fullonpower
huviline
Registreerunud 20.11.18
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal
|
postitati 20.11.18 19:51
|
|
|
Mootori temp ja sooja puhumine salongi
Tere!
Mure siis selline, ostsin suvel Itaaliast 2007a Audi A4 avant - 3.0tdi quattro 171kw.
Lasin esimese asjana hoolduse teha, õlid filtrid ja jahutusvedelik.
Peagi kui hakkasid ilmad jahedamaks minema, siis märkasin et mootor ei lähe normaalselt soojaks.
Lasin üle vaadata ja väidetavalt oli lõunamaine termostaat. See vahetati ära ja lisaks pesti salongiradikas läbi (see oli korralikult risu täis
olnud).
Mootoritemp läks paremaks ja sooja puhus ka enamvähem, kuid siiski mitte nii nagu peaks (juhi poolt kuumemat, kõrvalistuja poolt jahedamat).
Siis arvati et ringlusesse jäi õhumull vms. Lisaks kliimaga ka mingi jama. Kui panna keskele puhuma, siis hakkavad mingid klapid häält tegema.
Kui puhub jalgadele ja aknale siis ei tee.
Nüüd kui ilmad juba päris jahedad, ei lähe ikka mootor korralikult soojaks. Linnas sõites läheb aga sooja ikka korralikult ei tule
ja kui lähen sooja mootoriga maanteele, siis u. 5km möödudes hakkab temp. siiski langema ja salongi puhub külma.
Kas kellegil on mingeid soovitusi/mõtteid või äkki oskab keegi mõnda head audidest kõike teadvat remondimeest soovitada.
Igasugue info on teretulnud.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 21.11.18 06:41
|
|
|
Helista kasutajale Teemo (Treiel auto OÜ) ja
lepi aeg kokku. Kindlasti leiab mõistliku hinnaga lahenduse su probleemile.
Ilmselt pead kahjuks arvestama 2-3 nädalase ooteajaga.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 21.11.18 07:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: fullonpower
Tere!
Mure siis selline, ostsin suvel Itaaliast 2007a Audi A4 avant - 3.0tdi quattro 171kw.
|
Mulle küll tundub, et sul on pigem mitu muret.
Esiteks, sa ostsid auto, mis toodeti sooja kliimaga maa jaoks ja teiseks pole kliimasüsteem päris korras, kui mingid klapid plõksivad. Ju ta on seal
Roomas vms (keskmine temp juulis 26) kõvasti kasutust leidnud...
Esiteks, vaata kõigepealt VIN-i järgi, kas elektriline soojendusradikas üldse on sel autol peal.
Kui on, siis lase korralikus kohas diagnostika teha, et miks auto soojaks ei lähe. (diagnostika EI OLE see, kui keegi näpib arvutit ja tilli
vaheldumisi, vaid see, kui vead leitakse ka reaalselt üles)
Kui autol ongi hot country pakett, siis ei teagi mida täpselt teha. Ma olen näinud Itaaliast toodud 1,6 diisleid, mis meil talvel ei lähegi üle 70ne
soojaks.
Ilmselt ikkagi see el.radikas ikka ise juurde aretada.
|
|
|
fullonpower
huviline
Registreerunud 20.11.18
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.11.18 08:44
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Tsitaat: | Algselt postitas: fullonpower
Tere!
Mure siis selline, ostsin suvel Itaaliast 2007a Audi A4 avant - 3.0tdi quattro 171kw.
|
Mulle küll tundub, et sul on pigem mitu muret.
Esiteks, sa ostsid auto, mis toodeti sooja kliimaga maa jaoks ja teiseks pole kliimasüsteem päris korras, kui mingid klapid plõksivad. Ju ta on seal
Roomas vms (keskmine temp juulis 26) kõvasti kasutust leidnud...
Esiteks, vaata kõigepealt VIN-i järgi, kas elektriline soojendusradikas üldse on sel autol peal.
Kui on, siis lase korralikus kohas diagnostika teha, et miks auto soojaks ei lähe. (diagnostika EI OLE see, kui keegi näpib arvutit ja tilli
vaheldumisi, vaid see, kui vead leitakse ka reaalselt üles)
Kui autol ongi hot country pakett, siis ei teagi mida täpselt teha. Ma olen näinud Itaaliast toodud 1,6 diisleid, mis meil talvel ei lähegi üle 70ne
soojaks.
