EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 04.07.20 21:39
|
|
|
Audi A4 1.8T 132kw - 2000 - EnricoN
Tere, mida muud ikka laupäeva öösel teha, tutvutaks Teile üht sõidukit. Plaan temaga niisama igapäevalselt kulgeda ning veidi harjutada ringrajal
sõitu.
Audi A4 aastast 2000, ehk siis facelift B5. 1.8T 132kw AJL mootoriga, manuaal 5 käiku, esivedur. Lisadeks suur kompu, kliima , aftermarket kärukonks,
2x EL aknad ega väga seal midagi pole.
Toodud sai Põlvast, kus ta oli vanema meesterahva kasutuses. Müüdi kuna ülevaatus hakkas lõppema ning ei peetud peres selle auto olemasolu enam
vajalikuks (Sõitis paarkümmend km kuus)
Kohale minnes oli üllatus suur, et auto oli väga korralik. Kasutatud vaid originaal/kvaliteet varuosi jms.
Põhimõtteliselt ainsaks veaks olid väga halvad pidurid ning üks esituli pidi UK tuli olema, Kas B5l saab seda tule nurka vahetada, et kumma liikluse
jaoks on?
Teen siis siia kronoloogilises järjekorras väikse päeviku millal ja mis vahetatud saab.
Hetkel olen teinud, LS 257 000km :
Õlifilter Bosch + Õli Castrol 10w40
2.5" summuti Downpipe
Termostaat + korpus
Jahutusvedelik + Flants ploki küljes
Süüteküünlad NGK-R Platinum
Klapikambrikaanetihend Victor Reinz
Vaakumvoolikud silikoon
Turbo tihendite komplekt
Ostes:
2.5 Tolli:
Kasutqtud Audi originaalvaruosi, kütusefilter, samuti süüteküünlad, salongifilter..
Kui juba tihendivahetus oli käsil siis lasin riiulisoleva värvi ka kaanele peale:
Turbo sai kontrollitud ning jällegi üllatus - lõtke pea, et ei olegi.
Stange ostsin lihtsalt sellepärast , et pakuti möödaminnes ja hind oli väga odav. (Minu enda kunagine stange 1.8TQ küljest " https://www.upload.ee/image/8453907/20180518_190323.jpg " )
Ning nende 15 tolliste originaalvelgedega ma ei tahaks üldse tänaval viibida. Jube. Ostsin hetkel 18 tollised sellised RS6 repsid asemele:
Hetkel külmaõhu karbi ning õhuvõtu valmistamine ning veel nipetnäpet, eks hoian teemas kursis kes soovib jälgida.
Piltidel olev facelifti esistange on saadaval kui kellegil see puudu on. Samuti veljed ning veel mõningad jubinad.
Olen esimeste sportistmete ning coiloverite otsingul!
NB!!! Coupe Quattro on ilusti kindlas kohas ning selle keretööd käivad vaikselt
Vaatame mis elu toob, ehk rändab siin teemas olev kapotialune kunagi Coupele.
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 05.07.20 08:32
|
|
|
Ringraja jaoks on need "mõttetud" veljed ok, mootor jõuab neid vähemalt vedada.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 05.07.20 09:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: EnricoN
üks esituli pidi UK tuli olema, Kas B5l saab seda tule nurka vahetada, et kumma liikluse jaoks on? |
Kui on Valeo tuled, siis võtad kaane tule tagant maha ja lähitule kõrval on väike hoob, mida saab üles-alla liigutada. Lükkad selle teist pidi ja ongi
tule nurk muutunud. B5 veel selles osas hea, et keerab selle nurga teisele poole, mitte ei lõika lihtsalt sirgeks vms.
|
|
|
|
Lauri0112
klubiliige
Registreerunud 20.03.12
Kasutaja on eemal
Auto: A5 S-line 3.0tdi
|
postitati 05.07.20 10:36
|
|
|
Ringrajale vaata parem mõned kerged veljed. Need 18 replicad kerged just ei ole.
Lauri in Audi
|
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 05.07.20 15:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Rix
Tsitaat: | Algselt postitas: EnricoN
üks esituli pidi UK tuli olema, Kas B5l saab seda tule nurka vahetada, et kumma liikluse jaoks on? |
Kui on Valeo tuled, siis võtad kaane tule tagant maha ja lähitule kõrval on väike hoob, mida saab üles-alla liigutada. Lükkad selle teist pidi ja ongi
tule nurk muutunud. B5 veel selles osas hea, et keerab selle nurga teisele poole, mitte ei lõika lihtsalt sirgeks vms. |
Valeo tuled jah, tänud!
Kasutan igapäevaselt ka autot. Siis sellajoks R18 veljed.
Rajale miski kergem 16-17 paras.
