Foorum Kodulehekülg Eesti Audi Klubi foorum Viimati aktiivne: Mitte kunagi


Pole sisse logitud. [Logi sisse - Registreeri]
Mine lehekülje algusesse

Telli teema e-mailile | Lisa lemmikutesse   Tee uus teema
Autor:
Pealkiri: Lae liimist puhastamine (Vastuseid: 20 | Vaatamisi: 3162)
Nareze
huviline



Registreerunud 05.08.19
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi a4 b6 2003

postitati 19.01.20 15:55 Tsiteeri
Lae liimist puhastamine



Tere
Selline kiire küsimus, et kas keegi on kokku puutunud lae liimist puhastamisega? Audil hakkas lagi rippuma, võtsin lae autost välja ja oleks vaja lagi ja lae polster sellest oran˛ist liimist vms puhtaks saada. Mis võiks olla parim lahendus nende puhastamiseks?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
end3l
klubiliige



Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm

postitati 19.01.20 16:05 Tsiteeri


Kummikinda paned kätte ja hakkad lage silitama. Kogu see sodi jääb kinda külge. Kulub mitu kinnast:D.
Olen teinud kolm lage, esimesed 2 pahtlilabidaga, viimase kinnastega.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mkb
meeskond



Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Avant Q

postitati 19.01.20 16:40 Tsiteeri


Sellise asjaga võib ka proovida. Lävepakult võttis liimijäägid väga kenasti maha.


https://images.spritmonitor.de/1472718.png
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Nareze
huviline



Registreerunud 05.08.19
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi a4 b6 2003

postitati 19.01.20 17:16 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: end3l
Kummikinda paned kätte ja hakkad lage silitama. Kogu see sodi jääb kinda külge. Kulub mitu kinnast:D.
Olen teinud kolm lage, esimesed 2 pahtlilabidaga, viimase kinnastega.


Kas sedasi saab ka seda polstri poolt puhastada?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
end3l
klubiliige



Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm

postitati 19.01.20 23:38 Tsiteeri


Lihtsam on uus laematerjal osta ja paigaldada, kui vanaga mässata. Ma olen tavaliselt kohe vana minema visanud, sest ta kleepub veel omakorda kokku ja on määrdunud jne. Uut lage tehes kõige tähtsam on tagaistujate peakohal oleva kumeruse peale korralikult liimi panna ja riiet mitte väga venitada, et paari aasta pärast uuesti lagi lahti ei tuleks päiksegaa või vähesest liimist.

Võin kolmapäeval proovida kuidas riide küljest see kollane pask maha tuleb, aga nii puhtaks ma ei usu et saab, et koju pesumasinasse seda tahaks panna. Kui siis garaa˛i pesumasinasse (kuulutusteportaalist 0-20€, hea investeering tulevikku mutrivõtmete ja muu jama pesuks:D).

Mis aastast pärit milline automudel sul on? Eeldan, et räägime 90' autodest ikka.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 20.01.20 06:32 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: end3l
Mis aastast pärit milline automudel sul on? Eeldan, et räägime 90' autodest ikka.

Teisi postitusi vaadates, on ilmselt tegemist B6 Avandiga.

Vana riiet pole mõtet tagasi liimida, kuna seal pole enam porolooni taga, mis tõttu jääks see otse lae koorikule liimides paras kuumaastik. Peaaegu võimatu on leida ka identse värvi ja mustriga uut spetsiaalset porolooniga kangast (kui on plaanis ainult lagi uuesti teha ja piilarid jätta nii nagu on). Kasutatud korraliku (heleda) lae leiab kindlasti odavamalt (mingi 25-40€), kui vana korda tegemine (purk sprei liimi maksab juba ~7-10€ ja seda kulub mitu purki).

B6-le sobib ilusti ka B7-me lagi (ilmselt sobiks ka Seat Exeo oma, aga neid pole vist ühtegi juppideks terve eesti peal). Lihtsalt lae juhtmestiku ja lambid peab enda auto omad jätma.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mkangur
huviline

Avatar


Registreerunud 15.07.12
Kasutaja on eemal


postitati 20.01.20 07:31 Tsiteeri


Töö on lihtne aga palju kannatust ja närvirakke nõudev.

