LauriPõ
huviline
Registreerunud 17.06.15
Kasutaja on eemal
Auto: 1984 Audi 100 CC C3 1.8 66kW
|
postitati 02.05.21 21:43
|
|
|
Audi 100 CC 1.8 - 1984 - LauriPõ
Tere, head Eesti Audi Klubi foorumi liikmed ja külalised!
Otsustasin lõpuks teha foorumisse teema ühest kaunist sigarist, mis on mulle palju rõõmu toonud!
Auto on minu valduses olnud 2020. aasta veebruari algusest. Eestisse toodud Saksamaalt 1995. aastal. Uurimise tulemusena olen üsna kindel, et ta on
kunagi kuulunud foorumi kasutajale martinmae, kes loodetavasti oskab samuti sõiduki ajaloo kohta kaasa rääkida.
Tegemist on sujuva liikuriga, millega sõidan vaid suvisel hooajal. Sihvakale valgele kerele annavad lisailu Rial N7015429 Mesh 15x7 veljed ning
whitewall rehvid (piltide vaatamiseks olen allapoole pannud lingi).
Mõned detailid auto kohta:
1984 Audi 100 CC 1.8
1.8 (1760 cm3) 66kW (DS)
Pierburg 2E2
5-käiguline käigukast (HE)
esivedu
Värvus: Audi Alpine White (L90E)
Lisad:
*roolivõim
*tagumised peatoed
*eesmised udutuled
Fotosid autost võite leida siit: http://tinyurl.com/367kp4we
Instagram: https://www.instagram.com/audi100c3est/
PS! Vaadake kindlasti pilte!
Alates 2020. aastast ja 21 000 km (12.06.2024) jooksul on teostatud mitmeid plaanilisi hoolduseid ja teisi jooksvaid töid:
2020 hooaeg (10.05.2020 - 07.11.2020):
*filtrite vahetus (õli, kütus, õhk) ja õlivahetus (iga 5000 km järel ja hooaja lõpus)
*uus aku
*uus summuti (fabritseeritud Summutimeistri juures väljalaskekollektorist tagumise pütini)
*tagumise põlle ajutised paikamistööd - tagatiivas olid läbivad roosteaugud
*rihmade ja tihendite vahetus (mootoririhm, generaatoririhm, roolivõimurihm, plokikaanetihend, klapikaanetihend) ning vaakumvoolikute vahetus
*roolisamba lülitikomplekt
2021 hooaeg (10.04.2021 - 30.11.2021):
*filtrite vahetus (õli, kütus, õhk) ja õlivahetus
*veovõllide vahetus
*generaatori taastamine
*uued rehvid (suverehvid 205/60R15 Nexen Nblue Hd Plus 91V) ja whitewall installatsioon
*uus kommutaator, jagajarootor, jagajakaas ning süütepoolist jagajakaande süütekaabel
2022 hooaeg (27.04.2022 - 04.09.2022):
*filtrite vahetus (õli, kütus, õhk)
*jahutusvedeliku temperatuuri sensor
*karburaatori remont, seadistamine (membraanide, tihendite jms vahetus) ning mootori seadistamine @ Speedster OÜ Hannes
*kere- ja värvitööd (esiuksed, tagauksed, esi- ja tagatiivad, poleerimine) @ Ankru Autokeskus
*jahutussüsteemi läbipesu, paisupaagi puhastus, radiaatoriventilaatori temp. lülituse anduri vahetus
*õlivahetus (+õlifilter)
*esitule + suunatule (juhipoolne) vahetus
2023 hooaeg (08.06.2023 - 21.10.2023):
*filtrite vahetus (õli, kütus, õhk)
*akualuse osa värskendus
*uus aku
*gaasieraldus kollektori vahetus
*kellaploki ja armatuurlaua tulede pirnide vahetus
*tagasilla trummelpidurite töösilindrite vahetus, liinide vahetus (vasktoru)
*õlivahetus (õli + filter)
2024 hooaeg (04.05.2024 - ):
*filtrite vahetus (õli, kütus, õhk)
*udutulede pirnide vahetus
*kojameeste vahetus (ja varraste värvimine)
*kõrvalistuja poolse ukselingi vahetus
*generaatori taastamine (pingeregulaator ja harjad) @ Generaator Starter Remont OÜ
*süütelukupõhja vahetus
*esitulede pirnide vahetus
Planeeritud tööd:
*piduritööd (trumlite ja klotside vahetus)
Lisan siia jooksvalt informatsiooni tegemistest ja arengutest!
Kõike head!
Lauri
|
|
|
LauriPõ
huviline
Registreerunud 17.06.15
Kasutaja on eemal
Auto: 1984 Audi 100 CC C3 1.8 66kW
|
postitati 20.07.21 20:50
|
|
|
Tere taas!
Kuigi suvi on möödunud igati probleemivabalt, siis ühel kaunil pühapäeva hommikul suri mootor linnakiirusel välja ning enam ei käivitunud.
Diagnoosisin tõrke süütesüsteemis - küünaldele ei tulnud sädet. Esialgne hinnang oli kommutaatori viga, kuid jagajakaane avamisel avastasin sulanud ja
katkise jagajarootori, mis omakorda oli kahjustanud jagajakaant. Tellinud vajalikud varuosad, oli viimaseks kirsiks tordil kahjustunud süütekaabel
süütepoolist jagajakaande - loomulikult tuli see viga välja siis, kui kõik muu oli paigaldatud ning pidin paar päeva uue kaabli järgi ootama. Tänase
seisuga on süütesüsteemis vajalikud parandused tehtud ning auto töötab taas laitmatult, ühe väikese erandiga: hetkeliseks ainukeseks veaks on pidevalt
töötav radiaatoriventilaator - temperatuuriandur ja kaablid on korras, kaitse vahetatud, kuid pean pisut rohkem süvenema sellesse probleemi. Kas on
soovitusi-mõtteid probleemi osas?