Ilmselt ikkagi see el.radikas ikka ise juurde aretada. |
Kuna autol on ees istmesoendused siis kahtlen et see on toodetud sooja kliimaga maa jaoks
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 21.11.18 18:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: fullonpower
Kuna autol on ees istmesoendused siis kahtlen et see on toodetud sooja kliimaga maa jaoks |
Aga palun kahtle. Ja külasta ka edaspidi jahutussüsteemi "mulliotsijaid".
Auto ostmisel itaallane lihtsalt tegi soojenduse kohale linnukese (300€ hinnalisa ja talvel +6 kraadi on ju nende jaoks külm!) ja salongi
lisasoojenduse peale linnukest ei teinud.
Aga kui ilma irooniata rääkida, siis VIN-i uurimine võtab aega 3sekki.
Kas on auxiliary heater system või pole, nii lihtne see ongi. Selle väljaselgitamisel saab juba edasi rääkida.
.
|
|
|
fullonpower
huviline
Registreerunud 20.11.18
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal
|
postitati 21.11.18 18:50
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Tsitaat: | Algselt postitas: fullonpower
Kuna autol on ees istmesoendused siis kahtlen et see on toodetud sooja kliimaga maa jaoks |
Aga palun kahtle. Ja külasta ka edaspidi jahutussüsteemi "mulliotsijaid".
Auto ostmisel itaallane lihtsalt tegi soojenduse kohale linnukese (300€ hinnalisa ja talvel +6 kraadi on ju nende jaoks külm!) ja salongi
lisasoojenduse peale linnukest ei teinud.
Aga kui ilma irooniata rääkida, siis VIN-i uurimine võtab aega 3sekki.
Kas on auxiliary heater system või pole, nii lihtne see ongi. Selle väljaselgitamisel saab juba edasi rääkida.
. |
Tänud info eest igaljuhul. Uurib vin-i järgi siis.
|
|
|
fullonpower
huviline
Registreerunud 20.11.18
Asukoht: Saue
Kasutaja on eemal
|
postitati 23.11.18 08:40
|
|
|
VIN järgi - not hot country engine cooling system
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 23.11.18 09:04
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Kas on auxiliary heater system või pole, nii lihtne see ongi. Selle väljaselgitamisel saab juba edasi rääkida. |
Auxilary heater on ju seisusoojendi?
Antud autol seda pole: "9M0 Auxiliary heater: Without auxiliary/parking heater"
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 23.11.18 09:04
|
|
|
Vaata, et kliimapaneelil econ ei põleks punaselt, muidu elektriline lisasoojendi ei rakendu.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 23.11.18 09:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: fullonpower
VIN järgi - not hot country engine cooling system |
See ei puutu asjasse, see on mingid california autode jaoks lisaks topitavad lisajahutusradikad.
Just lammutasin ühe G mersu V8 diisli nina lahti, mis oli hot country, no krt sel oli a`la 7 radikat kokku ees, jube tüütu lahti võtta.
Intercooleri vesiradikas, mootori jah.radikas, rooliv. radikas, kasti 2 radikat, kliima radikas ja mingi oli veel, vist mootori õli radikas.
(geneka vesijahutus käis õnneks läbi suure mootorijahutuse)
Aga audidel on salongiradika ja kliimaradika kõrval toas (külma maa paketis) veel selline junn: PILT
Toimiv 12Voldiga nagu tavaline toa konvektor.
Kui seda pole, siis diislid meil soojaks ei lähe ja -20 kraadiga on aknad seest jääs ja mootor üle 70ne ei tõuse.