1. Võtad lae maha
2. Võtad laelt kanga maha
3. Veeretad oranzi jura palliks ning lased sellega seal peal, kuni suurem sodi on käes.
4. Võtad nuustiku ning hakkad kuivalt nühkima, jama jääb külge ja tuleb maha kõik- läheb rohkem kui üks nuustik, märjaks ära tee ega keemiat ei kasuta.
5. Sodi tekib OHTRALT. Lähed näidistükiga kanga kauplusesse, ostad ca 2.4m poroloniga laepolstri kangast (B6 ja B7 puhul).
6. Lased laepolstri mingi hea kanga sprei liimiga üle, võtad nt noorest tehnikust selleks otstarbeks mõeldud liimi, liimiga ei koonerda.
7. Hakkad kangast paigaldama.
8. Õpid tundma ohtralt erinevaid roppusi ning võõrkeelseid sõimusõnu, millest sul ei olnud aimugi ning vannud ja ei jõua ennast ära kiruda, et lihtsalt teist lage ei ostnud.


"At the end of the day, there are basically two types of drivers: those that want/have avants, and virgins. It's just science. Get one and you won't regret it."
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 20.01.20 07:40 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: mkangur
...
8. Õpid tundma ohtralt erinevaid roppusi ning võõrkeelseid sõimusõnu, millest sul ei olnud aimugi ning vannud ja ei jõua ennast ära kiruda, et lihtsalt teist lage ei ostnud.

:Dhttp://upload.staatus.eu/files/1560846779923864495.png

"Uue" lae puhul unusta kohe ära, et sa seda mingi keemiaga puhastama hakkad, kuigi esmapilgul võib tunduda hea mõte see enne paigaldust kenasti puhtaks teha. Ainult niiske lapiga võid pühkida. Igasugu keemia sulatab selle porolooni ära ja saad suveks uue ripplae.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Nareze
huviline



Registreerunud 05.08.19
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi a4 b6 2003

postitati 20.01.20 09:42 Tsiteeri


No mul oli plaanis liimimise ajaks viia see professionali juurde. Lihtsalt, et hind tuleks kokkuvõteks odavam, mõtlesin selle ise ära puhastada. Plaanis oli lasta panna see sama riie tagasi jah kuna tahaks, et see lagi läheks pillaritega kokku. Kui see ei õnnestu siis ju tuleb kuhugi kanga d˛ungli minna või siis kusagilt terve uus lagi võtta.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
mkangur
huviline

Avatar


Registreerunud 15.07.12
Kasutaja on eemal


postitati 20.01.20 09:56 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Nareze
No mul oli plaanis liimimise ajaks viia see professionali juurde. Lihtsalt, et hind tuleks kokkuvõteks odavam, mõtlesin selle ise ära puhastada. Plaanis oli lasta panna see sama riie tagasi jah kuna tahaks, et see lagi läheks pillaritega kokku. Kui see ei õnnestu siis ju tuleb kuhugi kanga d˛ungli minna või siis kusagilt terve uus lagi võtta.


Vana laekangas on sul hävinud, sellega ei ole enam midagi pihta hakata. Porolon on hävinenud, kui lagi on rippus. Seda sa algseks ei taasta mingi valemiga enam. Igatepidi on tarvis kas uut kangast, millel on porolon küljes või uut lage.


"At the end of the day, there are basically two types of drivers: those that want/have avants, and virgins. It's just science. Get one and you won't regret it."
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
pierre
huviline

Avatar


Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: 90 7A

postitati 20.01.20 21:22 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Rix
Vana riiet pole mõtet tagasi liimida, kuna seal pole enam porolooni taga, mis tõttu jääks see otse lae koorikule liimides paras kuumaastik...


Tsitaat:
Algselt postitas: mkangur
.....
7. Hakkad kangast paigaldama.
8. Õpid tundma ohtralt erinevaid roppusi ning võõrkeelseid sõimusõnu, millest sul ei olnud aimugi ning vannud ja ei jõua ennast ära kiruda, et lihtsalt teist lage ei ostnud.


