Lehekülgi: 1 2 |
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.01.19 14:30
|
|
|
Kasulik?! Teed siia mingi ärkasin-pesin-hambad-tükk-tuli-hamba-vahelt postituse ja pead seda jube vajalikuks lisaväärtuseks antud teemas? Nüüd
tudised, et äkki magasid midagi maha - ilmselgelt on maha magatud kui sellised küsimused tulevad. Ei olnud nii või?
Tahad millestki aru saada siis hakka õppima ja hangi ise oma võimete astmetele materjal millega liikuma minna ja edasi liikuda. Selles teemas oli see,
mida mina kirjutasin juba ka varem välja toodud nii, et ei ole vaja helbekest teha.
|
|
|
|
stonestick
huviline
Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S3 8P
|
postitati 26.01.19 14:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Kasulik?! Teed siia mingi ärkasin-pesin-hambad-tükk-tuli-hamba-vahelt postituse ja pead seda jube vajalikuks lisaväärtuseks antud teemas? Nüüd
tudised, et äkki magasid midagi maha - ilmselgelt on maha magatud kui sellised küsimused tulevad. Ei olnud nii või?
Tahad millestki aru saada siis hakka õppima ja hangi ise oma võimete astmetele materjal millega liikuma minna ja edasi liikuda. Selles teemas oli see,
mida mina kirjutasin juba ka varem välja toodud nii, et ei ole vaja helbekest teha. |
Võtab sõnatuks, millist sousti sa suust välja suudad ajada Võta oma
tänased tabletid lõpuks ära ja loe see teema uuesti läbi. Tegin sulle ka kokkuvõtte enda nägemusest. Ja tõesti, ma olen aru saanud, et foorum on abi
otsimiseks ja kogemuste jagamiseks. Mina jagasin kogemust.
Tsitaat: | Algselt postitas: kps
Dünaamilist õlivahetust tuleb teostada sellisses kastis, kus kõik lihtsalt välja ei jookse (turbiiniga näiteks tiptronicul või vanakooli automaadil,
millest kogu jama ainult läbi vulistades selle viimase tilga kah kätte saab). Multitronic/DSG jne. millel puudub võimalus kuhugi õli talletada on see
dünaamiline selline sisetunde värk, aga üldiselt suhteliselt vähese effektiga. Kõige mõistlikum oleks suhelda odse hõbenoolega, rääkida kasti
käitumisest, mis masin on, mille järgi tuvastatakse kast ja seejärel soovitatakse juba parim lahendus antud kasti tübi osas. Foorumis seda
diskuteerida on põhimõtteliselt mõttetu. |
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Läbipesuga õlivahetusest on mõtet rääkida ainult 5HP/6HP/8HP puhul ja kui kastil on õli normaalselt vahetatud iga 60k tagant, siis ei ole sealgi seda
mitte mingit mõtet teha.
Recro näiteks üldse keelab sellise tegevuse ja ütlevad, et kui kastil on mingisugune suurem viga küljes juba, siis
on see nagunii maha visatud raha, kui tase vähegi normis on ja emulsiooni sees pole. |
Mina saan aru, et "dünaamilist" võib sisuliselt läbipesuks nimetada. Minu autol tõenäoliselt ei olnud õli vahetatud kas mitte kunagi või siis oli
välp ammu üle.
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Kastid on mõeldud töötama korraliku õliga ja selge see, et ajaga õli omadused halvenevad.
KUI kastiga veel collateral damaget pole juhtunud, siis miks ma ei või kogu seda õli ära vahetada?
Ma olen seda oma autodel teinud juba siis, kui see "dünaamiline" Eestis veel moeski ei olnud ja polnud vendadel ka vastavaid aparaate. (mina tegin
vanakooli meetodil, lehtri, ämbri ja läbipaistva voolikuga, see oli vast 15a tagasi)
Kuna täna see dünaamiline õlivahetus on mingi moesõna, siis kas peaksin seda kooris teiste "tegijatega" seda sõimama?
Ei.
|
Tsitaat: | Algselt postitas: prj
Jutu point on, et S-tronicust saab niisama kogu õli kätte.
"(S-tronicul) dünaamiline" on lihtsalt õhu müümine. Südametunnistuse asi, aga eks siinmail kahjuks enamus kohti opereerivad
põhimõttel "lollidelt tulebki raha ära võtta". |
Boldis olev tekst on minu lisatud, lugesin nii välja. Parandage, kui eksin.
