LempsPC
huviline
Registreerunud 04.11.20
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.02.22 12:10
|
|
|
A8 D2 mootori downgrade, mis ja kuidas
Hei, pöördun teie poole taaskord 1 ebatavalise küsimuse ning teemaga.
Olen (mitte ni) õnnelik 1999 (pre fl) A8 D2 2.5tdi quattro omanik, kes hiljuti tegi oma atm. kasti korda ning sellest saadik sellega ka aeg-ajalt
sõitnud.
Kere, kast on pigem heas korras (tulevikus võiks veidi veermiku ka kõpitseda, kuid seal veel eriti kulunud pukse ja hullu roostet veel peal ei
ole).
Nüüd häda mootoris: tegu AFB vanakooli Hitleriga
Mootoril kulunud nukad, (KKK maha võttes näha) lisaks sööb õli.
Remondiks tuleks panna kas uued nukkvõllid või siis kogu pea välja vahetada, mõistlik vahetus oleks vanade peade asemel paigaldada BAU pead koos uute
kaanetihendite, poltide ja vaakumpumbaga.
Lisaks mootor maha veel võtta autol, et mootori alumine ots ning eesmine ja tagumine vända otsatihend ka vahetada.
Kokkuvõttes on palju tööd ja jauramist selle mootoriga.
Ja teada, et need 2.5 Hitlerid üleüldse pahad mootorid, siis oleks hea lahendus see üldse vahelt ära kaotada ning asemele pista midagi, mis on ökom,
lihtsam ja odavam ülal pidada.
Lisaks kuna plaanis mõlemal juhul mootor maha tõsta, siis miks mitte see ka asendada.
Nägin, et nii mõnedki on sellele A8'le peale pannud hoopis 1.9Tdi mootori ning hakkasin uurima, kas isegi minna sama teed.
Selle kohta ka mitmeid youtube'i videoid, kuid ükski pole kuigi head blogi pidanud selle teema kohta.
Algselt plaan pista peale 1.9TDI AFN (81KW variant), tuttaval juba saadaolev mootor olemas ning suuresti jääks pealepanemisrõõm.
Lisaks 81KW on mehaanilise pumbaga, mis oleks üks põhieesmärke selle tehtava töö juures. (pumpdüüsidega mootor ei tööta biokütuse peal enam kuigi
hästi, vanemal mootoril probleeme ei ole)
Lisasin siia rida plusse ja miinuseid:
Boonused võrreldes 2.5tdi korda tegemisega:
* tõenäoliselt tuleb odavam, mootor ise maksab kuni 200€ +kulujupid lisaks et hooldus ära teha
* 1.9tdi'ga läheb A8 ökomaks, pika peale märgatav kütusekulu kokkuhoid
* 1.9tdi hilisem hooldus lihtsam ja odavam, sest vähem juppe, mis saavad katki minna.
Miinused:
* 1.9Tdi AFN pole kunagi originaalis sinna peale pandud, selle ehitamine on major töö
* mootor istub kastikoja külge ilusti, kuidas aga mootorikinnitused hakkavad olema ? tõenäoliselt ei istu, tuleb custom kinnitused keevitada ja
ehitada Kütuse, jahutus ja õlitorustik tuleb kohaldada mootori ja ülejäänud auto vahel
* 1,9TDI ja 2.5TDI juhtmestik on totaalselt erinev: 1.9tdi tuleb panna oma sensoorika ja ajuga. Lisaks pole seda vanemat mootorit kunagi kokku pandud
5HP-19FLA quattro atm. kastiga, nende elektriühendused on erinevad ja suhtlevad ka vist erineva protokolliga, jääb küsimus, kas neid üldse annakski
ühendada edukalt
* 1.9TDI'ga A8 ilmselgelt läheb lahjemini edasi ning 1.9TDI hääl on paras traktor võrreldes 2.5TDI V6 omaga. (maitse asi, parema kütusekulu nimel
olen nõus hääle ja mineku ohverdama)
Uurisin veidi rohkem taustinfot ning 5HP-19FLA quattro kastu selle mootoriga ühildamine paistab olevat üsna keerukas töö.
