kassu
huviline
Registreerunud 28.12.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 D4 Lang
|
postitati 19.05.21 19:18
|
|
|
Audi A8 D4 Lang ABT 3.0TDI - 2012 - kassu /MÜÜDUD/
Hei
Kuna BMW’de ja erinevate hot hatchide jada sai aastal 2008 D2 kerega A8 4.2l V8 näol ajutiselt lõpu ja viimane oli lisaks kõigele mu esimene Audi,
esimene V8 ja ka esimene nelikveoline auto, siis jättis see mulle nii Audist kui ka A8 mudelist väga hea mulje.
Sõitsin sellega 2 aastat ja peale seda sai erinevaid premium autosid omatud nii MB, Lexuse kui ka BMW mudelivalikust aga nagu ikka on igal autol oma
head ja vead, mistõttu pikema-ajaliselt midagi sobivat endale ei leidnudki. BMW’ga on väga hea sõita, kuid tehnika on kohati ebanormaalselt õrn ja MB
on minu jaoks natuke liiga vanainimese sõiduomadustega (peaks igaks-juhuks mainima, et AMG mudelitega pika-ajalised kogemused puuduvad). Lexus on
läbi-lõhki töökindel, kuid Saksa rivaalidest tehnoloogiliselt ja ergonoomiliselt mitu sammu maas.
A8 jäi seega kripeldama ja peale D4 kerega isendi proovimist sai selgeks, et pean selle omanikuks saama. Kuna hea varustus, hea seisukord ja korrektne
ajalugu on minu jaoks üliolulised, siis ei olnud sobivat autot lihtne leida, kuid lõppude-lõpuks leidsin enda jaoks vast ideaalse isendi.
Konkreetne auto siis 2012a isend, Lang kerega (pikkust ca 5.3m) ja 3.0TDI mootoriga (stockis 250hj ja 550nm), värvus Phantom Black Pearlescent. Toodud
Eestisse 1.5 aasta vanusena, kui ls oli ca 20k km (Reval Auto Audi Approved Plus).
Kindlasti tahaks tänada esimest omanikku, kes varustuse tellimisel just ei koonerdanud. Selliste autode puhul on võimatu kasutada väljendit “kõik
lisad” aga ütleme nii, et enamik asju on olemas:
• "Alcantara" pakett - Alcantara`ga kaetud lagi, piilarite ülaosa ja tagariiul
• "Audi pre sense PLUS" koos "Adaptive cruise control" (stop & go funktsiooniga), "Audi side assist" ja “Audi lane assist” - integreeritud
esi ja tagaosa turvalisusesüsteem
• DVD-/CD-box MMI®-juhtimisega, 6 plaadi jaoks, kindalaekas
• Kõlarisüsteem "Bang & Olufsen Advanced Sound System" (kogu väljundvõimsusega 1400 vatti, 19 kõlarit)
• Laiendatud nahapakett - III, "Fine Nappa" nahkpolstriga kaetud keskkonsool, uste käetoed ja taskud ning armatuurlaud
• MMI navigatsioon "Plus" koos puutetundliku paneeliga "MMI touch®", sh "Bluetooth"- ning "Audi Music Interface"
• Pagasiruumiluuk elektriliselt avatav/suletav (ka jalaviipega) + "Convenience key"
• Parkimisabi "Plus" auto esi- ja tagaosas ning 360° kaamerad (kaamerad auto esiosas, külgedel ja tagaosas)
• Roolivõimendi (dünaamiline) - "Dynamic steering", MMI®-juhtimisega võimalik seadistada rooli ülekandearvu
• Servosulgur ustele, automaatne mittetäielikult sulgunud ukse sulgemine (sh elektriline lastelukk tagaustes)
• Sportdiferentsiaal - elektrooniliselt kontrollitav sportdiferentsiaal
• Telefon - "Audi connect", sh integreeritud mobiiltelefon, toimib koos SIM Access Profile-funktsiooniga
