Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema Tee uus küsitlus
Autor:
Pealkiri: TDI kõrgsurve pumba süüte keeramine on vastupidi (Vastuseid: 19 | Vaatamisi: 2925)
etsihel
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 04.09.22 17:57 Tsiteeri
TDI kõrgsurve pumba süüte keeramine on vastupidi



Hei. Probleem on selline, et kui keerata pumpa mootori poole siis süüde advancib. Kui keerata filtri poole siis retardib<- Tegelikult peab olema vastupidi.
Keerates pumpa täiega siis filtri poole, läheb tdi timing uuele tiirule. Seal on juba õigetpidi, kuid sinisele joonele liginedes mootor puterdab ning lõpuks sureb välja.
Juba kuu aega maadelnud sellega varsti.

Algas kõik sellest, et hakkas mustalt suitsema. Umbes nädal aega hiljem suri mootor kodus välja. Käiates lubas lõpuks tööle saada. Täpselt nagu kütte teema oleks. Vahetasin filtri ära. Läks tööle, andsin gaasi ja suri välja. Lõpuks sai pihustiotsad vahetatud ning stenditud. Sai tööle..jess! Andsin gaasi... suri välja. Igastahes viga oli tol hetkel fuel cut off solenoidis mille juhe oli kergelt lahti ning vibratsiooniga kas andis või ei andnud ühendust.
Hetkel ei saa pumpa paika. Tähendab, et töötab mootor põhimõtteliselt ilusti. Vahest hommikuti tahab pikemalt ~3 sekki käiamist, teinekord läheb kohe. Lisaks suitseb igast asendist.

Hetkel on suitsu palju vähem(võibolla kuna ilmad on jahedamad põhjuseks), kuid tühikäigul päikese käes on väga hästi näha seda tossu. Kiirendades on üldiselt pilv taga, kuid ei anna mitte kuidagi võrrelda enamuse peetis kütusesüsteemiga autodega või evrymodiga, pigem on suits selline heledam ning koguselt vähem.
Üks eripära oli veel see, et järjest lendasid tagasivoolu vollad lahti, nagu surve oleks suurenenud..
Ehk siis:
*Kuumast peast pole üldse probleemi käivitusega. Põhimõtteliselt kui suretada külm mootor välja peale natukest töötamist, käivitub ilusti.
*Märgid olid paigas.
*vaakumvollad vahetatud.
*Turbo kontrollitud.
*Pihustid stenditud ja otsad vahetatud.
*Pumba tihendid vahetatud aasta tagasi
*Eelsüüteküünlad kevadel vahetatud
*Kõrgsurvepumbal temp andur vahetatud.
*Lõdvikud kontrollitud
*Maf ja map testitud. Proovitud ka teist mafi.
*Kütusekogusega mängitud. Hetkel jäi 4.0.
*Tagasivooluklapp ja filter vahetatud.
n108 peaks toimima. Praeguses olukorras on timing paigas tühikäigul ning alates ~2200rpm. Selle vahemikust saate aru järgnevast videost. Ei saa teise auto pealt kontrollida ka, kuna see on PD mootoriga.
https://www.dropbox.com/s/466cze8dqv7t12n/20220903_182619.mp4?dl=0


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 04.09.22 18:19 Tsiteeri


Raske on aru saada, et millel sa mida keerad.
Kui keerad pumba korpust vastupäeva mootori eest otsast vaadates, siis see ongi advance suund.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
etsihel
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 04.09.22 18:52 Tsiteeri


Autoks A4 B5 1.9 81kw.

Minul niimoodi keerates läheb TDItimingus punase joone suunas ehk retarded. Rohkem keerates hakkab õigetpidi jooksma, kuid siis ei tööta mootor korrektselt enam.

