks sulgemiseks ja nüüd see klaas siis jääbki selliseks… krt.
Atsetooni ja nitrolahustiga ei julgenud ka seda plastist esiklaasi töötlema hakata, kuna ilmselt hakkavad sulama või tuhmuvad ja neid tuleklaase ka enam mitte kuskilt osta täna enam ei ole. Mingi euroopa tjuuning firma küll teatas et paneb oma TT mk1 esituleklaaside vormipressi tööle selle aasta alguses ja toodab paarsada paari neid presellingu põhimõttel aga raha ülekandnutele kanti rahad kuuldavasti tagasi ja neid ei tehtudki, kuigi ka hind oli päris krõbe,300€ ümber…
Igatahes millegi pärast oli mul riiulis ka white spiriti 1L pudel pintslite pesemiseks, millele pilk kogemata pidama jäi ja oh seda õnne- seesama lakibensiin lahustas väga edukalt selle kihi mis seal sees oli ja peale vähest leotust ja puhastuspaberiga hõõrumist nägi tuleklaas seestpoolt välja nagu tutikas :D
Nüüd avanes ka võimalus selgusele jõuda miks vanad projektorid nii halvasti teed valgustasid:

https://www.upload.ee/thumb/16750222/IMG_2003.jpeg
Vanade projektorite reflektoritel oli ülemine pool kroomkattest täiestipealt ära põlenud ja alles oli ainult pruun aluspind. Ilmselt aegade jooksul pirni peale ladestuv tolm tahmab/põletab kuumusega reflektori pinna täiesti nulli vms… Kuna viga oli nüüd otseselt teada ja asi näpu vahel siis tegelikult on täiesti võimalik ka siis kui tuli autol küljes, aru saada, et reflektori ülemine pool on ära põlenud ja pruun. Tuleb vaadata tule luupi läbi tuleklaasi ja muuta vaatamise ajal vaatamise kõrgust ülesse alla ja kui tundub, et tule ülemiselpoolel altpoolt ülesse vaadates on värvi muutus hõbedasest halliks/pruuniks,mustaks siis pole kahtlustki, et reflektor on omadega läbi.
Igatahes läksid uued projektorid ilusti plug&play, nagu õpetuses ka lubatud sisse, pestud klaasid butüülteibi ja fööniga soojendades uuesti ette, kaugtulede reflektorid said ka tahmast ja tolmust ilusti uueks ja läikivaks puhastuspaberiga, tuledele klambrid külge ja autole ette. Lõpptulemus selline, millega võis VÄGA rahule jääda. Isegi suvel päeval on aru saada et tuled põlevad ja valgustavad ülihästi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 15.06.24 00:29 Tsiteeri


Kuna Haldexi remondist jäi meelde, et tagaamordid nägid väga jubedad juba siis visuaalselt välja ,tundus mõistlik vahepeal ka üks hea ja vajalik töö ära teha:

https://www.upload.ee/thumb/16750540/IMG_2951.jpeg

Peale uurimist osutus kõige mõistlikumad paigaldada oem amortiseerunud asenduseks KYB Just-A-Gas amordid kuna omavad made in japan, mitte juba pähe tambitud made in china kvaliteedi tunnust.

https://www.upload.ee/thumb/16750573/IMG_2905.jpeg

Auto õhku, tagumised rattad küljest ära ja juutjuub tööle :D Esimesena vahetusse mineva amordi rattakoopast sai plastiklogar õpetuse järgi täielikult eemaldatud aga teiselpool juba mitte. Kuna tegelikult piisab ainult sellest kui võtta lahti ainult tagumise täpselt poole logari jagu tüübleid/kruvisid ja logar paindub muretult nii palju ,et tagada piisavalt ruumi, et pääseks ülemise amordi poldini.19a vanal autol tulid poldid lahti üllatavalt lihtsalt.

https://www.upload.ee/thumb/16750542/IMG_2952.jpeg

Poldid kinni, logarid tagasi, rattad alla ja vahe oli koheselt juba silmaga märgatav. Enne vahetust oli autol nagu “nokk lennus” ehk siis esiratta vahe koopast vs tagaratta vahe koopast erinevus oli silmaga pakkudes kuskil 3-5cm. Vahe peal tekkis juba mulje, et äkki on tagumist otsa millegi pärast mädandatud.Samuti autoga sõites kiirendamise ajal langes tagumine ots veelgi madalamale ja visuaalselt startisid nagu lennukiga:D
Peale amortide vahetust näeb auto igatahes välja nüüd paralleelne maapinnaga ja kõik tundub õige.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 15.06.24 01:11 Tsiteeri