• Telefon - juhtmeta 2 lisatoru mobiiltelefonile "Bluetooth", paigutatud käetugedesse auto esi- ja tagaosas
• TV-funktsioon (digitaalne) ja digitaalraadio vastuvõtt (DAB) (TV-funktsiooni vastuvõtt MPEG 2 / MPEG 4 formaadis)
• Väravapult "HomeLink" - integreeritud programmeeritav traadita kaugjuhtimispult garaa˛i/värava uste avamiseks ja sulgemiseks
• Öise nägemise assistent koos jalakäija tuvastamise abifunktsiooniga ("Night vision assistant with highlighting of detected pedestrians")
• Esilaternad "LED"-tehnoloogiaga, sh kaugtulede ümberlülitamise assistant
• Istmed - 22 viisil el. reg. komfort naturaalnahast esiistmed koos mälufunktsiooniga (sh mäludega välispeeglid ja el. kõrguse reg.turvavööd)
• El. reg. tagumised individuaalistmed, pikendatud keskkonsooliga ja "Relaxation"-istmega
• Istmed - esi- ja tagaistmed massaaz- ja ventilatsioonifunktsiooniga, soojendusega
• Katuseluuk "Panoramic sunroof", 2-osaline, elektrilise ajamiga, toonitud turvaklaasist
• Kihiline klaas suurendatud valguspeegeldus- ja mürasummutusvõimega, esiklaasi soojendusega
• Seisuküte/ventilatsioon
• Telefon - juhtmeta 2 lisatoru mobiiltelefonile "Audi connect", paigutatud käetugedesse auto esi- ja tagaosas
• Rooliratas nelja kodaraga, nahkkattega multifunktsionaalne rooliratas käiguvahetusfunktsiooniga ja elektrilise soojendusega
• Kergmetallveljed - 9J x 20", 10-paralleelkodaraga, osaliselt poleeritud, rehvidega 265/40 R 20
• Pakettaknad
• Liiklusmärkide tuvastus
• El. kardinad (tagaaken + tagumised küljeaknad)
Kindlasti jäi midagi mainimata, kuna nimekiri on päris pikk. Puudu on ägedad Audi Design Selection lisad ja nt. külmkapp võiks ka veel olla aga elan
vast üle.
Täiendavalt on autole paigaldatud ABT AS8 Sportline kit ehk laiendite/spoilerite ring. ABT velg on muidugi puudu, all on orig. 20”
10-parallel-spoke.
Kogu hooldusajalugu on esinduses. Enne ostmist lasin autot otseloomulikult kontrollida, ainsa veana tuvastati EGR’i tihend, mis natuke lekkis - Reval
tegi selle enne ostu korda. Suurematest asjadest on enne Revalis likvideeritud vahekarteri leke (2018a), muu on tavaline.
Minu hoolduspäevik:
1. 02.2021 diagnostika Prohoolduses - kõrvalistuja küljepeegli klaasi soojendus ei funktsioneerinud. Mingisugune ühenduse viga, hakkas tööle.
2. 03.2021 täiendav mürasummutus Ravolaris (sellest pikemalt allpool)
3. 04.2021 Vibration damper’ite paigaldus (sellest ka pikemalt allpool) + uued tagumised piduriklotsid. Tööd lasin teha Forssis. Tegid
sillakontrolli ka ja absoluutselt ühtegi probleemi (peale kulunud tagumiste klotside, mis asendati uutega) polnud.
4. 04.2021 uus esiklaas, Reval Auto ja A-osa. Kasko olemasolu on sellise auto puhul hädavajalik, Solar Acoustic esiklaas koos paigalduse ja
tarvikutega oleks läinud oma taskust ca 1500 eur.
5. 04.2021 uued suverehvid Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 265/40R20. Väga kvaliteetsed ja vaiksed, oma hinda väärt (jooks ca 1000 eur).
6. 04.2021 püsivaha + nahahooldus (Värvilised pesula).
