RaunoKi
huviline
Registreerunud 03.05.19
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.06.19 14:01
|
|
|
Flantsid vajalikud või ei
Küsimus siis selline, soovin alla panna uued veljed, mille ET on 48. Guugeldades leidsin, et antud juhul peaks ET olema 43. Kas on vajalik panna 5mm
flantsid? Kas universaalflantsid on ok? Ja kas 5mm flantsi puhul on vaja ka pikemaid polte? Autoks A6 C6 2006 4,2 bensiin ja velgedeks 18-tollised.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 26.06.19 14:27
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RaunoKi
Küsimus siis selline, soovin alla panna uued veljed, mille ET on 48. Guugeldades leidsin, et antud juhul peaks ET olema 43. Kas on vajalik panna 5mm
flantsid? Kas universaalflantsid on ok? Ja kas 5mm flantsi puhul on vaja ka pikemaid polte? Autoks A6 C6 2006 4,2 bensiin ja velgedeks 18-tollised.
|
Palju velje laius ja mis mõõduga rehv? Tahad, et asi ilus jääks, siis võiks sinna ilmselt üldse vähemalt ~15-20mm flantsid panna. Mul B6-el näiteks
8" lai ET35 veljele pandud taha veel 15mm flants, mis teeb kokku ET20 ja istub kenasti koopa servast seespool mõne mm jagu.
|
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 26.06.19 14:29
|
|
|
Velje offsetti antakse ikka mingis lubatud vahemikus, mitte konkreetse numbrina. Mingilt lehelt leidsin, et 4.2 C6-le pakub velge vahemikus 35...48
suisa, seega oleneb ka palju veljest endast, kas on randiga, kui laia veljega tegu jne..
Seega, et jääks ka ilus vaadata, võib vabalt panna ka 10mm. flantsi. Kogu jutt siis klassikalise 8" laiuse velje puhul, kui velg on mingi 10" lai,
siis siis kindlasti suurem offset.
Edit: RIX jõudis juba ette.
|
|
|
RaunoKi
huviline
Registreerunud 03.05.19
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.06.19 14:45
|
|
|
Veljed 18 tollised Avused, 8Jx18H2. Rehvimõõt nii nagu ette nähtud 245/40R18.
Otseselt silmailu taga ei aja, tõenäoliselt on siiski mingi põhjus olemas, miks tehas konkreetset ET-d nõuab.
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 26.06.19 14:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RaunoKi
Veljed 18 tollised Avused, 8Jx18H2. Rehvimõõt nii nagu ette nähtud 245/40R18.
Otseselt silmailu taga ei aja, tõenäoliselt on siiski mingi põhjus olemas, miks tehas konkreetset ET-d nõuab. |
Kas tehas nõuab sinna konkreetseid Avus´eid? Ilmselt mitte. Paneb ju tehaski päris mitmeid erinevaid mudeleid alla ja sellest ka offseti vahemik
lubatud.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 26.06.19 15:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RaunoKi
Veljed 18 tollised Avused, 8Jx18H2. Rehvimõõt nii nagu ette nähtud 245/40R18.
Otseselt silmailu taga ei aja, tõenäoliselt on siiski mingi põhjus olemas, miks tehas konkreetset ET-d nõuab. |
Kusagil ei ole kirjas, et 8"x18" velg peab just ET43 olema. Samale autole pakub interneedus veel ka 9"x20" ET38, mis ulatub 8" laiast ET43
veljest ~17,7mm väljapoole (mis omakorda tähendab, et 8" lai ET43 velg mahub koopasse ka 17mm flantsiga ära, seega mahub sinu 8" lai ET48 velg ära
ISEGI 22mm flantsiga ilma ühegi probleemita).
Aga kui meeldib trammiga sõita, siis milleks üldse mingite Avustega oma pead vaevata, kui need on kõhuall peidus?
|
|
|
|
RaunoKi
huviline
Registreerunud 03.05.19
Kasutaja on eemal
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 26.06.19 17:09
|
|
|
Ära seda lehte küll tõsiselt võta, see paneb ikka korralikult pange. Pakkus mul siin ühele autole kenasti 15" alla, kuigi min. on 16", mis üldse
alla mahub.
Tsitaat: | Algselt postitas: RaunoKi
Veljed 18 tollised Avused, 8Jx18H2. Rehvimõõt nii nagu ette nähtud 245/40R18.
