kolmelehmajook
huviline
Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S4 B5 / A6 C5
|
postitati 27.12.21 15:03
|
|
|
3.0TDI 8HP käigukasti tagurpidi käik
2012a A6 C7 3.0TDI 230kw, kast 8HP NVF koodiga, ls 270xxx km.
Kasti õli vahetatud ~30000km tagasi, ei teinud hullemaks ega paremaks. Sisse läks ZF orig komplekt.
Käigukasti tagurpidi käik on jube nõrk, külma ilmaga läbi kerge lumehunniku tagurdades tahab ~1600 pööret saada, et liikuma hakkaks.
Soojalt on veidi parem, kuid mitte oluliselt.
Edaspidi käigud toimivad 5+, ühegi käiguga jõnkse pole.
Oskab keegi midagi soovitada?
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 27.12.21 15:54
|
|
|
Alustada võiks diagnostikast.
Seda, kas käik libiseb saab ülimalt lihtsalt kontrollida.
|
|
|
Maik
huviline
Registreerunud 26.12.04
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi
|
postitati 27.12.21 16:50
|
|
|
Palun siis siia õpetus panna. Kui see nii lihtne on.
|
|
|
RKK
huviline
Registreerunud 19.08.20
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.12.21 17:35
|
|
|
Seda on ülimalt kerge vaadata sellele kes teab mida vaadata. Ise VCDSiga ringi surfates olen näinud päris üksikasjalike andmeid kuid vaadata oskasin
esimese hooga vaid TC slipi.
Aga teemasse siis ka minul tahab auto veidi rohkemat pöördeid saada lumehunnikus tagurpidi käiguga kuid siiski liigub ka tühikäigul kui mingit
takistust ratastel pole.
|
|
|
wtf_
klubiliige
Registreerunud 28.05.05
Asukoht: Kohila / Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: RS6 C7
|
postitati 27.12.21 22:16
|
|
|
Minu C7 8HP kast tahtis samuti tagurpidi käiguga harjumatult palju gaasi/pööret saada.
Sõitsin sellega ligi 80k km ning sai ka tehtud dünaamiline õlivahetus (lihtsalt hoolduseks, mitte tagurpidi käigu tõttu, sest ei pidanud seda
probleemiks - see toimis kogu aeg samamoodi). Aga jah, eks interneti teel raske võrrelda neid käitumisi, vb sul tõesti libiseb (diagnosti teha või ka
proovida sõita teise sama kastiga C7'ga näiteks).
|
|
|
Amadeus
klubiliige
Registreerunud 08.10.02
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: C7q
|
postitati 28.12.21 15:39
|
|
|
Minu masina 8HP küll ei taha harjumatult palju pööret saada. Pehmes lumes veereb sisuliselt tühikäigul.
Pole küll tagurdades tahhokat vaadanud, kuid 1600 pööret nüüd mingi suur draama ja harjumatult palju ei ole. Raskem vedu vajabki natuke mootorilt
pööret.
Nagu eespool mainiti, siis foorumi kaudu ilmselt vastust keeruline saada s.t. autot tuleks mõnele pädevale näidata.
Launch Control'iga on pööret näiteks 3000, mis ei ole ka vähe.
Wer im sommer schon am winter denkt, der sicherlich ein quattro lenkt!
|
|
|
|
Sten_K
huviline
Registreerunud 15.08.11
Asukoht: Kuressaare, Soome
Kasutaja on eemal
Auto: C7 BiT
|
postitati 28.12.21 16:55
|
|
|
Tahab jah rohkem põõrdeid saada tagurdades. Sileda pinna peal pole midagi, pigem lumes ja nii. Arvan, et see on normaalne ja ise probleemiks ei pea.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 29.12.21 14:21
|
|
|
Kui sa ei tea kuidas kast töötab füüsiliselt, siis sul ei olegi seal midagi vaadata ja pöördud töökotta.
Kui tead, siis pole mingit vahet, kas 5HP või 8HP, kõik on olnud sama enam kui 20 aastat.
Mootori pöördeid, kasti sisendvõlli pöördeid ka kasti väljundvõlli pöördeid on vaja vaadata, sealt hetkega näha kus libisemine toimub. Kui turbiinis
ja edaspidi toimib normaalselt, siis on kasti soft nii tehtud, sest turbiinil pole mingit vahet, mis käik sees on. Kui käik libiseks oleks sellel
autol kogu armatuur suht kiirelt tulesid täis, seega ma olen 99% kindel, et midagi häda pole.
Aga diagnostikat teeb inimene kes saab aru kuidas mehaaniline pool toimib. Arvuti ja kaabli olemasolu ei tee kellestki diagnostikut, need aitavad vaid
vaadata, mis sees toimub ning kui selle kohta teadmised puuduvad, siis pole mul siia mõtet midagi kirjutada.
|
|
|
kolmelehmajook
huviline
Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S4 B5 / A6 C5
|
postitati 29.12.21 19:33
|
|
|
prj poolt mainitud asjad olen suuteline üle kontrollima, vaatan üle. Eks selle järgi vaatan kas läheb töökotta või probleem
tegelikult puudub.
Siledal maapinnal tagurpidi käik rakendada, siis hakkab ise vaikselt liikuma - nii nagu peab.
Mingit viivitust käigu rakendamisel otseselt pole, lihtsalt tahab natuke rohkem talda saada kohevas lumes. Seda just tagurpidi käiguga.
Edaspidi käikudega ka viivitus puudub, seal pole praktiliselt üldse pööret vaja et liigutama hakkaks ennast.
Vedeleb kõrvuti see C7 ja C5 millel 5HP kast, vanal audil paned tagurpidi käigu sisse ja see tahab isegi ülesmäkke vaikselt liikuma hakata tühikäigul.
Seetõttu tunduski natuke veider see C7.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 30.12.21 10:11
|
|
|
C7-l on stall speed mingi 3200 pööret turbiinil.
Seega liikuma hakkamine on peaaegu täielikult softi ja selles progetud TCC rakendamise küsimus.
Nii kõrge on see selleks, et varjata võimalikult palju turbolagi.
Vanematel kastidel on stall speed palju madalam.
|
|
|
kolmelehmajook
huviline
Registreerunud 27.07.14
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S4 B5 / A6 C5
|
postitati 30.12.21 13:41
|
|
|
Kontrollisime koos targemaga kasti tööparameetrid üle, selgus et probleem puudub. Need kastid pidavatki umbes-täpselt nii käituma -20c'ga.
Lahenduseks pakuti lumekühvlit või pargi teist pidi.
|
|
|