hundux
huviline
Registreerunud 06.07.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 01.10.18 09:20
|
|
|
Alumiiniumist või malmist pidurisadulad?
Kui samale autole on saada nii malmist kui ka alumiiniumist pidurisadulaid, siis kumbaid oleks mõtet eelistada? Kusagilt on nagu meelde jäänud, et
aluga pidi olema mingeid probleeme? Kas vastab tõele? milles probleemid seisnevad? Omal seni kogemus puudub alu sadulatega.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 01.10.18 09:34
|
|
|
Loomulikult paneks enne alumiiniumsadula, kui malmist raske käki.
Mida väiksem on vedrustatava osa mass, seda kindlamini püsib ratas vastu maad. Kerge velg, kerge support , alumiinumõõtsad jne.
Vanasti, kui alusadulad veel levinud ei olnud, panid osad tootjad näiteks tagumsed sadulad üldse keskele, kahele poole difrit ja just sel põhjusel, et
tagasild amordi juures kergem oleks. (Jaguar, Alfa Romeo jne)
Alusadulal püsib ka värv paremini peal, nagu valuveljelgi.
Mis probleeme nendega on esinenud? Kas uutega või 20a vanadega, milledega kõikidega esineb nagunii probleeme?
Mis autost jutt käib?
Mul olid Alfal esimesed alumiiniumist Brembo sadulad ja ainuke probleem, mis nendega oli, oli see, et kui kätte võtsid, siis tundus imelik.
Et nii kerge. Ei muud.
P.S. VAG-i PL71 platformil (Touareg, Q7, Cayenne) kasutatavatel esi Brembodel ei olnud kolbidel kaitsekumme. Võibolla see oli mõnele probleemiks?
Aga need esimesed autod on juba kõik üle 10ne aasta vanad, kellel ei esineks?
.
|
|
|
merchant
huviline
Registreerunud 08.03.18
Asukoht: Harjumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 Allroad C7 BiT
|
postitati 01.10.18 21:08
|
|
|
Oleneb natuke ka alusadula ehitusest, see talvine pläga sõi klotside kinnitustihvtide kõrvad 4 talvega täiesti ära.
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 02.10.18 04:26
|
|
|
Kas uued või kasutatud sadulad ja kas ette või taha?
Tagasillas on alumiiniumsadulad rohkem levinud VAG grupil ja aastad teevad seal oma töö, oksüdeerumine poob kolvi kinni või pressib koguni tolmukatte
välja soonest. Reeglina tuleb neil ikka kolb välja võtta ja sadula sooned puhtaks kraapida, niisama ei õnnestu kolbi tagasi keerata klotside
vahetusel. Uus sadul poest oleks muidugi mureta mõnda aega.
|
|
|
hundux
huviline
Registreerunud 06.07.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.10.18 08:05
|
|
|
Ühesõnaga malmiga on ikka potentsiaalseid probleeme vähem?
Jutt käib kasutatud tagumisest sadulast, kuhu hakata remondikomplekti sisse lappama.
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 12.10.18 08:11
|
|
|
Kui huvi on siis võib lapata neid sadulaid. Samas on olemas nii vahetusfondid kui ka lihtsalt astud poodi ja ostad.
Motonetis on olemas tehase renoveeritud täiesti OK hinnaga.
Ise tehes kiputakse kasutama mingeid suvallisi valesid määrdeid ja tekitatakse endale juba eos probleeme juurde. Eriti nendel millel on integreeritud
käsipidur.
|
|
|
|
hundux
huviline
Registreerunud 06.07.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.10.18 11:04
|
|
|
Hinna vahe remondikomplektil(koos kolviga) ja taastatud sadulal on suurusjärgus 10 korda.
Taastatud sadula (ainukeseks???) eeliseks on peale kantud galvaanilise tsingi kiht. Kui kaua see tsink meie kliimas reaalselt vastu peab?
Millised on õiged määrded pidurisüsteemide juures kasutamiseks?