Rotating the hub of the Injection pump clockwise (top of wrench handle toward front of car) will advance the timing and raise the number on the timing graph

https://i.ibb.co/crLLNYL/Kuvat-mmis-2022-09-04-214855.png
img host


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 04.09.22 19:06 Tsiteeri


Nendel vanadel mootoritel on kaks varianti kasutusel, kas keerad pumba korpust, või on rihmaratas kolme poldiga reguleeritav. Kui keerad pumba korpust vastupäeva, siis muutub süüde advance/varasem suunas. Kui keerad võlli vastupäeva kolme poldiga variandi puhul, on see retard/hiline suund. Sõna "hub" tähendab rihmarattast reguleerimist, see ei kehti sinu auto puhul, kui reguleerid pumba korpuse pööramisega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
etsihel
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 04.09.22 19:20 Tsiteeri


https://youtu.be/P7gjRoyDWMo?t=847
Sama AFN mootor. Pumpa hoiab kinni 3 polti. Keeran korpust nagu videos. Minul läheb retardi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
etsihel
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 21.09.22 17:43 Tsiteeri


Sai proovitud kolmandat juhtpihustit. Sai proovitud teist kõrgsurvepumpa.
Pihusti on 1 kuu jooksul ikka päris koledaks läinud. Teiselt mootorilt võetud pihustil, mis oli lausa kinni mädanenud mootorisse, polnud otstel midagi häda.

Pump on täiesti vastu mootorit, sinine joon spot on. Samas võin pumpa keerata ükskõik mis suunal, ei muutu mitte midagi..lihtsalt ei lähe külmast peast käima, kui pump on mootorist liiga kaugel. Tühikäigul tahmab kergelt rõveda kirbelõhnaga. Kiirendab ilusti. Pikalt aeglaselt sõites ja siis laba andes on taga puhas öö.

Endiselt ei olnud kummagi pumbaga võimalik keerata sinise joone suunas õigel viisil, milleks on pumpa mootorist eemale tõmmates süüte varasemaks(advanced) keerates. Videos on põhimõtteliselt maksimum kaugus enne kui täiesti välja sureb. Mootor lonkab täiega ning suitseb isuga. Proovitud igasuguseid variante kütusekoguste ning süütenurkadega.

Video:
https://www.dropbox.com/s/kxj4qjdh3twdce8/20220918_141242.mp4?dl=0


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 21.09.22 18:48 Tsiteeri


Ma toon Sulle hästi lihtsa näite, katsu aru saada sellest:
Pump on nagu osutitega kell, osutid on võlli küljes ja pumba korpus on numbrilaud. Kui Sa tahad, et kell saaks varem näiteks kolm, siis keerad võlli edasi päripäeva või numbrilauda vastupäeva. Ära vaata mingeid mõttetuid videosid, kus väidetakse vastupidist.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ivorturb12
huviline

Avatar


Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal


postitati 22.09.22 10:45 Tsiteeri


Ei süvene hetkel kogu teemasse põhjalikult, kuid teemaalgataja viimase postituse põhjal jääb mulje, et keerates pumpa kuidas tahes, ei muutu graafikuga vaadates süütenurk?
Endal oli kunagi aastaid tagasi tegemises üks külmkäivitusprobleemiga 81kw A6. Kuidas probleem tollel autol täpselt alguse sai, ei tea.
Igaljuhul pumpa keerates graafiliselt nurk ei muutunud üldse, mootori hääles oli muutus olematu.
Vahetasin ära hammasrihma. Sai tehtud nii nagu peab, hoorattalt märk paika, nukkvõlli rihmaseib koonusest lahti lastud ja tagant nukkvõll paika, pump pulgaga lukku. Ei muutunud selles osas mitte midagi. Juhtpihusti takistus oli korras. Arvutiga vigasid ei tuvastanud, peale mitte paigas oleva süütenurga.
Sai proovitud teist kõrgsurvepumpa- tulemus sama.
Lõpuks sai proovitud seda varianti, et kõrgsurvepump pandud nimelt ühe hamba võrra varajasemaks ning hoopis teine asi. Lasi süütenurga arvuti järgi ilusti paika panna, külmkäivitusprobleem kadus. Sama omaniku käes sõitis auto ringi niiviisi mitu aastat ja toimis ilusti. Miks aga asi nii töötas ainult ilusti, et pump ühe hambavõrra nihkes, ei oska öelda.
Ilmselt kui keegi järgmine hakkab tollel autol rihma vahetama ja peaks ka rakistega tööd tegema, tekib jälle sama probleem tagasi.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
etsihel
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 23.09.22 07:08 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Ma toon Sulle hästi lihtsa näite, katsu aru saada sellest:
Pump on nagu osutitega kell, osutid on võlli küljes ja pumba korpus on numbrilaud. Kui Sa tahad, et kell saaks varem näiteks kolm, siis keerad võlli edasi päripäeva või numbrilauda vastupäeva. Ära vaata mingeid mõttetuid videosid, kus väidetakse vastupidist.
... Asi ei ole isegi video põhjal tehtud, lihtsalt näiteks hea panna siin. Teistel autodel ja ka varasemalt sellel samal autol on nii keeratud nagu sinu jaoks vale on.
Isegi pole vahet, et kummale poole keeran, sest mitte midagi ei muutu!