Siin venekeelses foorumis 1 huviline tundis sarnase asja vastu huvi: vwts
foorumi link
Olen ka ise Elsa kaudu uurinud juhtmestikke ning nende omavahelisi ühendusi. 5HP-19 suhtleb mootoriga läbi CAN'i, kuid ei oska kuskilt leida täpsemat
protokolli, mis infot kast mootori käest saada tahab.
Olen elektroonikat ja arvutite arehitektuure õppinud ka koolis. Väga suure vajaduse korral on võimalik ise ehitada ja disainida CAN translaator
mootori ja kasti aju vahele, kuid sellisel juhul peaksin täpselt teadma, mida mõlemad ajud saada soovivad.
1.9TDI AFN mootori swappe on tehtud küll A8 D2'le, kuid kõik on pistnud sinna külge ka kas esiveolise või quattro manuaalkasti, et ei peaks atm.
kastiga jamama. Kuna just enda atm. kasti tegin suure vaevaga korda, siis ei vaevu käsi jälle niisama ostma teist kasti asemele, kui praegune igati
heas korras.
Olen leidnud ainult 1 1.9TDI swapi A8 D2'le, kus 1.9TDI pisteti 5HP-19 otsa, kuid siis oli ka tegu 1.9TDI 96KW PD variandiga, mis suhtleb kastiga
juba läbi CAN'i 2 juhtme.
Kui kelllegi oma lisakommentaare antud teema kohta või oskab anda infot, kust leida elektroonikajuhiseid selle mootori ja kasti kokku sobitamiseks,
siis kindlasti võib teada anda.
Vahendeid autoremontimiseks ja mootori vahetamiseks leidub, lisaks ka sportlik huvi A8 ökomaks muutmise vastu, sest kui mootor välja arvata, on tegu
igati hea ja mugava sõidukiga.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 02.02.22 12:47
|
|
|
Oled kindel, et see AFN D2 kere vahel automaadi otsas säästlikum on?
Minu mälestuste järgi sõltus AFN kütusekulu suuresti millise rpm sõita ja kui palju kola autos või sabas oli.
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on foorumis
Auto: B6 Quattro
|
postitati 02.02.22 13:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: LempsPC
Hei, pöördun teie poole taaskord 1 ebatavalise küsimuse ning teemaga.
Olen (mitte ni) õnnelik 1999 (pre fl) A8 D2 2.5tdi quattro omanik, kes hiljuti tegi oma atm. kasti korda ning sellest saadik sellega ka aeg-ajalt
sõitnud.
Kere, kast on pigem heas korras (tulevikus võiks veidi veermiku ka kõpitseda, kuid seal veel eriti kulunud pukse ja hullu roostet veel peal ei
ole).
Nüüd häda mootoris: tegu AFB vanakooli Hitleriga
Mootoril kulunud nukad, (KKK maha võttes näha) lisaks sööb õli.
Remondiks tuleks panna kas uued nukkvõllid või siis kogu pea välja vahetada, mõistlik vahetus oleks vanade peade asemel paigaldada BAU pead koos uute
kaanetihendite, poltide ja vaakumpumbaga.
Lisaks mootor maha veel võtta autol, et mootori alumine ots ning eesmine ja tagumine vända otsatihend ka vahetada.
Kokkuvõttes on palju tööd ja jauramist selle mootoriga.
Ja teada, et need 2.5 Hitlerid üleüldse pahad mootorid, siis oleks hea lahendus see üldse vahelt ära kaotada ning asemele pista midagi, mis on ökom,
lihtsam ja odavam ülal pidada.
Lisaks kuna plaanis mõlemal juhul mootor maha tõsta, siis miks mitte see ka asendada.
Nägin, et nii mõnedki on sellele A8'le peale pannud hoopis 1.9Tdi mootori ning hakkasin uurima, kas isegi minna sama teed.
Selle kohta ka mitmeid youtube'i videoid, kuid ükski pole kuigi head blogi pidanud selle teema kohta.
Algselt plaan pista peale 1.9TDI AFN (81KW variant), tuttaval juba saadaolev mootor olemas ning suuresti jääks pealepanemisrõõm.