Ise olen pannud liugtappidele Plastilube, sadula sisepindadele TRW pidurimääret PFG110.
|
|
|
KeveN
huviline
Registreerunud 29.09.08
Asukoht: Võru
Kasutaja on eemal
Auto: Audi 80 TYP85 Q , Audi V8 4.2
|
postitati 12.10.18 11:21
|
|
|
Mina eelistan alumiiniumit just kaalu suhtes. Muus osas ükstaspuha pole, kas roostetab või oksüdeerub, mis vahet seal on. Enamus probleemid tekivad
kui onu Ants ei oska klotsi vahetada ja tehakse tolmukatted puru.
Olen ise ka neid sadulaid aastaid tagasi remontinud. Minu silmis mõttetu tegevus ja ma hindan enda aega sellest rohkem. Alati ostan uued. Endale teed
ja aega on, siis võid ju proovida, aga kliendile tehes on mõlema osapoole aja ja raha raiskamine.
|
|
|
|
QUATTRO
klubiliige
Registreerunud 26.09.02
Asukoht: Kuusalu
Kasutaja on eemal
Auto: 5,2 Cherokee 4x4
|
postitati 12.10.18 11:33
|
|
|
Remontkomplektidel on ka tihti vahed sees. Mul on mitmeid ebameeldivaid kogamusi NK komplektidega kus aasta pärast on tolmukaitse äravahetamiseni
sarnane coca pudeli plastikuga ja kogu üritus läks uuesti taastamisele. Kolvid läksid kütmata kuuris lihtsalt karbis seismisega rooste jne. Korralikum
komplekt ATE või BUDWEGI poolt enam nii odav ei olegi. Ise tehes raiskan vähemalt mina minimaalselt 1-1,5h per sadul ainult tihendeid vahetades. Kui
nüüd aeg rahasse ringi lüüa, siis ei võida sittagi, eriti juhul kui seda kõike ise ei tee.
Olles kunagi väga palju selle teemaga kokku puutunud, olen leidnud sealt sadulatest liiva, litooli, tõrva, vasemääret jnejne. Määret topitakse ka
sisse koguses justkui oleks tegu mingi määritava rooliotsa või kardaaniristiga. Kolvi sees olevale kässarimehanismile enamus tähelepanu ei pööra,
kuigi see on üldse esimene koht kust probleemid pihta hakkavad VAG grupil (kässar ei toimi, pidurdusjõudude erinevus, pidurid peal jne).
Viimased sadulad tegin nüüd naise autole lihtsalt et hoida kätt soojana, kuna enam igapäevaselt ei tegele asjaga. Sadulad maha, ise liivapritsitud,
puhastatud ja harjatud peale pritsi ning värvitud, 3 päeva kokku + varuosad.
Oma vana 200 vahetusfondi sadulad kestsid minu käes mitmeid aastaid probleemideta ja minuteada on need tänaseni täiesti ideaalses olukorras.
Kässarihoovad ja muud jutud, kõik liiguvad nagu uuel.
|
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 12.10.18 11:42
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: hundux
Hinna vahe remondikomplektil(koos kolviga) ja taastatud sadulal on suurusjärgus 10 korda.
Taastatud sadula (ainukeseks???) eeliseks on peale kantud galvaanilise tsingi kiht. Kui kaua see tsink meie kliimas reaalselt vastu peab?
|
Vaatasin huvi pärast praegu aeromotorsist B6-e tagasupportit 8E0615423B
Taastatud maksab 37,40€, remkomplekt koos kolviga on 10€. Ei ole ju 10x vahe, vaid 4x...???
Alusadula pole mingit tsingikihti ka, sel on lihtdalt mingi Al oksiid kaitseks, mis mõnda aega ikks kestab.
Vanemad, millel on malmist supportid taga, neil jah, uus tsink peal; algul läheb see mustaks ja siis pudeneb pealt maha ja omandab kena roostekarva
värvi.
Alu kannatab spetskrundi ja värviga üle tõmmata, siis kestab kauem, kui see 15-20a vana auto.
Ja selle sadula kvaliteetne remontimine ei võrdu päris "lappamisega".
Oma esimesed tööd, mis ikka väga ammu said tehtud, läksid osad lappamisse ka. So. ikka tuli lõpuks tehasetaastatud osta. Nüüd juba vblla oleks
õnnestumis % suurem, aga nii odavate puhul mõttetu.
