fugative
huviline
Registreerunud 23.01.14
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 2.5TDi 120kw 2004 & Audi A6 C5 1998 2.4 V6
|
postitati 28.08.18 04:14
|
|
|
Audi A4 B6 roolivõim
Tere
Eelmine nädal kui auto hommikul käima panin ja parklast sõitma hakkasin kostus kapotialt, et roolivõim undab. Kontrollisin õlitaset ning see oli alla
miinimumi - varras oli kuiv aga midagi veel paagis oli. Mingit leket all ei paistnud olevat.
Seepeale ostsin poest Total LHM Plus mineraal hüdroõli(mõeldud citreonile aga sobib ka VAG masinatele). Süstlaga imesin vana õli välja ja valasin uut
peale kuni sisse jäi ilus roheline õli (kulus terve liiter).
Pilt mis värvi oli õli enne ning milline õli sisse läks
https://www.upload.ee/image/8873975/068DE5C6-FC06-4012-A514-975FBFB8AD3A.jpeg
Peale õlivahetust on kuulda ikkagi et roolivõim teeb häält( mitte kõvasti). Kes oskab kuulata see kuuleb. Paagis õli ei vahuta.
Lisan väikse video ka: https://youtu.be/ee0rsfUOyeE
Üldjuhul seda undamist kuulda ainult seistes ja külma mootoriga. Rool on võrreldes teiste sõiduautodega tiba raskem(omal kahel eelmisel audil
samasugune natuke raskem rool olnud). Linna vahel vahest mõnes kohas rool kisub/ujub natuke. Aga rool pole nüüd nii raske ka et hambad ristis peaks
seda keerutama, ühe sõrmega jõuab rooli liigutada.
Seega kas selline hääl on roolivõimendil normaalne või tuleks juba miskit ette võtta? Milles asi on? Pump õhtal või õhk vahel?
|
|
|
fugative
huviline
Registreerunud 23.01.14
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 2.5TDi 120kw 2004 & Audi A6 C5 1998 2.4 V6
|
postitati 28.08.18 04:44
|
|
|
Lisan veel : autoks audi a4 b6 2004 2.5TDI
All keskmisest laiemad rehvid ning et maanteel auto ei kisu ega uju - seda vaid linnas tõenäoliselt rööbaste pärast.
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 28.08.18 05:09
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: fugative
Lisan veel : autoks audi a4 b6 2004 2.5TDI
All keskmisest laiemad rehvid ning et maanteel auto ei kisu ega uju - seda vaid linnas tõenäoliselt rööbaste pärast. |
Mis on keskmisest laiemad? Tehase rehvilaius on 235, palju sul siis on? Roolilatt on servotronic või tavaline? Rool on algusest saati raske võitu või
vahetult pärast õli vahetust? Minu omal läks raskeks, kui pump rikki läks ja uue pumbaga samuti raske võitu (ei ole servotronic). Mida aeg edasi,
seda-enam kahtlustan, et uue pumba töösurve on madala võitu (neid saadaval eri survetega ja äkki pandi see madalama survega versioon).
|
|
|
|
mkangur
huviline
Registreerunud 15.07.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.08.18 06:23
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
Tsitaat: | Algselt postitas: fugative
Lisan veel : autoks audi a4 b6 2004 2.5TDI
All keskmisest laiemad rehvid ning et maanteel auto ei kisu ega uju - seda vaid linnas tõenäoliselt rööbaste pärast. |
Mis on keskmisest laiemad? Tehase rehvilaius on 235, palju sul siis on? Roolilatt on servotronic või tavaline? Rool on algusest saati raske võitu või
vahetult pärast õli vahetust? Minu omal läks raskeks, kui pump rikki läks ja uue pumbaga samuti raske võitu (ei ole servotronic). Mida aeg edasi,
seda-enam kahtlustan, et uue pumba töösurve on madala võitu (neid saadaval eri survetega ja äkki pandi see madalama survega versioon).
|
B osa pumbad on tõepoolest enamjaolt madalama surveastmega kui A grupi originaal pump.
Vahetasin samuti mõniaeg tagasi B7 rv pumba, samadel põhjustel mis teemaalgataja.
Tänaseks olen üles otsinud originaalpumba uuesti, mis seekord sai reservi jäetud ning originaalpump läheb taastamisesse ja vahele tagasi.
