mmmQ
huviline
Registreerunud 28.02.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.07.20 14:37
|
|
|
Turborõhk kaob karterisse?
Tere, mootoriks 1.9 81kw ning golf 3 peal. Sai tehtud rõhutesti ehk lastud turbo imuosast manomeetriga rõhk sisse(~1,5 bar) ning kontrollitud
rõhupidavust. Rõhk kukkus korralikult ning imestuseks tuli susin mootoriploki küljes olevast karterituule torust. Ülejäänud osa oli ok, seebiveega
leket ei tuvastanud(lõdvikud, liitmikud, cooler).Kas seda põhjustavad kolvirõngad või miski muu? Sai vahetatud suure hooga kolvirõngad, kuid probleem
jäi. Täpsustuseks veel see, et test sai tehtud külma mootoriga.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 05.07.20 16:12
|
|
|
Silindrid/kolvid ei ole ju 100% õhutihedad ja sellisel viisil seal küll survestada mõtet pole, sisselaske poole testimisest peaks piisama.
|
|
|
mmmQ
huviline
Registreerunud 28.02.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.07.20 16:40
|
|
|
Tänud vastuse eest. Olen enda teise autol ka sedaviisi survestanud ning sellist varianti, et justkui karterituulutusse turborõhku kaoks, pole
täheldanud.
|
|
|
laurz
huviline
Registreerunud 30.12.05
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: b4TQ E39
|
postitati 05.07.20 17:30
|
|
|
.......ja köik klapid olid ilusti kinni
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 06.07.20 12:20
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Silindrid/kolvid ei ole ju 100% õhutihedad ja sellisel viisil seal küll survestada mõtet pole, sisselaske poole testimisest peaks piisama.
|
10 aastat niimoodi autosid survestanud.
Kui sul karterisse lekib 1.5 bar surve juures midagi nii tuntavalt, siis aeg on uus mootor otsida, sest vähemalt ühes silindris ei ole enam
kompressiooni üldse. Üllatavalt rumal jutt sinult ausalt öeldes.
Sisselaset eraldi pole mitte mingisugust pointi survestada, sest eriti bensukal - ei leia nii igasuguseid lekkeid vaakumites/kollektori külge
minevates voolikutes üles.
Ainus, mida antud juhul võiks teistmoodi teha on mitte survestada läbi turbo imuava, vaid pärast turbot. Samuti, karterituulutus tuleb sisselaske
küljest lahti võtta, kui survestad läbi orig lõdviku.
Turbost kui imuavast survestada, siis surub õhuga küll laagritest mööda ja karterisse, seepärast võibki sul karter susiseda praegu.
Proovi võtta coolerisse sisenev lõdvik lahti ja survesta otse coolerist edasi.
|
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 06.07.20 16:39
|
|
|
Kui näiteks klapisääretihendeid vahetada ja suruõhuga klappe üleval hoida, siis väiksem kompressor ainult pumpab, ei ole seal midagi nii tihe see asi.
Ja nagu eespool juba vihjati, siis mõned klapid on alati lahti, võib trehvata ka ülekate otse summutisse.. mootori enda testimiseks on teised võtted,
mitte läbi turbo survestamine.
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 06.07.20 17:36
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Kui näiteks klapisääretihendeid vahetada ja suruõhuga klappe üleval hoida, siis väiksem kompressor ainult pumpab, ei ole seal midagi nii tihe see asi.
Ja nagu eespool juba vihjati, siis mõned klapid on alati lahti, võib trehvata ka ülekate otse summutisse.. mootori enda testimiseks on teised võtted,
mitte läbi turbo survestamine. |
Mina ja mu ettevõte oleme neljakohalisele arvule autodele rõhulekketesti teinud. Seisab nagu pudelis see. Rõhk kukub ära ülivaikselt 1-5 minuti
jooksul.
Ei leki sealt mitte midagi mitte kuskile korras autol.
"Mõned klapid on alati lahti". Kui sisselaskeklapid on lahti, siis on väljalaskeklapid kinni ja vastupidi. Kui klapi vahelt suletud asendis lekib
1-1.5 bari juures juba õhk läbi nii kiiresti, et kompressor pumbata ei jõua, siis selles mootoris ei ole kompressiooni!