.
|
|
|
tarmo
klubiliige
Registreerunud 05.01.03
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.10.18 13:56
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: stihl
Vaatasin huvi pärast praegu aeromotorsist B6-e tagasupportit 8E0615423B
Taastatud maksab 37,40€, remkomplekt koos kolviga on 10€. Ei ole ju 10x vahe, vaid 4x...???
|
Huvitav, kuna inimesed oma aega väärtustama hakkavad? 27.40 hetkel kallim korralik asi. Kui kiiresti see vana känakas korda (mitte taastatuks, vaid
lihtsalt töökorda) saadakse? Kahe tunniga? Nelja tunniga? Kui suur on teemaalgataja tunnipalk igapäevatööl?
|
|
|
hundux
huviline
Registreerunud 06.07.11
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.10.18 20:07
|
|
|
Vaatasin ka veel paarist kataloogist 4D0615423B. Hinnad algavad 80.-
Sisu vahetuse teeb umbes 1 tunniga ära (kui sadul juba küljest ära on ja tangid ja pitskruvi olemas). No arvestame igaks juhuks 2 tundi.
Seega siis:
80 (Uue sadula hind) - 20 (remondikomplekti hind) / 2 (tundi tööaega) = 30
Ehk siis, kui tunnipalk tuleb alla 30.- puhtalt kätte, oleks rahaliselt mõistlikum tööandjalt palgata puhkust võtta ja ise näpud õliseks teha. Isegi
27.40 võib täidsa tasuda ise teha, kui tunni ajaga hakkama saab. Lisaks on näpp juba õline nagunii, kui juba on korra klotside vahetus, liugtappide
kontroll, määrimine, puhastamine, piduriõli ja voolikute vahetus ette võetud. Sest need on tööd, mis on mõistlik korraga ära teha, kui juba klots
kulunud ja sadulaprobleem teada on. Ja kui arvestada veel selle summaga, mis läheks kõiki neid töid teha lastes, siis võib pilt veel pisut muutuda.
(Ning uute ketaste hind tuleks ka veel juurde liita)
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 13.10.18 11:57
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: hundux
Vaatasin ka veel paarist kataloogist 4D0615423B. Hinnad algavad 80.-
|
Minupärast võid ka Revalist vaadata, seal on 550€ (miinus vana korpus, ehk samuti on tegu vana asjaga).
Aga lihtsalt su esimene postitus jättis sinust mulje, kui mitte just kõige kogenenumast sadularemontijast. Selle pärast ka enamus soovitaski sulle
juba valmisasi osta.
Mõistad?
Vabandan, kui oled seda tööd juba 10a profilt teinud. (ja siiski ühtegi alusadulat pole elus näinud)
Teine põhjus, miks nii soovitati, on see, et paar aastat tagasi oli palju teemasid B4-jade tagasupportite kohta.
Sepad ilmselt väga suurte haamrite ja väikese mõistusega remontisid neid kodus ise ja tööle nad oma kässareid ikkagi ei saanud.
Ja kiitsid kooris vana trumlisüsteemi, millest nad paremini aru said ning kirusid Audi "lolle" insenere....
Nüüd on järg lihtsalt B5-te ja B6-te käes.
.
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 13.10.18 15:35
|
|
|
Miks neid romula alumiiniumist tükke vaja on üldse, kui suudad praegused ära remontida?
|
|
|
|
Pikkpoizz
huviline
Registreerunud 12.09.05
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Kia Sportage 2006.a. Honda CR-V 2016.a.
|
postitati 13.10.18 15:58
|
|
|
Tahtmis on siis miks mitte. Ma usun, et maximum aastake nad sul toimetavad ja siis jälle kas lekib või on kässari süsteem kinni. Olen ise oma aega
selle peale raisanud ja lasnud teha. Ja muidugi olin algselt rahul kui odavalt tehtud sain. Lõpptulemus oli ikka see, et läks vahetusfondi tükk
asemele ja probleem sai lahendatud.
Horsepower sells cars, torque wins races.
|
|
|
|