Lisaks 81KW on mehaanilise pumbaga, mis oleks üks põhieesmärke selle tehtava töö juures. (pumpdüüsidega mootor ei tööta biokütuse peal enam kuigi
hästi, vanemal mootoril probleeme ei ole)
Lisasin siia rida plusse ja miinuseid:
Boonused võrreldes 2.5tdi korda tegemisega:
* tõenäoliselt tuleb odavam, mootor ise maksab kuni 200€ +kulujupid lisaks et hooldus ära teha
* 1.9tdi'ga läheb A8 ökomaks, pika peale märgatav kütusekulu kokkuhoid
* 1.9tdi hilisem hooldus lihtsam ja odavam, sest vähem juppe, mis saavad katki minna.
Miinused:
* 1.9Tdi AFN pole kunagi originaalis sinna peale pandud, selle ehitamine on major töö
* mootor istub kastikoja külge ilusti, kuidas aga mootorikinnitused hakkavad olema ? tõenäoliselt ei istu, tuleb custom kinnitused keevitada ja
ehitada Kütuse, jahutus ja õlitorustik tuleb kohaldada mootori ja ülejäänud auto vahel
* 1,9TDI ja 2.5TDI juhtmestik on totaalselt erinev: 1.9tdi tuleb panna oma sensoorika ja ajuga. Lisaks pole seda vanemat mootorit kunagi kokku pandud
5HP-19FLA quattro atm. kastiga, nende elektriühendused on erinevad ja suhtlevad ka vist erineva protokolliga, jääb küsimus, kas neid üldse annakski
ühendada edukalt
* 1.9TDI'ga A8 ilmselgelt läheb lahjemini edasi ning 1.9TDI hääl on paras traktor võrreldes 2.5TDI V6 omaga. (maitse asi, parema kütusekulu nimel
olen nõus hääle ja mineku ohverdama)
Uurisin veidi rohkem taustinfot ning 5HP-19FLA quattro kastu selle mootoriga ühildamine paistab olevat üsna keerukas töö.
Siin venekeelses foorumis 1 huviline tundis sarnase asja vastu huvi: vwts
foorumi link
Olen ka ise Elsa kaudu uurinud juhtmestikke ning nende omavahelisi ühendusi. 5HP-19 suhtleb mootoriga läbi CAN'i, kuid ei oska kuskilt leida täpsemat
protokolli, mis infot kast mootori käest saada tahab.
Olen elektroonikat ja arvutite arehitektuure õppinud ka koolis. Väga suure vajaduse korral on võimalik ise ehitada ja disainida CAN translaator
mootori ja kasti aju vahele, kuid sellisel juhul peaksin täpselt teadma, mida mõlemad ajud saada soovivad.
1.9TDI AFN mootori swappe on tehtud küll A8 D2'le, kuid kõik on pistnud sinna külge ka kas esiveolise või quattro manuaalkasti, et ei peaks atm.
kastiga jamama. Kuna just enda atm. kasti tegin suure vaevaga korda, siis ei vaevu käsi jälle niisama ostma teist kasti asemele, kui praegune igati
heas korras.
Olen leidnud ainult 1 1.9TDI swapi A8 D2'le, kus 1.9TDI pisteti 5HP-19 otsa, kuid siis oli ka tegu 1.9TDI 96KW PD variandiga, mis suhtleb kastiga
juba läbi CAN'i 2 juhtme.
Kui kelllegi oma lisakommentaare antud teema kohta või oskab anda infot, kust leida elektroonikajuhiseid selle mootori ja kasti kokku sobitamiseks,
siis kindlasti võib teada anda.
Vahendeid autoremontimiseks ja mootori vahetamiseks leidub, lisaks ka sportlik huvi A8 ökomaks muutmise vastu, sest kui mootor välja arvata, on tegu
igati hea ja mugava sõidukiga. |
Ma kujutan ette, et kui sa saadki selle 1.9 ja automaadi suhtlema, siis sõitmine sellega saab olema kõike muud, kui meeldiv ja ökonoomne arvestades:
suur kere + pidev nelikvedu + uimane automaatkast + lahja mootor. Ilmaasjata ei ole 1.9 mootorit mitte ühegi Audi peal nelik + automaat kombona
pakutud. Parem pane sinna korralik 132kw mootor asemele, millele tee enne põhjalik hooldus (isiklikult hoiaksin ma võimalusel just BAU'st eemale
torunukkvõllide tõttu - see teema puudutab siis kõiki
rullnookuritega 2.5 mootoreid).
