studiosus
huviline
Registreerunud 29.12.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 04.08.19 18:08
|
|
|
Katalüsaator hõõgub tulipunaselt - vahetus ei aidanud (A4, B7)
Mure autoga (Audi A4, B7, 1.6 bensiin, läbisõit ca 145'000 km) - paar nädalat tagasi hakkas auto linnasõidul nö puterdama, jõud kadus ära ning
kollane mootorituli läks põlema. Mingil hetkel tuvastasin, et see näib juhtuvat eelkõige just siis, kui pidurdan tugevalt, nt enne ristmikule jõudmist
(nt juhtus Tartus kaks korda täpselt ühes ja samas kohas ning trajektooril, enne stop-märki). Peale paarikordset sõitmist ja taaskordset puterdamist
ning vaevu kojujõudmist tegin kapotikaane lahti ning pilt avanes selline nagu siin allpool (klikk pildil suuremaks):
Ehk siis katalüsaator hõõgus tulipunaselt ning kõrvalt tuli ka juba väikest tossu (ilmselt sulatas midagi). Remondis vahetati katalüsaator ära, peale
seda sai tehtud pikem sõit ca 140 km, ning siis kohapeal peale ühte lühemat linnasõitu hakkas jälle puterdama ning katalüsaator uuesti hõõguma.
Veakoodis näitas, et misfire detected paaris silindris. Seejärel sõit ühte kohalikku töökotta kus vahetati ära süütepoolid ning ise vahetasin ära
küünlad.
Seejärel sai uuesti koju sõidetud, kollast põlema pole läinud, aga jätkuvalt on mingi imelik anomaalia, mis algas samal ajal kui puterdamine - näiteks
välistemperatuuri näitab vähemalt 1,5 -2 kraadi võrra kõrgemana kui tegelikult on - nii pikemal sõidul kui linnas. Varem pole sellist asja üldse
täheldanud. Ning tundub ka, et ei jahuta korralikult autot ka seestpoolt (kliimat täideti eelmine aasta).
Samuti, mis hetkel tundub imelik, aga ma pole varem seda kunagi kontrollinud/katsunud, on juhipoolses osas, kui katsuda käega rooli alt jalgada
juurest paremalt poolt, siis on seal mingi plastikust toru, mis läheb isegi peale lühemat linnasõitu täitsa kuumaks. Mitte soojaks, vaid ikka
korralikult kuumaks Võimalik, et peabki minema, aga igaljuhul tundub sealt kiirgavat samuti kuumust, mis autot kütab.
Ühesõnaga - kas on kellelgi mõtteid, mis jama autoga võib lahti olla?! Väikesed lapsed on samuti autos, seega ei tahaks väga riskida kusagil linnast
väljas teeäärde jäämisega või linnas endas auto põlemaminekuga vmt.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 04.08.19 20:42
|
|
|
Armatuuri all juhipool, keskkonsooli külg läheb minul ka kuumaks umbes sealt, kus põlv vastu puutub. Seal salongisoojenduse asjad, võiks täitsa
loomulik olla.
Remondin Audide led tulesid. 56711785
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 04.08.19 21:10
|
|
|
Jah gaasipedaali juures umbes on salongiradikasse minevad torud. See võiks olla normaalne, et need kuumaks lähevad.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 05.08.19 03:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: studiosus
kas on kellelgi mõtteid, mis jama autoga võib lahti olla?!
|
Paar mõtet tekkis.
- kat vahetati sul ära ilmaasjata ja see on mahavisatud raha.
Mine sinna tagasi, kus vahetati ja küsi vana kat tagasi, enne kui nad selle kokkuostu viivad ja selle eest palju raha saavad.
Ja mitte selle pärast pole seda sulle tagasi vaja, et ise kokkuostu viia, vaid selle pärast, et see uus, mille nad sulle mootorit kontrollimata alla
toppisid, on vblla sitem, kui see vana originaal oli.
Ja selge see, et hõõgumise põhjus oli süütepoolides/küünaldes, osa kütet lendas mootorist põlemata läbi ja hakkas alles all katis põlema. See ajaski
ta hõõguma.
Välistemperatuur tundub sulle, sa ei tea ju, palju on tegelik, või kas varem näitas õigesti. Pealegi, see ei puutu auto töötamise puhul asjasse.
Rooli alla ära oma käsi topi, lõhud seal veel midagi ära, endal lapsed autos.
.
|
|
|
studiosus
huviline
Registreerunud 29.12.10
Kasutaja on eemal
|
postitati 08.08.19 15:52
|
|
|
Sõitsin täna uuesti ja ekstra võrdlesin temperatuure, ikka on +2-2,5 kraadine vahe. Ma olen üsna veendunud, et varem sellist asja ei olnud, vaid see
kõik hakkas pihta koos selle õnnetu katalüsaatori või süütejamadega. Kas ei või olla, et midagi on seal kapotiall ikkagi liiga kuum ning see mõjutab
või jõuab lõpuks ka välistemperatuuri andurini?
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 08.08.19 16:13
|
|
|
Ma kunagi uurisin seda välistemperatuuri asja seoses ühe Passatiga ja kuvatav näit oli minu meelest kahe anduri keskmine, üks auto ninas ja teine
kuskil õhu sissevõtus salongi. Arvan, et see Audi on midagi sarnast, võib-olla näeb ka mõlema anduri näitu arvutiga. Aga kõik see on vist
teisejärguline, sest kui katalüsaator juba puneseks lastud, siis arvatavasti ühel pool sellega. Ei peagi otseselt sulama veel, vaid kasulikud
keemilised elemendid hakkavad seal omavahel reageerima ja katalüsaatori töövõime kaob.
|
|
|
Raika
klubiliige
Registreerunud 03.11.03
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 3,0TDi Q C6, A4 Avant 1,8 B5
|
postitati 08.08.19 17:18
|
|
|
Kunagi sai uuritud C4 elektrilise lisasoojenduse käivitus tingimusi. Kohe ei leidnud algallikaid kätte, aga meeles on, et nagu teet82 mainis, on üks
andur esipamperi taga ja teine salongiventilaatori juures. Displayle kuvatakse madalam temperatuur. Võib oll ka keskmine. Kui VCDS-ga vaadata siis
täiesti normaalne, et vahe sees. Oleneb kui kaua auto seisnud on, kuhu päike peale paistab, kas mootor suurel ringil (jahutusradiaatorist jookseb
jahtusvedelik läbi) jne. Ise arvan, et see ei mõjuta mitte kuidagi viisi katalüsaatori sulatamist.
|
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 08.08.19 17:57
|
|
|
Ega ei olegi seost seal, lihtsalt teisejärguline on see kuvatava temperatuuri pärast muretemine, samal ajal kui katalüsaator hõõgub all ja ülevaatust
sellega arvatavasti enam ei läbi.
|
|
|
|