.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 23.11.18 09:32
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Vaata, et kliimapaneelil econ ei põleks punaselt, muidu elektriline lisasoojendi ei rakendu. |
Kas see on kõigil B6/B7 by default olemas või millest see sõltub ja kuidas selle elektrilise lisasoendus radika olemasolu kontrollida? Minu B6-e
lisavarustuse nimekiri (samuti pole seda auxiliary heaterit, aga sooja hakkab justkui üsna kohe pärast mootori käivitamist tulema):
Tsitaat: | E0A Special editions: No special edition
0CS Vehicle class differentiation units/platform components: Vehicle class differentiation 8E0
0W1 Label for central electric: Label for central electric German-speaking countries
6XD Exterior mirror setting: Exterior mirrors: electrically adjustable/heated
1X1 Drive layout: Four wheel drive
A8S Equipment levels: Standard equipment
J1U Batteries: Battery 450 A (95 Ah)
B0A Component part sets with country-specific design requirements: Component parts set without country-specific design requirement
0VC Owner's manuals: Information kit in German
9T1 Heated washer nozzles: Heated washer nozzles, front
2V1 Fresh air intake for passenger compartment (with particulate filter): Dust and pollen filter
1C1 Antifreeze: Antifreeze up to -25 degree celsius tolerance up to -30 degree C
8GU Alternators: Alternator 140 A
T5T Base engine: 6-cylinder diesel engine 2.5 L unit 059.B
9AK Heating and air conditioning system: Climatronic with impact pressure control free of cfc
FC0 Customized installation: Without customized installation
K8D Body style: Station Wagon Variant/Avant
1W0 Refrigerator: Without refrigerator/glove compartment cooling system
FM0 Versions: Basic equipment variant
8Z5 Engine cooling system: Not hot country
MR1 Engine specifications: 6-cyl. diesel engine 2.5 L/132 kW 24V TDI with fuel distributor injection pump base engine is T1K/T5T
PSV seat heating for front seats
2KR Special labels/plates: Labels/plates in English and German
4A3 Seat heater: Seat heater for front seats separately controlled
4KC Side and rear windows: Side and rear windows in heat-insulating glass
FA0 Handling production and pre-production: Control of standard production
B01 Type approval countries/countries with special requirements: Type approval Germany
4GH Windshield glass type: Windshield in heat-insulating glass with sunshield
9M0 Auxiliary heater: Without auxiliary/parking heater |
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 23.11.18 10:01
|
|
|
Arvan, et on kõigil, kuid mürki ei võta selle peale. Arvutiga saab vaadata ja kui arvutivõimalust pole, tuleb tasa olla ja PTC relee plõksud on
kuulda, kui econ nuppu klõpsida väikse intervalliga jaheda mootoriga. Itaalia ei tähenda tegelt midagi, üleval otsas mägedes on ikka päris talve kah
vahest. Bari kandis pole tõesti soojendusi vaja kuhugile tellida.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
stonestick
huviline
Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S3 8P
|
postitati 23.11.18 10:07
|
|
|
Risustan natuke teemat. Mul sama mootoriga A4, aga koos Webasto ja kõige muuga. Mul on salongi soojenemisega probleemi pole, küll aga ei käitu mootori
temperatuur päris nii nagu tahaks. Praeguste ilmadega (1-2 kraadi sooja) hakkab salongi sooja tulema 3-4 minutiga, mõni minut pärast seda hakkab ka
temp. nõel tõusma. Tööle/koju jõudes (kokku 11km, 15-20 minutit) nõel enamasti 90 peal ei ole (mõnikord on). Teine sümptom on see, et mootorile
pöördeid andes mootori temperatuur kukub (vahet pole, kas koormuse all või mitte) ja ronib siis aeglaselt tagasi 90 peale. Kõik viitab mu meelest
termostaadile, aga igaks juhuks teeks veel natuke kodutööd, enne kui juppe hakkan vahetama. Siit ka küsimus:
mida tähendab, kui N279 klapp on arvutiga vaadates 100% peal? Kuhu siis jahutusvedelik suunatakse?
|
|
|
|
Jann
huviline
Registreerunud 07.08.05
Asukoht: Viljandi
Kasutaja on eemal
Auto: C7 Allroad BIT, ABARTH, BR 175.
|
postitati 23.11.18 10:23
|
|
|
100% on kinni ja kõik soe läheb salongi, e.s. seisusoojendi ei küta mootorit. Nii on ka tehase poolt default. Soovitan ka nii jätta, sest tihti hakkab
probleeme esinema, kui see mõlemale poole avada. Nii b7, c6 kui c7 autodel. Järgi proovitud. Uuri mootori koodi järgi, kas sul on egr termostaat, kui
on, siis üks mure rohkem. Asub väga vastiku koha peal.