Mõned tähelepanekud protsessist:
* 1.8 DS mootori juures on ülimalt lihtne viga leida - seda eriti süütesüsteemis.
* Kommutaator ehk süütevõimendi/süütemoodul asub kapotiavamiskangi vahetus-läheduses, ukseesise tala peal ja paneeli taga, mis on kinnitatud kolme
kruviga. Kaks neist on kapotiavamiskangi kinnituskruvid.
* Kommutaator oli originaal 16.-22. juulil 1984 toodetud AEG-TELEFUNKEN poolt - seega võib öelda, et 37 aastat kenasti vastu pidanud.
* Juhul, kui kellelgi peaks vaja minema, siis süütejärjekord on 1-3-4-2.
* Tellin ette ja panen varuosakasti jagajarootori, jagajakaane, varuks ka süütekaablid - nii saab tulevikus operatiivsemalt võimalikke probleeme
lahendada.
Kõike head!
Lauri
|
|
|
LauriPõ
huviline
Registreerunud 17.06.15
Kasutaja on eemal
Auto: 1984 Audi 100 CC C3 1.8 66kW
|
postitati 30.04.22 14:12
|
|
|
Tervitused 2022 hooaja alguses!
Kevade saabumisega on ka Audi talveunest ärganud. Ülevaatuse läbis auto kahe väikese veaga tulede osas (vaja reguleerida), kuid pisut on probleeme
karburaatori ja süüte seadistusega, mistõttu ei ole tühikäigu pöörded stabiilsed, kuid need probleemid on kergelt ja iseseisvalt lahendatavad
sõidupraktika käigus. Mingil hetkel võtan karburaatori maha ja teen hoolduse ning vahetan vajalikud osad. Kere osas on samuti planeeritud astmelised
parandused.
EDIT:
11.05.2022 käis Audi Speedster'i Hannese juures - karburaatori lahtivõtmine, puhastamine, tihendite ja membraanide vahetamine, seadistamine ning
süüte seadistamine. Tundub, nagu Hannes teeb imesid ning soovitan tema tehtud tööd, sest Audi pole kunagi nii suurepäraselt varem töötanud. Suur tänu
talle!
Heade soovidega
Lauri
|
|
|
LauriPõ
huviline
Registreerunud 17.06.15
Kasutaja on eemal
Auto: 1984 Audi 100 CC C3 1.8 66kW
|
postitati 24.07.22 09:39
|
|
|
Tere taas!
Planeeritud tööde nimekirjast saab ilusasti maha tõmmata esmased kere- ja värvitööd. Värskenduse said kõik uksed ja tiivad, samuti poleeriti kõik
pinnad, mis taastamisele ei läinud, nagu näiteks katus, piilarid ja pagasiluuk. Edasist tähelepanu vajab esi- ja tagapõll, stanged ja küljekarbid.
Olen tehtud tööga rahul ning hindki oli mõistlik!
Mõned tunnid pärast keretöid sõitsin Saaremaale, kus Audi täitis pulmaauto rolli (fotol on noorpaar )
Uued pildid on üldkaustas: http://tinyurl.com/367kp4we
Kena suve jätku!
|
|
|
LauriPõ
huviline
Registreerunud 17.06.15
Kasutaja on eemal
Auto: 1984 Audi 100 CC C3 1.8 66kW
|
postitati 09.06.23 15:54
|
|
|
Tervitused 2023 hooaja alguses!
Elulistel põhjustel algas 2023 hooaeg oodatust märksa hiljem, kuid õnneks ta algas! Enne ülevaatust sai korralise hoolduse ja puhastuse käigus
värskendatud akualust osa ning paigaldatud uus aku. Ülevaatuse eel probleeme polnud, kuid ülevaatusel selgus pidurite efektiivsuse ebavõrdsus, mis
tuleb enne korduvat ülevaatust korrastada. Muid probleeme pole. Plaanis on vaid sõita ja nautida!
Heade soovidega
Lauri
|
|
|
LauriPõ
huviline
Registreerunud 17.06.15
Kasutaja on eemal
Auto: 1984 Audi 100 CC C3 1.8 66kW
|
postitati 12.06.24 16:33
|
|
|
Ilusat alanud 2024 hooaega!
Tegu on viienda hooajaga selle sigariga!
Ka sel aastal algas hooaeg märksa hilisemalt. Maikuus sai auto korralise hoolduse ning pisemad parendused. Eelnevatel päevadel sai vahetatud
kundepoolne ukselink: kui saaks vaid inimestele selgeks teha, et neid linke ei ole mõtet näppima tulla, kui auto on lukus!
Kojameeste vahetamisel said värvivärskenduse ka mõlemad vardad ning see väike asi mõjutab välimust palju. Oodatumast keerulisemaks operatsiooniks
kujunes eesmiste udutulede pirnide vahetus, kuna raami hoidvad kruvid olid läbiroostetanud. Täna läbis auto värskelt ülevaatuse ning oleme valmis uut
hooaega igati krapsakalt alustama. Tehtud tööde ja jooksva informatsiooni osas leiate uuendusi kõige esimeses postituses.
Heade soovidega
Lauri
|
|
|
|