7. 11.2021 suur hooldus (ls ca 110 000 km) (Forss)
8. 11.2021 õlijahuti tihendite vahetus (Forss)
9. 12.2021 püsivaha + nahahooldus (Värvilised pesula)
10. 12.2021 uus GPS antenn (Vagrem)
11. 02.2022 2 uut keyless sensorit + VCDS kodeerimine (Vagrem)
12. 04.2022 rehvivahetus + poleerimine, vahatamine, nahahooldus jms (Smartservice)
13. 04.2022 sillaremont (esimsed ja tagumised puksid, diferentsiaali padi) + mootori tihendid (klapikaane tihendid, vahekaane tihendid ja pihusti
tihendid) + sillastend (Vagrem)
14. 05.2022 uued klaasipuhastajad
15. 06.2022 läbitud TÜV (uus 07.2024)
16. 06.2022 veepump + lamerihma rullikud, pinguti ja rihm (Vagrem)
17. 09.2022 esimeste parkimisandurite kõlar (Vagrem)
18. 10.2022 bensiinipaagi tasemeandurite vahetus (Vagrem)
19. 10.2022 korraline tehniline hooldus + esisilla puks (Vagrem)
20. 10.2022 23X6 tehase tagasikutsumine (Reval Auto) + tarkvara taastamine (ES Racing)
21. 10.2022 talverehvide paigaldus
22. 11.2022 talvine püsivaha + nahahooldus (Smartservice)
Nagu ka konkurendid ei ole ka D4 A8 probleemidest prii. Minu enda ja sõprade/tuttavate kogemuse põhjal on tegemist tunduvalt kvaliteetsema autoga kui
F01/F02 7-seeria BMW või siis W221 S-klassi MB, kuid üks andestamatu viga on sellelgi autol ning see on standardis pre FL isendi räme rehvimüra või
siis õigemini “hümin”.
Üldiselt on minu hinnangul kõik selle generatsiooni Audid lubamatult suure salongi müratasemega (olen sõitnud omajagu C7 A6’ga ning olnud
kõrvalistujana korduvalt A7’s), kuid “lipulaeva” puhul käib see kuidagi eriti närvidele. Seda ei tasu nüüd sõna-sõnalt võtta, sest enamike autodega
võrreldes on siiski vaikus majas, kuid ennast segas ning välismaistes foorumites on sel teemal palju juttu olnud (kel huvi googeldage nt. “D4 droning
noise” vms).
Lühidalt - “From what I've read, it seems to have been a major issue with the D4s since launch. Audi dealers have been blaming tyres and even the
wheels themselves, and some people are saying it's to do with harmonic frequencies being transferred into the cabin through the suspension, but there
doesn't seem to be a 'solution'. The FL D4 that came out in 2015 has additional sound deadening materials, which sort of makes you think that the
issue is still there, but just concealed more.”
Lasin enda autole paigaldada Ravolaris täiendava mürasummutuse (pagasiruum kuni tagumise istmereani, kaasa arvatud tagatiivad, uksed, kapott ning
esitiivad ja rattakoopad - maksumus kokku ca 500 eur).
Lisaks Forssis paigaldati FL A8 amordikahvlid ja damper'id (jupid + paigaldus ca 600). Forss suutis vahetuse nii teha, et midagi muud ära ei
lõhutud (loe: kõik tuli kenasti lahti), seega olen rahul.
Originaalkahvli koodid:
8K0 413 037 L (vasak amordikahvel)
8K0 413 038 L (parem amordikahvel)
Facelifti koodid:
8K0 413 037 M (vasak amordikahvel)
4G0 413 143 (vasak damper)
8K0 413 038 M (parem amordikahvel)
4G0 413 144 (parem damper)
Amordikahvlid tuleb vahetada uute vastu, sest pre FL kahvlil pole damper'i kinnituskohti.
Kuna sõbral on FL A8 Lang, siis võin julgelt öelda, et pärast modimisi (mürasummutus + vibration damperid) on minu pre FL vaiksem ja tummisem
kui tema FL.
Tulevikus tahaks veel teha mõned väiksemad modid - start/stop välja kodeerida ja liiklusmärkide tuvastus tööle saada (meie regioonis see millegipärast
ei tööta). Küll jõuab. Kui keegi saab aidata, siis palun andke märku.
Asjade suures plaanis olen autoga väga rahul. Olen seda nüüd täpselt pool aastat omanud ja sõidurõõm on tasemel. Mugav, liigub igapäeva sõitudeks
piisavalt hästi ja on suht öko.