Ja nüüd tl4......, ütle, millistes nendes postitustes on kõik nii ilmselgelt ära öeldud, et dünaamiline on üks suur õhu müümine?
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.01.19 15:00
|
|
|
Nüüd lähed võtad need tabletid sisse, mida tead jube hästi aitavat ja siis tuled siia tagasi ja kirjutad, mida selle konkreetse kasti kohta siin
teemas on kirjas.
|
|
|
|
stonestick
huviline
Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S3 8P
|
postitati 26.01.19 15:02
|
|
|
Mis kuradi konkreetse kastiga? Minul on turbiiniga ZF 6HP19A kast ja selle kohta on kirjas kõik see, mis ma oma eelmises postituses tsiteerisin. See
oli minu viimane vastus sulle, aitäh.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.01.19 15:16
|
|
|
Milline fantastiline funktsionaalne lugemisoskus.
"/.../Recro näiteks üldse keelab sellise tegevuse..../.../"
Milles tõrge? Ununenud tabletid või see, et tegemist ikka ehtsa ZF kastiga või mis?
PS: Lisaväärtust mainides on tark tegevus ZF 6HP19 iga filtri (kastipõhja) vahetuse korral alati paigaldada lisaks uutele poltidele,
sisse-väljutuskorgile ka uus elektriühenduse muhv-tihend. Müüakse ka selliste ZF orika "kõik vahetuse jaoks komplektidena" (ca 80€), kes ise õli
tahavad vahetada. ZF orikas LG6 õli on kõige soodsam osta 20l kanistris ja maksab ca 200€.
|
|
|
|
antsvolli
huviline
Registreerunud 06.01.17
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: 911T, A8 D2
|
postitati 26.01.19 18:42
|
|
|
Mul läks Tregiga Forssis natuke üle 500 kasti diagnostika ja õli vahetus. Õli oli 20l, lisaks filtrid ja tihendid. Ise tehes oleks ju vaja aparaati ja
kõik see protsess õigesti ära teostada. Pole erilist säästu ise tehes
Kellel ikka võimalusi on soovitan õli alati ära vahetada kui kast on korras.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 26.01.19 21:20
|
|
|
Mingit erilist "aparaati" ei ole vaja. Tavaline käsipump 15-40€... Olen kasutanud ka kõige lihtsamat Mercury paadimootori jalaõli vahetuse käsipumpa
ehk vahet pole - võtab 10-15min kauem aega ja muud midagi. Kõik vajalikud juhendid on komplektis kaasas. Mootori ja kasti tempi, reaalandmeid on
muidugi vaja jälgida ning adaptsioonid maha võtta, mille jaoks arvutit vaja. Youtube-is ka kõik ZF juhendid ja ei mingit raketiteadust. Aega on vaja
lihtsalt omada. Testsõidujärgne õlitempi jahtumise ootamine nivoo kontrolliks võtab tunde. See on minu arust kõige tüütum kogu protsessi lõikes.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 27.01.19 09:21
|
|
|
Ma olen vanakoolikatel ka üldse ilma mingi pumbata teinud.
Ees on ju kastil õli jahutusradikas (kas põhiradika sees või eraldi, vahet pole) ja sellesse läheb kaks toru - pealevool ja tagasivool. Seda ta
keerutab ju ise ringi.
Pealevoolule lehter külge ja tagasivool ämbrisse sorisema. Auto tühikäigul pargi peal käima ja lehtrisse valad kogu aeg värsket peale, õhku vahele ei
lase.
Ämbrisse jookseb alul suht tumepunane või lausa must ja kui mingil hetkel tagasivool järsku ilusaks helepunaseks muutub, siis keerad mootori välja.
Kogu video.
Pärast põhi alt, filter vahetada ja väljajooksnud õli sisse tagasi.