15 tolli ei mahu niikuinii peale pidurite värskendust enam.
|
|
|
r384n3
huviline
Registreerunud 18.08.13
Asukoht: Taebla
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B5 1.9 81kw TDI, Audi 80 B4 Turbo Quattro
|
postitati 07.07.20 11:24
|
|
|
17x8 flat five on üllatavalt kerge oma mõõtude poolest ning silmad ei jookse ka verd, kui need b5 alla keerata
Old Audis never die. They just get faster.
|
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 08.07.20 22:41
|
|
|
Uuendus mootoriruumist :
*Uus downpipe kollektoriteibiga sisse mässitud ning viie klambriga kinni.
*Külmaõhuvõtt on põhimõtteliselt valmis. Igas nurgas kinnitused, et ei väriseks ega koliseks kuskilt. Ruumi on tehtud sinna "karpi" varuga, et ehk
mahutada sinna ka õlikogumispaak tiivapoolsesse äärde. Eks näis.
Lisan jällegi tegevusejärjekorras mõned pildid:
(Lisan paar ringi kolleteipi ilmselt ettepoole lisaks)
Kuuma peegeldava kattega üle tehtud sein. Äärtesse tihendid, et poleks terav ning näeks parem välja, samuti istub tihkemalt-on vaiksem.
Jep, paisupaak vaja uus ja värske panna.
Kummist karterituulutus toru on ajutine seal klapikambrikaane kõrval.
Madalam koht seinal on õhuvõtu toru jaoks, mis puhub külma õhu otse filtrile - see oli katki ja ei hakanud praegu tagasi panema, otsin selle
parema.
(Kui kellegil on kõrvalistujapoolne B5 esituli üle, ükskõik kui kole ja katki , olen ma sellest huvitatud, plaan katsetada selle tulega üht mõtet.)
Nüüd tuleks kapoti alt ära pesta ning mõned roostes klambrid/murtid/poldid vahetada värskemate vastu.
Ei tea kas nüüd see "tuuning" väga mõtekas on aga kena vaadata kapotialust.
..Siis saab vahepeal veidi tegeleda piduritega , täna läks garaazis sõtkudes tagumine piduritoru ka katki.
Uuendusteni!
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 17.07.20 22:25
|
|
|
Juhuslikult sai ühe foorumlase käest turbo-õhuvõtu silikoon lõdvik soetatud hea diiliga (On sellest reaalselt kasu ka?)
5 kodaraga veljed müüsin sõbra B6 alla ning ostsin kaks jooksu velgi asemele :
Ühed on RS4 B5 originaalveljed, 9-Spoke, 18x8.5 ET20 :
Ning teisi mõtlesin ehk kasutada rajal vms:
Audi Originaal "keeratava korgiga" BBS RC 17x7.5 . Netist eelnevalt uurides peaks velg kaaluma kuskil 8kg tk. (Näiteks võib tuua S4 R17 Avus on üle
12kg, Flat Five R17 on veidi alla 10kg)
Lihtsam oleks muidugi koguaeg samade ratastega sõita, eks näis.
|
|
|
siimuu
huviline
Registreerunud 19.08.11
Asukoht: Eesti
Kasutaja on eemal
Auto: VW Passat BiT 4motion B8 3G '17 / BMW Z4 E85 3.0 Convertible
|
postitati 18.07.20 18:16
|
|
|
Ei ole lihtsam, kui arvestada, et rajal sõites rehvid kuluvad usinasti. Vahetad neid sagedamini.
Kui Sa seda autot veel madaldad ka, siis need 17'' veljed on raja jaoks parajad, kuid igapäeva tarbeks istuvad mõnusalt koopas. Originaal RS4
valuveljega jääb kindlasti palju parem, samas ringrajal Sa erilist fitmenti küll ei vaja.
|
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 26.07.20 22:55
|
|
|
LS: 258 000
Ostes olid selle auto suurimaks miinuseks pidurid (selle pärast sai ka korduva ÜV) siis nüüd sellega OK.
Pidurid nüüdseks uuendatud :
Ees Audi C5/B6 312mm pidurid
Kõik suportid puhastatud+värvitud
Pidurite rem. komplektid+kolvid
Uued pidurivoolikud ees ja taga (TRW)
Uued piduritorud - esisuportite külge minevad (S-kujulised)
Pidurikettad+klotsid
Piduriõli ATE Typ200 SuperRacing 1L
Nii häid pidureid polegi ühelgi autol olnud. Selle tulemusega küll rahul.
Siis sai uued mootori ja käigukastipadja :
Eesmine mootoripadi polüretaan (Lemförder)
Külgmised mootoripadjad (Corteco)
Käigukastipadi parempoolne (OEM)
Paika sai ka Turbo silikoonlõdvik, sinine.
Kuna peale pidurite uuendust R15 veljed enam alla ei mahtunud ning R16 Flat Five hõõrus ka vastu sadula nurka siis panin praegu alla R17 BBSid, taga
ka 20mm flants vahel.