Omast kogemusest võin öelda, et olen sõitnud AKE-ga B6-e peal juba üle 6aasta ja üle 100k km. Selle aja jooksul korra KKK maha võetud ja siis oli
ainsaks probleemiks, et üks nookur oli oma kohalt lahkunud - asemele läksid 24x uued nookurid+tõukurid+klapitapid ja see ka kogu töö, mida see mootor
on vajanud selle aja jooksul (oleks isegi piisanud vaid selle ühe nookuri+tõukuri+klapitapi vahetusest, kuid tundus õigem kõik korraga ära vahetada)
lisaks rihmade-rullikute ja õlivahetusele.
|
|
|
|
walkman
huviline
Registreerunud 25.01.06
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi S8 D2
|
postitati 02.02.22 13:22
|
|
|
Vb kui kunagi müüa tahad siis nö 2,5 originaalmootoriga on lihtsam ka müüa. (kui seda 1,9tdi isearetusega)
|
|
|
end3l
klubiliige
Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm
|
postitati 02.02.22 15:16
|
|
|
1.9tdi on ikka manuaalkasti mootor. Lisaks ega need 1.9tdi väga uued enam pole, läbisõidud olid juba 15a tagasi 300-500 000+ km.
2.5 V6 tdi on hea mootor, kui ta korras on. Paraku enamus pole.
Arvestades, et A8 ja A6 on sama rasked (A8 on alu), siis ma selle üle ei põeks, et 1.9tdi ei jaksa A8't liigutada. A6 vahele teda pandi ja töötab
küll.
Kas lihtsam pole olemasolev automaatkast maha müüa 400€'ga ning ülejäänud auto juppideks ja uus a8 osta? Tõstad salongi ja lõhnakuuse ümber ja ongi
auto korras.
Kui saladus pole, kui palju kasti remont maksis ja mis selle eest tehti?
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on foorumis
Auto: B6 Quattro
|
postitati 02.02.22 15:21
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: end3l
Arvestades, et A8 ja A6 on sama rasked (A8 on alu), siis ma selle üle ei põeks, et 1.9tdi ei jaksa A8't liigutada. A6 vahele teda pandi ja töötab
küll. |
Küll aga mitte nelik automaadina, mis mõlemad mingil määral pärsivad kiirendust.
|
|
|
|
LempsPC
huviline
Registreerunud 04.11.20
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.02.22 17:06
|
|
|
Tänan esialgsete vastuste eest.
Olen ka pigem leidnud, et A8 peale on küll pandud 1.9Tdi, kuid sellisel juhul rangelt manuaalkasti otsa ja seda vähemalt 2 põhjusel:
* manuaalkastil märgatavalt väiksem võimsuskadu võrreldes automaadiga.
* mootorit ja manuaalkasti reeglina paaritama ei pea, elektriosa läheb palju lihtsamaks
Võimalik lahendus oleks atm. kast siiski vahelt võtta ning istutada sinna 6-käiguline manuaal.
Selle kohta õnneks kirjandust leiab, mida kõike teha, kuid hetkel jääks endale see veidi liiga suureks ettevõtmiseks, et tasuks ära.
Automaatkasti tegin ise korda "põlveotsa peal" maksma läks vähem kui 100€ arvestades sisse ka õlid ja filtrid.
Täpsem teema, kuidas oma atm. kasti korda tegin, on siin.
Siit järeldan põhiliselt:
* A8 D2 peale võib panna 1.9tdi, kui auto on juba esiveoline ja manuaal, siis 2.5TDI esivedu manuaal --> 1.9TDI manuaal suhteliselt lihtne ja
tehtav projekt (selliseid A8'id üsna vähe).
* A8 D2 peale võib ka muudest kombodest ehitada 1.9TDI, kui on manuaalkast ja nelivedu (mida üle 90% ei ole).
Kuna pigem tahaks enda autost asja saada, siis enda konkreetse auto puhul mõtekam hankida korralikud kasutatud kaaned, tõsta mootor maha, kõrvaldada
lekked, teha mootor korda ning edasi sõita.