.
|
|
|
masuurik
huviline
Registreerunud 05.03.12
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Porsche Panamera Turbo S
|
postitati 27.01.19 09:36
|
|
|
Hea oleks käigud ka sellise moodusega läbi lapata ja vähemalt 3 sek sees hoida. Eeldab, et muidugi kaaslane ka korraks tuleb. Selleks sobib kasvôi oma
naine. Toimetate seal kahekesi...
|
|
|
Siim
huviline
Registreerunud 26.04.10
Asukoht: Lääne-Virumaa
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.01.19 10:26
|
|
|
Kui kiiresti see juurdevalamine toimub? Ise kast imeda ei suuda? Roolivõimuga peab küll väga nobe olema, et kuivale ei jääks.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.01.19 10:47
|
|
|
Soojusvaheti küljest lahti ühendamine on väga halb mõte vähemalt ZF kasti korral. Seal ei ole kiirliideseid ja kui see lahti kiskuda siis vaja spets
töövahendeid, et pidama saada. Tihti vahetatakse neid voolikuid ja ka siis korralik projekt kõik pidama saada. Igasugune dünaamiline asjatamine on
saatanast - seda enam, et selle eest teenusena veel maksta. Kui keegi omale isiklikuks tarbimiseks teeb siis lasku käia. 20l tuleb 19 kastil neljanda
täitega kõik nivoonormi ja jääb ka ca 2 liitrit varu. Plastikust filtripõhja alumine kork on mõeldud ainult ühekordseks avamiseks, aga 3-4 korda peab
selle protseduuri juures vastu. Uuel filtril seda korki ei tohi eemaldada. Seda viga kuulen tehakse tihti. Ilmselt ebaoluline märkida, aga ZF lf6 õli
on kollaka alustooniga.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 27.01.19 14:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Soojusvaheti küljest lahti ühendamine on väga halb mõte vähemalt ZF kasti korral. Seal ei ole kiirliideseid ja kui see lahti kiskuda siis vaja spets
töövahendeid, et pidama saada. |
Ma ei soovitanudki sinul seda teha, selge see et see on vaid edasijõudnutele kohane. Kel need "spets vahendid" on riiulis olemas. Või kui pole, siis
oskavad originaalosade kataloogi kasutada ja vaadata, mis seal vaja võib minna ning tellivad vajalikud asjad ette.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.01.19 15:01
|
|
|
Mul on need vahendid ja ka kogemused ning teadmine, et atm õli vahetuse jaoks seda sõlme monteerima hakata on juba ainuüksi inseneeria lõikes väär ja
vale. Ei harrasta lihtsalt "põnevusseksi". Muidugi ei nakata iga hiv
kandja, aga mõistus on inimesele antud selle jaoks, et riske enda jaoks hinnata.
|
|
|
|
prj
klubiliige
Registreerunud 04.12.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: S8 D4, A4 B9 2.0TQ, Cupra Born
|
postitati 27.01.19 19:23
|
|
|
Minu teada on vähemalt osadel kastidel, millel kasti jahutus eraldi ees radikaga, jahutitel termostaadid vahel, et kast kiiremini soojaks läheks. Ei
ole täpselt vaadanud millistel, aga kuskilt oli meeles.
Seega see meetod ilmselt ei toimi kõikidel juhtudel, sest kui termostaat kinni ei peaks sealt midagi tulema...
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.01.19 19:29
|
|
|
Õige jutt. Seetõttu peab nivookontrolli jaoks nendel ka õli 75C ületama panema. Termostaati pole kõigil 19 lõpuga kastidel, olen aru saanud, et sõltub
kerest ja võimsusest.
|
|
|
|
Martin82
huviline
Registreerunud 08.10.16
Asukoht: Võru/ Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: A6C7
|
postitati 29.01.19 11:02
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
nivookontrolli |
Kus maalt see tase nö kriitiliseks muutub, eespool oli tiptronicul 440ml all normi ja kast vigurdas, kas stronicul võiks see turvaline tase jääda
+-200ml ? Vahetus peagi ees.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 29.01.19 11:18
|
|
|
Ma ei tea küsitud kasti kohta täpset vastust. ZF kastil võib teoreetiliselt teatud külmakraadide juures ka 50ml haiget teha ehk ma ei nõustu, et see
on kogu temp vahemiku ulatuses nii täpselt teada-määratletav. Protseduuri on vaja täpselt jälgida ning õige temperatuuri juures nivoo kontrollida.
Seetõttu on oluline ka järelkontrollid. Kui kuskil lekkeilmingud siis põhjust eriti tähelepanelik olla. Kui õli kogus on rohkem kui peab siis oht, et
see klopsitakse ühel hetkel ülemiste avade kaudu välja, mis ei ole mõeldud otsese õlisurve kontaktiks. Väsinud tihenditega elektripistikumuhv või siis
käiguasendi hoova võlli vahelt jne.
|
|
|
|
Lehekülgi: 1 2 |