OOOO, VW, Seat, Skoda DIAGNOSTIKA, OSTUABI (võimalik üle Eesti), kodeerimine, (de)aktiveerimine, aut. kastide adaptsioonid, DPF, õhkvedrustuse mured
jne. (Litsentsiga orig. Ross-Tech PRO V2 seade + uusim tarkvara VCDS 24.7.1 + pikk kogemus). 2g, HN+, MHI2, MHI2Q uuendused, NAVI 2025, VIM, SpeedCam,
Carplay, Android Auto aktiv. jne. Läbitud kilomeetreid ei muuda. U2U või 55547002.
|
|
|
|
stonestick
huviline
Registreerunud 08.07.15
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: S3 8P
|
postitati 23.11.18 10:48
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
100% on kinni ja kõik soe läheb salongi, e.s. seisusoojendi ei küta mootorit. Nii on ka tehase poolt default. Soovitan ka nii jätta, sest tihti hakkab
probleeme esinema, kui see mõlemale poole avada. Nii b7, c6 kui c7 autodel. Järgi proovitud. Uuri mootori koodi järgi, kas sul on egr termostaat, kui
on, siis üks mure rohkem. Asub väga vastiku koha peal. |
EGR termostaati vist ei ole, tundub, et see on alates 176kW mootorist. 171kW ASB EGR osa on igatahes selline:
Kusjuures, seda 100% numbrit nägin ma täiesti töösooja ja töötava mootoriga. Midagi nagu ei klapi?!
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 23.11.18 13:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stonestick
Risustan natuke teemat. Mul sama mootoriga A4, aga koos Webasto ja kõige muuga. Mul on salongi soojenemisega probleemi pole, küll aga ei käitu mootori
temperatuur päris nii nagu tahaks. Praeguste ilmadega (1-2 kraadi sooja) hakkab salongi sooja tulema 3-4 minutiga, mõni minut pärast seda hakkab ka
temp. nõel tõusma. Tööle/koju jõudes (kokku 11km, 15-20 minutit) nõel enamasti 90 peal ei ole (mõnikord on). Teine sümptom on see, et mootorile
pöördeid andes mootori temperatuur kukub (vahet pole, kas koormuse all või mitte) ja ronib siis aeglaselt tagasi 90 peale. Kõik viitab mu meelest
termostaadile, aga igaks juhuks teeks veel natuke kodutööd, enne kui juppe hakkan vahetama. Siit ka küsimus:
mida tähendab, kui N279 klapp on arvutiga vaadates 100% peal? Kuhu siis jahutusvedelik suunatakse?
|
Mina kontrolliks hoopis enne selle nõela anduri üle.
Muidu vahetad kõik jupid igaks juhuks ära ja pärast selgub, et andur valetab.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 23.11.18 17:52
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: Jann
Arvan, et on kõigil, kuid mürki ei võta selle peale. Arvutiga saab vaadata ja kui arvutivõimalust pole, tuleb tasa olla ja PTC relee plõksud on
kuulda, kui econ nuppu klõpsida väikse intervalliga jaheda mootoriga. Itaalia ei tähenda tegelt midagi, üleval otsas mägedes on ikka päris talve kah
vahest. Bari kandis pole tõesti soojendusi vaja kuhugile tellida. |
Vähe skeeme uurides jõudsin selgusele, et 2.5TDI puhul on elektriline lisasoendse radikas kõigil olemas, millel ei ole seisusoendust (webasto). Usun,
et sama kehtib ka B7 diislite puhul. Hoolega vaadata, siis on gaasipedaali juures keskkonsooli plastiku ja rooli aluse katte vahelt näha ka selle
elektrilise soendusega otsa ja pistikut, mis sinna läheb.
Kuna seda juhib mootori aju, siis bensukale seda süsteemi peale ei areta vist (radikaid ise müüakse üpris soodsalt ja juhtmestiku releedega saaks ka
võtta mõne diisli pealt)? Aga releedega juhtimisega tekiks error...