Mõlema eelneva seltsimehe jutt, tuleb tunnistada, et vastab tõele.
Kui tahta saada ideaalne tulemus, see tähendab.
Sügisel lappasin omal lae maha, liimist puhastasin nõudepesu svammi teise poole, e. nn "karukeelega", mis on küllalt hea ning liimisin vana riide tagasi ja hops, lagi üles.
Ei olnud midagi müstilist aga ideaalne ta ei saanud, muidugi. Kuid kuna sinna valgust ei paista ja see on auto juures kõige vähem tähelepandav koht, siis las olla, "ei sega kiirendust" :D
Nuustik maksis ehituspoes sente ja kõik tegin ära ühe purgi spreiliimiga (u. 8€) ning paaritunnise noktisemisega.
Igatahes lagi on trimmis kinni, mootor laulab peal ja ühesõnaga edasi on põhjagaas.
Edu teistele sellega!

:cool:


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 21.01.20 09:51 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: pierre

Ei olnud midagi müstilist aga ideaalne ta ei saanud, muidugi. Kuid kuna sinna valgust ei paista ja see on auto juures kõige vähem tähelepandav koht, siis las olla, "ei sega kiirendust" :D


Vaata, ega haamriga rattalaagri või puksi vahetamine samuti ideaalne ei ole ja kodus tehku igaüks, mida ja kuidas tahab.
Aga selle "haamrimeetodi" reklaamimist ja kiitmist ametlikus margifoorumis ma siiski ei pooldaks.

No, kurat, ei ole seda laepappi sealt nüüd nii keeruline välja võtta, uus riie osta ja spreiliimiga ta külge liimida. Vajadusel luugi ja piilarikatted samuti.
Kui ikka raha üldse pole ja omal käed sügelevad.
Aga otsest saasta teha ja sellega veel kiidelda, pole ei ilus ega lugupeetud margikohane. Oleks Wartburgiga tegu ja vakstu laes, saaks veel aru.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
pierre
huviline

Avatar


Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: 90 7A

postitati 21.01.20 10:54 Tsiteeri


Mingit saasta pole. Kui sa oma nina sinna vastu ei pane, ei saa midagi aru. Palju seda lage ikka vahid? Mul pole ju Rolls-Royce. Natuke kuumaastik on, muud midagi. Aga ei ripu vähemalt. Minujaoks on olukord lahendatud.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Nareze
huviline



Registreerunud 05.08.19
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi a4 b6 2003

postitati 22.01.20 20:02 Tsiteeri


Mind hakkas see nüüd täiesti huvitama milline see tulemus jääks. Ma puhtalt huvi pärast prooviks. Kui läheb metsa siis läheb, saab selle uuesti pealt ära kiskuda ja uue korraliku kanga osta millel porolon küljes olemas või siis kasutatud korraliku lae. Ju ma annan siis teada kas sit**t on võimalik saia teha või mitte.
Tänud kõigile vastajatele.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
twistY
huviline



Registreerunud 06.05.09
Kasutaja on eemal


postitati 23.01.20 07:17 Tsiteeri


Kodanik pierre, ehk kostitate foorumit ka pildiga oma ilusast taastatud laest, enne kui järgmine inimene pool päeva tuulde laseb?


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
stihl
huviline

Avatar


Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II

postitati 23.01.20 15:40 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: Nareze
Mind hakkas see nüüd täiesti huvitama milline see tulemus jääks. Ma puhtalt huvi pärast prooviks. Kui läheb metsa siis läheb, saab selle uuesti pealt ära kiskuda ja uue korraliku kanga osta millel porolon küljes olemas või siis kasutatud korraliku lae. Ju ma annan siis teada kas sit**t on võimalik saia teha või mitte.
Tänud kõigile vastajatele.