"At the end of the day, there are basically two types of drivers: those that want/have avants, and virgins. It's just science. Get one and
you won't regret it."
|
|
|
|
fugative
huviline
Registreerunud 23.01.14
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 2.5TDi 120kw 2004 & Audi A6 C5 1998 2.4 V6
|
postitati 28.08.18 09:20
|
|
|
Rehvi laiusega eksisin - siiski 235 all.
Auto minu käes poolteist kuud ainult olnud ning selle aja jooksul rool samasugune olnud. Peagi läheb hammasrihma ja rullikute vahetuseks - siis kui
nina lahti siis lähemalt uurima seda pumpa. Lühidalt nagu aru saan B-varuosa pump pole hea ning tasuks vana pumpa pigem taastada? Palju pumba
taastamine ligikaudu maksab?
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 28.08.18 09:25
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: fugative
Rehvi laiusega eksisin - siiski 235 all.
Auto minu käes poolteist kuud ainult olnud ning selle aja jooksul rool samasugune olnud. Peagi läheb hammasrihma ja rullikute vahetuseks - siis kui
nina lahti siis lähemalt uurima seda pumpa. Lühidalt nagu aru saan B-varuosa pump pole hea ning tasuks vana pumpa pigem taastada? Palju pumba
taastamine ligikaudu maksab? |
Ilmselt pole vahet, kas originaal või B-osa. Lihtsalt peab õige survega olema. Erinevus neil vist oli ~10bar-i.
|
|
|
|
mkangur
huviline
Registreerunud 15.07.12
Kasutaja on eemal
|
postitati 28.08.18 10:47
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
Tsitaat: | Algselt postitas: fugative
Rehvi laiusega eksisin - siiski 235 all.
Auto minu käes poolteist kuud ainult olnud ning selle aja jooksul rool samasugune olnud. Peagi läheb hammasrihma ja rullikute vahetuseks - siis kui
nina lahti siis lähemalt uurima seda pumpa. Lühidalt nagu aru saan B-varuosa pump pole hea ning tasuks vana pumpa pigem taastada? Palju pumba
taastamine ligikaudu maksab? |
Ilmselt pole vahet, kas originaal või B-osa. Lihtsalt peab õige survega olema. Erinevus neil vist oli ~10bar-i. |
Õige survega osade mootorite ning mudelite puhul saadki osta ainult A osa tootjat vähemalt.
Pumba taastamine sõltub pumbast, eestis minu teada kaks kohta seda vist ainult taastavadki.
Taastamise hind on üldiselt odavam kui uus A osa pump.
10bari on täiesti piisav surve vahe, et seda oleks roolimises tunda.
"At the end of the day, there are basically two types of drivers: those that want/have avants, and virgins. It's just science. Get one and
you won't regret it."
|
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 28.08.18 11:48
|
|
|
Proovi mõne teise samasugusega võrrelda rooli raskust. Audil ongi keskimisest raskem rool võrreldes mõne muu margiga.
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 28.08.18 12:07
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Proovi mõne teise samasugusega võrrelda rooli raskust. Audil ongi keskimisest raskem rool võrreldes mõne muu margiga. |
Nagu millel on veel kergem rool kohapeal rattaid keerates? Minu kogemus on see, et B5-el võisin rooli väikse näpuga ringi ajada, B6-el vana pumbaga
(siis kui see töökorras oli) samuti, sama ka servoga B7-me puhul. Praegu B6-el naljalt väikse näpuga rooli ringi ei aja (ühelt poolt lõpust, teisele
poole lõppu). Minu kogemuste põhjal on ainult VW veel sama kerge rooliga, igasugu muud (näiteks: BMW, Ford, Toyota jne) oleks nagu puhta ilma
roolivõimendita võrreldes Audiga.
|
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 29.08.18 07:55
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: R-I-X
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Proovi mõne teise samasugusega võrrelda rooli raskust. Audil ongi keskimisest raskem rool võrreldes mõne muu margiga. |
Nagu millel on veel kergem rool kohapeal rattaid keerates? Minu kogemus on see, et B5-el võisin rooli väikse näpuga ringi ajada, B6-el vana pumbaga
(siis kui see töökorras oli) samuti, sama ka servoga B7-me puhul. Praegu B6-el naljalt väikse näpuga rooli ringi ei aja (ühelt poolt lõpust, teisele
poole lõppu). Minu kogemuste põhjal on ainult VW veel sama kerge rooliga, igasugu muud (näiteks: BMW, Ford, Toyota jne) oleks nagu puhta ilma
roolivõimendita võrreldes Audiga. |
Ma ei räägi kohapeal rooli keeramiseks kuluvate näppude arvust hetkel.
