mondeo3
huviline
Registreerunud 24.02.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.01.21 13:12
|
|
|
A6 C6 Quattro piduritest
Tere.
Auto: 2005 aasta audi A6 C6 quattro .
Kuidas tehakse pideva nelikveoga autole ülevaatusel piduritesti ?
Kas juhul, kui aetakse esisild rullidele ja need väänavad rattaid ühes suunas, siis milline veermiku osa sellisel juhul lubamatut ülekoormust saab ?
Kui esisilla rattad pöörlevad samas suunas, siis peavad läbi jäiga keskdiferntsiaali pöörlema ka tagasilla rattad (need on betooni peal, nagu näitavad
vaatlused) ?
Ülevaatuspunkti töötajad on loodetavasti küll pädevad aga kui teha üldistusi, siis mine tea .
Kas on kellelgi kogemusi jagada, soovitusi konkreetse ü.v. punktik kohta, kus teha kohustuslik ülevaatus (Tallinn, Harjumaa ) ?
Tänud.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 19.01.21 13:19
|
|
|
Kus kohas sellel C6 audil pidev nelik või jäik keskdiferentsiaal on? Tõsta üks ratas üles ja auto ei liigu paigalt.
Juhul kui midagi ise kokku keevitanud oled, siis ei peagi ÜV saama.
|
|
|
|
mondeo3
huviline
Registreerunud 24.02.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.01.21 13:43
|
|
|
Selgita palun lähemalt.
Kesktorsenist käib jutt sellel vanakooli quattro juures - s.o. võll sisse esisilla difrist /palju metallist jäigalt hambumuses hammasrattaid / võll
välja tagasilda difrisse?
Kuidas saab olla nii, et esisilla rattaid ühes suunas pöörates pöördemoment piduristendi rullidelt mööda jäika rauda tagasilla difrisse ära kaob
?
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Kus kohas sellel C6 audil pidev nelik või jäik keskdiferentsiaal on? Tõsta üks ratas üles ja auto ei liigu paigalt.
Juhul kui midagi ise kokku keevitanud oled, siis ei peagi ÜV saama. |
|
|
|
afp
huviline
Registreerunud 09.02.20
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.01.21 14:56
|
|
|
Mis mõttes jäika rauda? Torsen ei ole jäik differ ja kui sisendvõlli kiirus on null, ei toimu väikestel kiirustel ka lukustumist.
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 19.01.21 15:14
|
|
|
Sellest siin aastaid aeg-ajalt räägitud, lihtne vastus on: ära muretse.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
mondeo3
huviline
Registreerunud 24.02.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.01.21 15:34
|
|
|
Piduristendil esisilla/tagasilla rattaid ühes suunas pöörates ei saa sisendvõlli/väljundvõlli kiirus "o" olla.
Keskdiffer - ei saa aru kuidas seda asja ühest otsast võlli pöörates teise otsa võll paigal saab seista . Igapäevaselt sõites
ei mõtlegi sellele aga nüüd, kui 40€ eest mingi pulga auto alt puruks peaks laskma keerata, tundub see täiesti müstikana . Või äki zootehniku aju ei
saagi seda asja jagada .
Tsitaat: | Algselt postitas: afp
Mis mõttes jäika rauda? Torsen ei ole jäik differ ja kui sisendvõlli kiirus on null, ei toimu väikestel kiirustel ka lukustumist. |
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 19.01.21 16:00
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mondeo3
Keskdiffer - ei saa aru kuidas seda asja ühest otsast võlli pöörates teise otsa võll paigal saab seista. |
Diffril (vahet pole, kas esisilla, tagasilla või keskdiffer) on kokku 3 sisendit/väljundit. Kuna piduritest tehakse neutraali peal, siis
esirataste/tagarataste pöörlemine mitte ei kandu edasi tagaratastesse/esiratastesse vaid hoopis käigukasti, mis on neutraali peal.
|
|
|
|
mondeo3
huviline
Registreerunud 24.02.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 19.01.21 16:22
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rix
Tsitaat: | Algselt postitas: mondeo3
Keskdiffer - ei saa aru kuidas seda asja ühest otsast võlli pöörates teise otsa võll paigal saab seista. |
Diffril (vahet pole, kas esisilla, tagasilla või keskdiffer) on kokku 3 sisendit/väljundit. Kuna piduritest tehakse neutraali peal, siis
esirataste/tagarataste pöörlemine mitte ei kandu edasi tagaratastesse/esiratastesse vaid hoopis käigukasti, mis on neutraali peal.
|
Jah, keerulisel asjal lihtne seletus. Kuidagi jäi mõttekramp pähe, et see torsen on keset kardaani põhja all (pole juhust olnud auto alla vaadata)
aga see selgitus lahendab asja . See torsen on siis tagasilda mineva kardaani otsas käigukasti sees .
