jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 27.06.18 20:15
|
|
|
Rehvidele õige rõhk.
Sain endale 17 tollised veljed Goodyear 225/45/17 suverehvidega. Aga kui juhiukse piidal olevat kleebist vaadata, siis seal kirjutatud rõhku (2,3bar)
sisse lastes jäävad esiratastel rehvid väga tössiks ja ujuvaks. Oksast üle sõites lõi läbi rehvi velje siserandi ka kõveraks esisillas. Kui panin
2,7bar, siis tundus asi palju parem aga see on ju ülerõhk tabeli järgi tühja autoga. Või ei tasu eriti seda kleebist jälgida ja tulebki tänapäevaste
erinevate rehvisegude juures suuremat rõhku kasutada? Mul küll ettenähtust väheke kitsam rehv aga see ei tohiks väga rolli vist mängida, kui nii väike
vahe. Mõõtnud olen erinevate vahenditega ja mõõteviga ei tohiks olla.
Eelnevalt olid 16 tollised veljed ja alati pidin peale rehvivahetust rõhku juurde laskma, sest töökojad lasedvad 2,2 bari keskmiselt ja talverehvidega
hakkas niimoodi välisservasid sööma jõhkralt.
Palju teie rõhku rehvi lasete?
Auto A4 B7 2.5tdi
Uksepiidal siis selline kleebis:
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.06.18 20:42
|
|
|
Pelgalt raadiuse erinevus 4,5mm ei räägi mitte midagi rehvide koormuserinevuste kohta. See viimane ongi reeglina see, mis koonerdajat trahvib.
Rehvitootjatel on vaja tulu teenida ning esimene koht kust seda saavutada on järgida standardit, mis lubab toota teatavat rehvi minimaalse koormusega.
Kui selline sale tükk paksukese alla tõsta ja veel hooga rammida siis pinnakihtide läbilöögi ala on oluliselt suurem kui autotootja on ette
kirjutanud. Lihtne. Rehvirõhuga petad jällegi ainult ennast. Laed vähe on tulemus nagu ise kirjeldad ning kui laed üle on rehvi kulumine suur ning
rehvimustri töö ebaefektiivne.
Muide, mis te arvate, miks ARK kontrollimistel rehvimõõtudevastavust kontrollib ja miks suur mass inimesi selle teiba vastu pidevalt nina veriseks
lööb(?) See mass inimesi peab ARK-i tegevust ülinõmedaks ja samal ajal
on vastukaaluks foorumites korduvalt ja korduvalt sellised teemad nagu see siin.
Paraku nii ongi, et ARK oskab rohkem kontrollida kui füüsikat inimestele õpetada.
Vaata. Sul on laias laastus vähemalt 3 head võimalust:
a) pane õiges mõõdus rehvid, millega on automaatselt standardist tulenevalt tagatud nõutud koormustaluvus;
b) tee arvutused ja otsi koormust taluvad 225 rehvid - reeglina ainult premium tootjad ja piiratud mudelid;
c) ära sõida nende rehvidega kehval teel ja seda veel suurel kiirusel.
|
|
|
|
mkb
meeskond
Registreerunud 21.02.08
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Avant Q
|
postitati 27.06.18 20:46
|
|
|
B7 18" veljega eest 2.8 ja taga 2.7 bar.
|
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.06.18 20:49
|
|
|
See viimane kehtib jällegi ainult autoriseeritud rehvimõõtudele ning erineb M/S vastavusest.
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 27.06.18 21:28
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Vaata. Sul on laias laastus vähemalt 3 head võimalust:
a) pane õiges mõõdus rehvid, millega on automaatselt standardist tulenevalt tagatud nõutud koormustaluvus;
b) tee arvutused ja otsi koormust taluvad 225 rehvid - reeglina ainult premium tootjad ja piiratud mudelid;
c) ära sõida nende rehvidega kehval teel ja seda veel suurel kiirusel. |
Ei pea mul olema need rehvid 225 mõõdus, need tulid lihtsalt velgedega kaasa ja ei osanud arvata, et nii väike mõõtude erinevus, võib anda sellise
tulemuse. Goodyear võiks muidu nagu premium tootjate hulka kuuluda aga ju on mingi odavama klassi rehvid.
