janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.05.18 18:32
|
|
|
A6 2.5 tdi 132kw pihusti väärtused kehvad
Autoks AKE mootoriga v6 tdi 132kw.
Probleemiseks paar pihusti väärtust, mis meeletult kehvad, eriti neljas silinder.
1silinder: 0,78mg/str
3silinder: -1,65mg/str
4silinder: -4,08mg/str
5silinder: -1,02mg/str
6silinder: -0,71mg/str
Probleem sai alguse nii, et autol läks kõrgsurvepump läbi. Vana pumbaga olid need näitajad kõik korras, vähemalt kaks päeva enne rikki minekut veel.
Sai soetatud teine pump, mis osutus praagiks (ennako täiesti kinni). Selle kinnise kolviga pumbaga sai vaadatud näite, külmalt enamvähem, soojalt
läksid selliseks nagu ülaltoodud. Nüüd sai peale järjekordselt järgmine pump, mida sai testitud eelmise auto peal, kõik oli ok arvutiga vaadates. Minu
autole sai peale pandud pump, külmalt näidud veits paremad, kuid soojalt muutuvad selliseks nagu ülalpool kirjas. Muidu käivitub väga hästi, sõidab
ilusti, minek tundub norm olevat, st sama mis varem. Ainult kui gaas põhja lüüa kasvõi tühikäigul, lööb pahmaka musta, mida varem ei ole märganud.
Kiirendades samuti veidi musta lonti peeglist näha. Tühikäigu kütusekulu kõigub 0,8-0,9l/h. Klapikambrikaaned käinud umbes 2000km tagasi maas ja
nukkvõllid olid nagu uued, kõik nookurid ja tõukurid omal kohal(komplekt vahetatud ca 80 000km tagasi). on kellegil mõtteid, mis tekitab selliseid
väärtusid?
|
|
|
teet82
huviline
Registreerunud 17.11.13
Asukoht: Võrumaa
Kasutaja on eemal
Auto: A6 C5 2.5TDI Quattro, A4 B6 1.9TDI Quattro
|
postitati 15.05.18 18:56
|
|
|
Olen näinud, et olematu kompressiooniga silindri näit on kuskil seal miinus 4-5 kandis, seega võiks igaks juhuks üle mõõta. Kui viitsimist on, siis
võib ka lihtsalt ringi tõsta pihustid ja uuesti arvutiga vaadata. Miinus peaks tähendama nõrka silindrit nendel mootoritel, kas siis liiga vähe
kütust pihustist või mootori raua probleem.
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 15.05.18 20:05
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: teet82
Olen näinud, et olematu kompressiooniga silindri näit on kuskil seal miinus 4-5 kandis, seega võiks igaks juhuks üle mõõta. Kui viitsimist on, siis
võib ka lihtsalt ringi tõsta pihustid ja uuesti arvutiga vaadata. Miinus peaks tähendama nõrka silindrit nendel mootoritel, kas siis liiga vähe
kütust pihustist või mootori raua probleem. |
Kuna kogu asi juhtund enda käes, ehk siis enne pumba vahetust olid näidud ok ja peale seda nüüd tuksis, siis veidi kahtlane, et mootori rauaga midagi
juhtunud ja seda veel pmslt mitmel silindril, aga ega midagi ei tea. võibolla vahepeale tuksis pump mis oli, keeras miskit nahka. Pihustid ise alles
paar tuhat tagasi peale pandud teised, käisid veel stendist läbi enne ja olid ok.
Iseenesest ei värise tühikäigul, kiirendus tundub sama nagu varem, möödasõitudel hätta ei jää ega midagi. Musta pahmaka viskab just kohapealt
startides, ntx 50km/h kickdowni teha, ei näe peeglist midagi.
Neljas silinder on muidugi kõikaeg veidi teistest nõrgem olnud, kuid siiski varasemalt oli näit umbes -1 kandis.
Pihusteid hetkel maha kakkuma ei hakka, kompressioon lihtsam ära lasta mõõta, küünlad peaks ilusti maha tulema.
Samas käivitub poolest pöördest ja mootor käib paremini kui vana pumbaga käis. tühikäigu küttekulu ka arvuti järgi ok, 0,8-0,9l/h
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 18.05.18 13:40
|
|
|
Pole veel jõudnud lasta kompressiooni mõõta, aga vahepeal sõidetud paarsada kilomeetrit, neljanda silindri näit, mis muidu oli -4, on nüüd -3 peale
kukkunud. ja kõik muud näidud ka paranenud. Muidu toimib kõik ilusti, hommikuti käima pannes väriseb õrnalt. aga käivitub poolest pöördest igast
asendist, ei suitse liigselt ega miskit.
|
|
|
Spice
huviline
Registreerunud 20.08.13
Kasutaja on eemal
Auto: A6 c5 2.5TDIq ´05
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.06.18 09:13
|
|
|
Kuna tegu AKE mootoriga, siis seal veel tavalised nukkvõllid, millega ei tohiks sellist probleemi esineda. Mootor ise käib ka ilusti.
Pole siiani asjaga tegelenud, mingi 1000-1500km nii sõitnud. Küttekulu tundub normis. Niipaju mingihetk avastasin, et kui tulla autoga sõidust ja
jätta tühikäigule käima, siis algselt pihusti näidud paremad ning mida kauem kohapeal tiksub, seda kehvemaks lähevad. Kehvale pihustinäidule auto
käitumises tundub nii palju lisanduvat, et hommikuti käima pannes väristab mõnda aega, ehk üks silinder ei hakka tööle korralikult kohe. Sõites viskab
gaasi rohkem vajutades musta nii, et peeglist näha veidi, mida varem ei olnud.
Eks kõige lihtsam lasta ilmelt alustuseks kompressioon mõõta. Pihusti maha kakkumine suurem töö. Võtta pumba torud küljest, klapikambikaas maha.
|
|
|
quattrodiisel
huviline
Registreerunud 04.07.13
Asukoht: Pärnu
Kasutaja on eemal
Auto: A4 B7 TDI Quattro
|
postitati 12.06.18 11:08
|
|
|
Sellel mootoril arvutatakse pöörlemis kiiruse pealt pihusti näite. CR ja PD mootoritel need näidud usutavad mitte vanakooli mootoritel. Reaalselt ei
loe ju keegi pihustil kogust.
See näit muutub kui kraadivõrra süüdet keerata näiteks, iga pumba kalibreerimine erinev jne...
Street stock 2000W @ 151.4DB
|
|
|
|
janis21
huviline
Registreerunud 02.04.16
Asukoht: Tartu
Kasutaja on eemal
|
postitati 12.06.18 13:49
|
|
|
Tsitaat: | Algselt postitas: quattrodiisel
Sellel mootoril arvutatakse pöörlemis kiiruse pealt pihusti näite. CR ja PD mootoritel need näidud usutavad mitte vanakooli mootoritel. Reaalselt ei
loe ju keegi pihustil kogust.
See näit muutub kui kraadivõrra süüdet keerata näiteks, iga pumba kalibreerimine erinev jne... |
Üks lukksepp kellega kontsulteerisin, ütles samuti, et pihusti korrasolekut selle näidu järgi mehaanilise pihustiga autol hinnata on võimatu ja
mõttetu. Ja süütenurk pidi olema 2kraadi hiline küll ideaaliga võrreldes, aga kuna käivitub igast asendist poolest pöördest, ei lasknud ma süüdet
muuta. ehk peaksin seda siiski laskma teha. see näit iseenesest mind ei sega, aga kuna viskab musta mõningal määral, mida vana pumbaga ei olnud, siis
see veidi häirib juba.
|
|
|
|