Pigem ära huvitu.
Sest tulemust ei jäägi. Ja kui autot müüma minna, siis kujuneb auto hinnaga nii, et auto hind - 500€, ehk siis alles ei jäägi midagi. (see on see pierre variant)

Uut liimi ära kiskuda tõenäoliselt ei õnnestu, sest liim on ju uus.

Pigem tee kohe korralikult - laepapp välja, sooja valgesse ruumi, laua peale, puhtaks, uus riie külge ja kohe vblla polegi kohe näha, et on amatööri tehtud.

Rusikareegel on see, et sedaanidel lagi ei käi ilma tagaklaasi eemaldamata välja, aga sellest õnnestub mõnikord mööda hiilida.
Ja tagaukse kaudu ta välja manööverdada.
(kusjuures tagaklaasi mahalõikamine + uuesti liiminine pole samuti kosmoseteadus, proffidel võtab see ca pool tundi aega. Uunikumidel tihendiga klaaside puhul on tööaeg 10x pikem - see on see, millega mina olen 15a tegelenud.)

Universaalide, Audi coupede ja suvaliste hatchbäkkidega on lihtsam, neil käib tagant luuk lahti.

.


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
mkb
meeskond



Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: Avant Q

postitati 23.01.20 18:09 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: stihl

Rusikareegel on see, et sedaanidel lagi ei käi ilma tagaklaasi eemaldamata välja, aga sellest õnnestub mõnikord mööda hiilida.
Ja tagaukse kaudu ta välja manööverdada.


Mitmel sedaan Audil oled laepolstrit eemaldanud, et siin hirmu külvad?
Pole veel kuulnud/näinud, et uksest mõni välja ei mahuks.


https://images.spritmonitor.de/1472718.png
Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Rix
klubiliige

Avatar


Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal

Auto: B6 Quattro

postitati 23.01.20 21:23 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: mkb
Mitmel sedaan Audil oled laepolstrit eemaldanud, et siin hirmu külvad?
Pole veel kuulnud/näinud, et uksest mõni välja ei mahuks.

B5 sedaanil keeras minu arust eest uksest kenasti vana välja ja "uue" sisse, seega võin kinnitada, et ühtki klaasi polnud vaja eemaldada. B5 ja B6 universaalidega on veel lihtsam olnud. Kõige keerukam osa on C ja D piilarite plastikud elusana kätte saada ja see kehtib kõigi audide kohta, millel olen neid pidanud eemaldama (kas siis lae vahetuseks või reelingute vahetuseks).


Vaata kasutaja profiili Külasta kasutaja kodulehte Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
end3l
klubiliige



Registreerunud 27.06.07
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal

Auto: 90 3B, CQ NM, CQ AEB-064, 80 1Z, CQ AAN jpm

postitati 23.01.20 21:54 Tsiteeri


Tsitaat:
Kõige keerukam osa on C ja D piilarite plastikud elusana kätte saada ja see kehtib kõigi audide kohta

Kehtib eriti talvel ja isegi suvel!:cool:


Ka D11, B3 ja C4 sedaanide laed mahuvad ustest välja ilma lõikamata ja painutamata.
Kasuks tuleb esiistmete eemaldamine, kuid võib ka lihtsalt seljatoe alla lasta. Ükskõik kuidas tehes, tuleks auto seest kile või riidega katta et see oran˛ ollus istmeid ja muid kohti ära ei määriks.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
pierre
huviline

Avatar


Registreerunud 10.03.05
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal

Auto: 90 7A

postitati 23.01.20 22:09 Tsiteeri


Tsitaat:
Algselt postitas: mkb
Mitmel sedaan Audil oled laepolstrit eemaldanud, et siin hirmu külvad?
Pole veel kuulnud/näinud, et uksest mõni välja ei mahuks.