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 23.11.18 19:32
|
|
|
Tsitaat: |
Kuna seda juhib mootori aju, siis bensukale seda süsteemi peale ei areta vist (radikaid ise müüakse üpris soodsalt ja juhtmestiku releedega saaks ka
võtta mõne diisli pealt)? Aga releedega juhtimisega tekiks error... |
???? Bensukale? Kas ma lugesin õigesti?
Bensukale pole neid 100a vaja ju, need lähevad siiani veel ise soojaks ja vajavad jahutust....
Või, mis see point oli?
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 23.11.18 20:19
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
???? Bensukale? Kas ma lugesin õigesti?
Bensukale pole neid 100a vaja ju, need lähevad siiani veel ise soojaks ja vajavad jahutust....
Või, mis see point oli? |
Ega see radikas mootorit või jahutusvedeliku ei soenda, soendab ainult salongi õhku. See radikas hakkab kohe soendama, bensukal läheb ikka ~5min, enne
kui see salongi soendama hakkab. Mõte oleks siis selles, et saaks bensuka ka hetkega soojaks (või vähemalt klaasid jääkirmest puhtaks).
Kui radikas on ~20€, teise samapalju releede ja juhtmete eest maksaks, siis oleks see kiirem soenemine seda ~40€ väärt küll. Salongi ahi on sama
kõigil. Lihtsalt neil, millel seda radikat ei ole, on pime ees seal aval, kust radikas sisse käib ja B6/B7 puhul ei pea poolt salongi laiali ka
lammutama sinna ligi pääsemiseks.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 23.11.18 21:14
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
bensukal läheb ikka ~5min, enne kui see salongi soendama hakkab. Mõte oleks siis selles, et saaks bensuka ka hetkega soojaks |
Selle "mõtte" teostamiseks on lumehanges elavad 1m elanikuga+ rahvad (sommid, rootslased, norrakad jne) juba ammu 1000 katset teinud, ehk tutvud
selle teemaga?
Vihje: Defa elektriasjad. Webasto eelsoojendid. Jne.
Või oli miski jalgratta projekt plaanis?
Kõik ootavad huviga järgmist idufirmaplahvatust.
.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 23.11.18 21:33
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
bensukal läheb ikka ~5min, enne kui see salongi soendama hakkab. Mõte oleks siis selles, et saaks bensuka ka hetkega soojaks |
Selle "mõtte" teostamiseks on lumehanges elavad 1m elanikuga+ rahvad (sommid, rootslased, norrakad jne) juba ammu 1000 katset teinud, ehk tutvud
selle teemaga?
Vihje: Defa elektriasjad. Webasto eelsoojendid. Jne.
Või oli miski jalgratta projekt plaanis?
Kõik ootavad huviga järgmist idufirmaplahvatust.
. |
Kõik defad eeldavad 220V pistiku lähedust auto parkimiskohale. Webasto on 10-20x suurem väljaminek. See oleks lihtsalt diisli pealt toimiva OEM
lahenduse tõstmine bensuka peale olematu kuluga. Minu jaoks ei oleks mingi probleem skeemide järgi see asi ühendada 15, 30 ja 31 terminalidega +
mootori ajust 2 klemmi, mis lülitaks erineva võimsuse astme releesid. Pole ju välistatud, et ka mõnele bensukale sama asja pakuti, seega võib olla ka
bensuka ajul väljundeid releede juhtimiseks (peab uurima skeeme natuke konkreetse mootori kohta, enne kui saab midagi kindlat öelda).
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 24.11.18 11:01
|
|
|
Tõesti sellel bensukal, millele mul oleks olnud huvi seda panna, pole skeemide peal seda olemas, seega puuduvad ka ajul väljundid releede juhtimiseks.
Sama kiirelt nagu idee tekkis, tuli see ka maha matta...