Pärast on auto ka rohkem korda tehtud, siis seda mõtet müüa soovi korral (hetkel soovi pigem vanakooli A8'ga ringi sõita).
Hetkel poolpiduse mootoriga selle müügisoovi pole.
Lisaks pole huvi ja võimalust jupitada, sest:
* Elan Tallinnas paneelmajade rajoonis ning siin õues pole autode vahel eriti kohta, kus oma poolikut jupitavat vrakki hoida (ehk esiteks ei saa
jupitada)
* Teiseks olen isiklikult üldisele jupitamise vastu, eriti, kui tegu vanemate autodega, mis hakkavad linnapildist ära kaduma: mida rohkem viisakaid
masinaid jupitame, seda vähem neid tänavale jääb inimestele sõidurõõmu pakkuma ja seda enam hakkavad nende hinnad kerkima. Kahju on sageli näha,
kuidas facebookis ja mujal tõmmatakse viisakas vanakooli luksusauto juppideks, mis on sageli paremas seisukorras kui need, millega ise ringi sõidan.
Kui pakun mõnele ka huvi tervikuna ära osta restaureerimise huvides, saan enamasti laimu osaliseks.
|
|
|
twistY
huviline
Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.02.22 06:59
|
|
|
IMO ainus mõistlik ja reaalselt äge swap on 176kW 3.0TDI kui ikka dislatada tahad.
Kui nokitseja oled, soovitaks mina pigem see AFB korda teha ja nt mingi hübriid turbo peale panna.
Sealt võiks ikka mingi 150-160kW ja 500Nm lihtsasti kätte saada.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 03.02.22 16:48
|
|
|
Kõik sellised manipulatsioonid ületavad auto turuväärtuse!
Varuosadeks ja teine asemele.
Kui seda tahad sõitma saada, siis romulast otsida viisakam mootor.
Kõik ülejäänud on ulmevaldkond.
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 03.02.22 18:57
|
|
|
Sellised manipulatsioonid tehakse ilmselt ikka enda tarbeks,mitte turule.....eksole
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 03.02.22 21:05
|
|
|
Üks mõistlik variant oleks suvaline 2.5TDI V6 doonoriks, mis enam-vähem korras mootoriga, hinnad algavad kuskil 1000EUR kandist. Kui alles jääva kola
maha müüd, peaks suurema osa rahast tagasi saama. Kui hakata remontima seda olemasolevat mootorit, siis 1000EUR jääb väheseks.
See 81kW plaan on küll selline, et kuidas saab üldse tulla sellise mõtte peale
|
|
|
LempsPC
huviline
Registreerunud 04.11.20
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.02.22 14:56
|
|
|
Kuna paistab, et 1.9Tdi peale ehitamine ei tasu sellele autole ära, siis kavatsen olemasoleva mootori korda teha ja sellega edasi sõita.
Kuna juba mõnevõrra vaena nänud masinaga, siis ei raatsi seda enam jupitama hakata (lisaks pole kohta ka paneelmajade vahel jupitava auto hoidmiseks).
Tervikuna varuosadeks ei taha müüa, sest siis jääksin veel hullemini miinusesse.
Teise mootori korralikud pead + hammasrihmakomplekt (uus) plaanin jätta 500€ eelarvesse.
Alumise otsa tihendikomplekt on juba olemas ning ülejäänud on tööraha, mida teen ise.
Sellega see remont veel päris majanduslikult mõtetuks ei muutu. Müügiks autot praegu ei tee, pigem endale sõitmiseks.
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 04.02.22 16:47
|
|
|
Mõistlik otsus. Kui selle hitlerile korraliku värskenduse teed,siis pole häda midagi. Öli vahetad tihedamalt kui ettenähtud ja asi kestab. Mul tuttav
söitis peale moto värskendust muretult 80000+km. Siis lihtsalt müüs maha,kuna tahtis midagi värskemat. Odo näit müümis hetkel oli 480600km.
|
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.02.22 18:32
|
|
|
Ei ole see hitleri remont ju nii kulukas enam, sõltuvalt tarne allikatest tuleneb ka varuosa hinna erinevus muidugi, aga kui töö ise teha, ei tohiks
nagu midagi hullu olla.
