Puusalt pakkudes, siis mida on ühist vabalthingaval bensumootoril ja pidurisüsteemil? Vaakum. Mis toimub, kui vajutame pidurit? Mootori poolt
tekitatud hõrenduse tõttu tekib pidurivõimendis ühel pool membraani vaakum, membraan liigutab seejärel peasilindrit. Valge "suits" summutist,
bensulõhnaline, lähemal vaatlusel selgub, et suits on pigem hallikas ja tugeva iseloomuliku kirbe haisuga? Ehk mootor jääb õhupuudusesse ning osa
pihustatud kütusest ei sütti ning suundub põlemata kujul atomiseeritult summutisse. Piduri vajutamisega me tekitame olukorra, kus "hoolsa" omaniku
kaasabil suunatakse osa tekkinud vaakumist pidurdusjõu suurendamiseks, aga mis saab järele jäänud vaakumist? Sellega imetakse uus värske hapnikurikas
õhk silindritesse. Ehk pidurdades väheneb hõrendus ning mootor ei jaksa läbi ummistunud õhufiltri, blokeeritud sisselasketorustiku, vigase
suretusklapi, MAFi või muu sisselaskes oleva piirava teguri tõttu piisavat kogust võrsket peale imeda ning kütus ei põle sel momendil täielikult, kaob
hetkeks jõud, tekib kakkuv tunne sõites ning tekib ka halli tooniga jääkprodukt väljalaskest. Aga miks soojalt probleemi pole? On ikka kuid vähem
märgatav, kuna töösoojuse saavutamisel muudab auto juhtaju pihustatava kütuse hulka väiksemaks ning enam ei saa hapnik otsa enne, kui kogu pihustatud
kütus on ära põlenud. Alusta õhufiltrist. Seejärel, kui vahetus ei aita, liigu mööda sisselaskesüsteemi ja torustiku edasi, kuni leiad üles põhjuse,
mis piirab sisseimatava õhu kogust.
|