Pikk jutt, seesamunegi jutt aga kuna D4 teemasid on siin foorumis mõni üksik, siis äkki on kellelgi põnev lugeda
|
|
|
afp
huviline
Registreerunud 09.02.20
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.05.21 03:20
|
|
|
Liiklusmärgi tuvastust ma ei hammustanud läbi, oli teistsuguse loogikaga kui C7'l. Start/stop muutmine paari minuti töö - mul oli välja lülitatud ja
nupp inverted (väljalülitatud asendis tuli kustus).
Drive2.ru leiad igasugu fantastilisi modifikatsioone sellel kerel - üks huvitav asi oli istmepatjade valik drive selectis; saab comfort/dynamic/auto
panna, peaks dynamic asendis kurvis väliskurvi patju rohkem täis lööma. S8'l äkki tehasest see kodeering peal.
|
|
|
kassu
huviline
Registreerunud 28.12.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 D4 Lang
|
postitati 10.12.21 08:46
|
|
|
Detsembri alguses sai aasta aega selle autoga täis ja emotsioonid on väga head. Vist on tegemist esimese autoga, mis ei ole peale aasta aega omamist
üldse ära tüüdanud
Läbisõit hetkel ca 110 000 km, aastaga läbitud kilomeeteid ca 15 000. Ühe aasta sõidan kindlasti veel, võib-olla isegi kaks, sest hea piisavalt hea
varustuse ja läbisõiduga D5 A8 hinnad on veel suhteliselt kõrged (60k+), et ostmine ei tundu hetkel ratsionaalne. Sama võib öelda ka SQ7/Q8 kohta ning
Audi mudelivalikust hetkel midagi muud väga ei tõmba. No ok, C8 RS6 ka muidugi aga 100k+ (isegi kui see oleks käeulatuses) eest ilmselt seda ei
valiks.
Novembri lõpus lasin teha suure hoolduse:
* Hooldus, õhufiltrite vahetusega
* Tiptronic käigukasti õlivahetus
* Esidiferentsiaali ja vahekasti õlivahetus
* Tagadiferentsiaali õlivahetus
* Piduriõli vahetus
* Rehvi vahetus sõiduauto 20"
Tööd teostas Forss ja kokku kulus ca 1200 eur.
Lasin hoolduse käigus auto täielikult üle vaadata ning ainsa probleemina leiti üles üks 3.0 TDI tüüpvigadest ehk jahutusvedeliku ja mootoriõli leke
õlijahuti tihendite vahelt (teine tüüpviga ehk vahekarteri leke on 3 aastat tagasi juba ära tehtud). Leke oli küll väga väike, kuid ajaga see ise
paremaks ei lähe, mistõttu tuli see kohe ära teha - maksumus ca 700 eur ja tööde tegijaks jällegi Forss. Hetke seisuga siis tehniliselt jälle
idekas.
Aastaga on auto peale kulunud natuke üle 5000 euro, mille sees siis hooldused, modifikatsioonid (FL vibration damper'id + mürasummutus), rehvid,
vahatamised, kasko + liiklus. Väiksemaid pesusid, kütust jne. ei viitsi arvestada, sest kilomeetri hind otseselt nagunii huvi ei paku aga üldjoontes
selliste summadega peab sellise auto juures arvestama.
Järgmiseks aastaks oli mõte osta uued 21" veljed suvehooajaks aga kuna pre FL isendil (v.a. S8) on ette nähtud kõige suuremaks mõõduks 20" (FL juba
21"), siis potentsiaalsete probleemide vältimiseks kahjujuhtumi korral jään siiski 20" juurde - kahjukäsitlejast tuttav rääkis, et avarii korral
võib kindlustusfirma tuua selle vabalt ettekäändeks, et mitte maksta.
Parim mod. oli kindlasti mürasummutus + vibration damper'id - olen nüüd saanud kuu aega lamellidega igasugustes oludes sõita ja ei mingit rehvi
drone'i enam.
|
|
|
kassu
huviline
Registreerunud 28.12.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 D4 Lang
|
postitati 16.12.21 18:52
|
|
|
Eile hakkas aeg-ajalt viskama "ACC and Audi Braking Guard Not Available" märguannet ja täna see enam ära ei kao.