Otseselt silmailu taga ei aja, tõenäoliselt on siiski mingi põhjus olemas, miks tehas konkreetset ET-d nõuab. |
Ja tehase andmetega see leht kindlasti ei hiilga.
|
|
|
Ahti
klubiliige
Registreerunud 03.10.02
Asukoht: Viimsi
Kasutaja on eemal
Auto: Q7 3.0 TDI S-line
|
postitati 26.06.19 17:55
|
|
|
Q7-l 21" originaal veljed. Kuna originaal offset hoiab üsna koopa sisse, siis 20 mm flantsid tegid asja ikka kenaks
|
|
|
RaunoKi
huviline
Registreerunud 03.05.19
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.06.19 20:39
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: TiitR2
Ära seda lehte küll tõsiselt võta, see paneb ikka korralikult pange. Pakkus mul siin ühele autole kenasti 15" alla, kuigi min. on 16", mis üldse
alla mahub.
Tsitaat: | Algselt postitas: RaunoKi
Veljed 18 tollised Avused, 8Jx18H2. Rehvimõõt nii nagu ette nähtud 245/40R18.
Otseselt silmailu taga ei aja, tõenäoliselt on siiski mingi põhjus olemas, miks tehas konkreetset ET-d nõuab. |
Ja tehase andmetega see leht kindlasti ei hiilga. |
TiitR2 oskab kindlasti öelda, milline on siis õige offset antud juhul
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 26.06.19 21:11
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RaunoKi
Tsitaat: | Algselt postitas: TiitR2
Ära seda lehte küll tõsiselt võta, see paneb ikka korralikult pange. Pakkus mul siin ühele autole kenasti 15" alla, kuigi min. on 16", mis üldse
alla mahub.
Tsitaat: | Algselt postitas: RaunoKi
Veljed 18 tollised Avused, 8Jx18H2. Rehvimõõt nii nagu ette nähtud 245/40R18.
Otseselt silmailu taga ei aja, tõenäoliselt on siiski mingi põhjus olemas, miks tehas konkreetset ET-d nõuab. |
Ja tehase andmetega see leht kindlasti ei hiilga. |
TiitR2 oskab kindlasti öelda, milline on siis õige offset antud juhul
|
Üleval panin sulle ju vahemiku, mis läheb su autole alla 8" laiuse velje puhul. Kogu vahemik sobib, kuid siin peadki ise vaatama, mis jääb vähegi
normaalne. Kui sobivat ka ET35, siis mina 45 ET-ga näiteks ei võtaks, jube koopasse jääb. Ja mina võtaks kohe parema ET-ga, kui hakata igasugu
flantside ja pikemate poltidega mässama.
Aga meil on siin foorumis päris Audi inimesi ka, kes sulle reg. nr-i järele täpselt ütlevad.
Tehaseandmed on ka kindlasti natuke suurema ET-ga, kui silmale ilus jääks. Mul omal Q7-l ka tehase S-line veljed all ja ilmselt lähevad 15...20mm.
flantsid vahele.
|
|
|
Raika
klubiliige
Registreerunud 03.11.03
Asukoht: Kohila
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Avant 3,0TDi Q C6, A4 Avant 1,8 B5
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 27.06.19 05:29
|
|
|
Nii loogika, kui igasugused kalkulaatorid (www.willtheyfit.com) annavad tulemuseks, et see 48 läheb 5mm
rohkem koopasse ja tiiva ja rehvi vahele jääb endisest 5mm suurem vahe.
Aga nagu Tiitki ütles, et tehaseandmed on varuga ja sealt kannatab tihti päris palju vähemaks pigistada.
Mina paneks ta alla ja vaataks kuidas jääb. Ja lihtsalt katse eksituse meetodil leiaks õige seibi, kui vaja, vahele.
Sest tehaseandmed on antud kõik tehaserehvi laiusega, aga päriselus on suurtel rehvitootjatel lindi laius ikkagi miskipärast pisut omavahel erinev.
Ehk siis Michelin kerib vblla laiemast lindist rehvi, kui Conti. Või vastupidi, kuidas juhtub.
Ehk siis 245/40R18 Nokian ja sama mõõtu Conti ei pruugi olla mm pealt ühelaiused - ja see on ka põhjus, miks tehas selle suurema varuga annab, sest
ega nemad ei tea, mis firma rehvi sa originaali vastu kunagi välja vahetad.
Seega ongi hea alati konkreetse rehviga proovida.
Sinu omadele võiks teoreetiliselt ka 10mm flants sobida, aga nagu ütlesin, seda peab õige komplektiga juba auto all, in situ, proovima.
5-10mm ET muutust ei tee laagrile ka veel midagi, 20mm tsentrist väljas laager kipub juba pisut kiiremini kuluma hakkma, kui OE settingus.