Näita mulle mõnda tehase turbobensukat või diislit, millel reaalselt ÜLEKATE on. NB! välja lülitatud mootoriga VVT ei ole aktiivne. Neid ei
eksisteeri, sest ei läbi ühtegi heitgaasi normi.
Jah, mõnesid rajuma tuuninguga ottomootoriga autosid on tulnud tõesti käik sees natukene edasi-tagasi liigutada, et ei oleks ülekattes parajasti
silinder.
Sa ainult teoretiseerid klaviatuuri taga. Kogu maailm teeb just nii rõhulekketesti, mine hari ennast natuke antud osas enne, kui sõna võtad.
Või kui lugeda ei oska, siis mine võta enda profiilis olevad sõidukid ja proovi ise järgi, saad ise ka aru, et su teooria on reaalsusest väga
kaugel.
Antud juhul ei testi teemaalgataja mootorit, vaid sisselaset.
Muidugi rõngaste vahetamine rõhulekketesti põhjal on samuti lollus kuubis, läbi sisselaske surutav õhurõhk ei ole ligikaudseltki õige. Silindri
pidavuse kontrolliks on silindri lekketest (leakdown test), mis näitab, kas kuskil on klappidega või kolvirõngastega probleeme.
Kui leakdown test on korras, siis sa võid sisselaske kasvõi lilleks lasta, aga mootorist ei leki kuskile midagi arvestatavas koguses.
|
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 06.07.20 18:39
|
|
|
Sinu ettevõtte hiilgus saab läbi sisepõlemismootorite kadumisega, pole enam tühjaks peksta midagi...
Seniks edu!
|
|
|
mmmQ
huviline
Registreerunud 28.02.16
Kasutaja on eemal
|
postitati 06.07.20 19:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Turbost kui imuavast survestada, siis surub õhuga küll laagritest mööda ja karterisse, seepärast võibki sul karter susiseda praegu.
Proovi võtta coolerisse sisenev lõdvik lahti ja survesta otse coolerist edasi. |
Kusjuures sai testitud ka sedasi, et turbo mõlemad õlitustorud olid ühendamata ehk laagritest poleks saanud õhku karterisse pääseda. Susin selle
meetodiga ära ei kadunud.
Rõhutesti põhjal kolvirõngaste vahetus oli muidugi nüüd tagantjärgi mõeldes vale ning liiga ennatlik.
|
|
|
andrec
huviline
Registreerunud 07.10.06
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B6 R30 VR6 turbo
|
postitati 06.07.20 20:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mmmQ
Kusjuures sai testitud ka sedasi, et turbo mõlemad õlitustorud olid ühendamata ehk laagritest poleks saanud õhku karterisse pääseda. Susin selle
meetodiga ära ei kadunud.
Rõhutesti põhjal kolvirõngaste vahetus oli muidugi nüüd tagantjärgi mõeldes vale ning liiga ennatlik. |
Tee leak down test mootorile. Sest olen ka üle 100 turbo mootori survestanud ja kui kõik korras siis nagu "pudelis" rõhk.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 06.07.20 20:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Sinu ettevõtte hiilgus saab läbi sisepõlemismootorite kadumisega, pole enam tühjaks peksta midagi...
Seniks edu! |
Selleks ajaks oleme nii sina, kui mina mulla all Õnneks mul ettevõtteid ja
tegutsemissuundi rohkem kui üks.
Aga tore näha, et kui teemasse enam midagi öelda ei oska, siis hakkad lihtsalt august rääkima.
Minu arvates võiks diagnostika teenust pakkuva firma esindaja sisepõlemismootori toimimisest midagi teada ka.
Teemaalgatajale - osta leakdown tester ja kontrolli silindreid ühekaupa. Võimalik, et sul kaanes probleem kuskil. Leakdown testiga kuuled ära
kuhupoole lekib, kas karterisse, kaande, sisse- või väljalaskesse.
|
|
|
|
|