Kusaglt jäi silma, et nelikveoliste piduritest tehakse vastasuunaliste rullidega ja mis iganes rullikud rataste all aga seni, kui olen oma
pooleveolistega läbi pika elu ülevaatustel käinud- on piduritest ikka ja alati ühesugune olnud . Silla kaupa rullidel, rattaid väänatakse
samasuunaliselt nii et naelad kiunuvad rehvides ja ei mingeid rullikuid teise silla all või vastupidises suunas liikuvaid stendirulle .
|
|
|
Elxx
klubiliige
Registreerunud 11.04.12
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 2.7TDi 140kw S-Line Quattro
|
postitati 20.01.21 06:46
|
|
|
https://www.tehnoulevaatus.ee/
Ma käinud viimased aastad peetri esinduses, siiamaani pole keegi midagi jõuga pooleks murdnud kui seda kardad. Südamerahuks saad ooteruumis istuda ja vaadata mis tehakse, ei pea käed taskus õues külmetama
|
|
|
mondeo3
huviline
Registreerunud 24.02.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.01.21 08:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Elxx
https://www.tehnoulevaatus.ee/
Ma käinud viimased aastad peetri esinduses, siiamaani pole keegi midagi jõuga pooleks murdnud kui seda kardad. Südamerahuks saad ooteruumis istuda ja vaadata mis tehakse, ei pea käed taskus õues külmetama |
Võtsin vaevaks lugeda auto manuaali, see on audil raadios olemas, seal ei lubata autot sillakaupa pukseeridagi. Piduritest tavalisel moel, kus
stendirullid pööravad sillakaupa rattaid samasuunaliselt, on analoogne situatsioon . Seega on tehnoülevaatuse pooleveoliste piduritest 4wd autole
keelatud, kahjustav. Veab, kui kohe katki ei lähe.
Loodetavasti on ü.v punktide personal motiveeritud ja tehnikas pädev(seal Peetris ka) ja võtavad vaevaks 4wd autodel piduritesti teha tootja
nõuetekohaselt, mitte ei optimeeri töövaeva.
.
|
|
|
audi10
huviline
Registreerunud 13.07.04
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S6 4.2 V8 atm, A7 2.8FSI
|
postitati 20.01.21 09:05
|
|
|
Olen oma ühe ja sama nelikveolise masinaga juba pea 20a. käinud iga aastaselt (sh. ka erinevates) ülevaatuspunktides ja pole selle nelikveoga mitte
midagi juhtunud piduritesti tehes.
Lihtsalt infoks.
|
|
|
anduke88
klubiliige
Registreerunud 17.04.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 1.9TDI & MB W205 & BMW F31 & Audi Q7 60 TFSIe
|
postitati 20.01.21 09:28
|
|
|
Ega Audi ei ole hardcore maastur, millel spetsiaalselt lõhkumise jaoks kõik sillad ja diffri lukud peale nimelt pannakse, lisaks veel kast ka low
peale jne.
Võta rahulikult. Test tehakse nii automaadi kui manuaali korral kui kang on neutraal asendis. Pole iial ühelgi Audi nelikul alates Audi 80st kuni
2019a C8ni miskit ära lõhutud.
Pukseerimine on hoopis teine teema. Hoopis teised kiirused ja teised vahemaad.
Mis piduritestis on, ratas teeb mingi 20 täispööret (40 meetrit?) ja ongi kõik (Pukseerimisel on pigem vahemaaks 40 km). Tagasillal x2 kui proovitakse
ka el. kässarit. Spidomeeter ei liigu paigastki. Ma ei ole tähele pannud, kas digitaalne sellel ajal üldse miskit numbrit kuvab või mitte.
Ainus mis meele mõruks võib teha on näha-kuulda, mis rehvidega toimub, aga seegi on okei. Muidugi, päris jube on sillastend, kus test tehakse mõlemale
sillale korraga. See ei ole ilus vaatepilt. Viimati taoline pink oli Tallinnas ehitajate teel (loomaaia kõrval) näiteks.
Ning asi millega mõni nurgatagune koht kuskil maapiirkonnas pange võib panna amorditesti tehes - tuleb vastus - su autol on kõik amordid läbi. Siis
kui mainid et kuule, autol on õhkvedrustus ju....siis tuleb ülevaataja poolt, oih, ei kõik on siis korras. Vähe adekvaatsemad kohad suudavad korrektse
amorditesti teha ka õhkvedrustusele.
|
|
|
mondeo3
huviline
Registreerunud 24.02.08
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.01.21 19:49
|
|
|
Nüüd natuke targem tänu netikaevandamisele .
Ülevaatusel käidud ja esisilla ning tagasilla vahel olev piiratud libisemisega diferentsiaal piinatud . 4wd
autole jutuks olnud punktis pidurite kontroll tehti nagu ikka - sillakaupa rattaid samasuunaliselt väänates, autoomaniku vigin neid ei huvita. Võõra
vara kahjustamine on justkui lisaboonus, maksad veel selle eest peale . Keegi rääkis eespool, kuidas tema 4wd-l üks ratas ülestõstetult vabalt ringi
käib, see on rike .