Lisaks hakkas auto oma-algatuslikult liiklusmärke lugema (meie regioonis teatavasti see funktsioon ei tööta).
Kõiketeadev Google'i autoremont vihjab, et peab vist GPS antenni vahetama hakkama....
EDIT - Ja Google ei valetanudki. Diagnostika ütles, et antenn on läbi ja uus koos vahetusega ca 200 eur (tänud Vagrem).
|
|
|
kassu
huviline
Registreerunud 28.12.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 D4 Lang
|
postitati 30.04.22 06:11
|
|
|
* kliki pildile, et näha täisresolutsiooniga - ImgBB resize on kvaliteedi killer
Anyway, mis siis sellel aastal autoga toimunud on (läbisõit praeguseks ca 116 000 km):
Aasta alguses läksid paari päevase vahega katki kahe ukse keyless andurid. Õnneks ei ole erinevalt D3 A8'st vaja osta uusi linke, vaid piisab linkide
all olevatest anduritest. Erinevalt nt. BMW'st kui Audi ühe ukse andur streigib, siis ei tööta keyless funktsioon mitte ühelgi uksel. Ühe ukse andur
koos vahetusega ca 150 eur (Vagrem).
Vagrem samuti aitas VCDS'iga mõned tüütused likvideerida.
Sellel nädalal sai tehtud autole täielik tehniline kontroll (teen alati enne kevad-suvehooaega) Vagrem'is ja vahetust vajasid järgnevad asjad:
* Al. tag. õõtshoovapuks x2
* Al. ees. õõtsapuks, sis, x2
* Ül. tag. õõtsapuks x2, poldid
* Tag. differentsiaali eesmine padi
* Tag. käändmikupuks x2
* Tag. diferentsiaali parem tihend + õli vahetus
* Klapikaane tihend x2, vahekaane tihend x2, pihusti tihendite kompl x6
* Sillastend
Kokku 1200 eur.
Ühesõnaga tavalised kuluosad ja nüüd tundub, et mootori tihenditega on ka juba põhimõtteliselt ring peal (vahekarter ja mootori keskosa juba eelnevalt
tehtud)
Suverehvid samuti all, kasutan jätkuvalt Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 mõõdus 265/40R20, millega olen väga rahul.
Enne "hooaega" samuti tehtud väike kere läigestamine, püsivaha, salongipuhastus + nahahooldus jms (Smartservice).
Poolteist aastat nüüd autot omatud ja siiamaani väga rahul - sõidurõõm
Hiljuti sai muidugi FL D4 S8 Plus'i (445kw vist oli) rooli taga olla ja ei saa eitada, et vist peab endale ka sellise varsti ostma
|
|
|
IlmarP
huviline
Registreerunud 05.06.17
Kasutaja on eemal
|
postitati 02.05.22 17:23
|
|
|
Kui minu omal üks uks ei töötanud siis teised ikka toimisid. Minul oli parem esimene uks mitte toimiv.
|
|
|
kassu
huviline
Registreerunud 28.12.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 D4 Lang
|
postitati 02.05.22 17:51
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: IlmarP
Kui minu omal üks uks ei töötanud siis teised ikka toimisid. Minul oli parem esimene uks mitte toimiv. |
Sul on ka D4 kere?
Mul läksid katki nii juhi kui ka juhipoolse tagumise ukse andurid (ehk siis kaks andurit, mis kõige rohkem kasutust leidsid) ja mõlemal korral
ülejäänud ka ei töötanud. Vagrem'i sõnul peabki nii olema aga võib-olla teatud olukordades on asjad teistmoodi. Õnneks lihtne ja kiiresti parandatav
viga.
|
|
|
IlmarP
huviline
Registreerunud 05.06.17
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.05.22 04:32
|
|
|
Just D4 ja enamus pakutavad lisad sellele autole.