Juba tükk aega kimbutas selline viga nagu temperatuuri andur mis pani ka ilusti mootoritule armatuuris põlema.
https://www.upload.ee/thumb/16750541/IMG_3080.jpeg
Sai ostetud uus oem tembi andur ja see ära vahetatud. Viga kadus mõneks nädalaks kuni ilmus tagasi ja seekord juba “sõbraga”
https://www.upload.ee/thumb/16750619/IMG_3215.jpeg
Tembi anduri viga tundus imelik, peale selle uue anduri paigaldust püsis armatuur ilma kollase mootorituleta nädal/kaks siis tundus asi kuidagi kahtlane. Ja sai mindud poest veel üks teise firma uus andur ostetud, et äkki sattus praak vms. Ja jälle sai sellega nädal vms ringi sõidetud, enne kui kollase mootoritule põlema pani. Millegi pärast jäi garaazis jalgu eelmise autoomaniku poolt kaasa antud pappkast, igasugu õlide ja muu nodiga mis selle autoga seondub ja johhaidii- pappkasti põhjast vaatas mulle vastu 3!! tutikat kinnises pakendis oem tembi andurit. Nüüd siis juba kokku neid 5tk mul käe ulatuses:D
Ok, ilmselt asi selge, et selle tembi teemaga ma nii lihtsalt ei pääse, kuna kaasavara oli selline. Ju tegeleb sellega siis kui aega rohkem ja käsile tuleb võtta lihtsamalt tuvastatav viga ehk siis lambda.


Tagumise lambda anduril sai nelja juhtmega, 70cm pikk, pistik auto põhja all olevast kollasest kopsikust lahti võetud (kaks valget, must ja hall juhe) ja testriga valgeid juhtmeid omavahel mõõtes, takistus puudus. Asi selge- lambda anduri kütteelement on läbi põlenud nagu ka diagnostika väitis ja aeg poodi uue järgi minna. Eelnev andur mis küljes, oli ilma ühegi kirjata ja ilmselt kandis oma sisemuses lauset “made in china” :D Asenduseks sai bosch mis ilmselt ka oem…
https://www.upload.ee/thumb/16750188/IMG_3201.jpeg
Arvuti autole külge, veakoodide kustutamine ja peale seda enam lambda anduri viga ei näita. Ehk siis lambdaga asi ühel pool, loodame:D


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 17.06.24 22:55 Tsiteeri


Kui keegi soovib omale Audi TT mk1 repair manuali alla tõmmata siis siin see saadaval:

https://hidrive.ionos.com/lnk/I7EyVxIBC

Password: softcodes.eu


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 19.06.24 20:37 Tsiteeri


Jälle aega vähe rohkem ja kuna auto jahutusvedeliku temperatuur kõigub pidevalt 40-70C siis tuleb ette võtta termostaadi vahetus koos kõige sinna kuuluvaga.
https://www.upload.ee/thumb/16769657/IMG_2155.jpeg

Tundus selleks kuidagi sobiv moment olevat kuna ka 5 kuud vana NRF konditsioneeripump jooksis kokku ja soojad ilmad tulemas. Masendav muidugi, kuna polnud just kõige odavam ja garantii puudub kuna garantii üheks punktiks on, et ennem uue pumba paigaldust tehakse süsteemi pesu. Pärnus minule teada olevalt ükski firma seda ei paku ehk siis Pärnus paigaldatud kõigil pumpadel puudu edasine garantii :cool:
https://www.upload.ee/thumb/16769638/IMG_2335.jpeg
https://www.upload.ee/thumb/16769637/IMG_2334.jpeg

Kuna autol peal olev pump oli oma elu lõpus ja ei suutnud piisavalt survet toota ja selle asendus NRF suutis ainult 5 kuud vastu pidada siis uus kliimapump sai võetud Valeo oma, ehk peab pikemalt vastu :D Ja kuna ka radikas on sama vana kui autogi siis saab ka see uus. Igaks juhuks said ka kõik ühendused lahti võetud ja oksiidist ära puhastatud, et vältida lähitulevikus AC leketega jamamine. Lisaks sai ka lastehaigus ehk roolivõimu jahutustoru roostest ja mustusest haljaks ja uue krundi/värvi peale.
https://www.upload.ee/thumb/16769658/IMG_3305.jpeg
Kuna esiots autol sai nii lahti võetud siis sai ka kõik ühendused üle vaadatud, enamus jahutusvedeliku plastiktoru liitmed/jagajad sai välja vahetatud alumiiniumi vastu.
Samuti tegi väline jahutusvedeliku tsirkulatsiooni pump vahest väga lärmakat häält ja ka selle asemele sai Boschi oem asendus. Vana pump sai ka huvi pärast lahti võetud ja nagu arvata ka oli, oli see oma väga viimase piiri peal.
https://www.upload.ee/thumb/16769639/IMG_2523.jpeg
Päris mahukas töö, kokkuvõttes läksid vahetusse:
Kondipump
Kondiradikas+ tihendid
Termostaat
Jahutusvedeliku temp andur
Mootoriõli+filt
Jahutusvedelik
Pidurivedelik
Mitmed coolant lõdvikud/liitmikud
Õlivarda toru