Ivo sümptomid on täpselt samad nagu mul. Ilmselt tõesti proovima hamba võtta liigutada, sest praegu on märgi järgi paigas kõik nagu ette nähtud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 23.09.22 15:20 Tsiteeri


Tehase märkide ja pulkadega pannes peab asi töötama, kui on vajadus hamba jagu midagi tõsta, siis on kusagil mujal midagi ära soperdatud. Hooratta märk on paigas, pumbal on pulk sees ja süüde on graafikult väljas?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ivorturb12
huviline

Avatar


Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal


postitati 23.09.22 15:58 Tsiteeri


Peaks nagu jah ja siiani teised autod on ka töötanud nii. Loogiline oleks ka, et miskit ära soperdatud, aga kuna hooratta märk oli paigas ja nukkvõlli ja pumba rakised olid omal kohal, siis selles viga olla ei saanud. Sai veel väntvõlli otsakäbi lahti võetud ja uue poldiga tagasi, eeldusel et ehk kiilu kohaga miskit nihu, aga oli ka sealpool kõik korras. Mis seal valesti oli, ei oska öelda. Ainus kuidas käivitus heaks sai ja arvutiga süütenurga normaalselt sai, oli pumba liigutamine hamba võrra valeks.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
etsihel
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 23.09.22 18:11 Tsiteeri


Keerasin ratast rihma suhtes paremale 1 hamba. Auto ei läinud üheski asendis pumpa keerates tööle.
Keerasin ratast rihma suhtes vasakule 1 hamba. Auto käivitus väga kiiresti. Hommikul täiesti külmalt proovin uuesti ja siis teen proovitiiru, et torud puhtaks saada. Millegipärast ei salvestanud omal ajju ära, et kumba pidi ma pumpa lükkasin süüte paika keeramiseks....

Mul hakkas auto täiesti suvaliselt tahmama. Pihusti otsad tõenäoliselt olid läbi(väga väga koledad olid). Sõitnud peale rihmavahetust ca 50k nüüdseks. Pump sai maha-peale umbes 23k tagasi.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
etsihel
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 25.09.22 16:46 Tsiteeri


Niisiis. Endiselt mootorist eemale tõmmates liigub siis süüde varaseks ehk retarded.
Vahet pole palju pumpa kangutan, mootori töös ei muutu mitte kui midagi. Töötab sama häälega ning tossab samamoodi.

Võtsin maksimum 1 kuu(ca 1800km) peal olnud pihusti välja(uute otsadega). Vajuta, et näha suurelt.
https://i.ibb.co/sVFTXP0/20220925-150753.jpg

Mõõtsin pumba pistikutest ajuni ära ning ühendus paistis korras olevat. Enamus juhtmeid läks kohati 3-5tk laiali eri suundadesse mis alguse said pumba pistikust.
Juhtpihustile tuli laadimispinge peale.

Järgmiseks tuleb silindri surved ära mõõta. Lihtsalt loodan, et viga on seal... siis saab rahus teise mootori peale panna, muidu pärast tulebki välja mingi elektrikala hoopis(auto aju vms).


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
teet82
huviline

Avatar


Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal

Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro

postitati 25.09.22 18:12 Tsiteeri


Sa ei lahenda seda asja ära, kui ei viitsi elementaarseid asju selgeks teha endale, või ei kuula mida räägitakse. Pumba korpust päripäeva/mootorist eemale keerates liigubki süüde retard suunas, nii peabki olema. Ja retarded tähendab hiline!