Mine proovi mõne Mazda 3ga sõita näiteks. Samuti on bmw omanike suust kuulda olnud juttu, kuidas audi rool on nii raske, et ei oskagi midagi teha.
Teise samasuguse proovimine on kordi lihtsam tegevus, kui kohe pumpa taastama joosta.
|
|
|
|
Rix
klubiliige
Registreerunud 06.03.11
Asukoht: Tabasalu
Kasutaja on eemal
Auto: B6 Quattro
|
postitati 29.08.18 08:53
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: mkb
Teise samasuguse proovimine on kordi lihtsam tegevus, kui kohe pumpa taastama joosta. |
Selles suhtes on sul õigus, et võiks proovida mõnda teist samasugust autot (rehvi laius võiks sama olla ja mootor ja servo/ilma servota), lihtsalt ma
tean, et enne eelmise pumba undama hakkamist oli minu B6 rool kerge ja samuti on mul igapäevaselt võrdlus B7 servoga, seal muidugi on 50+ kiiruse
juures rool tõesti eriti raske (seda tänu servole), aga kohapeal liigub see rool küll praktiliselt mõttejõul.
|
|
|
|
fugative
huviline
Registreerunud 23.01.14
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 2.5TDi 120kw 2004 & Audi A6 C5 1998 2.4 V6
|
postitati 29.08.18 15:40
|
|
|
Tänan et olete viitsinud arutada ja mõtlemisainet anda.
Proovisin täna sama laia rehviga audi b7 rooli ning mulle tundus täiesti sama keeramisel. Seega paistab et rool raskemaks pole läinud. Kui videos mis
teema tegemisel siia panin on kuulda, et õrnalt teeb häält siis ehk selline õrn kostuv hääl on veel ok? või on oht et talvel hakkab jubedat seakisa
tegema?
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 29.08.18 16:10
|
|
|
Mina soovitaks siiski veelkord õli vahetada ja teha seda mõne VAG õliga.
2 aastat tagasi tegi rv samuti kohapeal keerates kergelt häält ja pärast õlivahetust oli vaikne. Nüüd oleks vaja protseduuri uuesti korrata.
|
|
|
|
fugative
huviline
Registreerunud 23.01.14
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 2.5TDi 120kw 2004 & Audi A6 C5 1998 2.4 V6
|
postitati 21.09.18 09:15
|
|
|
Sai forssis roolivõim üle kontrollida - roolivõimu õlis pidavat olema metallipuru. Tulevat vahetama pump, õli ja filter(koos kopsikuga). Peale nende
vahetust pestakse süsteem veel läbi. Latt pidavat veel korras olema. Lähipäevil saan hinnapakkumise ja eks näha ole palju hind kujuneb ning kas asjast
tolku
|
|
|
fugative
huviline
Registreerunud 23.01.14
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 B6 2.5TDi 120kw 2004 & Audi A6 C5 1998 2.4 V6
|
postitati 27.03.19 18:36
|
|
|
Roolivõim sai eelmise aasta septembris välja vahetatud taastatud pumba vastu ning süsteem läbi pestud ning oli kõik ok. Talvel sai sõidetud kitsama
rehviga 215 laiusega ning mingisuguseid kõrvalisi helisi ei esinenud. Nüüd panin alla lamellid teistel velgedel 235 laiusega ja taaskord pump undab
õrnalt. Linnas on tunda et aegajalt kisub ka(tõenäoliselt laiematest rehvidest).
Kas taastatud pump kestabki nii vähe või kellelgi mingeid mõtteid või keegi Tartus nõus üle vaatama masina? Forss andis garantiiks 6 kuud ning see sai
nüüd hiljuti läbi. Töö läks maksma 409 eur ja sõita sai pool aastat ja kõik jälle endine
|
|
|