Osta suvaline käkk, siis sealt ju reeglina midagi head ei ole, enamik jooksevad paratamatult igast otsast õli ja seest poolt kulunud. Vähemalt nii
paljud, mis minu juurde jõudnud on Sest kes on korraliku remondi ära
teinud sinna, ei näe harilikult pointi 1000€ eest maha müüa
Endale sai ostetud aastaid tagasi üks 4motion passat kulunud nukkade ja õli lahmavana. Nüüd ca aasta tagasi sai lõpuks korda tehtud ja arvan, et
varuosade poolest jäi kulu ca 1000€ ringi (võibolla natuke peale), sisaldas kõiki uusi nukkvõlle, tõukureid, nookureid, kõikvõimalikud tihendid,
õlipumba ketti ja pingutit. rihmad jms pudipadi. Töötunde tuli muidugi kõvasti, kuna kaaned sai veel ära remonditud, aga ilmselgelt sellist remonti
sellise auto puhul müügiks ei tee ja endale tehes ei ole ju see summa nii suur, eeldusel et peale remonti võiks muretuid km veeta rohkem Enda omal sai veel mootori otsakaanel rullikute keermed tehtud tikkpolt
lahendusele suuremate keermete näol, et ei tuleks tüüpviga murdunud rulliku poldi näol.
|
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.02.22 18:46
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: laurz
Mõistlik otsus. Kui selle hitlerile korraliku värskenduse teed,siis pole häda midagi. Öli vahetad tihedamalt kui ettenähtud ja asi kestab. Mul tuttav
söitis peale moto värskendust muretult 80000+km. Siis lihtsalt müüs maha,kuna tahtis midagi värskemat. Odo näit müümis hetkel oli 480600km. |
Sõitsin samamoodi 132kw AKE mootoriga äkki ca 120 000km peale tegemist, mootori poolepealt selle aja jooksul probleeme ei tekkinud. Ca 100k km peale
remonti sai pihusteid vahetatud, kõik B osa nukad olid ilma igasuguse kulumis randita. Pumpasid sai küll vahetatud ja proovitud remontida selle aja
jooksul mitmeid Lõpuks oli küll juba pumpade näol seis selline, et
otsatarbekam oleks olnud osta kohe uus pump peale (ei sõitnud tühja paagiga ja harilikult tankisin juba veerand paagi pealt).
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 04.02.22 19:32
|
|
|
Olen siin juba kirjutanud, aga minu AKE kogemus on selline:
Kohe peale ostmist rihmavahetus, õlilekete peatamine, nukajooks oli nagu uus sees.
Peale 5 aastat/100tkm hakkas kergelt popsuma midagi, aga ei viitsinud lahti võtta, sest peale hääle kuidagi tunda ei andnud ja klapikambrikaante
tihendamine on tüütu töö. Kohe tagant järgi lendas rihmarullik laiali, rihm jäi peale ja mootor terveks.
Klapikambrikaaned maha, nukad endiselt nagu uued, lihtsalt mõned hüdrotõukurid pehmed. Uus rihmakomplekt, tõukurid ja nookurid.
Mootor on peale 5 aastat endiselt täiesti lekkevaba.
Nüüd peale 5.5 aastat läks lõpuks pumbaaju, aga remont läks 150EUR ja sõidab jälle.
Ei ole sellel mootoril häda midagi kui hooldada.
|
|
|
ivorturb12
huviline
Registreerunud 21.10.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.02.22 20:04
|
|
|
Ei olegi midagi ulmelist, paraku enamik on viimse piirini käest lastud asjad, ei raatsita investeerida ja nii ei saagi asi kesta.
Hea võrdlus järgmise kere peal 3,0 liitrised, hakkab jõudma või siis on juba jõudnud seis samuti sinnamaale, et odavama otsa romud on konkreetselt
käest lastud, liiguvad alla 3k euri ja see kes ostab, vannub maa põhja, milline õudne auto leiutatud on
Uue komplektse pumba peaks leidma 700-800€ kandis, kui muus osas auto ok ja võiks aastateks veel jaguda, siis ei ole ka see veel maailmalõpp.
Tihti peale õnnestub ka vana pump korda saada, kuid paraku kalibratsioon läheb paigast ja päris õige asi ei saa, kui just naaberriiki ei lähe.
|
|
|
|