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
ivorturb12
huviline

Avatar


Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal


postitati 26.09.22 06:05 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: etsihel
Niisiis. Endiselt mootorist eemale tõmmates liigub siis süüde varaseks ehk retarded.
Vahet pole palju pumpa kangutan, mootori töös ei muutu mitte kui midagi. Töötab sama häälega ning tossab samamoodi.

Võtsin maksimum 1 kuu(ca 1800km) peal olnud pihusti välja(uute otsadega). Vajuta, et näha suurelt.
https://i.ibb.co/sVFTXP0/20220925-150753.jpg

Mõõtsin pumba pistikutest ajuni ära ning ühendus paistis korras olevat. Enamus juhtmeid läks kohati 3-5tk laiali eri suundadesse mis alguse said pumba pistikust.
Juhtpihustile tuli laadimispinge peale.

Järgmiseks tuleb silindri surved ära mõõta. Lihtsalt loodan, et viga on seal... siis saab rahus teise mootori peale panna, muidu pärast tulebki välja mingi elektrikala hoopis(auto aju vms).


Kui pumba korpust keerata mootorist eemale, peabki ju süüde liikuma retarded suunad ja see on ikka hilisemaks, mitte varajasemaks.
Kas pump ise üldse suudab nurka muuta normaalselt arvutiga vaadates?? Kui muidu ei ole ikka süüte enam-vähem paigas olekus kindel, siis pane kellaga paika ja kui seda võimalust pole, siis lasta panna paika..


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
etsihel
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 26.09.22 18:48 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: teet82
Sa ei lahenda seda asja ära, kui ei viitsi elementaarseid asju selgeks teha endale, või ei kuula mida räägitakse. Pumba korpust päripäeva/mootorist eemale keerates liigubki süüde retard suunas, nii peabki olema. Ja retarded tähendab hiline!



Viimane postitus läks vähe valesti, varasemalt ütlesin ka advanced varane. See selleks, sest Ei juhtu mitte midagi erilist mootori töös, hääles, tossamises. Olgu kasvõi nurk 10 kraadi.. Group 004 järgi proovitud 4-5 kraadi BTDC(50k km sõitsin enne 3.5BTDC ja 4.5 kütusekogus). Proovitud TDI timingus kõike. Spot on sinisel joonel ning käru vedada ei jõua nii nagu varasemalt ning tossab.
Surved olid ~25 bari kõikidel silindritel.
Proovitud nurka muuta ka arvutiga. Muudab andmed ära aga midagi mootori töös ei muutunud.

Ilmselt läheb mootor vahetusse, sest ideed on otsas. Arvestades seda, et süüde on üldiselt olnud seal sinise kriipsu juures siiani, vahest käivitus hästi, teinekord käiasin ~3-5 sekki ning pihusti otsad on juba 1 kuuga rikutud. Täiesti võimalik, et on mitu viga korraga ning ajab valest otsast taga.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ivorturb12
huviline

Avatar


Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal


postitati 27.09.22 07:11 Tsiteeri


Küsin veelkord- kui basic settingu alt võtad group 004, kas auto ise suudab nurka kuskile poole muuta vastavalt vajadusele, või on tuimalt ühe kohapeal ?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
etsihel
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 27.09.22 09:00 Tsiteeri


Jah toimetas ilusti. Liigutas late/early vahel jms.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
ivorturb12
huviline

Avatar


Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal


postitati 27.09.22 09:57 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: etsihel
Jah toimetas ilusti. Liigutas late/early vahel jms.


Ja mis numbreid näitab nendel hetkedel?
Ning mis on kütusekogus group1 all tühikäigul?


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U
etsihel
huviline

Avatar


Registreerunud 26.01.14
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal


postitati 27.09.22 19:40 Tsiteeri


Kütusekogust proovitud erinevalt. Panin lõpuks tagasi selle, mis viimased 50k olnud ehk siis 4.5.
Mis toimus group 04s jään vastuse võlgu. Seda kontrollisin inimesega kes tegeleb nende mootoritega praktiliselt igapäevaselt ning ei näinud seal midagi kahtlast.

Mootor läheb vahetusse. Paar nädalat on mul komplektne mootor olemas olnud kus kohast ma juppe võtsin katsetuseks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema Tee uus küsitlus


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 71.2% - SQL: 28.8%]