|
|
|
kassu
huviline
Registreerunud 28.12.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 D4 Lang
|
postitati 03.05.22 08:18
|
|
|
Väga äge. Tee ka teema oma autost, oleks huvitav lugeda - D4 pole just laiatarbekraam (eriti siin foorumis).
|
|
|
IlmarP
huviline
Registreerunud 05.06.17
Kasutaja on eemal
|
postitati 03.05.22 15:34
|
|
|
Pole väga aega sellega tegeleda kuigi eks hooldusi ole tehtud aga kuna suht murevaba auto siis nimekiri väga pikk ei tuleks ( Hooldused minu autodele teeb ainult PRO Hoolduses Raivo ) Eelmine oli D3 kere
ja sellest oleks saanud kirjutada lausa hirmukomöödia
|
|
|
kassu
huviline
Registreerunud 28.12.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 D4 Lang
|
postitati 09.06.22 05:38
|
|
|
06.2022 sai autole paigaldatud uus veepump + lamerihma rullikud, pinguti ja rihm. Tööd teostas jätkuvalt Vagrem ning maksumus kokku 400 eur.
Lisaks sai läbitud TÜV - järgmine kord peab uuesti minema kahe aasta pärast.
|
|
|
kassu
huviline
Registreerunud 28.12.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 D4 Lang
|
postitati 31.10.22 18:57
|
|
|
Väike update ehk uued sissekanded remondipäevikusse
Ühel päeval hakkasid esimesed parkimisandurid andma veateadet - mõtlesin, et mingi andur on katki läinud aga oma elu oli ära elanud hoopis
parkmisandurite kõlar (see, mis teeb nö. "piiksu"). Ei olnud varem sellisest asjast kuulnudki kui aus olla. Õnneks kiire ja odav lahendus, kõlar ise
paarkümmend eurot ja vahetus lihtne.
Viimastel kuudel märkasin, et kütusenäidik töötab imelikult. Suhteliselt tagasihoidliku tankimise peale näitas praktiliselt täispaaki (minu autol
100L) ja nivoo langes kahtlaselt aeglaselt. Vahetusse läksid kaks paagisisest tasemeandurit (koos vahetusega ca 500 eur, Vagrem).
Oktoobris sai tehtud ka korraline hooldus (ca 300 eur, Vagrem), alla läksid lamellrehvid + kerele talvine püsivaha ja salongi nahahooldus
(Smartservice).
Kuna agar (või ogar) Maanteeamet oli pannud e-teenindusse tagasikutsumise märke, siis tuli see ka ära teha. Tegemist oli vaieldamatult kõige mõttetuma
tagasikutsumiskampaaniaga üldse ehk siis "23X6". Kes teab, see teab. Lühidalt on tegemist uuendatud öko-möko tarkvaraga, mis muudab sõitmise
suhteliselt väljakannatamatuks - maanteel pendeldab auto 7-8 käigu vahet, linnas on uimasem jne. Aga paraku tuli see ära teha, sest selle "ohtliku
märkega" ei ole mingil hetkel võimalik enam ülevaatust läbida.
Õnneks sai enne kodutöö ära tehtud ja ES Racing'us käidud, kus enne uuendust vana tarkvara versiooni kindlaks tehti ja peale uuendust kohe tagasi
installeeriti Kõigile infoks, et Forss, Flameko, VKM jne. sellega hetkel
hakkama ei saa. Maksma läks 300.-
Ls. hetkel ca 122000 km. Hoolduse käigus lasin nagu ikka terve auto üle vaadata ja kõik jätkuvalt ideaalne!
|
|
|
kassu
huviline
Registreerunud 28.12.03
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A8 D4 Lang
|
postitati 07.11.22 08:36
|
|
|
See auto leidis nüüd uue omaniku ja aega läks selleks ca 24h alates kuulutuse üles panekust.
Varustus ja mugavus oli super ja seisukord samuti aga diiselmootoriga ei saanudki sõbraks, ei ole lihtsalt minu jaoks (lag, hääl jne).
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 08.11.22 08:35
|
|
|
4.2-l palju vähem lagi, aga hääl on ikka traktor
|
|
|
|