Tegin prooviringi, et näha kuidas kõik tehtu toimib. Algul kõik nagu toimis küll kuid järsku kadus turbo rõhk, pöörded alla 1100 ei kukkunud ning
kõikusid seal 1100-1300 vahel. Liikus nagu 92kw B5. Panin arvuti järgi ning näitas gaasiklapi viga. Proovisin adaptsiooni teha kuid ei midagi -
ERROR.
Võtsin umbes 15 minutiks akuklemmi maha. Surusin kruvikeerajaga veel klapi nii kinni kui võimalik, panin akuklemmi tagasi ning proovisin kohe uuesti
adaptsiooni teha. Toimis - vead kadusid ning turbo tagasi. Pöörded u 900 ja asi töötab.
Siis läks ABS tuli põlema ning kellaploki displeil suur punane hüüumärk piiksus. No paneme uuesti arvuti järgi - ei lase ABS sektorisse sissegi VCDS
programmis. Arvasin kohe , et ABS aju küpse. Sebisin siis teise sama koodiga pumba küljest uue elektroonika ning tõstsin ringi enda pubale . Karjuvad
märgid kadusid kellaplokist ning arvutiga sai kohe ilusti ligi. Vead puudusid.
Enam ei olnud autol ühtki veakoodi ning tegin 300km sõidu - kõik tomib nagu peab. Tempid korras, kuskilt ei leki, tõmme on olemas, pidurdab ka väga
hästi.
Ainus asi mis ennast hetkel väga häirib on see vedrustus, kõik on küll vaikne ja jäik ja tore kuid see kõrgus on ikka liiast
Homme peaks saama coiloverid kätte ning saab need ka alla kruttida.
Panen kronoloogilises järjekorras ka pilte:
Silikoonlõdvik paigas :
Tegin ka väikse mootoripesu :
Ning välipesu :
Esivõre värvisin mustaks (See osa mis enne oli kroom, sai ka lakitud läikivmustaks)
Kere ise päris viisakas ja sile kuid stanged suht räbalad :/
Praeguseks kõik, kui madalaks saab siis plaanis veel välimuse uuendusi teha ning ka sisu veidi meelepärasemaks muuta. Aga sellest lähemalt
jooksvalt.
Kui keegi soovib neid kõrgenduspüstakuid auto alt endale siis andku märku U2U.
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 04.08.20 11:54
|
|
|
Ühel kenal suvisel päeval..
Kõik oli norm kuni märkasin fooritaga seistes, et akutuli põleb ning voltmeeter näitas 12v
Nii ta mul edaspidi käis , et laeb-ei lae-laeb-ei lae. Nii nagu ise tahtis.
Mõni kord laadis tund järjest. Ja mõnikord ei hakanudki laadima.
Kontrollisin harjad üle, kõik ok.
No selge. Üleeile vahetasin generaatori ära, enda teise auto pealt mis KINDLASTI toimis nii nagu peab.
Panin uue peale ning auto käima.
EI LAE. Akutuli põleb ja 12v.
Andsin korraks gaasi ja kõik OK! Hakkas laadima ja jäi. Laadimine enam ära ei kao.
Nüüd probleem selles, et iga kord kui auto paar tundi seisab siis käivitamisel ei hakka ise laadima vaid tuleb gaasi anda ning siis hakkab laadima ja
jääb laadima.
(Korraks välja suretades ja uuesti käivitades hakkab ise)
2000a A4 1.8T 132kw
Arvutiga kontrollitud, voltmeeter ei valeta.
Juhtmed terved. Massid puhastatud.
Milles prbleem?
|
|
|
SalmA
huviline
Registreerunud 23.09.13
Asukoht: Tallinn/Rapla/Lokuta
Kasutaja on eemal
Auto: 100 Sedan 2.5 TDI 90
|
postitati 04.08.20 12:40
|
|
|
Generaatori pingeregulaatori ergutus vaata üle.
Võimalik, et nn. "uus" ka sul läbi.
Kõige lihtsam alustada pingeregulaatori vahetusest.
SalmA
Some seek forgiveness, others escape...
|
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 04.08.20 12:58
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: SalmA
Generaatori pingeregulaatori ergutus vaata üle.
Võimalik, et nn. "uus" ka sul läbi.
Kõige lihtsam alustada pingeregulaatori vahetusest.
SalmA |
Vaatan veelkord üle aga geneka võtsin ju enda teise sõitva auto pealt.
|
|
|
Flotexxx
huviline
Registreerunud 20.01.20
Kasutaja on eemal
|
postitati 13.08.20 06:15
|
|
|
Kas peab igast müügiautost eraldi teema tegema? Selge on see, et üle ühe kuu sa neid ei pea.
|
|
|
EnricoN
huviline
Registreerunud 19.02.14
Asukoht: Pilves selginemistega
Kasutaja on eemal
Auto: Coupe Quattro 2.2T | MB 190e
|
postitati 13.08.20 06:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Flotexxx
Kas peab igast müügiautost eraldi teema tegema? Selge on see, et üle ühe kuu sa neid ei pea. |
Ela oma elu ja muretse millegi tähtsama üle.
|
|
|