Eks nüüd järgmisete rehvide valikul olen täpsem.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.06.18 21:38
|
|
|
Goodyear-il väga lai mudelivalik ning palju erineva koormusega rehve samale mõõdule. Koormusindeksit tuleb rehvil vaadata. See peab ületama vähemalt
40% 1/2 silla täismassist.
Pole vähem tähtis, et diiselvankrid on raskeima comboga omas klassis.
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 27.06.18 21:46
|
|
|
Njaa, koormusindeksit pole ma kunagi vaatand, mul veel V6 Diisel automaadiga, mis annavad korralikult massi autole juurde. Sellest tulenevalt on ka ju
suuremad piduriosad jne.
Aga selge siis, tänud vastamast.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 27.06.18 22:15
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: tl470487
Koormusindeksit tuleb rehvil vaadata. See peab ületama vähemalt 40% 1/2 silla täismassist.
|
Ahjaa, kas 40%, sest esisillale võib olla niipalju suurem koormus?
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
postitati 27.06.18 22:24
|
|
|
Kogu autole mõjub massisiire, mis tuleneb kiirusest, kurvidest teel, auto õhtutakistusest jnejne. Paned autole suusaboksi või järelhaagise jne. Kõik
kasvatab massi. 40% on nn muutväärtusena turvis. Seegi vähim. Paljud rehvimõõdud xl - 235/45/17 enamasti just ongi.
|
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 27.06.18 22:59
|
|
|
Rehvil olev koormusindeks on 91. Maanteameti lehel väidab lubatuks konkreetselt minu autol 93 ehk siis 35kg rohkem.
|
|
|
stihl
huviline
Registreerunud 14.09.09
Asukoht: tallinn
Kasutaja on eemal
Auto: Audi Coupe B3, Jaguar XJ6 Series II
|
postitati 28.06.18 06:17
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: jaiks
Oksast üle sõites lõi läbi rehvi velje siserandi ka kõveraks esisillas. |
Ahah.
Ma olen sõitnud ühe originaaltootja 17" veljega äärekivisse - rehv läks raisku, äärekivist tuli tükk välja, AGA velg vajas vaid värvimist.
Kui üle oksa sõites kõveraks läheb, siis vist pole tegu valuvelje vaid kellegi kodus hobikorra tehtud asjaga.
Jah, tõsi, neid isegi müüakse valuvelje pähe, aga hinna järgi saab ju aru, millega tegu.
Kui sa need kuskilt "said" siis pole imestada...
.
|
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 28.06.18 06:37
|
|
|
Mille jaoks see ülbe ärapanemine taas. Mismoodi see postitus on siin üldse millegiga seotud.
Ma olen ka äärekivisse sõitnud aga pole osanud seda kuidagi ainult sisemise servaga teha ja veel poolkõva rehviga. Ma ei viitsi ausalt sinuga
diskuteerima hakata, kuidas see velg kõveraks sai ja, mine nähva mõnes muus teemas, kui siia midagi tarka kirjutada pole.
|
|
|
tl470487
aeg maha
Registreerunud 06.07.11
Asukoht: Tallinn
Kasutaja on eemal
|
|
jaiks
huviline
Registreerunud 21.02.11
Asukoht: Tartumaa
Kasutaja on eemal
Auto: Audi A4 2.5tdi 2005 & A6 C7 3.0tdi
|
postitati 28.06.18 11:35
|
|
|
Nii ta ilmselt on jah. Rehvid ei sobi autoalla ja tuleb edaspidi koormusindeksisse ja mõõtudesse kriitilisemalt suhtuda. Aga tänud asjaliku info eest,
küsimus sai vastuse.
Remondin Audide led tulesid. 56711785
|
|
|
|