Ja kuna juppide ja nende paigalduse vahele jäi vaba aega sai ette võetud ka mootori küünalde vahetus. Kõlab lihtsalt ja eks ta oligi (4;3;2 silindri küünlad olid nii õrnalt kinni keeratud, et pmst oleks neid näpuga saanud keerata) kuni sinnani kui sai jõutud esimese silindri küünlani.Lahti keeramise algatuseks käis ilus klõnks ja 1/4 keerdu tuli ka lahti ja sinna see ka jäi- kinni nagu vana kurat, ei edasi ega tagasi.tava 1/2 narega ei olnud seal midagi teha ja appi tuli võtta 60cm pikkune kamasa tooli pikendus millega tekkis omalgi keerates hirm :D Panin igaks juhuks elektroonilise njuutonmeetri pikendusele vahele ja sain näiduks 98nm ja see tundus juba väga ebamõistlik jõud küünla välja keeramisel… Arvestatud sai juba muidugi halvimataga aga küünal on ju ikkagi välja vaja saada. Kuna ei suutnud küünla purunemis njuutoneid kuskilt internetist üles leida ja kolm vana küünalt olid vabatahtlikult nõus minema kruustangide vahele katsetusteks. Selgus et viimane näit enne pooleks minemist oli ühtlane 105nm!! Sellega meenus kohe väljakeeramisel saavutatud 98nm… Ütleme nii, et siis vedas. Edasi sai küünla pesasse sisse lastud korralik kogus roostelahustit ja sinna likku jäetud kolmeks päevaks, vahete-vahel suruõhuga survet pealt andes, et paremini keerme vahele poeks. Kolmandal päeval sai hakatud edasi-tagasi keerama ja iga kord ikka proovides mõni cm lahtisemaks saada, kogu aeg ise pingsalt njuutonmeetrit jälgides. See edasi-tagasi keeramine toimus vahemikus 80-90nm ehk siis väga noatera peal. Kogu see pidev edasi-tagasi nikerdamine võttis aega ca 3h ja oli päris väsitavaks aga õnneks lõpuks tuli ikkagi tervelt boonuseks välja. lmselt kogu selle jama põhjuseks oli eelmisel vahetusel liiga nõrgalt kinni keeramine, mille tulemusel hakkas pigi ja tahm küünla keerme vahele tekkima ja liimis selle korralikult kinni. Küünal õnnelikult käes, keerme pulk väga jämedalt tavotiga kokku, paar keermekeerdu sissepoole, ja välja tagasi, keermepulk puhtaks sodisest tavotist mis püüab kinni keerme puhastamisel tekkiva prahi, et see silindrisse ei satuks ja nii 5-8x veel tehes ta nagu uueks saigi. Uutele küünalde keermetele määre vahele, õige njuutoniga kinni ja sellega kah lõpuks ühelpool.
https://www.upload.ee/thumb/16769886/IMG_2316.jpeg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mrko
huviline



Registreerunud 01.11.08
Kasutaja on eemal


postitati 19.11.24 21:00 Tsiteeri


Kuna salongi hakkas vaikselt mingi kolksumine kostuma siis läksid esimesena vahetusse kõik stabilisaatori vardad:
https://www.upload.ee/thumb/17410801/IMG_5156.jpeg

Stabikad vahetatud aga kuna ming väga õrn hääl jäi siis asi selge ja ette said alla keeratud Koni amordid. Osad väidavad, et vedru ei pea kokku kruttima ja saab niisama alt ära aga minul see igatahes ei õnnestunud. Valutum oli ikkagi vedru vähe kokku keerata ja kõik sujus. Kuna amordi laagrid ja taldrikud said just eelnevalt uued ja vedrud ise ok olekus siis need läksid ka külge tagasi.
Peale asjade vahetust, amordid ja stabikad teevad oma tööd korralikult ja sellest saabus ka vaikus salongi ;)
https://www.upload.ee/thumb/17410848/IMG_6321.jpeg


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
TEPO6
huviline

Avatar


Registreerunud 02.03.17
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C6 Avant Q 3.0TDI

postitati 20.11.24 12:47 Tsiteeri


Kuidas kolin märku andis? Otse kulgedes üle konaruste või ristmikel ja nurkades?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 52.0% - SQL: 48.0%]