Kui keegi tahab end harida ja näpuga järge ajada, siis samal autol, nagu teema autoril (ASB mootoriga B7), on see elektriline salongiradikas
lahendatud nii (pildile klikates avaneb suuremalt):
Ja kuna ahi on sama kõigil B6/B7 kerega isenditel, siis radika paigaldus oleks sisuliselt augukate (joonisel nr 47) eest ja radikas (joonisel nr 17)
asmele + muidugi kogu juhtmemajandus juurde.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 24.11.18 11:01
|
|
|
Tsitaat: |
Kõik defad eeldavad 220V pistiku lähedust auto parkimiskohale. Webasto on 10-20x suurem väljaminek. See oleks lihtsalt diisli pealt toimiva OEM
lahenduse tõstmine bensuka peale olematu kuluga. Minu jaoks ei oleks mingi probleem skeemide järgi see asi ühendada 15, 30 ja 31 terminalidega +
mootori ajust 2 klemmi, mis lülitaks erineva võimsuse astme releesid. Pole ju välistatud, et ka mõnele bensukale sama asja pakuti, seega võib olla ka
bensuka ajul väljundeid releede juhtimiseks (peab uurima skeeme natuke konkreetse mootori kohta, enne kui saab midagi kindlat öelda).
|
Vabandan, Rix, ma lugesin nüüd kaine peaga oma lolli haukumise uuesti läbi...
Iseenesest krdi hea mõte sul ju.
Teeb selle ära, teeb selle kohta piltidega teema ja minusugune põikpea hakkab kah mõtlema, et kas B3 talveautole annaks näiteks Golf 7me pealt pärit
pisikese elektrikonvektori originaalahju sisse kukutada...
See annab ju neil tõesti sisuliselt hetkega sooja. Sinna mingi relee + temp andur ja juhtmed vedada pole mingi kosmos.
.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 26.11.18 07:10
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Sinna mingi relee + temp andur ja juhtmed vedada pole mingi kosmos. |
Liiga paljusid kriteeriume peaks arvestama, et see asi kogemata akut kotti ei tõmbaks ega autot maha ei põletaks: välistemperatuur, mootori
temperatuur, laadimine, salongiventilaatori töötamine, kumba astet kasutada mingil ajahetkel (I aste on 40A ja II aste on 60A) jne. Originaal
süsteemil on välja lülitamise kriteeriumite hulgas: jahutusvedelik 80+*C, generaatori rike, parda pinge liiga madal, mootori pöörded liiga madalad,
käivituse viivitus, süsteemi rike, välisõhu temperatuur 5+*C, lisaks siis veel lülitub see välja ka ECON-i sisse lülitamisel (seega ka kliima välja
lülitamisel). Vabalt võib seal olla veel tingimusi/seoseid, mida välja pole toodud ja mille peale kohe ise ei tule. Kindlasti oleks see kõik
teostatav, aga mitte "põlveotsas" paari relee ja temp anduri näol.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 26.11.18 15:14
|
|
|
Eks ta kättevõtmise asi ole. Seda saab teha, nagu peab ja ilmselt ka nii nagu ei pea.
Vaatasin, selliseid hulle on ka varem olnud, kes oma bensukatele neid 30 sekkki soojendusi peale topivad, üks "nagu peab" kutt siin oma bensukale
volkkarile on selle lisanud: https://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=113468
Nagu peab, selles mõttes, et auto keskelektriplokk jne kõik teavad, et see on nüüd peal ja käituvad vastavalt. Kõik need genekaerrorid, madalad
pinged, aku tühjenemised jne on arvesse võetud; noo umbes nagu start-stopi puhulgi.
.........
Aga mul hakkas juba mõte lendama lihtmeetodit kasutades, et toimiks nagu tavaline esiklaasi soojendus (paljudel autodel on see traat kahekihilise
esiklaasi sees) - lihtne aegreleega nupp + kõva kaabel + kõva relee. Ja jutt lõppenud.
Kui seisma jätad, siis lülitub igal juhul välja.
Ja toimiks nagu minu naise (kes on geniaalne autojuht!) tagaklaasisoojendus 15a tagasi Oopel Vectral, et sügisel lülitas sisse ja kevadel (imelikul
kombel??) välja...
Või siis ei lülitanudki välja...sest sel Oopelil oli samuti üle kolme nupu juba armatuuris ja jubekeeruline auto...
Aga jah, tänased traktoriomanikud naudivad talvel seda, et 30 sekki ja tuleb sooja ja minuti pärast juba täiskuuma. Vblla annab täna poest autot
tellides selle isegi bensukale peale lisana küsida, ei tea.
.
|
|
|
|