Mulle paistis ka see, et ilmselt mitte ühelgi.
Välja käib asi kõrvalistuja uksest (seljatugi vaja alla keerata ainult) ja eemaldada pole vaja seestpoolt kahe ukse vahel olevat uksepostikatet, kuhu jooksevad turvavööd, sest siis on lihtsam tagasi panna see lagi sinna, kuna saab jätta rippuma, et liimi lasta (kehtib b3, b4, c3, c4 kohta).
Kõige keerulisem pudeda laega on see, et kui sa seda välja võtad, et see liim või poroloon su salongi ära ei määriks, kuna see sealt alla pudeneb. Et pärast salongi keemilist veel tegema ei peaks...ja rippuva laega sõita on sama teema, et kui suvel katuseluugi lahti teed ja hooga maanteele näiteks lähed, siis tagaistmele langevad selle kleepuva prolooni tükid ja järgmise sisseistujaga on istmed sul "korras". Niiet sellised on variandid.

edit: mõned mehed jõudsid juba ette (Y)


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U Kasutaja Telefoninumber
Nareze
huviline



Registreerunud 05.08.19
Asukoht: Saaremaa
Kasutaja on eemal

Auto: Audi a4 b6 2003

postitati 13.03.20 23:37 Tsiteeri


Nonii, tean, et sellest teemast on nüüd kaua aega möödas aga kuna lubasin, et ütlen mis tulemus tuli siis nii ka teen.
Enne kui räägin pikemalt siis ütlen ka arvatava põhjuse miks see võis rippuma hakata, et tulevikus kui kellegi peaks sama probleem olema siis võibolla saaks sellest abi. Ühesõnaga märkasin üks päev kui sadas paduvihma, et esiklaasi tihend laseb läbi. Terve esimene juhipoolne lae osa oli täiesti läbi vettinud. Kui seda käega katsuda siis vett lausa nirises nagu kraanist. Ma arvaksin, et see võis olla peamine põhjus miks see mul üldse rippuma hakkas.

Nii, siin on siis pildid sellest laest (ärge neist palju lootke kuna pole mingi eriline fotograaf ja see katkine telo kaamera ka ei toida)
https://ibb.co/529mxkS
https://ibb.co/mtnVHRc
https://ibb.co/4NfSJFG

Ühesõnaga, ostsin ikka uue materjali (kangadzunglist) mis oli koos poroloniga. Võtsin siis kõige sarnasema kanga mis seal pakkuda oli. Liimimine oli minu meelest kõige lihtsam. Kuna poroloniga see materjal suht paks siis ei jää ka liimimise ajal kortse. Liimisin noor tehnikust ostetud liimiga ( https://www.noortehnik.ee/spray-liim-500ml/ ) kuid see oli valget värvi purk mis oligi polstrite jaoks mõeldud. Aga probleeme tekitas see, et lasin kogemata osta liiga paksu porolooniga kanga. Kui juba lage autosse panema hakkasin, siis see enam ei mahtunud. See tähendas siis seda, et pidi lae uuesti lahti võtma ja ääred kõik lahti tõmbama ja kipsi noaga kõik poroloni lahti nokkima. Oli küll jube nu## töö, kuid hakkama sain. Kui see tehtud sai, istus see lagi väga kenasti omale kohale. Kuna ääred pidi ümber tegema, siis osadest kohtadest ei jäänud see lõpp tulemus perfektne. Kuid see on täiesti savi kuna neid kohti pole niisama otsimata näha. Ja kes see ikka seda lage sõidu ajal nillib.
Kokkuvõtteks jäi tegelikult see lagi kena. Autos ei pane tähelegi pillari ja lae värvi erinevust. Harjub kiirelt ära. Kuna poroloon on nüüd paksem siis pole lagi pillaritega samal kõrgusel nagu teisel pildil näha kuid esimese korra kohta käib kah. Aaga jah, nüüd lihtsalt peab kiirelt esiklaasi ära vahetama või muidu on selle uue lae tulevik samasugune.
Aga jällegi, aitäh kes kõik viitsisid aidata ja kaasa mõelda.


Vaata kasutaja profiili Saada kasutajale U2U
Tee uus teema


Mine lehekülje lõppu


XMB Audi Club Edition
Täiendanud: indro, klem, j6mm & diversion @ 2002-2020
Eesti Audi Klubi ei vastuta foorumis tehtud postituste eest.
[Päringuid: 20]
[PHP: 39.4% - SQL: 60.6%]