Tõsi on, et ühe korraga ei lähe katki aga teisel, või kolmandal korral on juba 4wd muutunud "üks ratas üleval käib vabalt ringi" autoks
See on mõttekoht 4wd volvomeestele, kelle autodest on heaperemehlikult hoides ikkagi saanud 2wd autod (mingi hubi nuudid pidid ära murduma
väänamisega), 4 rõngaga auto veidi vastupidavam õnneks siis .
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 21.01.21 20:00
|
|
|
Volvod peaks ju enamus olema Haldex süsteemiga, ehk siis elektrooniliselt juhitava siduriga lülitatakse tagasild taha kui esimesed rattad tühja
käivad. Esiveolised on nad enamasti ikka ussitanud ajude jne. tõttu, mitte TÜV tulemusena.
|
|
|
afp
huviline
Registreerunud 09.02.20
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.01.21 21:06
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mondeo3 Tõsi on, et ühe korraga ei lähe katki aga teisel, või kolmandal korral on juba 4wd muutunud
"üks ratas üleval käib vabalt ringi" autoks
|
Kui vaadata, mitu korda keskmine tänaseks liikluses olev C6 ülevaatusel käinud on, siis ootaks massilist nuttu ja hala sel teemal. Pole elus ühestki
autost kuulnud (v.a. sent surmale võlgu autod ja neidki ühe käe sõrmedel) mis TÜVil otsa saaks. Kui torsen selle lihtsa piduritesti peale saba peaks
andma, siis kohaltvõtud ja suurel kiirusel pidurdamised oleks selle torseni ammu kuule lennutanud.
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 22.01.21 04:37
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: afp
Tsitaat: | Algselt postitas: mondeo3 Tõsi on, et ühe korraga ei lähe katki aga teisel, või kolmandal korral on juba 4wd muutunud
"üks ratas üleval käib vabalt ringi" autoks
|
Kui vaadata, mitu korda keskmine tänaseks liikluses olev C6 ülevaatusel käinud on, siis ootaks massilist nuttu ja hala sel teemal. Pole elus ühestki
autost kuulnud (v.a. sent surmale võlgu autod ja neidki ühe käe sõrmedel) mis TÜVil otsa saaks. Kui torsen selle lihtsa piduritesti peale saba peaks
andma, siis kohaltvõtud ja suurel kiirusel pidurdamised oleks selle torseni ammu kuule lennutanud. |
Tundub, et inimesel on igav ja otsib probleemi sealt, kus seda pole. Kinnnndlasti on nuudid ja hambad ja ei tea veel mis maas kõigil torsenitel ja
sõidavad muretult monovedusena edasi.
https://m.youtube.com/watch?v=Zpw--qjZD2U
Ülevaatusel on kang N positsioonis ja isegi esp nuppu pole vaja näppida, kuna see ei sekku rullikute kiirusel.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
veekaheksa
klubiliige
Registreerunud 07.09.03
Asukoht: P-Jgp,Sca
Kasutaja on eemal
Auto: A4 TDI quattro, S8 40V
|
postitati 22.01.21 10:44
|
|
|
Tere!
EI tea, mis imetorsen see C6'l on, et seda mitte kohe sillakaupa kruttida ei tohi. Kasutaja teemaalgataja siiski võiks selle üle mitte muretseda ja
teostada siinkohal 'mõttega lugemist', see aitab. Peale meie foorumi on internetis kindlasti veel kohti, kus antud transmissioonikomponendi
tööpõhimõtet selgitatud on. Google, youtube jne.
Seniks kannatust,
veekaheksa
PLUS TDI Die Menschen sollten nicht
schlafen, während sie unterwegs sind, aber sie tun es trotzdem.
|
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 23.01.21 06:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: afp
Tsitaat: | Algselt postitas: mondeo3 Tõsi on, et ühe korraga ei lähe katki aga teisel, või kolmandal korral on juba 4wd muutunud
"üks ratas üleval käib vabalt ringi" autoks
|
Kui vaadata, mitu korda keskmine tänaseks liikluses olev C6 ülevaatusel käinud on, siis ootaks massilist nuttu ja hala sel teemal. Pole elus ühestki
autost kuulnud (v.a. sent surmale võlgu autod ja neidki ühe käe sõrmedel) mis TÜVil otsa saaks. Kui torsen selle lihtsa piduritesti peale saba peaks
andma, siis kohaltvõtud ja suurel kiirusel pidurdamised oleks selle torseni ammu kuule lennutanud. | Üks ratas üleval käib ringi ongi
quattro
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 23.01.21 07:07
|
|
|
Kindlasti peaks tänapäeval igapäevaliikluses kulgema mingi ajaloolise lukus diffriga ja asju väänama. Saksa insener rõhub siiski mugavusele,
juhitavusele ja igapäevakasutusele, kus üks ratas naljalt õhus ei ole. Ja kui on, siis tegu õnnetuse või eriti rumala juhiga vale auto roolis. Kui
rattad on vastu maad, oskab tark lahendus jõu piisavalt hästi maha panna. Kes kahtleb, siis kutsun pooleveolisi lörtsisel tõusul võidu kohalt
kiirendama.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
|