.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 27.06.19 06:44
|
|
|
C6-e originaal veljed (süvenemata mootorisse) on ET35'st kuni ET52'ni ETKA andmetel. Kere ja sild on neil kõigil ilmselt ühe laiused, kui Allroad ja
RS6 välja jätta. Suurema ET puhul on oht, et velg ei pruugi võimsama mootoriga auto suuremate pidurite peale ära mahtuda, kuid väiksema ET puhul ei
tohiks olla küll vahet mis mootoriga auto on.
|
|
|
|
antsvolli
huviline
Registreerunud 06.01.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 911T, A8 D2
|
postitati 27.06.19 08:12
|
|
|
Kui teemaautoril on huvi siis võin laenata proovimiseks 19x8.5 ET18 rattaid erilaiuste rehvidega istusid Allroadil päris ilusti. Esimesed 245/45 19
tagumised 275/40 19. Pildid
Mingi aeg panen need ka müüki kui huvi siis kirjuta.
|
|
|
|
RaunoKi
huviline
Registreerunud 03.05.19
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.06.19 20:18
|
|
|
Tänud vastajatele. Eriti härradele Raika ja Stihl.
R-I-X on ilmselt tehase palgal, oskas täpselt vastata, mis vahemikus on C6-l ET, sõltumata velje laiusest.
Ehk siis läksid alla Michelinid, 245/40 mõõdus, nagu tehas ette näeb 18 tollise velje puhul.
Avused on Audi originaalid, mitte mingid hiina imed.
Esimesel pilgul tundub, et tagumised näevad ok välja, esimesed võiks 5 või ehk isegi 10 millimeetrit väljaspool olla. Ehk siis nüüd uus küsimus, kas
ainult esimestele tasub 5 või 10 millimeetrised flantsid panna? Ja kui jah, siis kas on vaja pikemaid polte, või ei? Ja kui üldse flantsid panna, kas
siis kõigile 4jale veljele või võib ka ainult esimedrrke laiust lisada?
|
|
|
TiitR2
huviline
Registreerunud 21.07.04
Asukoht: Tartumaa + Ida-Viru
Kasutaja on eemal
Auto: BMW X5 xDrive30d, M-pakett 2009a; VW Passat 2.0 tdi DSG 2011a.
|
postitati 28.06.19 20:38
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RaunoKi
Tänud vastajatele. Eriti härradele Raika ja Stihl.
R-I-X on ilmselt tehase palgal, oskas täpselt vastata, mis vahemikus on C6-l ET, sõltumata velje laiusest.
Ehk siis läksid alla Michelinid, 245/40 mõõdus, nagu tehas ette näeb 18 tollise velje puhul.
Avused on Audi originaalid, mitte mingid hiina imed.
Esimesel pilgul tundub, et tagumised näevad ok välja, esimesed võiks 5 või ehk isegi 10 millimeetrit väljaspool olla. Ehk siis nüüd uus küsimus, kas
ainult esimestele tasub 5 või 10 millimeetrised flantsid panna? Ja kui jah, siis kas on vaja pikemaid polte, või ei? Ja kui üldse flantsid panna, kas
siis kõigile 4jale veljele või võib ka ainult esimedrrke laiust lisada? |
Pakkusin samuti ametlike kanalite kaudu su autole lubatuid vahemikke, kuid see selleks.
Aga huvitav, et sul esimesed tahaksid flantsi, tavaliselt ikka tagumised? Tehasestki ju autodel tagumiste rööbe väiksem, kui esimestel?
|
|
|
RaunoKi
huviline
Registreerunud 03.05.19
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.06.19 20:41
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: antsvolli
Kui teemaautoril on huvi siis võin laenata proovimiseks 19x8.5 ET18 rattaid erilaiuste rehvidega istusid Allroadil päris ilusti. Esimesed 245/45 19
tagumised 275/40 19. Pildid
Mingi aeg panen need ka müüki kui huvi siis kirjuta. |
Tänud, aga 18 tolli on maksimum, mida ette kujutan. Autot ostes olid 19 tollised komplektis, aga minu mõistus ütleb, et meie teedel üle 18 tolli ei
ole mõistlik.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 29.06.19 05:35
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: RaunoKi
Ehk siis nüüd uus küsimus, kas ainult esimestele tasub 5 või 10 millimeetrised flantsid panna? Ja kui jah, siis kas on vaja pikemaid polte, või ei?
Ja kui üldse flantsid panna, kas siis kõigile 4jale veljele või võib ka ainult esimedrrke laiust lisada? |
Mitte midagi ei tasu. Ainult kahju saad.
Aga kui esiratas on koopas nagu RAF bussil, siis võid ju panna. 5 või 10, nii nagu ilusam on ja vastu tiiba ei käi. Kui taga on ok, ei pea ju sinna
panema.
Poldi pikkust pead proovima, miinimum 5 täispööret peab keere hoidma jääma, kui nii palju ei ulatu, siis polt pikem.
Kui paks see uus velg sellest kohast, kus polt kinni tõmbab, on, ei tea ju keegi ja need on isegi partiiti pisut erinevad.
.
|
|
|
|